Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER"— Sunum transkripti:

1 Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER

2 Sosyal Medya Kanalları Facebook Twitter Youtube Bütün bunlar çocukların eğlencesi midir? İsmini “googlelayan” kaç kişi var? (%40’dan az)?

3 Sorular Sosyal Medya kullanılmaması mümkün müdür? Sosyal Medya nasıl daha iyi kullanılır? İtibar Nedir? İtibar Nasıl Oluşur, Nasıl iletilir? Sosyal Medya İtibarı nasıl etkiler İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl ve Kimler tarafından yapılmalıdır?

4 Sosyal Medyada İmkanlar Bilgi Paylaşımı Blog’lar Microblog’lar Örn.. Twitter, Wordpress, Blogger Hayatın Paylaşımı Fotoğraflar Vidyolar Örn. YouTube, Flickr Sosyal İletişim Bağlantı İletişim Örn. Facebook, MySpace İş Bağlantıları Bağlantılar İletişim Örn. Linkedin Topluluk İnşası Katılım Toplanma Örn. Ning (sosyal ağ toplulukları)

5 Sosyal Medyanın Yapılanması İçerik Eleştiri Toplama Katılım Yayma Pasifler Blog yayıncıları Web sayfası yayıncıları Video yükleyenler Müzik ve ses kaydeden yükleyenler Madde yazan ve yükleyenler Ürünler ve hizmetler için yorum ve puanlama Başka kişilerin blog’larına yorum yazanlar Online forumlara katılanlar Wiki’de içerik düzenleyenler RSS Beslemelerinin Toplanması Web sayfaları veya fotoğrafların Etiketlenmesi Web sitelerinde online oylama Sosyal Ağlarda profillerin yönetimi Sosyal ağ sitelerinin ziyareti Blog’ları okuyanlar Videoları izleyenler Podcastleri dinleyenler Online forumları okuyanlar Kullanıcı yorumlarını okuyanlar Yukarıdakilerin hiçbirisi

6 İnternet? Görünen ve Aranabilen İnternet Görünmeyen ve Bilinmeyen İnternet

7 Sosyal Medyanın Geleceği

8 İtibar Görünen yüzdür. Konu olan kurum veya kişi hakkında bırakılan izlenimlerin bütünüdür. Muhatapların gözünde sahip olunan değerdir. Paydaşların (Stakeholder) beynindeki algıların bütünüdür.

9 İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları Kısıtlı İletişim Yüz yüze görüşme Şubeler Konferanslar, Fuarlar Toplu İletişim Basın, Gazete, Televizyon, Radyo Kanalları İnternet (Web 1.0 ve 2.0) Web 3.0 (Sosyal Medya) İnternet Unutmaz ve Affetmez!!!

10 İtibarı Etkileyen Faktörler İtibar Yönetimi Basın duyuruları Özel Aktiviteler Sponsorluk Şikayetlerin Yönetilmesi Bağışar Kriz Yönetimi Basındaki Durumun Gözlenmesi Loby Faal. Paydaşların Kanaatlerinin Alınması Kurumsal Yayınlar

11 İtibar İletişimi İletim Kanalı Etkileşim (Interactiveness) İtibar’a konu varlıklar Bireysel Algı Geri Bildirim

12 İtibarın üzerindeki kanal etkisi Yanlış kanal yönetimlerinin itibarı olumsuz etkilemesi Toplam İtibar : Varlığın değeri (ürün, kişilik, hizmet vs.) x İçeriğin değeri (varlık hakkındaki bilgiler) x kanal yönetimi

13 Halo (Hale) Etkisi Genel izlenim X Özel izlenim Genel izlenimin özel izlenimin önüne geçmesi Mesela sevilen birisinin kötü tutumlarının görülmemesi veya tam tersi Doğruluk ve itibarın birleştirilmesi

14 İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar İş Görüşmeleri Marka yönetimi Pazarlama – Kararların Etkilenmesi Kişisel itibar yönetimi Turizm

15 Kanalların Etkileri %80 alışveriş için sosyal medya etkili oluyor %62 facebook’u en iyi kanal olarak görüyor %12 Pinterest %11 Twitter

16 İtibar Riskleri Kötü Davranışlar Tartışmalı hedeflere itibar düşürücü açılımlar Kullanıcı (müşteri) bilgilerinin yanlış kullanımı Etik olmayan bir şekilde iş yapılması Firmanın pozisyonunun yanlış anlatılması Gizli grup ve kişiler tarafından kanun dışı ve kandırıcı hareketleri Çalışma alanlarının (ofis) suistimali Sorgulanabilir Yargılama Çekirdek pazarlar dışına yayılmanın kontrolden çıkması Şirket yöneticileri tarafından talihsiz davranışlar Marka ile uyuşmayan iş faaliyetleri Operasyonel davranışlara verilen cevapların doğru kontrol edilmemesi Operasyonel Eksikler Kalitede düşüşler Yanlış yönetilen iş stratejileri Zayıf Müşteri ilişkileri

17 Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi İtibar değerini yükseltebilir de düşürebilir de. Sosyal Medya Sorumluluk getirir. Örneğin cevap verme zorunluluğu vardır. Yanlış yönetilmesindense hiç olmaması daha iyidir. Hiç olmayan halkla ilişkiler en kötüsüdür. Sosyal medya kullanıcılarının beklentileri Dinlenmek Cevap almak İlgilenildiğini hissetmek Bilgi almak Sosyal medya kullanıcısı, internetin kralıdır, efendisidir, herşeye hakkı vardır.

18 İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin. İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri

19 İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin. İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri

20 İtibar Monitörleri Blogpulse Google Alerts Google analytics Google trends IceRocket Technorati Twitter Search Twitterfall Alexa Radian 6: Twitter Meme: Buzzlogic: BuzzMetrics: Trackur: Reputation Defender: Brands Eye: LookupPage: Rankur: Distilled:

21 İtibar Endeksleri Harris Poll Reputation Quotient (RQ): Reputation’s Institute Rep Track: WPP’s Brand Z Fortune’s Most Admired: Y&R’s Brand Asset Valuator: Harris Poll EquiTrend: Brand Power: FTSE4 Good index: Dow Jones Sustainability Index: Interbrand:

22 İtibar İtibarın İtibarı İtibarın Yayılması Sosyal Ağ ?= İtibar Ağı

23 Bu paylaŞIM Senİn Son PaylaşIMIN OlabİLİR! Sosyal ağlarda da salihlerle olunuz Yalan, mubalağa, ve kendini methetmek, birini övmek ve yermek sosyal ağlarda olunca gerçek hayattan farklı değildir. "Kişiye, yalan olarak, her duyduğunu anlatması yeter!" (Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim) "Bilmediğin şeyin ardına düşme, çünkü göz, kulak ve kalp hepsi sorumludur, mutlaka sorguya çekilecektir." (İsra, 17/36), paylaşımların vebali Sosyal ağlarda her paylaştığımızdan sorumluyuz. "Onlar ki harcadıkları zaman israf etmezler, cimrilik de yapmazlar, ikisi arası orta yolu tutarlar." (el-Furkan, 25/67) Upgrade çılgınlığı “Hem vakarla evinizde durun da daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın.” Ahzâb Sûresi, 33/33, Kadınlar İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin! [Müslim], Tecessüs Bir Müslümanın kalbini kırmak, haksız olarak incitmek, Kâbe'yi 70 kere yıkmaktan daha günahtır. [Rıyad-un-nasihin], münakaşa ve tenkit

24 YAYINLAR VE PROJELER

25 Aktif Çalışmalar ICT ve Telekominikasyon Firmalarının İtibar Endeksi Sadi Evren SEKER, Atik KULAKLI, Macroeconomic ICT Facts and Mobile Telecom Operators via Social Networks and Web Pages – Seoul, ICETD Sadi Evren SEKER, Bojan Georgievski Financial Crisis and the ICT Industry, Cross Market Research on Europe, US, Turkish and Gulf Countries, Research Journal of Finance and Accounting Üniversite İtibar Endeksi Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2014), “Web Based Reputation Index of Turkish Universities”, International Journal of E-Education E-Business E-Management and E-Learning (IJEEEE) BIST – 30 İtibar Endeksi Sadi Evren SEKER, M. Lütfi ARSLAN, DI ̇ JI ̇ TAL I ̇ S ̧ LETMELERDE I ̇ TI ̇ BAR YO ̈ NETI ̇ MI ̇ - İzmir, Sadi Evren SEKER, Bilal CANKIR, Mehmet Emin OKUR, Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies - ICABE, Dubai Kızıl, C., Arslan, M. L., Şeker, Ş. E., “An Accounting Viewpoint for the Relationship Between Intellectual Capital and Web Trends of BIST 30 Firms in Turkey”, Maliye Finans Yazıları Dergisi Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Emin Okur, “Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies,” International Journal of Computer and Communication Engineering Cevdet Kizil, Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), Correlation between Intellectual Capital and Web Trends of Top 30 Companies in Turkey, INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES İş Siteleri ve İşsizlik Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Lutfi Arslan, ” Information and Communication Technology Reputation for XU030 Quote Companies,” International Journal of Innovation, Management and Technology Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), The Impact of Employment Web Sites’ Traffic on Unemployment: A Cross Country Comparison, INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES

26 STOCK MARKET ANALYSIS

27 SENTIMENTAL ANALYSIS

28 IMDB STREAMING DATA

29 MAX FREQUENT K HASHING

30 UNEMPLOYMENT SITES

31 REVERSE FACTORIZATION - RSA

32 ZAMANSAL MANTIKLAR VE TIMEML

33

34 BIOINFORMATIC CALISMALARI MICRO ARRAYS

35

36 Örnek Veri Kaynakları

37 Bazı Problemler Olmayan Bilgiler ama Çıkarılan Bilgiler Kişisel bilgilerin çıkarılması, mesela ülke, okul Niyetlerin çıkarılması, mesela seyahat alışveriş Duygu Analizi Tepki takibi (konuşmalar) Ülkeler arası geçiş İş, işçi geçişliliği Salgın geçişliliği Metin Analizleri Zaman Analizi

38 Tartışma Sorular?


"Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları