Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin."— Sunum transkripti:

1 MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin

2 YENİ YÖNELİMLER TAM ÖĞRENME İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME PROJE TABANLI ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA

3 İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME Öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışarak ve birbirinin öğrenmesine yardım ederek öğrenmeyi gerçekleştirme sürecidir.

4 İŞBİRLİĞİ İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR –ORTAK ÜRÜN / GRUP ÖDÜLÜ –OLUMLU BAĞIMLILIK –BİREYSEL DEĞERLENDİRİLEBİLİRLİK –YÜZYÜZE ETKİLEŞİM –SÜRECİN DEĞERLENDİRİLMESİ –EŞİT BAŞARI FIRSATI

5 İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME Özellikleri Diğer öğrencilerle birlikte hareket ederler Ortak çalışma ve sosyal öğrenme sürecini yaşarlar Öğrenciler iki ile beş kişilik değişen gruplar halinde ortak hareket ederler Öğrenciler arasında kaçınılmaz olarak etkileşim ve bağımlılık vardır. Sorumluluk duygusu gelişir

6 İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME İLKELERİ Gruplar en az iki, en çok beş ya da altı kişiden oluşur Öğrenme küçük gruplar içinde gerçekleştirilir. Öğrencilerin grup içindeki etkileşimleri önemlidir

7 İLKELER Gruplar arasındaki yarışma daha önemlidir. Başarı ya da başarısızlık gruplara aittir. Öğrencileri bütünleştirir ve dostluk duygularını arttırır Bu öğrenme modeliyle bilişsel yönler değil, duyuşsal ve sosyal yönler de gelişir.

8 İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME TEKNİKLERİ ÖĞRENCİ TİMLERİ- BAŞARI GRUPLARI TARTIŞMA-KARŞILIKLI SORGULAMA AYRILIP BİRLEŞME TAKIM-OYUN-TURNUVA

9 ÖĞRENCİ TİMLERİ – BAŞARI GRUPLARI

10 UYGULAMA AŞAMALARI Heterojen gruplar oluşturma Öğrenme ünitesini gruba sunma Çalışma tekniğinin belirlenmesi Her öğrencinin sınanması Başarı sırasının belirlenmesi Toplam puana göre en başarılı gruba ödül verilmesi

11 TARTIŞMA

12 TARTIŞMA GRUBU TEKNİĞİ Tartışma konusunun belirlenmesi Öğrenme ünitesinin belirlenmesi Kaynaklardan yararlanılması Grup raporunun hazırlanması Raporun sınıfa sunulması Tartışma yapılması ve değerlendirme

13 AYRILIP BİRLEŞME

14 AYRILIP BİRLEŞME TEKNİĞİ Konular, üye sayısı kadar küçük parçalara ayrılır Her gruptan bir üye ayrılır ve yeni bir grup oluşur Yeni grup üyeleri çalışma yapar Öğrendiklerini eski grup üyelerine aktarır Gruplara sınav verilir, sonuçlar bireysel olarak değerlendirilir.

15 TAKIM-OYUN-TURNUVA

16 TAKIM-OYUN-TURNUVA TEKNİĞİ 4-5 kişilik gruplar oluşur Turnuvaya uygun konular seçilir Turnuva için hazırlık yapılır Turnuvaya her gruptan bir kişi katılır En yüksek puan alan takım turnuvanın birincisi olur.

17 Teşekkür ederim


"MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları