Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN 2 1.BAŞARACAĞINA YÜREKTEN İNANMAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN 2 1.BAŞARACAĞINA YÜREKTEN İNANMAK."— Sunum transkripti:

1

2 1 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN

3 2 1.BAŞARACAĞINA YÜREKTEN İNANMAK

4 3 2. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

5 4 Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

6 5 3. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

7 6 Bu nedir?

8 7 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

9 8 Beynin düşünme kapasitesi Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

10 9 Beynin düşünme kapasitesi Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

11 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

12 11 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

13 12 4. Gözün hız kazanması

14 13 Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

15 ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

16 15 AB CD 1,2,3 15  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

17 16 1,2,3 16  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

18 17 1,2,3 17  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi

19 18            içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

20 19 içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

21 2020  Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

22 2121

23 22 Kalemle takip Sayfa : 42 Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

24 23 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

25 24 4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisinSempatik olabiliyor musunİstanbullumusunuzGeç mi kaldınÖğrenmekGitmekBizŞu

26 25 20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

27 26 Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

28 27 20 saniye içinde ezberleyin

29 28 Şimdi hatırlayın

30 29 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

31 30 5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

32 31 İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız  Müzik eşliğinde kitap okuyunuz  Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

33 ÖSS sonuçlarına göre yapılacak olan merkezi genel yerleştirme işlemi, adaylardan ÖSYS Tercih Formları toplandıktan sonra aynı zamanda ve tek işlemde (bir defada) bilgisayarla 2000 Ağustos ayı içinde yapılacaktır. Merkezi yerleştirme işlemi, adayların sınav puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, varsa ek puanları, tercihleri ve Programların kontenjan ve özel koşulları göz önünde tutularak yapılacaktır yılında, ÖSS sonuçlarına

34 33 Bir Kelebeğin Dersi

35 34 “Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi; bir adam oturup kelebeğin saatler boyunca bedenini bu küçük delikten çıkarmak için harcadığı çabayı izledi.

36 35 Ardından sanki kelebek ilerlemek için çaba harcamaktan vazgeçmiş gibi geldi ona. Sanki elinden gelen her şeyi yapmış ve artık yapabileceği bir şey kalmamış gibiydi.

37 36 Böylece adam, kelebeğe yardım etmeye karar verdi: eline küçük bir makas alıp kozadaki deliği büyütmeye başladı. Bunun üzerine kelebek kolayca dışarı çıkıverdi. Fakat bedeni kuru ve küçücük, kanatları buruş buruştu.

38 37 Adam izlemeye devam etti; çünkü her an kelebeğin kanatlarının açılıp genişleyeceğini ve bedenini taşıyacak kadar güçleneceğini umuyordu.

39 38 Ama bunlardan hiç biri olmadı! Kelebek, hayatının geri kalanını kurumuş bir beden ve buruşmuş kanatlarla yerde sürünerek geçirdi. Ne kadar denese de asla uçamadı.

40 39 Adamın iyi niyeti ve yardım severliği ile anlayamadığı şey, kozanın kısıtlayıcılığının ve buna karşılık kelebeğin daracık bir delikten çıkmak için göstermesi gereken çabanın Allah’ın kelebeğin bedenindeki sıvıyı onun kanatlarına göndermek ve bu sayede de kozanın kısıtlayıcılığından kurtulduğu anda uçmasını sağlamak için seçtiği yol olduguydu.

41 40 Bazen hayatta tam olarak ihtiyaç duyduğumuz şey çabalardır. Eğer Allah, hayatta herhangi bir çaba olmadan ilerlememize izin verseydi, o zaman bir anlamda sakat kalırdık. O zaman olabilecegimiz kadar güçlenemez, asla uçamazdık.

42 41 Güçlü olmak istedim… Ve Allah beni güçlendirmek için zorluklar yolladı. Bilgelik istedim… Ve Allah çözmem icin sorunlar yolladı. Basarı istedim… Ve Allah bana çalışmam için zeka ve kas gücü verdi.

43 42 Cesaret istedim… Ve Allah bana üstesinden gelmem gereken problemler verdi. Sevgi istedim… Ve Allah bana, yardımcı olmam için problemli insanlar yolladı.

44 43 İyilik istedim… Ve Allah bana fırsatlar yolladı. “İstediğim hiçbir şeyi elde edemedim... Ama ihtiyaç duyduğum her şeyi elde ettim.”

45 44 Yaşamınızı korkusuzca yaşayın, zorlukların tümüne göğüs gerin ve onların üstesinden gelebileceğinizi açıkça gösterin. Yüzünüzden gülümsemeyi eksik etmeyin, unutmayın ki bütün insanların sizin gülümsemenize ihtiyacı var…

46 45 - Bir kitabı veya metni okumaya başlamadan önce göz atma davranışı, alışkanlık haline getirilmelidir. “Bir metni okumaya değer bulup bulmadığınızı belirlemek için ne yapardınız?

47 46 SORULARCEVAPLAR 1. Bir makaleyi okumadan önce, göz atma nasıl yapılır? 1. Başlığa bakılır (Konu hakkında fikir verir) Alt başlıklara bakılır (Ana fikir oluşturmaya yardımcı olur) Giriş kısmına göz atılır (Konunun kavranmasına yardımcı olur) ilk ve son paragraflara bakılır. Alt başlıkların olmadığı durumlarda her paragrafın ilk cümlesi okunur. 2. Kitap türü okumada göz atma nasıl yapılır? 2. Önsöz okunur. İçindekiler tablosu incelenir.

48 47 - Etkili okumada, amaç belirleme önemlidir

49 48 Okuma hızının ve kavramanın artırılması için kelime dağarcığı zenginleştirilmelidir. “Metinde size yabancı gelen bir kelime ile karşılaştığınızda ne yaparsınız?”

50 49

51 50

52 51

53 52

54 53 Boşlukları kapatma, tamamlama Ayrı görüntüleri bir bütün halinde tamamlamaya eğilimliyiz.

55 54

56 55 Subjektif sınırlar Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız.

57 56

58 57 Bir görsel uyaranı yorumlama sadece ne gördüğümüze değil, nerede gördüğümüze de bağlıdır. İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Derinlik ve uzaklık bizim doğrudan duyumla aldığımız değil, algıladığımız bir şeydir.

59 58

60 59

61 60 Çizgisel perspektif Yolun kenarları paralel olarak gitmesine rağmen belli bir uzaklıkta yol tek noktaya dönüşür. Çocuk resimlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde bu yok.

62 61 Öndeki nesneler arkadakileri örtünce, biz zihnimizde bunları tamamlarız. Göreceli büyüklük. Balonlarla dolu bir havada, uzaktaki balonlar daha küçük görünür.

63 62 Bir alanda herhangi bir nesneden çok sayıda varsa, öndekiler daha ayrıntılı gözükür; geridekileri de ona göre yorumlarız. Ayçiçeği tarlası, miting kalabalığı

64 63 Yolda otobüsle giderken, yakındaki neslerin çok hızlı geçtiğini, uzaktaki nesnelerin hareketinin ise daha yavaş olduğunu görürüz (motion parallax).

65 64 Hareket algılaması Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Işıklar belli bir sıraya göre yanıp sönünce, aslında olmayan bir hareketi algılarız.

66 65 Aslında duvara belli aralıklarla sabitlenmiş bu ışıkları sırayla yakarsak, oklar park yerini hareketli olarak gösteriyor gibidir. Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Gemi - iskele Filmlerde tekerlekler

67 66 Algı kararlılığı Büyüklük sabitliği, objelerin retinadaki ölçüsüne bakmadan, beynimiz onu gerçek büyüklüğüne uygun olarak algılar.

68 67 Şekil sabitliği, retinadaki şekiller değişmesine rağmen (kapının değişik açılardan görünmesi), beynimiz o nesneyi gerçek şekline uygun olarak tamamlar ve öyle algılar.

69 68 Parlaklık ve renk sabitliği, gözdeki değişik görünmesine rağmen nesnelerin gerçekte olduğu gibi algılanmasıdır. Beyaz gömlek gölgede veya farklı ışıklar altında farklı gözükmesine rağmen beyaz olarak algılanır. Aynı şey, renk algısı için de doğrudur.

70 69 Geometrik İllüzyonlar

71 70

72 71

73 72

74 73

75 74 GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ İyi bir okuyucu, her saptamada 3-5 kelimeyi beyne gönderir. Ancak, her metin, aynı hızla okunmaz. İyi okuyucu metne göre hızını ayarlar. Göz, bir bakışta ne kadar çok kelime kaydederse, düşüncelerin alanı akıl için o denli geniş ve ilgi çekici olur. Klâsik okumada akıl, pasif; hızlı okumada ise aktiftir. Klâsik okumada akıl, pasif; hızlı okumada ise aktiftir. Akıl, âdeta "lep demeden leblebiyi anlama" ya hazırdır. Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA

76 75 KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ Zihin, kendisine gelen mesajlar içinde önemli olanları ayırt etme yeteneğine sahiptir. Her paragrafta bir ana düşünce vardır. Bu ana düşünce alınmaya çalışılmalıdır. Paragraf içindeki bazı kelimeler, cümlelerin istikametleri hakkında bize bazı ipuçları verir. İyi düzenlenmiş bir metinde aklın önde gitmesine yardımcı olabilecek birçok işaret vardır. İyi düzenlenmiş bir metinde aklın önde gitmesine yardımcı olabilecek birçok işaret vardır. Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma”

77 76 Bu işaretler şunlardır: Devam et! Devam et! ve, hem, daha, bundan başka, bunun gibi bu nedenle, bu yüzden genellikle, sonunda, nihayet ve, hem, daha, bundan başka, bunun gibi vb. kelimeler düşüncenin değişmeyeceğini; bu nedenle, bu yüzden vb. düşüncenin aynı yönde gelişeceğini; genellikle, sonunda, nihayet vb. düşüncenin akışının sonuna gelindiğini gösterir. Sebep açıklanacak! Sebep açıklanacak!Çünkü. Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA

78 77 KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA Düşünce değişiyor! Düşünce değişiyor! Ancak, fakat, buna karşılık Ancak, fakat, buna karşılık vb. ifadeler, karşıt düşüncelerin söz konusu olduğunu gösterir. Etkin okuyucu bu ipuçlarından bilinçli olarak yararlanır. Daha önce söylenenler geçersizdir! Daha önce söylenenler geçersizdir! Buna rağmen, bilakis, buna karşın Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma”

79 78 ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER Işıksesçevre 1. Işık, ses ve çevre koşullarına dikkat edilerek uygun bir ortam hazırlanmalı. konusuyazarı 2. Kitabın konusu ve yazarı özenle seçilmeli; daha önce kitapları okunan yazarlar tercih edilmeli. “Akıl” önde“göz” geride 3. “Akıl” önde, “göz” geride okuma tekniği benimsenmeli. KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma”

80 79 ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER 4. Etkin Okumayı engelleyici kötü alışkanlıklar bırakılmalı. kelime sayısı 5. Kullanılan kelime sayısı artırılmalı. Kelime-ler, resim gibi algılanmalı. KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma”

81 80 KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER Satır Aralama 6. Gözün aktif görme alanının boyutları geniş-letilmeli. Bu amaçla, “Satır Aralama” çalışması yapılmalı. Kavrama 7. Kavrama yeteneği geliştirilmeli. Bu amaçla; Ön okuma a. Ön okuma yapılmalı. Ana Düşüncesi Yardımcı Düşünceler b. Metnin “Ana Düşüncesi” ve ana düşünce-ye bağlı Yardımcı Düşünceler” yakalanmalı. Etkin (Fotoğrafik) Okuma” “Etkin (Fotoğrafik) Okuma”

82 81

83 82 “Gazeteler, küçük dergiler köylere kadar yayımlanıp dağıtılmalıdır. Bizim köylümüz ne gazete ne dergi okur. Bilenler bilme-yenleri toplayıp, okutmayı, onlara okumayı anlatmayı bir vazife bilmelidir.” ATATÜRK (ATATÜRK ) “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA

84 83 “Büyük Türk milletine onun bütün emeklerini kısır yapan çorak yol haricinde kolay bir okuma yazma anahtarı vermek gereklidir. Büyük Türk milleti, cahillikten az emekle kısa yoldan ancak kendi güzel ve asil diline kolay uyan böyle bir vasıta ile sıyrılabilir. Bu okuma yazma anahtarı, ancak Lâtin esasından alınan Türk alfabesidir.” ATATÜRK (ATATÜRK ) “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA

85 84 KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA Thomas JEFFERSON “Okuma; insanları, gerçek anlamda özgür kılar. Çünkü insanları, cehaletin ve yanlış inançların pençesinden ancak okuma kurtarır.” (Thomas JEFFERSON - Eski ABD Başkanı) Frances BACON “Okuma, insana olgunluk, konuşmada canlılık, yazmada açıklık verir.” (Frances BACON - İngiliz Düşünürü) Montesquie “Okumayı sevmek, hayattaki can sıkıcı saatleri en güzel saatlerle değiştirmek demektir.” (Montesquie - Fransız Düşünürü) “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler

86 85 KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA 1. Bilimsel türde yazılmış kitapları okuyunuz. 2. Edebî türde yazılmış kitapları okuyunuz. 3. Bilim-Kurgu türünde yazılmış kitapları okuyunuz. 4. Ulusal ve yöresel gazeteleri okuyunuz. 5. Güncel ve magazin ağırlıklı dergiler okuyunuz. 5. Elinize geçen her tür kitap, dergi ve gazeteyi okuyunuz. 6. Elinize geçmeyen kitap, dergi ve gazetelerin elinize geçmesini sağlayarak okuyunuz. geçmesini sağlayarak okuyunuz. 7. Hoşunuza giden her türlü yayını okuyunuz. 8. Hoşunuza gitmeyen yayınları da okuyunuz. 9. Okuyunuz. 10. Okuyunuz. Etkin Okuma’da “10 Altın Kural”

87 86 Zaman ayırdığınız için TEŞEKKÜR EDERİZ


"1 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN 2 1.BAŞARACAĞINA YÜREKTEN İNANMAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları