Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başkent Üniversitesi Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Cihan Aydın Gülnur Salmanlı Bilgisayar Destekli Eğitim ve Türleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başkent Üniversitesi Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Cihan Aydın Gülnur Salmanlı Bilgisayar Destekli Eğitim ve Türleri."— Sunum transkripti:

1 Başkent Üniversitesi Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Cihan Aydın Gülnur Salmanlı Bilgisayar Destekli Eğitim ve Türleri

2 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 2 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim BDE türleri Bu derste eğitimde bilgisayarların rolü, BDE türleri ve bunların eğitme katkılarını öğreneceğiz…

3 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 3 Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE), öğretimsel içerik veya faaliyetlerin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır

4 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 4 BDE Ne Değildir? Eğitimde ders veya ders dışı etkinlik için rapor hazırlama amaçlı kullanılan kelime işlemciler Eğitimde ders veya ders dışı etkinlik için rapor hazırlama amaçlı kullanılan kelime işlemciler Kayıt saklamak veya veri kaydetmek için kullanılan veritabanı programları Kayıt saklamak veya veri kaydetmek için kullanılan veritabanı programları Sayısal bilgi tutmak için kullanılan hesaplama tabloları Sayısal bilgi tutmak için kullanılan hesaplama tabloları Sunum yapma amaçlı programlar(PPT) Sunum yapma amaçlı programlar(PPT)

5 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 5 BDE Nedir? BDE, bilgisayarın öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, BDE, bilgisayarın öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, Öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, Öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, Kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir. Kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir.

6 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 6 Bilgisayarların Eğitimdeki Rolü Bilgisayarlar öğretmenler için, – Materyal geliştirmede kullanabilecekleri araçlar olabilirler. Öğretmen bilgisayar yardımı ile bir öğretim materyali hazırlayabilir. – Ancak, burada bilgisayarın rolü, BDE’deki rolünden oldukça farklıdır.

7 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 7 BDE’yi Etkileyen Faktörler Öğrenci motivasyonu Öğrenci motivasyonu Etkileşim Etkileşim Bireysel öğrenme farklılıkları Bireysel öğrenme farklılıkları Ders yazılımının türü, kapsamı ve niteliği Ders yazılımının türü, kapsamı ve niteliği Ders programının eğitim programı ile bütünleşmesi ile bilgisayar destekli eğitim uygulamasının okul içinde yürütülme biçimi Ders programının eğitim programı ile bütünleşmesi ile bilgisayar destekli eğitim uygulamasının okul içinde yürütülme biçimi

8 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 8 Eğitim Uygulamaları Türleri Bilgisayarların Eğitimde alanındaki Farklı Rolleri  Öğretici  Araç  Öğrenci

9 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 9 Öğretici Uygulamaları Bilgisayar Öğretme Rolünü Üstlenir. Öğrenci dersi bilgisayardan Öğrenir.

10 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 10 Öğretici Uygulamalarına Örnekler Alıştırma-Uygulama Alıştırma-Uygulama Öğreticiler Öğreticiler Simülasyonlar Simülasyonlar Öğretici Oyunlar Öğretici Oyunlar Problem Çözme Yazılımı Problem Çözme Yazılımı

11 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 11 Araç Uygulamaları Bilgisayar, kalem, müzik aleti,deneysel araç gibi herhangi bir materyal görevi üstlenir. Öğrenciler, öğretimi güçlendirme adına bilgisayarları yardımcı kaynak olarak kullanabilir, çeşitli işlemler yapabilir.

12 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 12 Araç Uygulamalarına Örnekler Kelime işlemciler E-book’lar E-ansiklopediler Hesaplama işlemleri

13 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 13 Öğrenci Uygulamaları Roller değişmiş Roller değişmiş artık bilgisayar öğrenci, Öğrenci ise öğretmendir. Örnek : Yazarlık dilleri, Programlama Dilleri

14 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 14 Kısa Bir Tartışma Neden BDE ? – Öğretmene – Öğrenciye – Kuruma faydaları nelerdir

15 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 15 BDE Türleri BDE TÜRLERİ

16 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 16 Öğretici Programlar Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar

17 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 17 Öğretici Programların Genel Yapısı

18 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 18 Öğretici Programlar Öğretici Programlarda olması gerekenler: – Hedeflerin Sunulması – Ön Bilginin Hatırlatılması – Öntest Programa Giriş

19 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 19 Öğretici Programlar Bilgiyi Derleme Türleri Bilgiyi Derleme Türleri – Bilgi, sunulan içeriğin doğasına bağlı olarak 4 yaygın şekilde sunulur: Sözel Bilgi Sözel Bilgi Kavramlar Kavramlar Kurallar ve İlkeler Kurallar ve İlkeler Beceriler Beceriler Bilginin Sunulması

20 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 20 Öğretici Programlar Soru Türleri : – Klasik – Çoktan Seçmeli – Kısa Yanıtlı – Doğru Yanlış – Eşleme – Açıklayıcı Soru ve Yanıt

21 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 21 Öğretici Programlar Sorulan sorulara karşılık öğrencilere Uygun ve tutarlı dönütler verilir. Dönüt ve Hatırlatma

22 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 22 Öğretici Programlar Yanıtı yargılama dönüt vermek amacı ile öğrencinin verdiği yanıtın değerlendirilmesi, programdaki sonraki adımlara karar verilmesi ve öğrenci performans kayıtlarının tutulması sürecidir. Yanıtı Yargılama

23 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 23 Alıştırma Uygulama Programları Bu programlar genellikle öğretici programları tamamlamak için kullanılır. Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar Alıştırma Uygulama Programları

24 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 24 Alıştırma Uygulama Programları

25 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 25 Alıştırma Uygulama Programları Giriş bir algoritma gibi olabilir Öğrenci kontrolü sağlanmalıdır – Örnek : Programa giriş yapmak ister misiniz? EvetHayır

26 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 26 Alıştırma Uygulama Programları Dönüt, öğretici programlarda sunulduğu gibi verilebilir. Sadece doğru yada yanlış yanıt verdin yerine daha detaylı açıklamalar yapmak gerekir. Dönüt

27 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 27 Alıştırma Uygulama Programları Alıştırma uygulama programlarında veri saklamak gereklidir.

28 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 28 Hipermedya (Hypermedia) Hipermedya yazı, grafik, animasyon, video ve ses gibi kaynaklarının bir arada kullanıldığı bir sistemdir (Preece, 1993). Bilginin birden fazla kaynaklarla aynı sistem içinde sunulması hipermedyanın eğitimdeki potansiyel yerini arttırmaktadır.

29 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 29 Hipermedya (Hypermedia) Hipermedya yazılımının başarılı olması için iki bileşen çok önemlidir: – Açık ve iyi gerekçelendirilmiş bir amaç – Amaca uygun bir tasarım

30 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 30 Hipermedya (Hypermedia) Hipermedya genellikle veritabanı ağırlıklı bilgileri kullanmak için ; – Elekronik Ansiklopediler – Sözlük – Eğlenceli Öğretim – Durum çalışmaları – Oluşturma Seti – Müze – Arşiv gibi alanlarda kullanılır.

31 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 31 Hipermedya (Hypermedia) Hem sesli hem sözel bilgi Veritabanı yapısının sade ve anlaşılır olması Metinlerin kolay okunur olması Kullanıcının veritabanındaki bilgiyi güncelleyebilme olanağı bulunması Yararları

32 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 32 Simulasyon Gerçek bir durumun, olayın veya sürecin basite indirgenmiş olarak sunulmasını sağlayan bilgisayara dayalı öğretim modeli. Zaman, Maliyet tasarrufu ve risk azalımı

33 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 33 Simulasyon En uygun kullanım alanları bilginin, problem çözmenin ve düşünme yetilerinin uygulanmasıdır. Bireysel olarak kullanılabileceği gibi, küçük öğrenci grupları içinde uygundur. Etkin kullanım için yönlendirme ve takip gerektirir.

34 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 34 Simulasyon Türleri

35 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 35 Fiziksel Simülasyonlar

36 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 36 Tekrarlayan Simülasyonlar

37 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 37 Yöntemsel Simülasyonlar

38 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 38 Durumsal Simülasyonlar

39 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 39 Eğitsel Oyunlar Genellikle oyun elemanlarını kapsayan şekilde uyarlanmış (örnek: alıştırma ve uygulama veya simülasyon) diğer bir bilgisayara dayalı öğretim modeli. Genel Özellikleri: – Varılacak bir hedef ve oyunun kuralları – Duyusal algılama – Güdüleyici unsurlar (yarışma, ortak çalışma, eğlence vb.)

40 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 40 Eğitsel Oyunlar Bu tür uygulamalar, genelde ilköğretim düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmaktadır. Eğitim oyunlarının genel özellikleri: – Eylenerek Öğrenme – Problem Çözme – Kritik Düşünme – Kavram Öğretimi – Strateji Geliştirme – Olgunlaşma

41 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 41 Macera ve Rol Oynama Oyunları 50 eyaletten yöresel müzikler Eyaletlerin tanıtılması

42 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 42 Eğitsel Oyun Örnekleri

43 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 43 Ticaret Oyunları Rekabet ve grup çalışması

44 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 44 Pano Oyunları

45 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 45 Mücadele Oyunları

46 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 46 Kelime Oyunları

47 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 47 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Bazıları öğretim ortamında direk veya uyarlanarak kullanılırken, bazıları ise ders dışı destekleyici olarak kullanılırlar.

48 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 48 Oluşturma Setleri

49 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 49 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Elektronik Performans Destek Sistemleri Mikrodünyalar Öğrenme Araçları Modelleme ve Simülasyon Araçları Çokluortam Oluşturma Araçları

50 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 50 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları

51 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 51 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Öğrenci ve öğretmeni güdülemesi Daha kalıcı öğrenme ve transfer Oluşturmacı öğrenme ortamlarını desteklemesi Grup çalışmasını desteklemesi Avantajları

52 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 52 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğrenme ortamları gerektirmesi Öğrenci ve öğretmenin çok zamanını alması Geliştirilme güçlüğü Etkinlik hakkındaki araştırmaların yetersizliği Öğrenci performansının değerlendirilmesinde olası güçlükler Güçlükler

53 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 53 Web Tabanlı Öğrenme Bilgi akışını sağlayan bir ortam – İletişim Ortamı – Elektronik posta – İlan tahtaları – Sohbet odaları – Sesli konferans – Görüntülü konferans – Bir Öğrenme Metodu

54 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 54 Web Ortamının Öğrenme Amaçlı Kullanımı Geleneksel öğrenme ortamına destek Uzaktan öğretim Öğrenme materyallerinin sunulması İletişim Araştırma İşbirliğine dayalı aktiviteler Değerlendirme Öğrenme sonrası pekiştirme Uluslararası destek

55 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 55 Web Tabanlı Öğretimin Faktörleri Farklı metodların (BDE Türleri) Kullanımı Gezinti Hipermetin bağları Oryantasyon Hipermedya biçimleri Hız Multimedya birimleri Görsel düzen Yapı

56 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 56 Testler Bilgisayarla Test Oluşturma

57 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 57 Testler Yapılan araştırma sonuçları öğrencilerin yazılı ve klasik sınavları tercih etmediği ve sınavları bilgisayar üzerinden almayı tercih ettiklerini göstermiştir.

58 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 58 Testler Testlerin güvenilir ve geçerli olması için testlere ilişkin dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta vardır. – Testin İçeriği – Testin Uygulanması

59 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 59 Bilgisayar Ortamında Diğer Test Yaklaşımları Simülasyonlar Uyarlanabilen Testler Test sonuçlarının güvenirliği

60 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 60 Öğrenciyi etkileyen güvenlik unsurları Gizlilik Doğruluk

61 Cihan Aydın - Gülnur Salmanlı 61 Kaynakça Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (20021). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.


"Başkent Üniversitesi Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Cihan Aydın Gülnur Salmanlı Bilgisayar Destekli Eğitim ve Türleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları