Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1."— Sunum transkripti:

1 Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1

2 NİÇİN okula GİDİYORUZ AMACIMIZ NE?
İstediğim mesleğe sahip olmak için İyi bir meslek sahibi olmak için Kültürlü bir insan olmak için Kendi yeteneklerimi kanıtlamak için Annem babam istediği için Yapacak başka işim olmadığı için

3 Ders Çalışma İle İlgili Yakınmalar
Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum… 3

4 Ders çalışmayı engelleyen sebepler nelerdir?
ENDİŞELER ve Hayal kurmak

5 Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

6 bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A

7 bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

8 bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

9 bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..
Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür; ancak hiçbir bahane sizin hayatınızdan, mutluluğunuzdan ve başarınızdan daha önemli değildir.

10 ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR
BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR 10

11 ETKİLİ ÇALIŞMAK ZAMANI BELİRLENMİŞ AMAÇLAR VE SAPTANMIŞ ÖNCELİKLER
DOĞRULTUSUNDA PROGRAMLI OLARAK KULLANMAKTIR 11

12 İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur
İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar. 12

13 Nasıl ders çalışmalıyız?
“Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce ,”niçin ders çalışmalıyız ? “ sorusunun cevabını bulmalıyız . Amaç oluşturma !!!!!!!

14 VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLKELERİ
DERSTEN ÖNCE UYULMASI GEREKENLER DERS ESNASINDA UYULMASI GEREKENLER DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKENLER

15 DERSTEN ÖNCE UYULMASI GEREKENLER
HER ÖĞRECİ ÇALIŞMA ORTAMINA GÖRE BİR ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMALI ÇALIŞMA METODU DERSİN ÖZELLİĞİNE GÖRE SEÇİLMELİDİR DERS ÇALIŞMALARI MUTLAKA BELLİ BİR YERDE SAKİN BİR ORTAMDA BİR MASA ÜZERİNDE YAPILMALI ( ÇALIŞMA KÖŞESİ ) ÇALIŞILAN KONU KENDİ BAŞINA BİR BÜTÜN DEĞİLSE GECMİŞ KONULAR ÇALIŞILMALI

16 DERSTEN ÖNCE UYULMASI GEREKENLER
DERS ARAÇ GEREÇLERİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE HAZIRLANMALI İŞLENECEK KONU DERSTEN ÖNCE ÇALIŞILMALI ANLATIM DERSİNİN ARDINDAN SAYISAL (MAT FEN GİBİ )DERS ÇALIŞILMALI SABAH KAHVALTISI YAPARAK DERSE GELMELİ,AKSİ TAKDİRDE DİNLEME VE DİKKATİN AZALACAĞI UNUTULMAMALI

17 DERS ESNASINDA UYULMASI GEREKENLER
DERSE ZAMANINDA GİRMELİ DERSLER İYİ DİNLENMELİ,DERSE KATILIM SAĞLANMALI. ANLAŞILMAYAN YER ANINDA SORULMALI NOT TUTULMALI FAKAT ÖĞRETMEN ANLATIRKEN YAZILMAMALI ÖNCE DİNLE SONRA YAZ DEVAMSIZLIK YAPILMAMALI. EĞER YAPILMIŞSA O DERSTEKİ KONU ARKADAŞLARDAN ÖĞRENİLMELİ

18 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın
Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 10 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın

19 DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKENLER
BÜTÜN DERSLER İŞLENDİKÇE ÇALIŞILMALI ,KONULAR BİRİKTİRİLMEMELİDİR ( ERTELEME ALIŞKANLIĞI ) İŞLENİLEN KONU O GÜNÜN AKŞAMI TEKRAR EDİLMELİ. DERS TEKRAR EDİLİRKEN,ANLAŞILMAYAN KONULAR TESPİT EDİLMELİ BİR SONRAKİ DERSTE ÖĞRETMENE SORARAK ÖĞRENMELİ. SAYISAL DERSLER ÇALIŞIRKEN SINIFTA ÖĞRENİLEN ÇÖZÜM YOLLARINDAN BAŞKA YOL OLUP OLMADIĞINI ARAŞTIRILMALI.

20 DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKENLER
ZOR ANLAŞILAN KONULAR EN VERİMLİ SAATLERDE ÇALIŞILMALIDIR ZAYIF OLDUĞUNUZ KONULARI TESPİT EDİN BU EKSİKLERİ GİDERİN. KONUYLA İLGİLİ BOLCA ÖRNEK ÇÖZÜN. VERİLEN ÖDEVLERİ ZAMANINDA VE BAŞKALARINDAN YARDIM ALMADAN YAPIN.

21 VERİMLİ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR
MÜZİK EŞLİĞİNDE ÇALIŞMAK ZORLANAN DERSLERİN DIŞLANMASI YATARAK ÇALIŞMA ÇALIŞMA ANINDA HAYALLERE DALMAK UZAYIP GİDEN TELF KONUŞMALARI ÇALIŞMAYI TAMAMLAMADAN BIRAKMAK ARKADAŞLARA HAYIR DİYEMEMEK T.V TAKILIP KALMAK ELME 21

22 Televizyona takılıp kalmak !
seni yönetmesin; sen,televizyonu yönet!

23 VERİMLİ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR
DERSLER ve KONULAR HAKKINDA YETERSİZ BİLGİYE SAHİP OLMAK DÜZENLİ TEKRAR YAPMAMAK PLANSIZ PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK KENDİNİ BAŞKALARIYLA KIYASLAMAK

24 PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK

25 Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe,
Ve dalgınlığa neden olur. 25

26 SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR?
NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

27 Plan Hazırlarken 1 Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 2 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın

28 İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir
bölümünü unutmaktadırlar.

29 Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.

30 UNUTMAYI ÖNLEMEK İÇİN Zihinsel tekrar yapma Düzenli not tutma
Tekrar amaçlı özetler çıkarma Kısa tekrarlar yapma

31 Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa,
O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

32 UNUTMAYIN!! OTURDUĞU YERDE BAŞARIYA ULAŞAN TEK VARLIK TAVUKTUR!!!!

33


"Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları