Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 1 HİPERMEDYA. Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 2 Hipermedya Bu yöntem, öğrenmeyi yönlendirmek için farklı erişim yöntemlerinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 1 HİPERMEDYA. Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 2 Hipermedya Bu yöntem, öğrenmeyi yönlendirmek için farklı erişim yöntemlerinin."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 1 HİPERMEDYA

2 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 2 Hipermedya Bu yöntem, öğrenmeyi yönlendirmek için farklı erişim yöntemlerinin bir veritabanı aracılığı ile kullanılması ile oluşur.

3 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 3 Hipermedya Hipermedya yazılımının başarılı olması için iki bileşen çok önemlidir:  Açık ve iyi gerekçelendirilmiş bir amaç  Amaca uygun bir tasarım

4 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 4 Bir zamanlar hipermedya… Hipermetin bilgi parçacıkları arasındaki ilişkileri gösteren bağlardır.  Hipermedya ise, metin, ses, video, fotoğraf, grafik ve bu bilgi parçacıklarının bileşenleri arasındaki ilişkileri gösteren bağlardır.

5 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 5 Günümüzde hipermedya… Web ortamındaki bilginin yönetilmesi için kullanılan ortak bir yöntem…

6 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 6 Hipermedya Yapısı resim resim, grafik ve metin içerisinde hiperbağlar ve grafikler resim Hiperbağlar farklı kaynakları gösteren… Kaynaklar grafik veya metin veya... Grafikler resim veya video veya … Video bir film olabilir… Resimler, grafik, şema vb.

7 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 7 Hipermedya Biçimleri oAnsiklopedik referans oÖzel konu referansları oAlan analizleri oDurum çalışması oOluşturma Setleri oEğitlence oMüze oArşiv

8 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 8 Genel Referans World Book Multimedia Encyclopedia

9 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 9 Genel Referans

10 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 10 Özel Referans Art and life in Africa

11 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 11 Bir Alanın Analizi Who Built America?

12 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 12 Durum Çalışması

13 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 13 Oluşturma Setleri HyperStudio

14 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 14 Eğitlence Yazılımları KidsCulture

15 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 15 Müze Louvre Müzesi Sanal Gezisi

16 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 16 Arşiv National Geographic

17 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 17 Hipermedya Veritabanı Hipermedya’yı Etkileyen Faktörler  Medya türleri  Veritabanının boyutu  Veritabanı organizasyonu  Çözünürlük  Güncellenebilirlik  Görünen ve içsel yapı  Platform bağımsız  Dil bağımsız

18 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 18 Medya Türleri  Metin  Durağan Resim  Hareketli Resim  Ses  Video

19 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 19 Veritabanının Boyutu Kısa içerik Çok ciltli ansiklpediler

20 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 20 Veritabanı Organizasyonu  Alfabetik  Hiyerarşik  Medya türlerine göre  Anahtar Kelimeler  ….

21 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 21 Çözünürlük Bilgi ne düzeyde anlamlı küçük parçalara ayrılabilir?

22 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 22 Güncellenebilirlik Öğrenmeye uygun hipermedya ortamlarının yaratılmasında veritabanının “güncellenebilir” ve “değiştirilebilir” olması önemlidir.

23 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 23 Görünen ve İçsel Yapı Veritabanının içeriği ile kullanıcı tarafından görüntülenen bölümü farklıdır.

24 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 24 Platform Bağımsız Windows, Unix, Linux, MacOS vb.

25 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 25 Dil Bağımsız İngilizce, Türkçe, Fransızca, Almanca vb.

26 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 26 Erişim ve Yönlendirme  Hiperbağlar  Diğer erişim yöntemleri  Erişim Metaforları  Farklı Erişim Yöntemleri  Erişim seçeneklerinin anlaşılabilirliği  Yönlendirme araçları

27 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 27 Hipermedya Programında Hiperbağlar  Nesne türleri  Bağların amacı  Yoğunluk  Görünebilirlik  Ekrandaki yeri  Onaylama  İşaretleme  Anlamlı ipucu  Uzaklık  Güncellenebilirlik

28 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 28 Nesne türleri Nesne türleri; kelimeler, cümleler, resimler, resimlerin bölümleri, filmler, simgeler ve pencereler olabilir.

29 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 29 Bağların amacı Hiperbağlar farklı amaçlarla kullanılabilir. Ama her zaman önemli bilgiye ulaşmak amacı ile kullanılmalıdır.

30 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 30 Yoğunluk Tek bir sayfa, binlerce kelime, resim ve görüntü dosyasına bağ içerebilir.  Bir sayfada kullanılan bağların sayısı sayfanın amacı ile tutarlı olmalıdır.

31 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 31 Görünebilirlik Bağlar, kullanıcı tarafından kolayca algılanabilmelidir.  Fazla bağ kullanımı okumayı güçleştirir, çok az kullanıldığı zaman ise anlamını yitirebilir.

32 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 32 Ekrandaki Yeri Bağlar ekranda görünebilir yerlere konulmalı, ekranda kullanıcının gözünden kaçabilecek alanlar kullanılmamalıdır.

33 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 33 Onaylama Bir bağın seçildiği ve yeni bir eylem gerçekleştireceği konusunda kullanıcı bilgilendirilmelidir.  Görsel ipuçları  Görsel efektler  Yazılı ipuçları  Sesli ipuçları

34 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 34 İşaretleme Kullanıcıların hangi bağı seçtikleri, nerede olduklarına dair bilgilendirilmeleri ve daha önce ziyaret ettikleri bağların işaretlenmesi önemlidir.

35 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 35 Anlamlı İpucu Bir bağın yeri veya fonksiyonu hakkında bilgi vermek için Anlamlı ipuçları kullanılmalıdır.

36 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 36 Uzaklık Kullanılan bağların lokal bir alana mı, yoksa uzaktaki farklı bir web sitesine mi yönlendirildiği konusunda kullanıcı bilgilendirilmelidir.

37 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 37 Güncellenebilirlik Kullanıcıya bilgiyi oluşturma ve güncellenme olanağı tanınmalıdır.

38 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 38 Diğer Erişim Yöntemleri  Menüler  İndeksler  İçindekiler  Haritalar  Zaman Çizelgeleri  Resim Koleksiyonları  Arama  Sık Kullanılanlar  Geçmiş

39 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 39 Öğrenme ve Öğrenme Stratejilerini Destekleme Hipermedya özellikleri ve kullanılan teknikler öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmeyi amaçlamalıdır. Bu nedenle aşağıdaki süreçleri destekleyici biçimde tasarlanmalıdır.  Motivasyon  Anlama  Hatırlama  Bilgiyi Kullanma

40 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 40 Öğrenme ve Öğrenme Stratejilerini Destekleme Öğrenme stratejilerini destekleme hipermedya ile gerçekleştirilebilir. –İleri düzey anlama –Arama ve erişim –Öğrencinin yönlendirilmesi –Uygulama

41 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 41 Öğrenme ve Öğrenme Stratejilerini Destekleme –Elektronik defterler –Bilişsel haritalar –İpuçları ve yönlendirme –İşbirliği –Kendini değerlendirme testleri –Farklı bakış açılarını gösterme –Rol Oynama –Problem sunma –Oyun oynama –Kavramsal modeller –Görselleştirme –İşaretleme –Hesap makinaları –Tekrarlama ve gözden geçirme –Kopyala-yapıştır –Çıktı alma Öğrenme stratejilerini desteklemek amacı ile aşağıdaki uygulamalar önerilmektedir.

42 Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 42 Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.


"Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 1 HİPERMEDYA. Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar 2 Hipermedya Bu yöntem, öğrenmeyi yönlendirmek için farklı erişim yöntemlerinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları