Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENME GALERİSİ. Aktif Eğitimin Özellikleri Öğrenci merkezlidir. Temelini probleme dayalı öğretim(PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. PDÖ amaç, öğrenciyi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENME GALERİSİ. Aktif Eğitimin Özellikleri Öğrenci merkezlidir. Temelini probleme dayalı öğretim(PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. PDÖ amaç, öğrenciyi."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENME GALERİSİ

2 Aktif Eğitimin Özellikleri Öğrenci merkezlidir. Temelini probleme dayalı öğretim(PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. PDÖ amaç, öğrenciyi problemi görmeye, tartışmaya ve çözmeye yönlendirmektir. Öğrenciye bilgiyi hazır vermektense araştırmaya sevk eder.

3 Aktif Eğitimin Özellikleri Aktif eğitim bir yaşayarak öğrenme metodudur.

4 Öğrenme Galerisi Öğrenme galerisi aktif eğitim metotlarından birisidir.

5 Öğrenme Galerisi Nedir? Öğrenme galerisi öğrencileri oturdukları yerden kaldırıp aktif olacakları duruma getiren bir tartışma tekniğidir.

6 Öğrenme Galerisinin Amacı Nedir? Öğrencilerin belli bir sürede neler öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar.

7 Öğrenme Galerisi Çeşitleri 1) Galeri Koşusu: Öğrenme galerisine benzer, fakat verilen konu ya da kavram daha alt düzeydedir. Bu yüzden de grupların tek durakta soru hakkındaki tüm bilgileri yazmasını engellemek için zaman kısıtlı tutulur ve böylece durak gezisi hızlanır. Bu sonradan gelen grubun da yeni fikirler belirtmesine imkan tanır.

8 Öğrenme Galerisi Çeşitleri 2) Bilgisayar Turu: Tartışılan resmin duraklarda bilgisayarlar üzerinden gösterilmesinin dışında öğrenme galerisi ile aynıdır.

9 1. Öğrenciler 2-4 kişilik gruplara ayrılır 2. Her grup bilgilerini listeler 3. Listeler duvarlara asılarak sergilenir 4. Öğrenciler ayağa kalkar ve listeleri inceleyerek, kendi listelerine yazmayı unuttukları maddeleri işaretlerler Öğrenme Galerisinin Uygulama Basamakları

10 5. Hangi öğrenmeler kaç kişi tarafından gerçekleştirildiğinin değerlendirilmesi yapılır. 6. Daha sonra gruplar eksik yanlarını görüp tamamlarlar.

11 Metodun esnekliği, öğretmen ve öğrencilere sağladığı faydaların çokluğudur. Öğrencilere düşüncelerini daha samimi ve sınıf ortamına göre daha rahat bir şekilde sunma şansı sağlar. Eğitimciler için de, öğrencilerin özel konseptler hakkındaki düşüncelerini ve yanlış anlaşılmaları sorgulamalarını ölçer. Metodun Avantajları

12 Metodun Dezavantajları Kalabalık sınıflarda uygulanması sınıf kontrolünün sağlaması açısından zor olabilir.

13 Öğrenme Galerisinde Değerlendirme Nasıl Yapılır? Konunun anlaşılmasının ölçülmesi, her grubun aktif katılımında sorulara verdikleri yanıtların doğru ve aynı zamanda çok olması belirler.(Her grubun farklı renkte kalemler kullanması değerlendirmeyi kolaylaştırır. ) Öğrenciler grup olarak değerlendirilir(grup üyelerinin etkinliğe katılımı değerlendirilir).

14 ÖRNEK Matemetik problemini çözümleyeceğiniz yolları maddeler halinde yazınız…

15 KAYNAKLAR 1. / / 2. Aktif Öğrenme – Kamile Ün AÇIKGÖZ world.com/a_lesson/04/lp shtml world.com/a_lesson/04/lp shtml

16 Hazırlayanlar Büşra HİSOĞLU Mahfuz BALLI


"ÖĞRENME GALERİSİ. Aktif Eğitimin Özellikleri Öğrenci merkezlidir. Temelini probleme dayalı öğretim(PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. PDÖ amaç, öğrenciyi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları