Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LOGO Mahkeme ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1. www.themegallery.com Nasıl Bir Yöntem?  Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LOGO Mahkeme ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1. www.themegallery.com Nasıl Bir Yöntem?  Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları."— Sunum transkripti:

1 LOGO Mahkeme ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1

2 Nasıl Bir Yöntem?  Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. BÖTEB III

3 MAHKEME SÜRECİ Tartışma konusu ya da problemin seçimi BÖTEB III Araştırma Tanıkların kanıtlarını sunması Öğrencilerin görevlendirilmesi Mahkemenin başlaması Avukatların savunmalarını yapmaları Öğrencilerin savunma aşaması Davanın toparlanması Sonuç

4 Uygulanırken Dikkat Edilecek Noktalar Konu Seçimi:Ne öğretilmek isteniyorsa ona göre bir konu seçilir. 1 Çevre Seçimi:Öğretmenin en iyi şekilde gerçekleştirmesi için Ortamın en uygun hale getirilmesi. 2 Öğrencilerin Rol Seçimi:Öğrenciler kim olacak? 3 Öğretmenin rol seçimi:Öğretmen dışardan mı izleyecek,yoksa mahkemenin içinde mi bulunacak? 4 BÖTEB III

5 Mahkeme Yöntemi Karşılıklı görüşlerini savunan öğrencilertartışma ortamı Oluşturmak,juri ve hakim karşısında davalarını haklı gösterme çabalarına girerler,bunun sonucunda,kendini doğru ifade edebilme,karşı görüşlere seviyeli olarak fikirlerini sunarlar. Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) BÖTEB III Karşılıklı fikir alışverişi:Kişiler birbirinin varlığını kabul ederek karşıdakileri dinleyerek onların fikirlerini dikkate alır.

6 Mahkeme Yöntemi Savunmalar sonucunda empati kurabilme,yeni bakış açıları kazanabilme ve yeteneklerini geliştirmek için fırsat bulma. Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) BÖTEB III Öğrenciler güdülenirler ve dersi daha iyi dinlerler.

7 Mahkeme Yöntemi Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir. Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) BÖTEB III Öğrencilerin kendine olan güvenini artırır.Anlama yeteneğini ve yaratıcılığı artırır.

8 Mahkeme Yöntemi Akıcı konuşmayı geliştirir. Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) BÖTEB III Dile hakimiyeti ve iyi ifade edebilme yeteneğini pekiştirir.

9 SINIRLILIKLARI Hazırlıksız olarak uygulanması fazla zaman alabilir. 1 Sınırlı sayıda Öğrenci Etkinliğe katılır 2 BÖTEB III Sınıfta sessizliği sağlamak zorlaşabilir. 3 4 Öğrencilerle ya da dersle yeterli ilgi kurulamazsa yöntem işe yaramaz hale gelir. Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirler. 5

10 REHBER İLKELER Konu seçimine özen gösterilmeli. Pedagojik olarak tartışılabilecek ve eğitsel sonuçlar çıkarılabilecek olaylar seçilmelidir. Seçilen olayların öğrencilerin seviyesine uygun olması sağlanmalıdır. Öğrenci seçimine özen gösterilmeli. En İyi Kullanım İçin Rehber İlkeler Öğrencilerin Öğretmen öğrencilerin yaptığı yanlışları gidermeye çalışmalı Mahkeme yöntemine dikkat edilmeli. BÖTEB III Öğrencilerin takıldıkları noktalarda Öğretmen doğru yönlendirmeler yaparak Pekiştireçler vererek sürece katılmalı.

11 Genel Değerlendirme Eğitimde mahkeme yöntemi,gerek hazırlık,gerekse uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrenci merkezli eğitimi esas alır. Amaç Öğrencileri öğrenme süreci boyunca Etkin kılmak,bu süreç içinde neşeli vakit geçirmelerini ve öğretilenlerin kalıcılığını sağlamaktır. Mahkeme yönteminin genel değerlendirmesi BÖTEB III

12 HAZIRLAYANLAR Bayram Akgün Nurullah Taş BÖTEB III

13 KAYNAKÇA Aktif Öğrenme(prof. Dr. Kamile Ün Açıkgöz) Öğretim İlke ve Yöntemleri(prof. Dr. Leyla Küçükahmet) BÖTEB III


"LOGO Mahkeme ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1. www.themegallery.com Nasıl Bir Yöntem?  Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları