Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’"— Sunum transkripti:

1 1 ‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’

2 Portfolio – Tarihi Gelişimi Amerikalı Stimson adında bir öğretmen tarafından 1908’de ziraat meslek okullarında kullanılmıştır. Amerikalı Stimson adında bir öğretmen tarafından 1908’de ziraat meslek okullarında kullanılmıştır. Asıl kurucu Amerikalı eğitimci John Dewey’dir. Asıl kurucu Amerikalı eğitimci John Dewey’dir. Türkiye’de proje tekniği ilk kez TÜBİTAk tarafından yürütülen yarışmalarda kullanılmıştır. Türkiye’de proje tekniği ilk kez TÜBİTAk tarafından yürütülen yarışmalarda kullanılmıştır. 2

3 3 PORTFOLIO NEDİR? (Proje Tabanlı Eğitim) Portfolio, yapılan çalışmaların bir plan dahilinde sunulmasıdır. Portfolio, yapılan çalışmaların bir kayıt altına alınması ve gelişmelerin gözlemlenmesidir. (Dosyalama ve düzenli tutulan bir defter) Portfolio, öğrenci başarılarının öğretmene, sınıf arkadaşlarına, anne-babaya ve diğer insa inlara yansımasıdır.

4 Temel İlkeler 1. Portfolio çalışmaları aktif ve öğrencinin ilgilerine göre yapılır. (Her öğrenciden verilen ‘task’ le ilgili birebir çalışma beklenilmez.) 2. Öğretimde problem çözme yöntemi esas alınmalıdır. 3. Öğretmenin görevi yönetmek değil, rehberlik etmektir. 4. Öğrencileri yarıştırmaktan çok, işbirliğine özendirilir. 4

5 Portfolio Faydaları Öğrencinin gelişimi gözlemlenebilir. Öğrencinin gelişimi gözlemlenebilir. Ailenin tanınması sağlanır. Ailenin tanınması sağlanır. Öğrencinin kişisel meseleleri –varsa- tespit edilir. (Yazılan bir konu, resimleme...) Öğrencinin kişisel meseleleri –varsa- tespit edilir. (Yazılan bir konu, resimleme...) Kabiliyetleri ortaya çıkar. Kabiliyetleri ortaya çıkar. Okula, öğretmene olan yaklaşımı tespit edilir. Okula, öğretmene olan yaklaşımı tespit edilir. 5

6 Araştırma ve sergileme veya onu sunmanın verdiği başarı hissi. Araştırma ve sergileme veya onu sunmanın verdiği başarı hissi. Toplum içinde konuşma cesareti; özgüven duygusunun gelişimi. Toplum içinde konuşma cesareti; özgüven duygusunun gelişimi. Düzenli ve programlı iş yapma. Düzenli ve programlı iş yapma. Birlikte iş yapma. Birlikte iş yapma. Seçilen araştırma alanının farklı yönleriyle ilgili meraklarını gidermelerini sağlar. 6

7 Yaptıkları projelerle ilgili konularda ilk elden bilgi edinmelerini sağlar. Kendi başlarına bağımsız düşünme, çalışma ve başarı hissini tatmasına yardımcı olur. Eleştirel düşünme yeteneği kazanmalarına yardımcı olur. Problem çözme tekniklerini, bilimsel yöntemin aşamalarını öğrenip geliştirmelerini sağlar. Kendilerine güvenlerinin gelişmesine katkıda bulunur. Bilimsel çalışma alışkanlığı kazandırır. Soru sorma, seçme, planlama, inceleme, araştırma yapma becerilerini geliştirir. Kendi öğrenmelerinde etkin bir rol oynadıklarından, öğrencilerin motivasyonlarını arttırır ve yeni ilgi alanlarının doğmasına sebep olur. 7

8 Öğrencilerin bazı konuların “nedenlerini” daha iyi görmelerine yardımcı olur. Öğrencilerin başarma hissini yaşamalarını sağlar. Öğrencilerin kendi başlarına karar almalarını teşvik eder. Grupla birlikte çalışmalarını ve işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerine katılımını arttırır. Zekanın farklı yönlerinin de kullanımına olanak sağlar. Öğrencilerin çeşitli beceriler kazanmalarını destekler (örneğin, yaşamsal beceriler, bilişsel beceriler, özdenetim becerileri, vb) Öğrencilerin kendilerini, kendi öğrenmelerinden sorumlu hale getirir. 8

9 9 Portfolio Çeşitleri Portfolio çalışmaları bağımsız ve grup çalışmaları yapmak mümkündür. Portfolio çalışmaları bağımsız ve grup çalışmaları yapmak mümkündür. Bütün dersler için portfolio hazırlanabilinir. Bütün dersler için portfolio hazırlanabilinir. Bazı portfolio çalışmaları: Bazı portfolio çalışmaları: 1. Objective Projeler: Bir fikri ya da planı uygulamak: Bir kitaplık, okul krokisi yapmak gibi 2. İfade ve Beceri Projeleri: Öğrenilmiş olan bilgileri daha iyi geliştirmek.

10 DİL ÖĞRETİMİNDE PORTFOLIO 1990’lardan beri Dil Portfolio uygulamaları Avrupa ülkelerinde yapılmaktadır. 1990’lardan beri Dil Portfolio uygulamaları Avrupa ülkelerinde yapılmaktadır. Yetişkin ve gençler için hazırlanan kurs kitaplarında portfolio çalışmaları mevcuttur. Yetişkin ve gençler için hazırlanan kurs kitaplarında portfolio çalışmaları mevcuttur. Öğrencilerin çalışmalarını bir dosyada toplamasıdır. Öğrencilerin çalışmalarını bir dosyada toplamasıdır. Zaman süresince bu çalışmalara ilaveler yapılır veya çıkarılır. Zaman süresince bu çalışmalara ilaveler yapılır veya çıkarılır. 10 DİL PORTFOLIOSU NE DEMEKTİR?

11 11 Portfolio Sunum Gün veya Saatleri? Haftanın belli bir günü öğleden sonra. Haftanın belli bir günü öğleden sonra. Cumartesi günleri. (Rehberlik açısından önemlidir; gelmeyen öğrenciler bu vesile ile gelebilir; kulüp faaliyetleri de yapmak mümkündür.) Cumartesi günleri. (Rehberlik açısından önemlidir; gelmeyen öğrenciler bu vesile ile gelebilir; kulüp faaliyetleri de yapmak mümkündür.) Her öğrenci için dakikalık sunum zaman dilimi tanınır. Her öğrenci için dakikalık sunum zaman dilimi tanınır.

12 12 Puanlama ve Değerlendirme Öğrenci motivasyonu ve öğretmen katkısı /yaptırımı sebebiyle portfolionun ders geçme notuna katkısı olmalıdır. % 20 ‘lik bir katkı olabilir. Öğrenci motivasyonu ve öğretmen katkısı /yaptırımı sebebiyle portfolionun ders geçme notuna katkısı olmalıdır. % 20 ‘lik bir katkı olabilir. Vaktinde vermeyen öğrencilerin çalışmaları 50/100 üzerinden değerlendirilir. Vaktinde vermeyen öğrencilerin çalışmaları 50/100 üzerinden değerlendirilir.

13 Öğretmen Katkısı 13 Portfolio uygulamalarında öğretmenin görevi, öğrenciye bilgi aktarmak değil; öğrenme sürecine aktif katkıda bulunmaktır. Öğretmen kaynak sağlar, yol gösterici rol oynar. Not: Portfolio uygulamaları için öğretmenlerle detaylı çalışma yapılmalıdır. Bu konuda yazılmış bir yüksek lisans tezleri mevcuttur.

14 PORTFOLİO DEZAVANTAJLARI Bazı porfolio çalışmları çok zaman alabilir. Bazı porfolio çalışmları çok zaman alabilir. Değerlendirme veya puanlamalar objektif olmayabilir. Değerlendirme veya puanlamalar objektif olmayabilir. 14

15 HANGİ DERSLERE PTE/Ö? Proje Tabanlı Eğitim/Öğretim bütün branşlar için uygulanabilir. Proje Tabanlı Eğitim/Öğretim bütün branşlar için uygulanabilir. Önemli olan öğrenciye yol gösterecek ‘PORTFOLIO ORGANIZERS!» kullanılsın Önemli olan öğrenciye yol gösterecek ‘PORTFOLIO ORGANIZERS!» kullanılsın 15

16 FARKIMIZFARKIMIZ Verilen eğitim-öğretimi göz önüne alarak okullarımızı diğer okullardan farklı kılan özelliklerimizden bir tanesi de «PROJE TABANLI EĞİTİM» ve « PORTFOLIO» uygulamaları olabilir. 16

17 17 LİNKLERLİNKLER dvantages-portfolio-assessment- techniques.html#ixzz27JYSZ1Dc dvantages-portfolio-assessment- techniques.html#ixzz27JYSZ1Dc dvantages-portfolio-assessment- techniques.html#ixzz27JYSZ1Dc dvantages-portfolio-assessment- techniques.html#ixzz27JYSZ1Dc

18 PORTFOLIO FARKLI ÖRNEKLER VAR MI? 18 Aylık gazete çıkartılması. (Aileye gitmesi..) Panolar Haftalık ‘task’ler. Bu sitede bulabilirsiniz.


"1 ‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları