Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

WOLFORD SYSTEM SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "WOLFORD SYSTEM SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI."— Sunum transkripti:

1 WOLFORD SYSTEM SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI

2 KİŞİSEL GELİŞİMİN YAYGINLAŞMASI ÖZELLİKLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE HİZMET SEKTÖRÜ ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR. ÖZELLİKLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE HİZMET SEKTÖRÜ ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR. HİZMET SEKTÖRÜNÜN ÖNEMLİ BÖLÜMLERİNDEN BİRİ DE EĞİTİMDİR. HİZMET SEKTÖRÜNÜN ÖNEMLİ BÖLÜMLERİNDEN BİRİ DE EĞİTİMDİR. EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRICI OLDUĞU DÜŞÜNÜLEN KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI AVRUPA’DA OLDUKÇA YAYGINDIR. EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRICI OLDUĞU DÜŞÜNÜLEN KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI AVRUPA’DA OLDUKÇA YAYGINDIR. SON YILLARDA ÜLKEMİZDE DE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZLERİ YAYGINLAŞMAKTA. SON YILLARDA ÜLKEMİZDE DE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZLERİ YAYGINLAŞMAKTA.

3 SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME PROGRAMI İÇERİK WOLFORD SYSTEM’S

4 DİKKAT DAĞINIKLIĞI TESTİ BU TESTTEN ALINAN SONUCA GÖRE İLGİLİ ÖĞRETMENİNİZİN YORUMLARI OLACAKTIR. BU TESTTEN ALINAN SONUCA GÖRE İLGİLİ ÖĞRETMENİNİZİN YORUMLARI OLACAKTIR. AYRICA 1. BÖLÜMDE ODAKLANMA KONUSU İŞLENECEKTİR. AYRICA 1. BÖLÜMDE ODAKLANMA KONUSU İŞLENECEKTİR.

5 GİRİŞ SINAVI – DÜZEY BELİRLEME SINAVI BU SINAV ZİHNİN İŞLEYİŞİNE MÜDAHALE EDEN, ŞEKİL YORUMLAMA SORULARI VE SÖZEL YORUMLAMA SORULARINDAN OLUŞUR BU SINAV ZİHNİN İŞLEYİŞİNE MÜDAHALE EDEN, ŞEKİL YORUMLAMA SORULARI VE SÖZEL YORUMLAMA SORULARINDAN OLUŞUR

6 SINAV İLE ELDE EDİLMEK İSTENENLER ŞÖYLEDİR: 1. Öğrencinin Sözel yetenek düzeyi belirlenir. 1. Öğrencinin Sözel yetenek düzeyi belirlenir. 2. Öğrencinin düzeyine göre sınıf çalışmaları belirlenir. 2. Öğrencinin düzeyine göre sınıf çalışmaları belirlenir. 3. Yeterli düzey olmaması durumunda birebir program uygulanır. 3. Yeterli düzey olmaması durumunda birebir program uygulanır. 4. Düzeyi yeterli ise program uygulamasına girmez. 4. Düzeyi yeterli ise program uygulamasına girmez.

7 PROGRAM GİRİŞİ ODAKLANMA İLE İLGİLİ DERS YAPILIR. İNSANIN EĞİTİMDEN SAĞLIK HAYATINA PSİKOLOJİDEN NASIL ETKİLENDİĞİ İLE İLGİLİ ÖRNEKLER VERİLİR. ODAKLANMA İLE İLGİLİ DERS YAPILIR. İNSANIN EĞİTİMDEN SAĞLIK HAYATINA PSİKOLOJİDEN NASIL ETKİLENDİĞİ İLE İLGİLİ ÖRNEKLER VERİLİR.

8 GÖRSEL YORUM KAZANMA (BÖLÜM 1) ŞEKİL – ŞEMA YORUMLAMA VE DESİNATÖRLÜK UYGULAMASI YAPILIR. ŞEKİL – ŞEMA YORUMLAMA VE DESİNATÖRLÜK UYGULAMASI YAPILIR. ŞEMATİK GÖRSELLER YORUMLANIR. DESİNATÖRLÜK UYGULMASI İLE DE YORUM GÜCÜ ZORLANARAK GELİŞTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. ŞEMATİK GÖRSELLER YORUMLANIR. DESİNATÖRLÜK UYGULMASI İLE DE YORUM GÜCÜ ZORLANARAK GELİŞTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. DESİNATÖRLÜK SAYISAL ZEMİNDE SÖZEL YORUM YAPTIRTAN ÖZELLİĞE SAHİPTİR. DESİNATÖRLÜK SAYISAL ZEMİNDE SÖZEL YORUM YAPTIRTAN ÖZELLİĞE SAHİPTİR.

9 ÖRNEKLER ŞEMA-GRAFİK VEYA ŞEKİLLER ÜZERİNDEN SOHBET ŞEKLİNDE YORUM YAPILIR. YORUM GÜCÜ SORGULANIR.

10 SİMETRİK DESEN ÇİZİMİ Amacı: Amacı: a. Simetrik desen çizimleri, karşılıklı nesneler arası ilişki kurmayı geliştirir. a. Simetrik desen çizimleri, karşılıklı nesneler arası ilişki kurmayı geliştirir. b. Dikkat dağınıklığını giderir. b. Dikkat dağınıklığını giderir. c. Özgün yorumlama yeteneğini geliştirir. c. Özgün yorumlama yeteneğini geliştirir. Şair ve yazar Sunay AKIN, Anadolu insanının matematik ve astronomi gibi fenni ilimlerde ilerlemesi yanında edebi sanat eserlerinde de zirveye ulaşmasını, dokunan kilim motiflerindeki zengin sembolizme yorar. Bu zengin sembolizm, yorumlama ve özgün fikirler üretmede faydalı olduğu psikanalizciler tarafından kabul görmüştür. Sunay AKIN, eski yazılar dediğimiz resimli hiyeroglif yazıların anlatım zenginliğine örnek vererek, “Bazen resimlerle, motiflerle verilen derin mesajlar, şimdi kullandığımız alfabe ile verilemez. Sayısal gerçekliğin edebi ifadelerle verilişinde yazı yetersiz gelir. Böylece insan sembolizme yönelir ve her sembol insanlığın ortak sesi olur.” der. Şair ve yazar Sunay AKIN, Anadolu insanının matematik ve astronomi gibi fenni ilimlerde ilerlemesi yanında edebi sanat eserlerinde de zirveye ulaşmasını, dokunan kilim motiflerindeki zengin sembolizme yorar. Bu zengin sembolizm, yorumlama ve özgün fikirler üretmede faydalı olduğu psikanalizciler tarafından kabul görmüştür. Sunay AKIN, eski yazılar dediğimiz resimli hiyeroglif yazıların anlatım zenginliğine örnek vererek, “Bazen resimlerle, motiflerle verilen derin mesajlar, şimdi kullandığımız alfabe ile verilemez. Sayısal gerçekliğin edebi ifadelerle verilişinde yazı yetersiz gelir. Böylece insan sembolizme yönelir ve her sembol insanlığın ortak sesi olur.” der.

11 ÖRNEK DESEN YORUMU İLK UYGULAMA TAKLİTTİR. ALTTA BOŞ ALAN ÜZERİNE ÖĞRENCİ YANDAKİ DESENİ TAKLİT EDER. SONRA ÖZGÜN ÇİZİMLERİNE BAŞLAR. EN AZ DÖRT TANE ÖZGÜN ÇİZİM YAPAR. İLK UYGULAMA TAKLİTTİR. ALTTA BOŞ ALAN ÜZERİNE ÖĞRENCİ YANDAKİ DESENİ TAKLİT EDER. SONRA ÖZGÜN ÇİZİMLERİNE BAŞLAR. EN AZ DÖRT TANE ÖZGÜN ÇİZİM YAPAR. ÖRNEKT İ R!

12 YAZILI YORUM KAZANMA (BÖLÜM 2) HATIRLAMA HATIRLAMA HAYAL GÜCÜ HAYAL GÜCÜ KAVRAMA KAVRAMA KONULARINDA ÇALIŞMALAR YAPILIR. NOT TUTMA TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR YAPILIR. AYRICA SAYISAL – SÖZEL İŞKİLENDİRME ÇALIŞMALARI YAPILIR

13 SÖZEL YORUM KAZANMA (BÖLÜM 3) BU SON BÖLÜMDE ÖĞRETMENİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZLE SORU CEVAP METODU KULLANILARAK DÜŞÜNCE SİSTEMİNDEKİ AKIŞ DEĞERLENDİRİLİR. BU SON BÖLÜMDE ÖĞRETMENİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZLE SORU CEVAP METODU KULLANILARAK DÜŞÜNCE SİSTEMİNDEKİ AKIŞ DEĞERLENDİRİLİR. SORUNLU MANTIKSAL BAĞLAMALARIN SEBEPLERİ İRDELENİR. SORUNLU MANTIKSAL BAĞLAMALARIN SEBEPLERİ İRDELENİR.

14 BAŞARMAK İÇİN MOTİVASYON GEREKLİDİR. MOTİVASYON GEREKLİDİR. MOTİVASYONU SAĞLAMANIN GEREKLERİ BU PROGRAM BOYUNCA DEĞERLENDİRİLMİŞTİR. MOTİVASYONU SAĞLAMANIN GEREKLERİ BU PROGRAM BOYUNCA DEĞERLENDİRİLMİŞTİR. İNSANIN KENDİSİNİ TANIMASI VE NELER BAŞARABİLECEĞİNİ BİLMESİ ÖNEMLİDİR. BU PROGRAM KİŞİNİN KENDİNİ TANIMASINDA YARDIMCI OLACAKTIR. İNSANIN KENDİSİNİ TANIMASI VE NELER BAŞARABİLECEĞİNİ BİLMESİ ÖNEMLİDİR. BU PROGRAM KİŞİNİN KENDİNİ TANIMASINDA YARDIMCI OLACAKTIR.

15 SON SINAV PROGRAM BOYUNCA ÇABALARIMIZIN KARŞILIĞI NE OLDU? SORUSUNA CEVAP BULACAĞIMIZ SINAVDIR. PROGRAM BOYUNCA ÇABALARIMIZIN KARŞILIĞI NE OLDU? SORUSUNA CEVAP BULACAĞIMIZ SINAVDIR.

16 SONUÇ UYGULANAN SİSTEM, SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRMEYE YÖNELİK KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMASIDIR. UYGULANAN SİSTEM, SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRMEYE YÖNELİK KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMASIDIR. KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMALARI ÜLKEMİZDE, BATI ÜLKELERİNE GÖRE DAHA GEÇ GELİŞME GÖSTERMEKTEDİR. KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMALARI ÜLKEMİZDE, BATI ÜLKELERİNE GÖRE DAHA GEÇ GELİŞME GÖSTERMEKTEDİR. BU ÇALIŞMA İLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE UYGULANAN BİR METOD, KURUMUMUZ ÖĞRENCİLERİNE KAMPANYA DAHİLİNDE VERİLMEKTEDİR. BU ÇALIŞMA İLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE UYGULANAN BİR METOD, KURUMUMUZ ÖĞRENCİLERİNE KAMPANYA DAHİLİNDE VERİLMEKTEDİR.


"WOLFORD SYSTEM SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları