Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK. NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Bu soruyu cevaplamadan önce … “Niçin ders çalışmalıyız?”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK. NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Bu soruyu cevaplamadan önce … “Niçin ders çalışmalıyız?”"— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK

2 NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Bu soruyu cevaplamadan önce … “Niçin ders çalışmalıyız?”

3 NİÇİN DERS ÇALIŞMALIYIZ?

4 Hayatta mutlu olmak için…(başarı) Aileniz için… (vefa borcu) İyi bir iş bulmak… (saygıdeğer bir kişi) İyi bir eş bulmak… (güzel bir aile kurmak) Vatan, millet, tüm insanlık… (faydalı bir insan) Geleceğiniz… (hayalleriniz, umutlarınız) YA DA HEPSİ İÇİN Mİ?

5 BAŞARININ ÜÇ ANAHTARI 1. Başarıya inanmak 2. Mantıklı bir hedef belirlemek 3. Sistemli çalışmak

6 HEDEF BELİRLEME “İleriye dönük düşünmek akıllıca bir şeydir ama görebildiğinden daha uzaklara bakmak aptallıktır” Churchill

7 HEDEF NEDİR? - Hedef, maç oynarken karşı kaledir. - Hedef ırmağın ulaşmak istediği denizdir. - Hedef, ………….. Üniversitesi, …….. Bölümü’dür.

8 HEDEF BUDUR… Yani hedef;  Açık ve net ifade edilen,  Ulaşılması, gerçekleşmesi istenen ve bu uğurda kendinden de fedakarlık ederek çalışılan,  Yazılı olarak evin her yerine asılan,  Kişiye hayatı anlamlı hale getiren gerçekleşmesi mümkün olan hayallerdir.

9 HEDEF… tam istediğimiz şey olmalıdır, gerçekçi olmalıdır, kesin bir tanım taşımalıdır.

10 HAYATTA BAŞARILI OLMAK İÇİN HEDEF BELİRLEMEK GEREKLİDİR, ANCAK YETERLİ DEĞİLDİR. HEDEFE ULAŞMAK İÇİN PLANLI ÇALIŞMAK GEREKİR

11 PLANLAMA Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir PLANLAMA YAPMALIYIZ. Zamanı boşa geçirmek, yaşamı boşa geçirmektir ve boşa geçen zaman asla telafi edilemez.

12 PLAN HAZIRLARKEN… 1. Okuldan gelme zamanı ile yatma saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayın, 2. Her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin, 3. Çalışmanız gereken konuları, haftanın günlerine bölerek ayırın, 4. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin.

13 LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma Yolda geçen zaman Uyku Yemek yemek Okulda geçen zaman TV izleme Konuşma 7x24=168

14 LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 3 Yolda geçen zaman 1 Uyku 7 Yemek yemek 2 Okulda geçen zaman 7 TV izleme 2 Konuşma 2 7x24=16824

15 LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 321 Yolda geçen zaman 15 Uyku 749 Yemek yemek 214 Okulda geçen zaman 735 TV izleme 214 Konuşma 214 7x24=

16 LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 321 Yolda geçen zaman 15 Uyku 749 Yemek yemek 214 Okulda geçen zaman 735 TV izleme 214 Konuşma 214 7x24= =16

17 Çalışma planınızı yazarak düzenleyiniz… “Söz uçar, yazı kalır!”

18 NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için;  4 0 – 5 0 dakikalık çalışma, 10 dakikalık tekrar ve 10 dakika ara vererek devam etmek gerekir.  Aynı türden çalışma gerektiren dersleri ardı ardına getirmemeye çalışın.  Düzenli molalar vererek yaptığınız 1-2 saatlik çalışma;hiç ara vermeden yapılan 5 saatlik çalışmadan daha verimlidir.  Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

19 Öğrenilen bilgilerin; %50’si ilk 80 dakika içerisinde, %80’ni 24 saat içerisinde unutulur. Öğrenmenin kalıcı olabilmesi için bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılması gerekir. Bunun için de mutlaka periyodik tekrarlar yapılmalıdır.

20 NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ? - İLK TEKRAR: dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve yaklaşık 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

21 NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ? - İLK TEKRAR: dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve yaklaşık 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

22 NASIL DERS ÇALIŞILMAZ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Yatarak, Müzik dinleyerek, Televizyon izleyerek, Dersten derse, konudan konuya atlayarak, Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak, Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Çalışma anında hayallere dalarak, Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak, Günlük ayrıntılara boğularak, Derslerle, konularla ilgili yetersiz bilgi sahibi olarak, Plansız programsız olarak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak, Düzenli tekrarlar ve alıştırmalar yapmadan, Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp ezberlemeyi öğrenme sanarak, Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !

23 NASIL DERS ÇALIŞILIR? Masaya canlı, atak ve istekli oturarak, Ders ayrımı yapmadan Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde, Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak, Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...)kullanarak, Çalıştığınız konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak, İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden, Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak, Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

24

25 ÇALIŞIRKEN ORTAMI HAZIR HALE GETİRMELİYİZ…

26 T EŞEKKÜRLER …


"ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK. NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Bu soruyu cevaplamadan önce … “Niçin ders çalışmalıyız?”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları