Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR."— Sunum transkripti:

1 ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR

2 Sistem Dokümantasyon Modeli

3 ISO/TS 16949:2009 Hedefleri Kusurların Önlenmesi Kusurların Önlenmesi Değişkenliği Azaltmak, Değişkenliği Azaltmak, İsrafı Azaltmak, İsrafı Azaltmak, Sürekli İyileştirme Tabanlı bir KYS Sürekli İyileştirme Tabanlı bir KYS

4 KYS Şartları 4. Kalite Yönetim Sistemi, 5. Yönetim Sorumluluğu, 6. Kaynak Yönetimi, 7. Ürün Gerçekleştirme, 8. Ölçme, Analiz ve İyileştirme

5 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Mühendislik Şartları Müşterilere ait mühendislik şartlarının belirlenmesi, değişiklik yapılması ve gözden geçirilmesi için bir süreç tanımlamasına gereksinim vardır. Müşterilere ait mühendislik şartlarının belirlenmesi, değişiklik yapılması ve gözden geçirilmesi için bir süreç tanımlamasına gereksinim vardır. Gözden geçirme süresi en çok 2 hafta Gözden geçirme süresi en çok 2 hafta Değişikliklerin yürürlük kayıtları Değişikliklerin yürürlük kayıtları Değişikliğin ürün onay sürecine etkisi Değişikliğin ürün onay sürecine etkisi

6 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Kayıtların Elde Tutulması: Yasaların gerektirdiği uygulamalar, Yasaların gerektirdiği uygulamalar, Müşteri şartları Müşteri şartları

7 YÖNETİM SORUMLULUĞU Proses Verimliliği Ürün gerçekleştirmeye yönelik ve destek süreçleri için etkinlik ve verimlilik gözden geçirmesi yönetim sorumluluğundadır. Ürün gerçekleştirmeye yönelik ve destek süreçleri için etkinlik ve verimlilik gözden geçirmesi yönetim sorumluluğundadır.

8 YÖNETİM SORUMLULUĞU Müşteri Temsilcisi Üst yönetim müşteri şartlarının belirlendiğinden emin olmak için sorumlu ve yetkili personel tahsis etmelidir. Üst yönetim müşteri şartlarının belirlendiğinden emin olmak için sorumlu ve yetkili personel tahsis etmelidir. Bu, Bu, özel karakteristiklerin seçimini, özel karakteristiklerin seçimini, kalite hedeflerinin konulmasını ve kalite hedeflerinin konulmasını ve ilgili eğitim, düzeltici ve önleyici faaliyetler, ilgili eğitim, düzeltici ve önleyici faaliyetler, ürün tasarım ve geliştirmeyi içermektedir. ürün tasarım ve geliştirmeyi içermektedir.

9 YÖNETİM SORUMLULUĞU KYS Performansı KYS’nin tüm şartları ele alınmalı KYS’nin tüm şartları ele alınmalı Performans eğilim ve değişiklikleri Performans eğilim ve değişiklikleri Zayıf kalite maliyetlerini izleme sistemi Zayıf kalite maliyetlerini izleme sistemi İş planındaki hedeflerin durumu İş planındaki hedeflerin durumu Müşteri tatmini Müşteri tatmini

10 KAYNAK YÖNETİMİ Çalışan Motivasyonu ve Yetkilendirme Amaç iyileştirme yapmak, gelişme için uygun bir ortam oluşturmak ve hedefleri tutturmak ise, Amaç iyileştirme yapmak, gelişme için uygun bir ortam oluşturmak ve hedefleri tutturmak ise, Motivasyon süreci Motivasyon süreci Farkındalığın ölçüldüğü bir proses sahibi olmak Farkındalığın ölçüldüğü bir proses sahibi olmak

11 KAYNAK YÖNETİMİ Fabrika, Tesis ve Ekipman Planlaması Kuruluş, fabrika, tesis ve ekipman planlarını geliştirmek için disiplinler arası bir yaklaşım kullanmalıdır (Bkz ). Kuruluş, fabrika, tesis ve ekipman planlarını geliştirmek için disiplinler arası bir yaklaşım kullanmalıdır (Bkz ). Fabrika yerleşim planları malzeme akışını, taşınmasını, bina alanını katma değer yaratılarak kullanılmasını optimize etmeli ve eş zamanlı malzeme akışını kolaylaştırmalıdır. Fabrika yerleşim planları malzeme akışını, taşınmasını, bina alanını katma değer yaratılarak kullanılmasını optimize etmeli ve eş zamanlı malzeme akışını kolaylaştırmalıdır. Mevcut operasyonların etkinliğinin izlenmesi, gözden geçirilmesi için metotlar geliştirilmeli ve yürürlüğe konmalıdır. Mevcut operasyonların etkinliğinin izlenmesi, gözden geçirilmesi için metotlar geliştirilmeli ve yürürlüğe konmalıdır. Yalın Üretim

12 Yalın Üretimin Önündeki Engeller Fazla üretim Fazla üretim Hareketler (insanların boşuna hareketi) Hareketler (insanların boşuna hareketi) Taşımalar (malzemelerin boşuna hareketi) Taşımalar (malzemelerin boşuna hareketi) Stoklar Stoklar Beklemeler (malzemelerin beklemesi) Beklemeler (malzemelerin beklemesi) İstifade edilmeyen insanlar İstifade edilmeyen insanlar (insanların beklemesi) Değer katmayan işlemler Değer katmayan işlemler Hurdalar Hurdalar MUDA

13 KAYNAK YÖNETİMİ Acil Durum Planları Kuruluş, elektrik vb kesintiler, müşteri iadeleri, işgücü yetersizliği ve kilit ekipmanların arızaları gibi acil durumlar karşısında müşteri şartlarını karşılamaya yönelik acil durum planları hazırlamalıdır. Kuruluş, elektrik vb kesintiler, müşteri iadeleri, işgücü yetersizliği ve kilit ekipmanların arızaları gibi acil durumlar karşısında müşteri şartlarını karşılamaya yönelik acil durum planları hazırlamalıdır.

14 KAYNAK YÖNETİMİ Ürün Kalitesine Etki Eden Personelin Güvenliği Kuruluş, özellikle tasarım ve geliştirme ve imalat proseslerindeki aktivitelerde, ürün güvenliğini ve çalışanlara yönelik potansiyel risklerin azaltılması için yöntemleri belirlemelidir. Kuruluş, özellikle tasarım ve geliştirme ve imalat proseslerindeki aktivitelerde, ürün güvenliğini ve çalışanlara yönelik potansiyel risklerin azaltılması için yöntemleri belirlemelidir.

15 KAYNAK YÖNETİMİ Çalışma Alanlarının Temizliği Kuruluş, çalışma alanının düzenli bir durumda olmasının sürekliliğini sağlamalıdır. Kuruluş, çalışma alanının düzenli bir durumda olmasının sürekliliğini sağlamalıdır. Temizlik ve onarım, ürün ve üretim süreçlerinin ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. Temizlik ve onarım, ürün ve üretim süreçlerinin ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. 5 S çalışmaları yapılabilir! 5S


"ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları