Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTasar Bayram Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
DE Ğİ Ş İ M PROGRAMLARI GÜZ 2015 Ö Ğ RENC İ LER İ NOMINATION SONRASI B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI
2
Ö Ğ RENC İ İ ŞLEMLER İ 1. Seçilen üniversite ile iletişim & başvuru 2. Seçilen üniversite ile tamamlanması gereken di ğ er işlemler; 1. Yurt/konaklama 2. Oryantasyon programı 3. Ders seçimleri 4. Oturum izni 3. Pasaport & vize başvurusu 4. Sa ğ lık sigortası 5. Seyahat planlaması 6. Finansal planlama
3
Ö Ğ RENC İ & IRO İ ŞLEMLER İ 1. Seçilen üniversite ile iletişim & başvuru sürecinde yaşanacak problemlerde IRO deste ğ i 2. Hibe sözleşmesi & hibe ödemeleri 3. Ö ğ renim anlaşması süreci (Learning Agreement) 4. IRO Seyahat Destek ödemeleri 5. Ö ğ renci evrak paketleri 1. Pasaport harç muafiyet 2. Dil belgesi 3. Konsolosluk yazısı 6. Erken final organizasyonu (sadece bahar dönemi ö ğ rencileri için)
4
IRO İ LET İ Ş İ M IRO WEBSITE: http://iro.sabanciuniv.eduhttp://iro.sabanciuniv.edu IRO E-MAIL: suoutgoing@sabanciuniv.edusuoutgoing@sabanciuniv.edu G İ DEN Ö Ğ RENC İ DANIŞMANLARI Çiçek Dereli (Tel: +90 216 483 9644) Selen Karacano ğ lu (Tel: +90 216 568 7054) OF İ S SAATLER İ : Hafta içi her gün 14:00-16:00
5
İ LET İ Ş İ M & BAŞVURU Son başvuru tarihinden önce IRO ile iletişimde olunması & başvurunun tamamlanması IRO ile başvuru statüsü konusunda irtibatta olunması Başvuru yapıyorum Gidece ğ im okuldan henüz başvuru süreci hakkında bilgi e-maili almadım (bu durumda IRO ö ğ renciler ile birlikte hareket eder ve bilgilerin en kısa zamanda sa ğ lanması konusunda ö ğ rencilere destek verir) Başvurumu tamamladım Karşı kurumdan gelen tüm e-maillerin kontrol edilmesi & cc’sinde suoutgoing@sabanciuniv.edu adresi olmayan maillerin IRO ile paylaşılması suoutgoing@sabanciuniv.edu Gelen maillerin dikkatlice okunması & başvurunun zamanında tamamlanması Karşı kurum başvuru evraklarının nasıl gönderilmesini istiyor? E-mail ile scan edilerek gönderilmesi Online başvuru sistemi üzerinden evrakların upload edilerek gönderilmesi Hard copy belgelerin kargo ile gönderilmesi (IRO’ya tüm başvuru evraklarınız tam olarak gelip, gönderinizi DHL ile ofisimizden yapabilirsiniz)
6
İ LET İ Ş İ M & BAŞVURU Başvuru evraklarınızı karşı kuruma e-mail veya online sistem üzerinden gönderdiyseniz, mutlaka karşı kurumdan sizinle başvuru bilgilerini paylaşan kişiye e-mail atarak başvurunuzu tamamladı ğ ınız bildirip, teyit rica edilmesi Başvuru formunda SU ile ilgili talep edilebilecek iletişim bilgileri; Departmental Coordinator: Lütfen SU De ğ işim Danışmanınızın bilgilerini giriniz ve gerekli görüldü ğ ü takdirde imzasını alınız. Institutional Coordinator: Evrim Güngör Devecio ğ lu Tel: +90 216 483 9703 E-mail: evrimg@sabanciuniv.eduevrimg@sabanciuniv.edu
7
D İĞ ER İ ŞLEMLER Yurt başvurusunun zamanında tamamlanması: Son başvuru tarihinden sonra hiçbir kurum yurt garantisi vermemektedir Yurt olana ğ ı bulunmayan kurumlardan alternatif konaklama seçenekleri hakkında bilgi alınız SU’ya gelen yabancı ö ğ renciler ile iletişime geçiniz Oryantasyon programına katılım & gerekli organizasyonun yapılması Ders seçimlerinin tamamlanması: Bazı kurumlar kendi ö ğ renim anlaşmalarının da tamamlanmasını isteyebilirler, lütfen gerekli işlemleri tamamlayınız Oturum izninin alınması: Bazı ülkelerde bulunan kurumlar ö ğ rencilerin oturum izinlerini ülkeye giriş yapmadan önce almaktadırlar. Lütfen sizden oturum izni için istenen evrakları zamanında & tam olarak hazırlayınız
8
PASAPORT İ ŞLEMLER İ Dosyanızda bulunan Pasaport Harç Muafiyet belgesi ile pasaportlarınızı 1 yıl süre ile ücretsiz olarak uzatabilirsiniz Pasaport işlemleri için gerekli belgelerin listesine http://www.epasaport.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz http://www.epasaport.gov.tr/ Gerekli belgeler ile en yakın İ lçe Emniyet Müdürlü ğ üne yapaca ğ ınız başvuru sonucunda 1-2 iş günü içerisinde pasaport çıkartabilir/uzatabilirsiniz
9
SEYAHAT & F İ NANSAL PLANLAMA Uçak Bileti: Uygun seyahat yolları araştırılmalı (özellikle charter seferler & trenler) ve karşı kurumun akademik takvimine göre dönem başlangıcından önce gidilecek ülkeye seyahat edilecek şekilde rezervasyon işlemleri tamamlanmalı Gidilecek ülkenin yaşam koşulları/masrafları araştırılmalı (Daha önce de ğ işim programlarına katılan SU ö ğ rencileri ile görüşebilirsiniz. İ letişim bilgileri için: http://iro.sabanciuniv.edu/en/students/exchange/outgoing/useful- documents http://iro.sabanciuniv.edu/en/students/exchange/outgoing/useful- documents Pasaport, vize & oturum izni masrafları Bilet masrafları Konaklama depozitoları & ücretleri Sa ğ lık sigortası masrafları
10
V İ ZE İ ŞLEMLER İ Mutlaka Ö ğ renci Vizesi başvurusu yapılmalıdır. Turistik Vize geçerli de ğ ildir Yeşil Pasaport sahipleri de gidecekleri ülkede 90 günün üzerinde kalacakları için Ö ğ renci Vizesi almalıdırlar Yanlış vize türü ile ülkeye giriş yapmaya çalışanlar geri gönderilirler Vize başvuru süreci & evrakları ülkeden ülkeye de ğ işmektedir. Bu nedenle vize başvuru evraklarının tam & güncel listesine gidece ğ iniz ülkenin başkonsoloslu ğ una ait websitesinden ulaşınız Vize başvuru süreci 1-4 ay arası sürmektedir Karşı kurumdan gelecek olan orijinal kabul mektubunuzu takip ediniz ve vize başvurunuzu mutlaka orijinal belge ile yapınız Erasmus/ İ kili Anlaşma ö ğ rencisi oldu ğ unuza dair konsoloslu ğ a sunulmak üzere hazırlanan belgelerinizi dosyalarınızda bulabilirsiniz Vize başvurusu, başvuru sahibi tarafından şahsen yapılmalıdır Vize başvuru ücreti ülkeden ülkeye de ğ işmektedir Vize evrakları dahilinde konsolosluklar tarafından talep edilen sa ğ lık sigortasının gidiş ve dönüş tarihlerini kapsadı ğ ından emin olunuz
11
SA Ğ LIK S İ GORTASI Seyahat sa ğ lık sigortası yerine tam kapsamlı özel sa ğ lık sigortası yaptırılmasını şiddetle öneririz. SGK’nın anlaşmalı oldu ğ u ülkeler: Almanya Hollanda Belçika Avusturya Fransa Çek Cumhuriyeti Yukarıda ismi geçen ülkeler ile yapılan ikili anlaşmalar çerçevesinde, ailesi sebebiyle SGK kapsamında olan ö ğ renciler, sadece acil müdahale gerektiren durumlarda gittikleri ülkenin sa ğ lık hizmetlerinden faydalanabilirler Bu haktan faydalanabilmek için, de ğ işim programları ile yurtdışına çıkmadan önce SGK genel müdürlü ğ ü ile iletişime geçirlerek ilgili belgelerin temin edilmesi ve yurtdışına çıkıldıktan sonra gidilen ülkede ilgili makamlardan onay alınması gerekmektedir
12
OLS (ONLINE LINGUISTIC SUPPORT) Erasmus programına katılan tüm ö ğ renciler, AB komisyonunun dil seviye tespit sınavını gitmeden önce ve döndükten sonra olmak üzere 2 kez almak zorundadırlar Sınav online olarak düzenlenmektedir Sınavdan geçme-kalma söz konusu de ğ ildir, sadece dil seviyesini tespit etmeye yöneliktir Tüm Erasmus ö ğ rencilerine süreç kapsamında OLS hakkında detaylı bilgi verilecektir
13
Ö Ğ REN İ M ANLAŞMASI / LEARNING AGREEMENT De ğ işim döneminde hem SU hem de partner kurum ö ğ renim anlaşmalarının takibini yapmanız gerekebilir, bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir SU Ö Ğ REN İ M ANLAŞMASI = DE Ğİ Ş İ M DÖNEM İ DERS KAYIT & DENKL İ K BELGES İ SU ö ğ renim anlaşması ders kayıt belgesi niteli ğ inde oldu ğ undan, yapılan yönlendirmelere uyunuz ve verilen son tarihlere kadar belge işlemlerinizi tamamlayınız Derslerinde de ğ işiklik yapmayan ö ğ renciler için ö ğ renim anlaşması ilk sayfanın onayının tamamlanması, de ğ işiklik yapan ö ğ renciler için ise ö ğ renim anlaşmasının her iki sayfasının (ilk sayfa ve add/drop sayfası) doldurup onaylanması gerekmektedir ÖNEML İ NOT: Son tarihlerden sonra iletilen ö ğ renim anlaşmaları hiç bir şekilde kabul edilmeyecektir! Lütfen websitemizde bulunan ö ğ renim anlaşması klavuzunu dikkatlice okuyunuz
14
Ö Ğ REN İ M ANLAŞMASI / LEARNING AGREEMENT En az 20 ECTS (10 SU kredisine denk gelen), en fazla 40 ECTS (20 SU kredisine denk gelen) ders alınmalı De ğ işim danışmanları, alınan dersleri SU kredisine çevirirken, tam sayı ya da buçuklu olarak çervirmelidir (ör: 2,5 – 4 – 5,5…). 3,2 – 2,7 gibi kredi denlikleri olamaz! ÖA’da dersleri mutlaka kodları ile yazın, aksi takdirde not girişlerinde sorunlar yaşanmaktadır! ÖA’da imzalanması gerekli hiçbir alan boş kalmamalıdır! Mezuniyet kriterlerinize dikkat! Sorumluluk ö ğ renciye aittir! Mezuniyet takibi için sistem: http://mysu.sabanciuniv.edu/sr/en/degree- evaluationhttp://mysu.sabanciuniv.edu/sr/en/degree- evaluation 4.Sınıfta de ğ işime giden MDBF ö ğ rencileri: ENS 491 & ENS 492 gibi bitirme derslerini de ğ işim döneminde alacak ö ğ rencilerin bu bilgiyi mutlaka ÖA üzerinde belirtmeleri gerekmektedir. Belirtilmedi ğ i takdirde mezuniyet şartları tamamlanmamış sayılaca ğ ından bu bilginin ÖA’nızda oldu ğ unda mutlaka emin olun!
15
ONLINE ÖA/LA OTOMASYON S İ STEM İ ÇALIŞMA MANTI Ğ I: Geçmişte alınan derslerin program bazında karşılıklarının oldu ğ u veritabanı Geçmişteki karşılıklar de ğ işebilir, bu karşılıklar danışmana öneri niteli ğ indedir Karşı kurumda açılan dersler, ÖA/LA veritabanı havuzunda varsa, belgenizi oluşturmak için eşleşen dersleri seçin. Dikkat: Veritabanında gördü ğ ünüz dersler partnerda açılan dersler anlamına gelmiyor. Karşı kurumda açılan dersler, ÖA/LA veritabanı havuzunda yoksa, almayı istedi ğ iniz yeni dersleri new course request olarak danışmanınıza sistem üzerinden onay gönderin. Danışmanınız, dersin SU karşılı ğ ı ve kredisini belirleyerek, bu yeni dersi havuza tanımlayacak. Havuzda karşı kurumda açılıp da almayı istedi ğ iniz tüm dersler oldu ğ unda, bu dersleri seçip, ÖA/LA formunuza ekleyip, ÖA/LA formunuzu danışmanınıza onay gönderin.
16
NOTLANDIRMA & DERS TRANSFER İ Partner kurumda alınan notlar, akademik kurulca onaylanmış dönüşüm tablolarına göre transfer edilecektir Tablo için: http://iro.sabanciuniv.edu/en/students/exchange/outgoing/credit-and- grade-transfer http://iro.sabanciuniv.edu/en/students/exchange/outgoing/credit-and- grade-transfer Aldı ğ ınız derslerin mutlaka harf notları olmalıdır. Pass/Fail notlu dersleri almayın veya bu dersleri veren ö ğ retim üyelerinden not vermesini isteyin. Almayı düşündü ğ ünüz tüm dersler için not durumunu mutlaka partner kurum ile görüşün!
17
DE Ğİ Ş İ M DÖNEM İ TRANSCRIPT İ Transcriptin not girişinin yapılabilmesi için IRO’dan Çiçek Dereli’ye teslim edilmesi gerekmektedir. Notlar mutlaka zamanında SU’ya ulaşmalıdır. Transcriptin orijinali olmadan not girişi yapılamadı ğ ından orijinal transcriptinizin SU’ya ulaştı ğ ından emin olunuz. De ğ işim dönemine ait transcript takibinden tamamen ö ğ renci sorumludur! Transcriptinizin mümkünse İ ngilizce olarak gönderilmesini isteyin. Mümkün de ğ ilse, ders isimlerini İ ngilizce’ye çeviren bilgi notunu ÖK’ya iletin. Ö ğ renim anlaşmanızdaki ve transcriptinizdeki dersler & kodlar birebir eşleşmelidir. Ö ğ renim anlaşmanız ders kayıt belgeniz oldu ğ u için, ö ğ renim anlaşmasında olup, transcriptte görünmeyen dersler sisteme F olarak işlenir. Transcirptte görünüp, ö ğ renim anlaşması ilk veya ikinci sayfasında bulunmayan dersler sisteme işlenmez. Notlar SU sisteme girildikten sonra ö ğ renim anlaşmasında geriye dönük işlem yapılmaz.
18
H İ BE & BURS ÖDEMELER İ Hibe ödemesi yapılması için, ö ğ renci hareketlili ğ i hibe sözleşmesinin tam olarak doldurulup, IRO’ya teslim edilmesi gerekmektedir. ÖNEML İ NOT: Havale ücreti kesintisini önlemek için Akbank dışında bir bankaya ödeme yapılmamaktadır. Akbank’tan açtıraca ğ ınız EURO hesabına hibe aktarımı yapıldıktan sonra, banka 11-12€ kadar hesap işletim ücretini yatırılan miktardan keser. SU’da yurt bursu olan ö ğ rencilerin 1 dönemlik yurt bursu tutarlarının YÖK kuralı gere ğ i 2/3’lük kısmı ö ğ rencilere Ö ğ renci Kaynakları tarafından dönem başlangıcı sonrası ödenir. Ö ğ rencilerin planlanan toplam hibe miktarının %70’i ö ğ renci de ğ işime gitmeden önce ödenmektedir. Hibenin kalan kısmı ise ö ğ renciler aşa ğ ıdaki durumları sa ğ ladıkları sürece yapılmaktadır: Certificate of Participation – Katılım Sertifikası IRO’ya teslim edilmelidir. Bu belgede yer alan tarihlerin do ğ ru olması ö ğ rencinin sorumlulu ğ undadır. Pasaport kopyaları giriş ve çıkış tarihlerinin yer aldı ğ ı sayfalar ile birlikte IRO’ya teslim edilmelidir. Bu belgede yer alan tarihlerin do ğ ru olması ö ğ rencinin sorumlulu ğ undadır. Nihai rapor forumu IRO tarafından size gönderilecek anket üzerinden tamamlanmalıdır. De ğ işim dönemine ait transcriptin IRO’ya ulaştırılması gerekmektedir.
19
H İ BE & BURS ÖDEMELER İ 4,5 aydan fazla kalacak ö ğ rencilere – en fazla sözleşmelerinde belirtilen süre için olmak üzere – kalış tarihine denk gelen ödeme yapılacaktır. Planlan kalış süresinden daha az süre programa dahil olan ö ğ rencilerden hibe iadesi talep edilir. Tam ayı geçen süreler için, günlük hibe tutarı hesaplanarak kalan tutar belirlenir. Lisans ö ğ rencilerinin SU’dan aylık veya dönemlik olarak aldı ğ ını nakit bursu varsa bu ödeme kesilmez ve SU’daki burs ödemeleri ile ilgili yönerge ve prosedürler çerçevesinde devam eder. ÖNEML İ NOT: Yüksek lisans ve doktora ö ğ rencilerinin çalışma karşılı ğ ı aldıkları burslar de ğ işim döneminde çalışmayacakları için deva etmez; dondurulur.
20
PROBLEMLER NASIL ÇÖZÜLÜR? Akademik problemler için öncelikle mutlaka gitti ğ iniz kurumdaki akademik danışmanınız ile iletişime geçiniz. İ kinci adım olarak ise SU de ğ işim danışmanınız ile iletişime geçebilirsiniz. Ö ğ renim anlaşmasında belirtilen bir dersin açılmaması veya her hangi bir sebeple bahsi geçen dersi alamamanız durumunda panik olmayın! Bahsi geçen ders yerine geçebilecek alternatifleri inceleyin, SU de ğ işim danışmanınız ve IRO’dan destek isteyiniz. Daha önce de ğ işime giden di ğ er ö ğ renciler ile iletişime geçin. Olası problemler: Yurt ile ilgili problemler, maddi sorunlar, önyargı & ayrımcılık. Herhangi bir kaza veya polisiye durumda derhal şehrinizde bulunan (ya da yakın şehirlerdeki) Türk Konsoloslu ğ unu ve IRO’yu bilgilendirin.
21
GÜZ 2015 – ÖNEML İ TAR İ HLER Ö ğ renim anlaşması ile ilgili önemli tarihler için la@sabanciuniv.edu adresinden gelecek maillere dikkat etmenizi önemle rica ederiz! la@sabanciuniv.edu De ğ işim programları ile ilgili di ğ er süreçler için ise suoutgoing@sabanciuniv.edu adresinden gelecek maillere dikkat etminizi önemle rica ederiz! suoutgoing@sabanciuniv.edu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.