Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Int. Dr. Özgül Pamukçu. TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Int. Dr. Özgül Pamukçu. TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI."— Sunum transkripti:

1 Int. Dr. Özgül Pamukçu

2 TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI

3  sklerozis  sertleşme, katılaşma  Curriculum  müfredat  Hastalık tıp fakültelerindeki bölümleşmenin departmanlaşmanın çok ileri gitmesi ile karakterizedir. Çözüm  seçmeli dersler???

4  Hastalık eğitim programlarının birbirine yakın bölümlerini ya da ilgili fakülte bölümlerinin ilişkilerini tutar (zedeler).  Hastalık dikey ve yatay ilişkileri de tutabilir.  İletişimi derinden etkileyen bir hastalıktır.

5  Hekimliğin uygulanışına ilişkin dramatik bir gelişme ya da büyüme bu hastalığı ortaya çıkarır.  Hastalığın erken belirtileri bu konuya ayrılan ders ve bilgi aktarım saatlerinin arttırılmasıdır. ÇÖZÜM ?? -Ulusal ÇEP?

6  Herhangi bir hastalığa eşlik ederek ortaya çıkabilir.  Hastalık, hekimlik eğitiminin toplumsal açıdan yetersiz ve sorumsuz olduğunu görmemekten, bu konulara önem vermemekten kaynaklanır. ‘’Üniversite hastanesi’’ olmanın getirdikleri? Çözüm  Daha etkin saha çalışmaları??

7  Eğitim programının ‘’kemikleşmesidir’’  Yıllardan beri en çok görülen hastalıktır.  Tüm tıp fakültelerini belli oranda tutan epidemik bir hastalıktır.  Şu açıklamaların yapılması hastalığın ortaya çıktığını belirlemektedir: ‘’Herhangi bir şeyi değiştirmekle ne yapmak istiyorsunuz’’ ‘’Biz bunu senin dediğin gibi hiçbir zaman yapmadık. ‘’Biz de böyle eğitildik, yani kötü mü eğitilmişiz?..vs

8  3. Sınıf müfredatının yoğunluğu - özellikle patoloji  Sınav sistemi, sınavların derslere giren- girmeyen öğrenciyi ayırmıyor olması ve ölçme sisteminin yetersizliği -sözlülerin standardizasyounu *-uygulama sınavı olması –teorik değil– -yenilenmeyen sorular (‘’neden kitap okumuyoruz?’’)  Özellikle temel bilimlerde sistemler bazında derslerin eş zamanlı yürütülmesi

9  Öğrenci motivasyonunu için en hevesli olunan ilk dönemden başlayan tıp uygulamaları.  Grup çalışmaları, kanıta dayalı tıp, PDÖ uygulamaları  Karma sistem ???  Temel bilimler ve klinik arasındaki uçurumların kaldırılması birincil olmalı–Dikey entegrasyon  farmakoloji örneği  Sağlıkla ilgili yasa, uygulama…vb. gibi oluşumların son seneye bırakılmaması  Geri bildirimler!!! Ve bunların öğrenciye sunulması

10  Görev tanımı!!!

11  Güncellik-araştırma – daha uygun koşullara sahip bir kütüphane, grup çalışması yapılabilecek ortamlar, internet ulaşımı, bilgisayar odaları  Öğrenci işleri  görevlerinin tanımlanması, internet ulaşımı  Rehberlik danışmanlık sistemi  Uluslar arası açılımlar

12 TEŞEKKÜR EDERİM…


"Int. Dr. Özgül Pamukçu. TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları