Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI  Öğrenciye “seçmeli derslerin” seçiminde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI  Öğrenciye “seçmeli derslerin” seçiminde."— Sunum transkripti:

1

2 EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK

3 EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI  Öğrenciye “seçmeli derslerin” seçiminde yardım etmek.  Okulda kitaplık, atölye,laboratuar v.b. alanları tanıtmak.  Puan ve not sistemini, okul kurallarını, ders dışı etkinlikleri tanıtmak.  Okuma, özet çıkarma, sınava hazırlanma v.b. tekniklerini öğretmek.  Verimli ders çalışma tekniklerini önermek.

4 Verimli Ders Çalışma Teknikleri

5 BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL

6 ETKİLİ ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENMİŞ AMAÇLAR VE SAPTANMIŞ ÖNCELİKLER DOĞRULTUSUNDA PROGRAMLI OLARAK KULLANMAKTIR

7 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

8 DAİMA BAŞARI KELİMELERİ KULLANIN. KELİMELER ZİHNİMİZDE RESİMLER YARATIR VE BİZ O RESİMLERİ YAŞARIZ.

9 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN BAŞARISIZ OLURSUN

10 İNANCIN GÜCÜNÜ GELİŞTİRMEK Daima başarıyı düşünün 1 Kendinize hep düşündüğünüzden Daha iyi olduğunuzu anımsatın 2 3 Büyük düşünün

11 HEMEN HAREKETE GEÇ DUYGULARININ DEĞİŞMESİNİ BEKLEME EYLEM KORKUYU HEMEN TEDAVİ EDER

12 “ İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

13  Geri çekilmek yok  Gemileri yakın BAŞARMAK İÇİN BÜYÜK BİR ARZU DUYUN

14 *Kendime Güveniyorum *Önceliklerimden Taviz Vermem *Kendi Geleceğimi Düşünürüm *İsteklerim Üzerinde Odaklanırım * Da ima Olumlu Düşünürüm *Büyük Düşünürüm

15 *Başarılı Olacağıma İnanırım *Her Zaman İyimserim *Dürüst Bir İnsanım *Çok Çalışkanım *Okuduğum Her Şeyi Anlıyorum *Başladığım İşleri Bitiririm * BAŞARILIYIM VE ÇOK MUTLUYUM…

16 PLANLI ÇALIŞIN PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

17 Plansızlık : *Dikkatsizliğe, *İsteksizliğe, *Yorgunluğa, *Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur.

18 Plan Hazırlarken Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli 1 2 Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın

19 Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kağıtlara özet bilgiler yazın 10

20 Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

21 YAPTIĞINIZ İŞLERDEN YÜKSEK BAŞARI İSTİYORSANIZ “DİKKAT” GÜCÜNÜZÜ ARTTIRIN

22

23 DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?

24 “ORDU YOK!” dediler; “KURULUR!” dedi. “PARA YOK!” dediler; “BULUNUR!” dedi. “DÜŞMAN ÇOK!” dediler; “YENİLİR!” dedi. M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.

25 Unutma ! Başarının en kolay yolu ÇALIŞMAKTIR!

26 BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgar yararlı olamaz.

27 BAŞARININ PROGRAMI Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğimizi mantıklı bir şekilde önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi zorunludur.

28 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: I. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız. Örneğin:

29 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: II. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın: Örneğin: Matematik : A –B – C – D Fen Bilgisi : C- D –E Türkçe : A- B - C – D - E

30 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: III. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları belirli saatlere bölünüz. Örneğin: Matematik: A konusu: dakika dinlenme Fen Bilgisi:A,B konuları Türkçe: B konusu –

31 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Bir gün boyunca,okulda geçen zamanın dışında yemek, dinlenme, varsa hobileriniz gibi günlük işlerden arta kalan sürede yaklaşık 45 dakika çalışma ve 15 dakika Dinlenme ile belirlediğiniz konuları bitiriniz.

32 Unutma ! Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

33 Unutma ! Önemli olan çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır!

34 “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!”diyorsanız: Kendinizi en kolay yoldan aldatmış olursunuz.

35 “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” Yaşantınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda düzenli olarak atacağınız küçük bir adım sizi büyük başarılara ulaştıracaktır.

36 Ertelemek en kötü çözüm yoludur. Çalışmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün”dür. Ders çalışmanın, insanın keyfiyle ilgisi vardır; ama bu en aza indirgenmelidir.Bu durumdan kurtulmak, zamanı doğru kullanmak, veriminizi arttırmak için yazılı bir program yapmalısınız ve bu programı kesinlikle uygulamalısınız. ERTELE-ME YA DA YARIN ÇALIŞIRIM

37 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 45’ + 5’ + 15’ = 65’ Çalışma Dinlenme Tekrar

38 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

39 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Yorgunum! Biraz müzik dinleyeyim de

40 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Tv ‘ de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yarın erken kalkarım! Yemekten sonra! Arkadaşlar bekliyor!

41 Yatarak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ?

42 Dersten derse, konudan konuya atlayarak,

43 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,

44 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak

45 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak

46 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Müzik dinleyerek,

47 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Televizyon izleyerek,

48 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışma anında hayallere dalarak,

49 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,

50 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Günlük ayrıntılara boğularak, Bizim takım Tv’ deki programlar Yeni çıkan kaset Bisiklet bozuldu Sevmediğim yemek Mahalle maçı ve daha neler!...

51 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Derslerle, konularla ilgili yetersiz bilgi sahibi olarak,

52 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Plansız programsız olarak,

53 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, O da hiç çalışmıyor! Ben onun gibi olamam ki!

54 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak,

55 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Düzenli tekrarlar ve alıştırmalar yapmadan,

56 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp ezberlemeyi öğrenme sanarak,

57 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !

58 Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışın ! )

59 Unutma ! Yuvasından çıkmayan arı bal toplayamaz !

60 Yakup CANSIZ ve sizin verimli çalışmanızı, başarılı olmanızı engelleyen diğer tuzaklar:

61 Arkadaşlara: “Hayır ! ” diyememek !

62 Televizyona takılıp kalmak ! Televizyon, seni yönetmesin; sen,televizyonu yönet!

63 Yakup CANSIZ Yılgınlığa, tembelliğe ve boşvermişliğe kapılmak!

64 Bilgisayar oyunları,

65 Atari salonları,

66 ve diğerleri... (Onları siz çok iyi biliyorsunuz!)

67 Bütün bunlar: Sizin başarılı, verimli olmanızı engelleyen tuzaklar ve aynı zamanda birer “ ZAMAN HIRSIZLARI ” dır. LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!

68 EĞLENCE ARKADAŞLAR TV- OYUN DERS ÇALIŞMAK SORUNLAR SEÇENEKLER DURAĞI

69 PEKİ, DERS NASIL ÇALIŞILIR?

70 Yakup CANSIZ DERS NASIL ÇALIŞILIR? Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,

71 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ayrımı yapmadan,

72 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,

73 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak,

74 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...) kullanarak,

75 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak, Ne? Nerede? Nasıl? Niçin? Acaba? Neden?

76 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Çalıştığınız konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak,

77 DERS NASIL ÇALIŞILIR? İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden,

78 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak,

79 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

80 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Ders ve konuyla ilgili tüm araç ve gereçleri masaya oturmadan, elinizin altında bulunacak biçimde hazırlayarak,

81 Yakup CANSIZ Sevgili öğrenci! Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle “başarılı” olacaksın.

82 Yakup CANSIZ


"EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI EĞİTSEL REHBERLİK KONULARININ BAZILARI  Öğrenciye “seçmeli derslerin” seçiminde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları