Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KULLANICI EĞİTİMİ (TEFBİS)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KULLANICI EĞİTİMİ (TEFBİS)"— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KULLANICI EĞİTİMİ (TEFBİS)

2 2/70 TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ (TEFBİS) TEFBİS Sistemine Giriş https://mebbis.meb.gov.tr/

3 3/70 TEFBİS Portal

4 4/70 Kullanıcı Girişi 1. Görüntülenen sayfada ilk alan 4 haneli güvenlik kodunu yazmanız gereken alandır. Üst kısımda size verilen güvenlik kodunun, büyük küçük harf özelliği de dikkate alınarak tekrar girişi yapılmalıdır. 2. T.C. Kimlik No : İlgili alana 11 haneli Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlık numaranızı giriniz. Bu alana yazacağınız değerler sol taraftan başlanarak ve sadece sayısal değerleri kabul edecek şekilde girişleri kabul etmektedir. 3. Şifre : İlgili alana sistem kullanıcınız tanımlandıktan sonra size bildirilen şifreyi kullanarak girebilirsiniz. Bu alan alfa-nümerik ve büyük küçük harf duyarlı olarak değerleri kabul etmektedir. Güvenlik kodu, TC Kimlik No ve Şifre bilgilerinizi girdikten sonra linkine bastığınızda TEFBİS Sistemine giriş işleminiz tamamlanır.

5 5/15 Okullar Modülü Ana Sayfa TEFBİS Sistemine giriş yaptığınızda kullanıcınızın yetkili olduğu ilk açılış modülü olan Okullar Modülünün ana sayfasına yönlendirecektir. Karşınıza gelen sayfada 6 (altı) önemli alan bulunmaktadır. Alan 1 : TEFBİS Sistemi dahilindeki yetkili olduğunuz modüllere erişimi sağlayan menü öğesidir. İlgili menü öğesinde kullanıcınızın o anda yetkili olduğu diğer modüller görünmektedir. Menü öğesindeki diğer modül linklerine bastığınızda yetkili olduğunuz bu diğer modüllerin ana sayfaları aynı pencere içinde açılır.

6 6/15 Okullar Modülü Ana Sayfa Alan 6 : Kullanmakta olduğunuz modülün akordion menüsü görünmektedir. Sistem dahilindeki yetkili olabileceğiniz tüm modüllerde sol tarafta oluşacak menü içeriğinde bulunan başlıklar Menü Seçimi ‟ de göründüğü gibi olacaktır. Bu başlıklara ek olarak “Okul Aile Birliği Modülü” ve “Milli Eğitim Müdürlükleri Modülü” dahilinde “Tahmini Bütçe”, “Devreden” ana menü başlığı olacaktır. Tüm modüllerde olan ortak başlıklar sırasıyla; “Ana sayfa”, “Gelir İşlemleri”, “Gider İşlemleri”, “Düzenleme”, “Listeleme”, “Raporlama”, “Ayarlar”, “Fihrist” ve “Çıkış” öğelerinden oluşmaktadır.

7 7/70 Okullar Modülü Sisteme giriş yapıldığında, size “Okullar Modülü” otomatik olarak gelecektir. Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünde, sol menüden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Okul Bilgileri” kategorisi işaretlenir.

8 8/15 Okul Bilgileri Bu alan sisteme daha sonra gireceğiniz gelir/gider kayıtlarında sistem tarafından otomatik olarak düzenlenecek olan faturalara imza atacak olan yetkililerinin ünvan ve isim bilgilerini gireceğiz alandır. Bu ekranda “ Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir.

9 9/15 Okul Bilgileri 1.Ünvan: Listeden ünvan bilgisini seçebileceğiniz kısımdır. 2. İsim: Seçmiş olduğunuz ünvana ait ad- soyad bilgisini bu alana yazabilirsiniz. Bilgilerini girdiğiniz detay satırında; (Kaydet) düğmesine bastığınızda detay bilgileriniz kaydedilecek, (İptal) düğmesine bastığınızda detay kayıt ekleme işleminiz iptal edilecektir. Eklemiş olduğunuz detay kayıtlarını ilgili satırda bulunan (Silme) ve (Değiştir) düğmelerini kullanarak silebilir ya da düzenleyebilirsiniz.

10 10/70 Banka Hesap Bilgileri Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Banka Hesap Bilgileri” kategorisi işaretlenir. Bu alanda bulunan “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda karşınıza “Banka Hesap Bilgileri Kaydı” gelecektir.

11 11/70 Banka Hesap Bilgileri Bu alanda yapabileceğiniz 3 (üç) bölüm bulunmaktadır. 1. Banka Adı, Şube Adı, Şube Kodu Hesap Numarası, IBAN Numarası ve Hesap adı bilgilerini yazabileceğiniz kısımlar bulunmaktadır. 2. “Tamam” düğmesine basarsanız yazdığınız bilgiler kaydedilecektir. 3. “Kapat” düğmesine bastığınızda ekleme işleminiz iptal edilecektir.

12 12/70 Banka Hesap Bilgileri Bu alanda bulunan “Düzenleme” düğmesine bastığınızda karşınıza “Hesap Bilgileri Güncelleme” ekranı gelecektir. Buradan daha önce kaydettiğiniz bilgilerinizi değiştirebilirsiniz. Bu alanda bulunan “Sil” düğmesine bastığınızda aynı satırda kayıtlı olan bilgiler silinecektir.

13 13/70 Kullanıcı Şifre Değiştirme bilgilerini girdikten sonra “Tamam” düğmesine bastığınızda Şifre Değiştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır. Artık sisteme yeni şifrenizle giriş yapabilirsiniz. * Şifreniz en az 6 en fazla 15 karakter olabilir. *Harf ve rakam karışık kullanılabilir. * Türkçe karakter kullanılamaz. Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Kullanıcı Şifre Değiştirme” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kullanıcı Şifre Değiştirme seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan Bu ekranda “Eski Şifre” (sisteme giriş yapmak için hale hazırda kullandığınız şifre) “Yeni Şifre”(bu işlemden sonra sistem girişinde geçerli olmasını istediğiniz şifre) ve “Yeni Şifre Tekrar” (geçerli olmasını istediğiniz şifreyi tekrar yazdığınız kısım)

14 14/70 Kullanıcı Tanımlama Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Kullanıcı Tanımlama” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kullanıcı Tanımlama seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekranda kullanıcı tanımlama bilgilerinde, “TC Kimlik Numarası”, “Adı”, “Soyadı” ve “E-posta” bilgilerinin görüldüğü sütunlar ile “Kullanıcı Ekle” düğmesi bulunmaktadır.

15 15/70 Kullanıcı Tanımlama Yeni kullanıcı kaydı için “Kullanıcı Ekle” düğmesine bastığınızda karşınıza gelen ekranda 4 (dört) alan bulunmaktadır. 1. Bu alanda kullanıcı bilgilerini girebileceğiniz satırlar bulunmaktadır. 2. Bu alanda bulunan Kurum Bilgileri seçili olarak görüntülenecektir. 3. Bu alanda modül bilgilerini girebilirisiniz (*) işareti ile belirtilen kısımlar girilmesi zorunlu alanlardır.

16 16/70 Kullanıcı Tanımlama Kullanıcının işlem yetkisinin olacağı alanları belirleyebilmeniz için; Modül seçiminizi yaptıktan sonra ilgili modülün “Yetkiler” alanı açılacaktır.

17 17/15 Kullanıcı Tanımlama Açılan “Yetkiler” alanı 2 (iki) bölümden oluşmaktadır. 1. Bu bölümde seçtiğiniz modüle ait işlemler (sol menü) bulunmaktadır. İşlemleri, yanında bulunan kutucukların üzerine basarak seçebilirsiniz. İşlem seçiminizi yaptıktan sonra “Hepsini Seç” düğmesine bastığınızda “Detay İşlem Tip Seçimi” bölümünde, seçtiğiniz işlem/işlemlere ait detaylı işlem tiplerinin hepsi işaretlenmiş olacaktır. “Hepsini Kaldır” düğmesine bastığınızda ise “Detay İşlem Tip Seçimi” bölümünde, seçtiğiniz işlem/işlemlere ait detaylı işlem tiplerinin işaretleri kaldırılacaktır. 2. Birinci bölümde seçtiğiniz işlemlere ait detaylı işlem tip seçimlerini yapabileceğiniz bölümdür. Birinci bölümde seçtiğiniz işlemlerin, bu bölümde işlem adlarının üzerine basarak detaylı işlem tiplerini görebilirsiniz. Detaylı işlem tiplerinin yanında bulunan kutucukların üzerine basarak seçimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. 1 2

18 18/70 Kullanıcı Tanımlama 4. Son olarak yeni tanımlamış olduğunuz kullanıcıya ait girmiş olduğunuz kişisel bilgileri ve yetki alanlarına girdiğiniz bilgiler; sayfanın alt kısmında bulunan “Ekle” düğmesine bastığınızda kaydedilecek, “İptal” düğmesine bastığınızda ise kullanıcı ekleme işleminiz iptal edilecektir.

19 19/70 Kullanıcı Listeleme Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Kullanıcı Listesi” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kullanıcı Listesi seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekranda 7 (yedi) alan bulunmaktadır “Kullanıcı Listeleme” kurumlar arası geçiş yapan kişi kullanıcılarının yeni kurumuna geldiğinde o kurama kullanıcı olarak atanması işlemini gerçekleştirmek için tasarlanmış alandır.

20 20/70 Kullanıcı Listeleme Açılan pencerede, varolan kullanıcının T.C. Kimlik numarasını, kullanıcının şifresini ve işlemi gerçekleştirmeye yetkili olan kişinin şifresini girerek “Ara” düğmesine bastığınızda yetki atama işlemini yapacağınız personel listelenecektir. Personelin bilgilerinin yanında bulunan “Seç” düğmesine bastığınızda yeni atanan personel kaydınız gerçekleşecektir. Alan 1 : Bu alanda bulunan “Yeni Atanan Personel” düğmesine bastığınızda karşınıza daha önce sistemi tanımlaması yapılmış “Varolan Kullanıcı Kurum Atama İşlemi” gelecektir.

21 21/70 Kullanıcı Listeleme Alan 2 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Kişi Bilgileri” düğmesine bastığınızda karşınıza kullanıcıya ait “Kişi Bilgileri” ekranı gelecektir. Burada daha önce kullanıcıya ait kaydedilen bilgileri değiştirebilirsiniz. Açılan pencerede düzenleme yaptıktan sonra “Güncelle” düğmesine bastığınızda değişiklikleriniz kaydedilecek, “İptal” düğmesine bastığınızda düzenleme işleminiz iptal edilecektir.

22 22/70 Kullanıcı Listeleme Alan 3 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Modül Ata” düğmesine bastığınızda “Kullanıcı Modül Atama” ekranı gelecektir.

23 23/70 Kullanıcı Listeleme Bu ekrandan modül seçiminizi yaptığınızda Yetkiler karşınıza gelecektir. İstediğiniz yetkileri seçerek “Ekle” düğmesine bastığınızda işleminiz kaydedilecektir.

24 24/70 Kullanıcı Listeleme Alan 4 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Modül Değiştir” düğmesine bastığınızda karşınıza “Kullanıcı Standart Modül Değiştir” ekranı gelecektir. Açılan pencerede, kullanıcının atanabileceği modüller görüntülenmektedir. İstediğiniz modülü işaretleyerek “Ata” düğmesine bastığınızda işleminiz kaydedilecektir.

25 25/70 Kullanıcı Listeleme Alan 5 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Modül Sil” düğmesine bastığınızda “Kullanıcı Modül Silme” ekranı karşınıza gelecektir. Modülü seçiminizi yaptıktan sonra “Sil” düğmesine basarsanız silme işleminiz gerçekleşecek, “Kapat” düğmesine basarsanız silme işleminiz iptal edilecektir.

26 26/70 Kullanıcı Listeleme Alan 6 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Yetki Güncelle” düğmesine bastığınızda “Kullanıcı Yetkileri Güncelleme” ekranı karşınıza gelecektir.

27 27/70 Kullanıcı Listeleme Karşınıza gelecek olan “Kullanıcı Yetkileri Güncelleme” ekranından modül seçimi yaptığınızda karşınıza kullanıcının yetkili olduğu kategoriler seçili olarak gelecektir. İstediğiniz yetki değişikliğini yaparak “Güncelle” düğmesine bastığınızda yetki güncelleme işleminiz kaydedilecektir.

28 28/70 Kullanıcı Listeleme 7 Alan 7 : Bu alanda kullanıcı satırında bulunan “Sil” düğmesine bastığınızda aynı satırda kayıtlı olan bilgiler silinecektir.

29 29/70 Fihrist Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Kişiler” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kişiler seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Kişi Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Kişi Listesi bu ekranda listeleme işlemi için 5 (beş) alan bulunmaktadır.

30 30/70 Kişiler 1. Bu alanda “Diğer Gerçek Kişiler” düğmesine tıkladığınızda karşınıza “Diğer Gerçek Kişiler Listesi” gelecektir. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. “Düzenleme ” düğmesine bastığınızda listenizde varolan kişi bilgilerini güncelleyebilirsiniz. “Sil” düğmesine basarak tanımlı kişi bilgilerini silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip gelir düzenleme listesi ekranına geri dönülecektir.

31 31/70 Şirketler Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Şirketler” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Şirketler seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Cari Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır.

32 32/70 Şirketler Bu alanda yapabileceğiniz 3(üç) işlem bulunmaktadır. 1. Düzenleme : “Düzenleme” düğmesine bastığınızda listenizde varolan cari bilgilerini güncelleyebilirsiniz. 2. Sil : Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak cari bilgileri silebilirsiniz. 3. Yeni Ekle : “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz.

33 33/70 Şirketler “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Yeni Ödeyen Cari Bilgileri” ekranında gerekli olan bilgilerin girişi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

34 34/70 Kamu Kurumları Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Kamu Kurumları” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kamu Kurumları seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Kamu Kurumları Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Bu ekranda yapabileceğiniz 2 (iki) işlem bulunmaktadır. 1. Yeni Ekle : “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. 2. Sil : Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak kayıtlı kamu kurumunu silebilirsiniz.

35 35/70 Kamu Kurumları “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Yeni Ödeyen Kurum Bilgileri” ekranında analatik bütçe sınıflandırmasına göre seviyeleri belirli kamu kurumunun gerekli olan bilgileri seçimi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

36 36/70 Diğer Kurumlar Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Diğer Kurumlar” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Diğer Kurumlar seçimi yapıldıktan sonra karşınıza “Diğer Kurum Listesi” ekranı gelecektir. Bu ekranda, tanımlı diğer kurumların alt başlıkları bulunmaktadır. Bu başlıkların bulunduğu düğmelerden; Birlikler Borsalar Dernekler Diğer Yerel Yönetim Birimleri Meslek Odaları Muhtarlıklar Sendikalar Uluslararası Özel Kurum ve Kuruluşlar Vakıflar Yurtdışı Kamu ve Kuruluşlar Özel Daireler Özerk Kurum ve Kuruluşlar İl Belediyeleri İlçe Belediyeleri

37 37/70 Diğer Kurumlar Bu düğmelerden birini seçtiğinizde karşınıza “Diğer Kurumlar” a benzer görüntü gelecektir. “Düzenleme” düğmesine bastığınızda listenizde varolan kurum bilgilerini güncelleyebilir. Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak kurum bilgilerini silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip Diğer Kurumlar Listesi ekranına geri dönülecektir.

38 38/70 Diğer Kurumlar. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Diğer Kurum Kaydı” ekranında gerekli olan bilgilerin girişi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

39 39/70 FATURA TAKİP Kullanmakta olduğunuz Okullar modülünün ana ekran görüntüsünden “Fatura Takip” işlemi seçilir ve “Fatura İşlemleri” kategorisi işaretlenir. Bu ekranda “ Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir. Daha önce veri girişi yapılmış olan fatura bilgilerini değiştirmek isterseniz ilgili fatura satırının sağında bulunan “Değiştir” butonuna bastığınızda ilgili faturanın bilgileri aktif hale gelir, gerekli düzenleme yapıldıktan sonra “Kaydet” düğmesine basıldığında istenen değişikliğin kaydı gerçekleştirilmiş olur. “Sil” düğmesine basıldığında ise fatura bilgisi silinmiş olur.

40 40/70 Fatura Takip Bu ekranda “ Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelen Fatura Adı, Tutarı, Fatura Son Ödeme Tarihi, Fatura Durumu (ödendi / ödenmedi), Ödeyen (okul, il özel idare, okul aile birliği, döner sermaye…) seçenekleri doldurularak “Kaydet” butonuna bastığınızda faturanızla ilgili bilgileri kaydetmiş olursunuz, “İptal” butonuna bastığınızda ise söz konu bilgiler silinir.

41 41/70 Okullar Modülü Gelir / Gider İşlemleri Okullar Modülünde bulunan gelir işlemleri “Yurtiçi Fon Gelirleri” ve “Yurtdışı Fon Gelirleri” olarak 2 (iki) ana tipten oluşmaktadır. Bunun nedeni okulun resmi kurum olarak diğer kaynaklardan gelir kaydının olmamasıdır. “Yurtiçi Fon Gelirleri” Okulun dahil olduğu yurtiçi projeler kapsamında elde ettiği kaynakları, “Yurtdışı Fon Gelirleri” Okulun dahil olduğu yurtdışı projeler kapsamında elde ettiği kaynakları ifade etmektedir.

42 42/70 Okullar Modülü Gelir / Gider İşlemleri Örnek : Ana ekran görüntüsünden, gelir işlemleri kısmı işaretlendikten sonra Yuriçi Yurtdışı Gelirleri seçimi yapılır ve Yurtiçi Fon Geliri kategorisi işaretlenir. Karşınıza gelecek olan ekran “Yurtiçi Fon Gelirleri Kaydı – İşlem Genel Bilgileri” kısmında görüldüğü gibi olacaktır.

43 43/15 Okullar Modülü (Yurtiçi/Yurtdışı Fon Gelirleri Kaydı) Alan 2 : Gelir Bilgileri alanında “Kaynak Tipi” (Ödeyen tipi ile ödenen tipi bilgileri) kaynak tipi olarak ele alınmıştır. ve “Açıklama” kısımlarından oluşmaktadır. “Kaynak Tipi” gelir işleminin kimden sağlandığını belirlemeye, “Açıklama” kısmı ise gelir işlemiyle ilgili gerekli gördüğünüz açıklama bilgilerinizi kaydetmeye yaramaktadır. Kaynak Tipi Seçimi : Gelir işlemlerinde elde edilen gelirin kimden elde edildiğinin belirleneceği kısımdır. “Yurtiçi Fon Gelirleri” ve “Yurtdışı Fon Gelirleri” işlem kaydında sistemin bize sunduğu kaynaklar farklı olacaktır. 1. Alan : İşlem Genel Bilgileri alanında menüden seçmiş olduğunuz işlemin adı görüntülenir. Alan 3 : Detay bilgi girişi yapmış olduğunuz satırların “Satır Toplamı” alanlarının toplamı sistem tarafından otomatik olarak bu alana yansır. 4

44 44/70 Okullar Modülü (Yurtiçi/Yurtdışı Fon Gelirleri Kaydı) Alan 4 : Evrak bilgileri kısmı “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” kısımlarından oluşmaktadır. “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” bilgileri girişi vardır. Alan 5 : “Evrak Detay Bilgileri” alanında sol üst kısımda bulunan “Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir. Bilgi giriş kısmında 4 (dört) öğe bulunmaktadır. 1. Modülünüze girip menüden seçmiş olduğunuz “Yurtiçi Fon Gelirleri” işleminin kayıt detayını seçerek girmeniz için hazırlanmış kısımdır. 2. Seçmiş olduğunuz detay işlem bilgisinde yani işlem türü sınıflandırmasında elde ettiğiniz gelirin miktar bilgisinin bilgi girişini yaptığınız kısımdır. 3. Detay bilgisini girdiğiniz işlem türünün detay satırıyla ilgili eklemek istediğiniz açıklamaları girebileceğiniz kısımdır. 4. Bilgilerini girdiğiniz detay satırını kaydetmenize veya iptal etmenize yarayan düğmelerden oluşan kısımdır Detay Kayıt Ekle) linkini kullanarak işleminize detay bilgisi eklemeye devam edebilirsiniz. Detay Kayıt Ekle linkine tekrar bastığınızda var olan detay satırlarınızın altına yeni bir “Detay Bilgi Girişi Satırı” açılır. 4

45 45/70 Okullar Modülü (Yurtiçi/Yurtdışı Fon Gelirleri Kaydı) Gelir Bilgileri, Evrak Bilgileri ve Detay Bilgileri ‟ ni girdiğiniz gelir işleminizi sisteme kaydetmek için “Kaydet” düğmesine basmayı unutmayınız!

46 46/50 Okullar Modülü (Yurtiçi/Yurtdışı Fon Gelirleri Kaydı) “Kaydet” düğmesine bastığınızda karşınıza, işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir. “İmzalayan Adı” kısmından, daha önce Okul Bilgileri kısmında sisteme kayıt ettiğiniz imza yetkilisi seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilecek, “İptal” düğmesine bastığınızda yazdırma işleminiz iptal edilecektir. Kayıt Çıktısı

47 47/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri Okullar Modülünün ana ekran görüntüsünde sol menüde, “Gider İşlemleri” kısmını seçmeniz durumunda karşınıza gelecek olan ekran görüldüğü gibi olacaktır. Sol menüde “Gider İşlemleri” listesinde “personel gider ve ödemeleri, kırtasiye ve büro malzemesi alımları, temizlik malzemesi alımı, enerji alımı ve demirbaş alımı vb.” gibi harcama kalemleri ve her birinin altında alt kırılımlarına ulaşılacaktır. Sisteme veri girişini yapacağınız gider kayıtlarınız Analatik bütçe kodlamasına göre dördüncü düzey harcama kaydı olarak gerçekleştirilecektir.

48 48/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri Örnek : Ana ekran görüntüsünden, Sol menüden “Gider İşlemleri” kısmı işaretlendikten sonra “Kırtasiye ve Büro Malzemeleri Alımı” seçimi yapılır ve Kırtasiye Malzemeleri Alımı kategorisi işaretlenir. Alan 1 : Gider Bilgileri alanında “Kaynak Tipi” (Ödeyen tipi ile ödenen tipi bilgileri kaynak tipi olarak ele alınmıştır.) ve “Açıklama” kısımlarından oluşmaktadır. “Kaynak Tipi” gider işleminin kimden sağlandığını belirlemeye, “Açıklama” kısmı ise gider işlemiyle ilgili gerekli gördüğünüz açıklama bilgilerinizi kaydetmeye yaramaktadır Kaynak Tipi Seçimi : Gider işlemlerinde alım/hizmet karşılığı yapılan ödemenin kime edildiğinin belirleneceği kısımdır.

49 49/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri Ödenen Tipi solundaki açılır kutuya bastığınızda işleminize ait kaynak tipini belirleyeceğiniz kategori listesi gelecektir. Kaynak tipi sınıflandırması detaylı olarak hazırlanmıştır. Kaynak tipinizi seçtikten sonra “Kişi/Kurum Ekle” butonuna bastığınızda, seçmiş olduğunuz (Özel Kurum ve Kuruluşlar) kaynak tipi kategorisinde, daha önce “Fihrist” bölümünden bilgi girişlerini gerçekleştirmiş olduğunuz Kurum ve Kuruluşa ait “Vergi No” ve “Şirket Adı” ile arama veya daha önce bilgi girişi yapılmamış ise “Yeni Ekle” seçeneklerinin sunulacağı ekran gelecektir. “Yeni Ekle” butonuna bastığınızda; seçmiş olduğunuz kategoriye göre (Özel Kurum ve Kuruluşlar) kurum bilgi giriş sayfası görüntülenecektir. İlgili kurum/kuruluşun bilgi kaydı tamamlandıktan sonra Kişi/Kurum Ekle butonu ile, ilgili kurum “Ödenen” bölümüne atanmış olur. Açıklama : bölümüne ise gerek görülen açıklama bilgisi yazılabilinir.

50 50/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri Alan 2: Evrak bilgileri kısmı “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” kısımlarından oluşmaktadır. Bu alan bilgileri girişinde dikkat edilecek 4 kısım vardır. Evrak No : Kurumunuzda gider işlemleri karşılığında hazırladığınız evrakların veya gider kayıt defterlerinizde tuttuğunuz evrak numaralarını kaydedebileceğiniz alandır. Bu kısma alfa-nümerik değerler girebilirsiniz. (Örn. ABC-20/7-A) Eğer kurumunuzda gider işlemleri için evrak düzenlenmiyorsa veya defter tutulmuyorsa ya da herhangi bir kayıt numarası işlemi yapılmıyorsa, TEFBİS sistemi üzerinden kendi belirleyeceğiniz bir numaralandırma sistemi evrak numarası girdisi yapabilirsiniz. Evrak Tarihi : Kurumunuzda gider işlemleri karşılığında hazırladığınız evrakların veya gider kayıt defterlerinizde tuttuğunuz evrak kayıt tarihlerini kaydedebileceğiniz alandır. Tarih Seçme : “Evrak Tarihi” kısmının sağında bulunan düğmesine bastığınızda “Takvim” alanı açılacaktır. Takvim : Açılan takvimde o günün tarihi turuncu renkte vurgulanmış olarak gelecektir. Seçmek istediğiniz tarih için ay değişikliği yapmak isterseniz takvim öğesinin sağ ve sol üst köşelerinde bulunan ok işaretlerine basarak ileri ya da geri gidebilirsiniz. Faaliyet Kodu : Stratejik planda belirttiğiniz faaliyetlerin kodunu kaydedebileceğiniz alandır.

51 51/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri Alan 3 : “Evrak Detay Bilgileri” alanında sol üst kısımda bulunan “ Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir. Bilgi giriş kısmında 10 (on) öğe bulunmaktadır. 1.İşlem Türü : Modülünüze girip menüden seçmiş olduğunuz ilgili gider işleminin kayıt detaylarını seçerek girmeniz için hazırlanmış kısımdır. Bu kısım her işlem türüne göre değişmektedir. Bu kısımdaki liste TEFBİS proje geliştirme safhalarındaki saha çalışmaları ve yapılan detaylı araştırmalar sonucunda belirlenmiştir. Ayrıca bu detay işlem bilgileri Analitik Bütçe Sınıflandırması ile eşleştirilmiş ve tüm MEB teşkilatı için ortak bir standart sağlanmıştır. 2.Miktar : Seçmiş olduğunuz detay işlem bilgisinde yani işlem türü sınıflandırmasında elde ettiğiniz ayni giderin miktar bilgisinin bilgi girişini yaptığınız kısımdır. 3. Birim : Detay bilgisini girdiğiniz işleminizin ilgili ölçü birimi bilgisini seçeceğiniz açılır kutudur. Açılır kutuya bastığınızda karşınıza “Kg.”(Kilogram), “mt”(Metre), “lt.”(Litre), “m²”(Metrekare), “m³”(Metreküp), “Adet”, “Ton”, “Takım” seçenekleri gelmektedir

52 52/70 Okullar Modülü Gider İşlemleri “ “ Gider Bilgileri, Evrak Bilgileri ve Detay ilgileri ‟ ni girdiğiniz gider işleminizi sisteme kaydetmek için “Kaydet” düğmesine basmayı unutmayınız! “Kaydet” düğmesine bastığınızda karşınıza, işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir. “İmzalayan Adı” kısmından, sisteme daha önce kayıt ettiğiniz imza yetkilisi seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilirsiniz.

53 53/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi TEFBİS sistemi dahilinde düzenleme listeleri “Gelir” ve “Gider” olarak 2 (iki) ana tipten oluşmaktadır. Örnek : Gider Düzenleme Listesi Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Düzenleme” işlemi seçilir ve “Gider Düzenleme Listesi” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde gelir düzenleme listesi seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran yukarıda görüldüğü gibi olacaktır. Gelir düzenleme listesi ekranında bulunan listenin sütunları “Kullanıcı Adı”, “Ödeyen”, “İşlem Tipi”, “Ödeme Miktarı (TL)”, “Ödeme Tarihi”, “Evrak No” ve “Kayıt Tarihi” olarak adlandırılmıştır. “Kullanıcı Adı” sütununda; kaydı yapan sistem kullanıcısının adı ve soyadı, “Ödeyen” sütununda; giderin yapıldığı kaynağın adı, “İşlem Tipi” sütununda; kullandığınız modülde seçmiş olduğunuz gelir/gider işleminin türü gösterilmektedir. İşlem türüne ait detaylı bilgiyi Alan 2 ‟ de bulunan ok işaretine basarak görebilirsiniz

54 54/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Alan 1 : Listeleme yaptıktan sonra çıkan bilgileri kendi içinde gruplamak isterseniz; sütun başlıklarını yukarıda "Sütun başlıklarını bu bölüme taşıyarak gruplama yapabilirisiniz." yazan bölüme sürükleyerek gruplayabilirsiniz. 1 Alan 2 : Bu alanda bulunan ok işaretine basarak işlem türüne ait detaylı bilgileri görebileceğiniz “İşlem Tipi Bilgileri” satırlar açılır. 2

55 55/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Açılan satırlarda “İşlem Tanım” işlem türünü, “Miktar” işlem türünün adedini, “Birim” işlem türünün birimini, “Birim Fiyat (TL)” toplam gelir miktarının kesintisiz tutarını, “Satır Toplam” her bir gelir işleminin miktarını, “Açıklama” gelir işlemi ile ilgili kayıt esnasında eklenen bilgileri belirtir. İşlem türüne ait detaylı bilgilerin bulunduğu satırları kapatmak isterseniz aynı yerde bulunan ok işaretine tekrar basmanız yeterli olacaktır. Alan 3: Bu alanda aynı satırda bulunan gelir işlemini Sil düğmesine basarak silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip gider düzenleme listesi ekranına geri dönülecektir. 3

56 56/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi 4 Alan 4: Bu alanda aynı satırda bulunan gider işlemine ait bilgileri düzenleme düğmesine basarak ilgili kayıtta düzenleme yapabilirsiniz. “Düzenleme” düğmesine bastığınızda karşınıza ilgili kaydın “İşlem Genel Bilgileri” sayfası gelir, bu alanda istenilen düzenleme yapılarak kaydedilebilsiniz. Ancak; sistem, kaydı yapılan gider işleminde 2 (iki) gün süre ile düzenleme yapabilmenize izin verir. Bu sürenin aşımında ise “Düzenleme” düğmesine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran “Düzenleme Talebi” ekranı olacaktır.

57 57/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi “Düzeltme Talebi” ekranında düzenleme talebinize ait iletinizi yazarak “Devam” düğmesine bastığınızda “Düzenleme Talep Formu” karşınıza gelecektir. Bu ekrandan “Formu Yazdır” düğmesine bastığınızda düzenleme talep formunuz yazdırılacaktır. Çıktısı alınan bu form ile birlikte, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ‟ ne 1 (bir) ay içinde düzeltme başvurunuzu yapabilirsiniz. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce değerlendirmeye alınan düzeltme işlemi 1 (bir) ay içinde gerçekleştirildiğinde, müdürlükçe ilgili düzeltmeye ait “Düzeltme Formu” verilecektir. (Bir işlem kaydının 2 günlük düzeltme süresi geçirildiğinde, İl /İlçe MEM tarafından düzeltilmesi için toplamda 2 (iki) aylık bir süre tanınmıştır.)

58 58/70 Okullar Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Alan 5: Bu alanda bulunan Yazdır düğmesine basarak satırda bulunan gider işleminin bilgilerini yazdırabilirsiniz. Yazdır düğmesine bastığınızda işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir “İmzalayan Adı” kısmından, sisteme kayıtlı imza yetkilisi seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilirsiniz.

59 59/70 Listeleme İşlemleri TEFBİS sistemi Okullar Modülünde, Gelir-Gider Listeleme işlemleri; “Gelir Tüm Listesi”, “Gider Tüm Listesi”, “Aylık Gelir /Gider Listesi”, “Kaynak Tipine Göre Gelir – Gider Listesi”, “Tarih Aralığına Göre Gelir / Gider Listesi”, “İşlem Tipine Göre Gelir / Gider Listesi”, “Liste Alt Birim Toplam”, “OAB Gelir / Gider Listesi”, “DÖSE Gelir /Gider Listesi”, “Okul Öncesi Gelir / Gider Listesi”, “Faaliyet Koduna Göre Gelir Gider Listesi”, Anket Öğrenci Listesi”, “Okul Fatura Listesi” ve “Kesinleşmiş Bütçe Harcamaları Listesi” olarak 16 (on altı) ana tipten oluşmaktadır. Örnek : Gider Tüm Listesi kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Listeleme” işlemi seçilir ve “Gider Tüm Listesi” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Gelir Tüm Listesi seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Listeleme işlemini gerçekleştirmek istediğiniz yılın seçimini “Yıllar” alanından yapabilirsiniz. Yıl seçiminizi yaptıktan sonra “ ” (Listele) düğmesine bastığınızda karşınıza “Tüm Gelir Listesi ” ekranı gelecektir. Listeleme

60 60/70 Listeleme İşlemleri Bu ekranda bulunan ok işaretine bastığınızda gider işlemin detaylı bilgilerini görebilirsiniz. İlgili kaydın satır sonunda yer alan “Yazdır” düğmesine basarak “Gider Kayıt Çıktısı”nı yazdırabilirsiniz. Görüntülenen listeyi, “ ” (Excel Aktar) düğmesine basarak Excel (.xls), “ ” (PDF Aktar) düğmesine basarak Adobe Acrobat (.pdf) biçiminde doküman olarak alabilirsiniz. Açılan onay penceresindeki seçiminize göre dokümanı bilgisayarınıza kaydedebilir veya açabilirsiniz.

61 61/70 Raporlama İşlemleri Raporlama TEFBİS sistemi Okullar Modülünde, Gelir-Gider Raporlama işlemleri; “Aylık Raporlar”, “Aylık Gelir Raporları”, “Aylık Gider Raporları”, “Tarih Aralığına Göre Raporlar”, “Tarih Aralığına Göre Gelir Raporları”, “Tarih Aralığına Göre Gider Raporları”, “Kaynak Tipine Göre Raporlar”, “Kaynak Tipine Göre Gider Raporlar”, “Kaynak Tipine Göre Gelir Raporları”, “İşlem Tipine Göre Raporlar”, “Okul Aile Birlikleri Gelir / Gider Raporu”, “Döner Sermaye İşletmeleri Gelir / Gider Raporu”, “Okul Öncesi Birimleri Gelir Gider Raporu”, “Faaliyet Koduna Göre Gelir Gider Raporu”, “Okul Fatura Raporu” ve “ Kesinleşmiş Bütçe Harcamaları Raporu olarak 16 (onaltı) ana tipten oluşmaktadır.

62 62/70 Raporlama İşlemleri Örnek : Aylık Raporlar Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Raporlar” işlemi seçilir ve “Aylık Raporlar” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Aylık Raporlar seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Karşınıza gelen ekranda listeleme işlemini gerçekleştirmek istediğiniz “Ay” ve “Yıl” seçimlerini yapabilirsiniz. Seçiminizi yaptıktan sonra “ ” (Listele) düğmesine bastığınızda karşınıza belirttiğiniz yıl ve aydaki “Aylık Gelir – Gider Listesi” ekranı gelecektir.

63 63/70 Raporlama İşlemleri Bu ekranda “Aylık Gelir – Gider Raporu” tablosu düzenlenmiş olarak gelecektir. 123

64 64/70 Raporlama İşlemleri Tablonun üst kısmındaki bantta bulunan “ ” (farklı kaydet) işaretine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran raporu farklı formatlarda kaydetmenize olanak sağlayacaktır.

65 65/70 Raporlama İşlemleri Tablonun üst kısmındaki bantta bulunan “ ” (yazdır) işaretine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran, raporu yazdırmanıza olanak sağlayacaktır.

66 Teşekkürler


"TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KULLANICI EĞİTİMİ (TEFBİS)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları