Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BİR BİSİKLETİM OLSAYDI….!

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BİR BİSİKLETİM OLSAYDI….!"— Sunum transkripti:

1 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BİR BİSİKLETİM OLSAYDI….!

2 KURUM KÜLTÜRÜ, PAYLAŞILAN TEMEL DEĞERLERİN VE İNANÇLARIN BÜTÜNÜDÜR, KURUMUN RUHUDUR. TÜM ÇALIŞANLAR TARAFINDAN PAYLAŞILAN ALIŞKANLIKLAR, TUTUM VE DAVRANIŞ KALIPLARINDAN OLUŞUR. OKULUMUZA ATANMAMIN 2. YILIYDI. GÖRSEL SANATLAR, RESİM DERSİ ÖĞRETMENİ OLARAK İLK YIL DERSİMDE YETENEKLİ PEK ÇOK ÖĞRENCİNİN OLDUĞUNU GÖRDÜM. İLÇE, İL VE TÜRKİYE ÇAPINDA DÜZENLENEN PEK ÇOK YARIŞMAYA KATILIP BİRİNCİLİKLERDE DAHİL OLMAK ÜZERE BİR ÇOK ÖDÜL ALDIK. HER BAŞARI ÖĞRENCİLERİMDE DAHA ÇOK HEVES VE AZİM UYANDIRIYORDU. ÇÜNKÜ OKULUMUZDA EKİP RUHUYLA BİRLİK VE BERABERLİK İÇERİSİNDE ÇALIŞAN, GÜZEL VE ÖRNEK ÇALIŞMALARI DESTEKLEYEN BİR ANLAYIŞ HAKİMDİ. BU ANLAMDA ŞANSLIYDIM. DERS DIŞI EĞİTİM ÇALIŞMASI YAPTIĞIM BİRGÜN MÜDÜR BAŞYARDIMCIMIZ NİHAL HANIMLA, ÖĞRENCİLERDEN BİR KISMININ SIRA, KAPI, DUVAR VB. YERLERİ YAZI YAZMAK SURETİYLE KARALAMAK GİBİ KÖTÜ ALIŞKANLIKLARININ OLDUĞUNU BUNLARIN BU ALIŞKANLIKLARINDAN NASIL VAZGEÇİRECEĞİMİZ HUSUSUNDA KONUŞUYORDUK. “BENİM HİÇ BİSİKLETİM OLMADI” SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

3 NİHAL HANIM ELİNDEKİ BİR KATALOGDAN SINIF KAPILARININ ÜZERİNE GİYDİRME İŞİ YAPAN BİR FİRMANIN OLDUĞUNU VE BELKİ KAPILARI BU ŞEKİLDE SÜSLERSEK ÖĞRENCİLERİN HOŞUNA GİDECEĞİNİ BELİRTTİ. KATALOĞA BAKARKEN RESİM ALANINDA YETENEKLİ BİR ÖĞRENCİNİN SÖZÜ HATIRIMA GELDİ. “ÖĞRETMENİN ÇOK İSTEDİM AMA HİÇ BİSİKLETİM OLMADI, BARİ ÜZERİNE BİNEBİLECEK KADAR CANLI BİR RESİM ÇİZEYİM İSTİYORUM AMA TUVALİM YETMİYOR” ÖĞRENCİLER ARASINDAKİ FARKLILIĞI DÜŞÜNDÜM, BAZISI SIRA, DUVAR, KAPI KARALAMAK, DİĞERİ İSE MUTLULUĞUN RESMİNİ ÇİZMEK İSTİYOR. KARALAMA ENERJİLERİNİ ESERE DÖNÜŞTÜREBİLİRDİM. HEPSİ NEDEN MUTLULUĞUN RESMİNİ ÇİZMESİNDİ. BÖYLECE NİHAL HANIMLA PROJEMİZİN İLK ADIMINI OLUŞTURDUK. MÜDÜR BEYİN ONAYINI DA ALDIKTAN SONRA UYGULAMAYA GEÇİLDİ. UYGULAMAYI GELİŞTİRİRKEN KURUM KÜLTÜRÜNDE VAR OLAN EKİP ÇALIŞMASI VE BAŞARIYI DESTEKLEME RUHU BİZE GÜÇ VERDİ. SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

4 ÖNCE HER SINIFTAN BİRER EKİP OLUŞTURDUM. ÖĞRENCİLERİN ORTAK İSTEK VE KARARLARIYLA, SINIF KAPILARINA İNSAN FİGÜRLERİ ÇİZİP İÇİNİ YAZI, RESİM, DENKLEM VE MOTİFLERLE DOLDURMAYI TERCİH ETTİK. “MUTLULUĞUN RESMİNİ NASIL YAPTIK” SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

5 HER SINIF KENDİ FİGÜRÜNÜ OLUŞTURDU. PROJEMİZ EN DÜŞÜK MALİYETLE MADDİ KÜLFET OLUŞTURMAYACAK ŞEKİLDE, TAHTA KALEMİ YAĞLI BOYA VE FIRÇADAN OLUŞAN MALZEMELERLE, İNSAN EMEĞİNİN GÖRSEL YARATICILIĞININ BOLCA OLDUĞU UYGULAMALARDAN OLUŞMAKTAYDI. İLK GÜNLERDEKİ MERAKLI BAKIŞLAR, GÜN GEÇTİKÇE “NE KADAR GÜZEL OLMUŞ” ÖVGÜLERİNE DÖNÜŞTÜ. SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

6 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

7 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

8 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

9 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

10 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

11 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

12 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

13 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

14 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

15 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

16 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

17 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

18 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

19 HER KAPI FİGÜRÜ BİTİP GÖRSEL GÜZELLİK SAĞLANDIKÇA ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLER SINIF KAPILARINI ADETA ORADAKİ FİGÜRÜ İNCİLTMEKTEN KORKARCASINA USULCA AÇIP KAPATIYORLARDI. ÖĞRENCİLER ARI MİSALİ ÇALIŞIYORLAR, BOŞ VAKİTLER VE DERSLERDE RESİM YAPIYORLARDI. KAPI KOMPOZİSYONLARI TAMAMLANDIKÇA HER SINIF KAPISININ YANINDAKİ KORİDOR UVARLARINDA KENDİ SOKAK KOMPOZİSYONUNU OLUŞTURMAYA BAŞLADI. BUNU YAPARKEN ORTAYA BİRBİRİNDEN GÜZEL YARATICI FİKİRLER ÇIKIYORDU. DERSİMİN BU KADAR ÇOK SEVİLECEĞİNİ TAHMİN EDEMEZDİM. YARAMAZ, HİPERAKTİF YADA SUSKUN ÖĞRENCİLERİN İÇLERİNDEKİ FIRTINALARIN KAPI VE DUVARLARI RENKLENDİRİRKEN DİNDİĞİNİ FARKEDİYORDUM. ONLARDAKİ HEYECAN, OLUMLU DEĞİŞİM BENİ MUTLU EDİYORDU. ADETA BOĞAZİÇİNE, ŞAİRİN ADINA YARAŞAN, BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR’IN İSMİNİN GÖNÜLLERDE OLUŞTURDUĞU ŞİİR LEZZETİNİ RENKLERLE, GÖRSEL GÜZELLİKLER OLUŞTURUP GÖNÜL VE GÖZ ZEVKİNİ BİRLEŞTİRMİŞTİK. SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

20 BUNU ÖĞRENCİLERİMLE BAŞARMIŞTIK, OKULUMUZDA OLUŞTURDUĞUMUZ ÖZGÜN VE ORJİNAL GÖRÜNÜM BAHÇE, OKUL KORİDOR DUVARLARINDA, SINIF KAPILARINDA ORTAYA ÇIKMAYA BAŞLAMIŞTI. ÖĞRENCİLERİN ENERJİ VE YARATICILIKLARI CANSIZ KAPI VE DUVARLARI CANLANDIRMIŞ ONLARA RUH VERMİŞTİ ADETA. ÖĞRENCİMİN BİSİKLETİ HAZIRDI, HEMDE YANYANA DURAN İKİ BİSİKLET, BİRİ BEYAZ DİĞERİ SİYAH. MERDİVEN BAŞINDA BİNİLECEK KADAR CANLI BEKLİYORDU SANKİ. KENDİSİ ÇİZMİŞ VE BOYAMIŞTI. TUVALLERİN ALMADIĞI BİSİKLETİNİ MUTLULUĞUN RESMİNİ… SANATSAL YETENEKLER BÜTÜNÜYLE DEĞİŞMİŞTİ. HER MOTİF YENİLERİYLE DESTEKLENİYOR, NAKIŞ İŞLER GİBİ RENKLER DESENLER YENİ LEZZETLER EKLENİYORDU. OKULDAKİ KASVETLİ, SOĞUK VE LOŞ KORİDORLAR GİTMİŞ YERİNE BU KORİDORUN SONUNDA HANGİ MANZARAYLA KARŞILAŞACAĞIM MERAKI OLUŞMUŞTU HERKESTE. SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

21 “HANİ ÇOCUĞUN BABASINA DEDİĞİ GİBİ. ELİNDEKİ BİR TARAFINDA DÜNYA DİĞER TARAFINDA İNSAN RESMİ OLAN YAPBOZ GİBİ. DÜNYAYLA İLGİLİ TARAFI TAMAMLAYAMAYINCA İNSANIN OLDUĞU TARAFI YAPAR VE KISA ZAMANDA TAMAMLAR. NASIL YAPTIĞINI SORAN BABASINA İSE ŞU CEVABI VERİR ÇOCUK, “ İNSANI DÜZELTTİM, DÜNYA DÜZELDİ” BİZDE ADEM DEĞİŞİR, ALEM DEĞİŞİR ANAFİKRİYLE ÖĞRENCİLERDEKİ ENERJİYİ, POZİTİF ENERJİ HALİNE GETİREREK HEM ONLARI, HEMDE OKULDAKİ LOŞ VE SOĞUK GÖRÜNTÜYÜ DÜZELTTİK. KURUM KÜLTÜRÜNÜN SAĞLADIĞI BİRLİK VE BERABERLİK İÇİNDEKİ EKİP ÇALIŞMASI, UYGULAMAMIZDA BİZİ BAŞARIYA YAKALAMAMIZI SAĞLADI. SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

22 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

23 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

24 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

25 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

26 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ

27 SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ Mağfure Nazan DAĞILGAN Uzm.Görsel Sanatlar Öğretmeni Nihal Şenay PULAT Müdür Baş Yardımcısı Tuğba ÖĞÜK Öğrenci


"SARIYER BOĞAZİÇİ BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR ANADOLU LİSESİ İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BİR BİSİKLETİM OLSAYDI….!" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları