Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB Programları Ofisi Nilüfer Şen 25 Nisan 2012.   Ofis Saatleri: 08.30 – 12.00 / 13.00 – 16.30.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB Programları Ofisi Nilüfer Şen 25 Nisan 2012.   Ofis Saatleri: 08.30 – 12.00 / 13.00 – 16.30."— Sunum transkripti:

1 AB Programları Ofisi Nilüfer Şen 25 Nisan 2012

2   Ofis Saatleri: – / – 16.30

3  Pasaportunuzu hazırlayın.  Harçsız pasaport başvurusu için öğrenci işlerinden gerekli belgeyi alın.  Pasaportunuz varsa süresi uzatılması gerekiyorsa, uzatın.  Gideceğiniz okulun web sitesini iyice karıştırın.  Size bilgi gelmeden başvuru süreçleri hakkında bilgilenin.

4  Karşı okuldan başvuru süreci ile ilgi bilgi geldi  Karşı okuldan sadece kabul edildiğiniz bilgisi geldi  Karşı okuldan hiç haber gelmedi  Sizin reaksiyonunuz: Ne yapmalıyım?

5  Genellikle önce online başvuru yapmanız, ardından online başvuru belgenizin çıktısını imzalatıp, diğer belgelerle birlikte göndermeniz istenir.  Son başvuru tarihlerine uyun,  Size gelen dokümanları dikkatli okuyun,  Gereken tüm belgeleri gönderin.  İlk yazışmalarınızdan itibaren erken vize başvurusunda bulunacağınızı ve kabul mektubu ihtiyacınızı belirtin.  Yurt başvuru sürecini takip edin.

6  Web sitesini dikkatlice inceleyin.  Son başvuru tarihini mutlaka öğrenin.  Gerekli belgelerin neler olduğunu sorun ve kabul mektubu ihtiyacınızı ısrarla belirtin.  Haber alamazsanız, ofis üzerinden temas kurun.

7  Karşı tarafa aday olarak gösterildiğinizi takip eden gün içinde hiçbir haber alamadıysanız, mutlaka ofis üzerinden karşı taraf ile haberleşin.

8  Gittiğiniz ülkenin oturma iznini alın.  Vize başvurusu için ne kadar erken başvuru yaparsanız, diğer süreçleriniz o kadar yolunda ve zamanında gider. (Uçak bileti,rezervasyon vs..)  Sağlık sigortası yaptırmayı unutmayın.  Aday ülke vatandaşlarının Identity card’ı yok. Bunun yerine pasaport bilgileri geçerli.

9  Karşı okulun ders program ve içeriklerini elde edin.  Kendinize uygun en az 30 ECTS olacak şekilde derslerinizi seçin.  Bölüm Erasmus danışmanınız ile alacağınız dersleri kesinleştirin. 1. Learning agreement- öğrenim anlaşması  Sizin, kurumsal koordinatorun ve Erasmus bölüm danışmanının imzalaması ve karşı tarafa gönderilerek onların da imzalyıp geri göndermesi gerekli olan derslerin isim, kod ve kredilerinin yazılı olduğu belge.  Göndermeden önce bir kopya kendinize alın.  Geri alacak vakit yoksa, bir kopya ofise bırakın ve orjinali yanınızda götürün.  Orada imzalatın ve yanınızda orjinali getirin.  Değişik yapmak istediğinizde (en geç 1 ay içinde) Erasmus akademik danışmanınız ile leşin ve onun onayını alın, LA’in ekini doldurup, karşı tarafa imzalatın, scan edip bana gönderin, yanınızda orjinalini getirin.

10 2. Ders transfer tablosu:  Hangi dersi alacağınızı ve yerine burada hangi ders yerine saydıracağınızı bildiren doküman. Iki okula da ait, ders isim, kod ve kredilerinin yazılı olduğu belge.  Bu belge siz döndükten sonra derslerinizin sayılması için fakülte yönetim kuruluna sunulacak.  Doldurup imzalatıp, ofise bırakıyorsunuz. 3. Finansal taahhütname  Belgeyi okuyup, doldurup, siz ve aileniz imzalayıp, ofise bırakıyorsunuz. 4. Öğrenci öğrenim sözleşmesi  Akbank Maslak Şubesi’nden euro hesabı açmanız ve öğrenim sözleşmesini imzalayıp, ofise iletmeniz gerekiyor.

11  Tamamlamanız gereken belgeler ofise teslim edilmeden, hibeniz yatırılmaz ve değişim için gittiğiniz okuldan geri çağırılmanız gerekebilir.

12  Karşı okulun oryantasyon tarihlerine yetişmeye çalışın.  Mentorunuz olacaksa, önceden haberleşin ve karşılanmanız ya da buluşmanızla ilgili ön bilgileri gitmeden edinin.  Kalacak yerinizi mümkünse gitmeden önce ayarlamaya çalışın.  Kalacağınız yerle ilgili önceden bilgi edinin: mutfak, tuvalet, kaç kişi ile kalma ihtimalinizin olduğu vs.  Yerel ulaşım sistemi ve öğrenci indirimli ulaşım imkanları hakkında gitmeden bilgi edinin. Çıkartılabilecek uluslararası öğrenci kartlarını gitmeden evvel edinin.

13  Biletinizi mümkün olduğu kadar erken alın.  Gideceğiniz ülkenin elektrik düzenlemeleri hakkında bilginiz olsun. (özellikle laptop ve prizle ilgili sorun yaşamamak için)  Bagaj ağırlığınıza dikkat!  Yanınızda vesikalık fotoğraf götürün.  Finansal olarak kendinizi emniyete alın. (Kredi kartı, para çekebileceğiniz banka seçimi, nakit para miktarı belirlemek gibi.)  Telefonunuzun yurtdışına açık olmasıyla ilgili işlemleri son dakikaya bırakmayın.  Akademik takvime bağlı olarak, seyahatlerinizi önceden planlayın.

14  Yabancı dilinizi geliştirebilirsiniz.  Yabancı kültürler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.  Ders dışı aktivitelere mutlaka katılmaya çalışın.  Gitmeden önce Türkiye’den gelen biri olarak size sorulabilecek sorular hakkında hazırlıklı olun.  Gideceğiniz ülkeye özgü kültürel farklılıklar hakkında önceden hazırlıklı olun.  Yarı zamanlı çalışma imkanlarından haberdar olun.

15  Uluslararası ofise gider gitmez kendinizi tanıtın. Geldiğinizden haberdar edin.  Dil konusunda ilk günlerde yaşayacağınız sıkıntı ortak...moralinizi bozmayın   Akademik sistemdeki farklılıklar konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Önceden ne kadar bilginiz olursa, başetmekte o denli kolay olabilir.  Kaldığınız süreye göre hibeniz hesaplanır. Getireceğiniz “participation dates” formu dikkate alınacaktır.

16  Learning Agreement’ın kendi okulunuz ve karşı okulca orjinal imzalı hali, (değişiklik yaptıysanız) değişiklik belgesinin karşı tarafın orjinal imzalı hali.  Transkript  Participation dates form  Gittiğiniz okulla ilgili tanıtıcı doküman  Çektiğiniz fotoğraflar ve değişim hakkında yazacaklarınız.

17  Işık inizi düzenli takip edin  Farklı bir kullanıyorsanız Hotmail olmamasına dikkat edin. Genellikle sorun yaşanıyor. Spam / Junk olarak algılanıyor.  2. Bir kullanıyorsanız, ya da ofise bildirdiğiniz de değişiklik olduysa mutlaka ofise bilgi verin.

18  1. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi  2. Finansal Taahhüt Belgesi  3. Taahhüt Belgesi  4. Kabul mektubunun kopyası  5. Learning Agreement Kopyası  6. Akbank Euro Hesabı  7. Ders Transfer Tablosu

19  Vize işlemleri, her devletin kendi diplomatik düzenlemeleri olduğundan bu konuda en doğru ve faydalı bilgiyi ilgili devlet konsolosluklarından alabilirsiniz. Vize işlemleri konusunda lütfen ilgili konsolosluk web sayfasını ziyaret ediniz, adres ve telefon numaralarını edinerek bilgi alın.

20  GÜZ ve GÜZ BAHAR ÖRENCİLERİ İÇİN  Evraklar ile ilgili işlemleri herhangi bir aksilik çıktığı takdirde çözecek zamanı sağlamak amacıyla EN GEÇ gitmeden en az 2 hafta önce bitirin. Yaz tatiline girilmeden önce evrak sürecinin bitirilmesi tavsiye edilmektedir  BAHAR ÖĞRENCİLERİ Güz döneminde tamamlayacaktır. Şu an erken. Ancak lütfen başvuru deadlinelarını araştırıp aklınızda tutun.

21  Sigorta işlemleri tamamen Öğrenciye aittir.  Üniversitelerin koşulları incelenmelidir.  Özel sigorta yapmak gerekebilir.  Ebeveynleri SGK ya da Emekli Sandığına bağlı 24 yaşını aşmamış öğrenciler bundan faydalanabilir ancak üniversitenin istediği sigorta içeriğini kapsayıp kapsamadığını öğrenmek için SGK ve Emekli Sandığından bilgi alınmalıdır.

22


"AB Programları Ofisi Nilüfer Şen 25 Nisan 2012.   Ofis Saatleri: 08.30 – 12.00 / 13.00 – 16.30." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları