Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEN İ ZL İ İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü 2014-2015 E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K VE B İ LG İ S İ STEMLER İ Ş UBES İ ME İ S İ STAT İ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEN İ ZL İ İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü 2014-2015 E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K VE B İ LG İ S İ STEMLER İ Ş UBES İ ME İ S İ STAT İ."— Sunum transkripti:

1 DEN İ ZL İ İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K VE B İ LG İ S İ STEMLER İ Ş UBES İ ME İ S İ STAT İ ST İ K B İ LG İ G İ R İŞİ B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ

2 İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ramazan YILMAZ’ın Gündem Hakkındaki Konuşması. 2-Mebbis-E-Okul-Hem Modüllerinin tanıtılması ve yenilikler hakkında bilgi verilmesi. 3-Teretdüte düşülen konular hakkında soruların cevaplandırılması. 4- Diğer Şubelerin duyurularının yapılması. 5. Kapanış

3 EGİTİM-ÖĞRETİM YILI MEİS-MEBBİS BİLGİ GİRİŞLERİ 1 EKİM 2014 TARİHİNDE BAŞLAYACAK-15 KASIM 2014 TARİHİNDE BİTECEKTİR BİLGİ GİRİŞLERİ  Resmi ve Özel Okulöncesi-İlkokul,Ortaokul ve Ortaöğretim kurumları Mödülünden;  Halk Eğitim Merkezleri HEM Modülünden;  Mesleki Eğitim Merkezleri ve Dershane- MTSK-Muhtelif Kurslar Meis Modülünden;  Özel Eğitim ve Rehabitilasyon Merkezleri Özürlü birey modülünden; bilgi girişlerine sisteme girecektir

4 Öğretim yılı veri giriş işlemleri her yıl olduğu gibi 1 Ekim itibariyle başlayıp 15 Kasım’da sona erecektir. Resmi ve Özel Okulların ivedilikle güncellenmesi gereken ekranlar: e-okul sisteminde İlköğretim-Ortaöğretim Kurum İşlemleri/Okul Bilgileri altındaki; 1.Öğretim Şekli 2.Tahsis Durumu 3.Bina Durumu 4.Lojman Durumu 5.Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) Bina Kullanım bilgilerinin doğru ve eksiksiz girilmesinin sağlanması gerekmektedir. GÜNCELLEME YAPILACAK EKRANLAR

5 MEİS BİLGİ GİRİŞLERİNDE YAŞANAN AKSAKLIKLAR VE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

6  Meis bilgileri okul ve kurumlarca hatasız olarak girilip kurum onayı verildikten sonra; İlçe MEM’deki istatistik sorumlusunca mutlaka kontrol edilmelidir. İlçe sorumlusu; aynı zamanda İl MEM ve Bakanlığımızca yapılan kontrollerde tespit edilen ve e posta ile bildirilen hataların, okul ve kurumlarca düzeltilmesi konusunun takipçisi olmalıdır. Bu konuda ilk sorumluluk okul-kurum müdürü ve ilçe MEM istatistik personelinindir.

7 o Meis ekranlarına bilgi girişlerinin verilen süre içinde en kısa zamanda yapılması, İlçe ve İl Milli Eğitim Müdürlüklerince gerekli kontrol ve düzeltmelerin yapılması için geri dönüş süresi kazanılması açısından önemlidir. o Geçen istatistik döneminde (az sayıda olsa da) bilgi girişini son güne bırakan okul ve kurumlar olduğundan aksaklıklar yaşanmıştır. o Bir okul ya da kurumun işlemi son güne bırakması, bulunduğu ilçe ve hatta ilin Meis ekranına onay verememesine neden olmaktadır.

8  Özel kurumlarımızın Meis Ekranlarına bilgi girişi hususunda daha titiz ve dikkatli olması gerekmektedir. Özellikle dershane, kurs grup sayıları, öğrenci sayısı gibi algılanmaktadır. Oysa kurs grup sayısı açılan şube sayısı olarak anlaşılmalıdır. (Örneğin toplamda 300 öğrencisi bulunan bir dershanemiz 20’şer kişilik sınıflarda eğitim yaptıysa 300/20=15 olarak kurs grup sayısını belirtebilir).

9  KURUM AÇISINDAN BİLGİ GİRİŞİNE GEREK OLMAYAN EKRANLARIN (BOŞ OLARAK) KAYDEDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. AKSİ DURUMDA SİSTEM ONAY VERİLMESİNİ ENGELLEYECEKTİR.

10  Özel kurumlarımız öğretmen sayılarını girerken ;branşa göre öğretmen sayıları ile personel sayılarının girildiği ekranda tutarlılık sağlanmasına dikkat etmelidirler. Aksi halde sistem hata mesajı vereceğinden kurum onayı verilemeyecektir.

11 EĞİTİM KADEMELERİ 1. Okul öncesi 2. İlkokul 3. Ortaokul 4. Ortaöğretim 5. Yaygın Eğitim 6. Özel Öğretim

12 Resmi, özel İlk ve Ortaokullar Ortaöğretim ve Tüm Kurumların bünyelerindeki Anasınıfları bilgi girişlerini E-OKUL MODÜLÜ ‘den yapacaklar.

13  Anaokulları, ilköğretim okulları, liseler ve özel eğitim okullarına ait e okul sisteminde; aday kayıt ekranında bulunan öğrencilerin, kesin kayıta dönüştürülmesi sağlanmalıdır.  Bu işlem yapılmaz ise öğrenci sayılarını sağlıklı olarak almak mümkün olmayacaktır.

14  Aynı binaların birden fazla kurum müdürlüğünce kullanılması durumunda, bina sahibi okul, tüm bina bilgilerini girmeli, kiracı konumundaki okul, yalnızca tahsisli durumu ekranını doldurmalıdır.  Bunun dışındaki durumlarda tahsis ekranı boş bırakılmalıdır.  Kendi binası olan kurumlar kesinlikle tahsis ekranına bilgi girmeyecek.

15 E-OKUL MODÜLÜNDEN VERİ GİREN KURUMLAR MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPARAK VE ONAY VERECEKTİR OKUL ÖNCESİ,İLKOKUL,ORTAOKUL VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI (RESMİ-ÖZEL)  Kurum bilgileri,  Öğrenci bilgileri (Anne – baba eğitiminden yararlanan öğrenci sayısı),  Eğitim olanakları, ekranlarını girip onaylayacaklardır.

16  Bilgisayar laboratuvarları/BT sınıfları, BT sınıflarındaki bilgisayar sayıları, okul ve kurumlardaki bilgisayar sayıları  Bu nenle bilsayar Labaratuarları ( e-taşınır modülüne girilmekte iken Bu yıl e-taşınır sistemi Maliye Bakanlığına devredildi. ) /bt Sınıfları ile ilgili bilgiler –(e-okul sisteminde Bina bilgileri-Bina kullanımı bölümüne girilecektir. İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER

17  e-Okul Modülü Bina Kullanımına  Büroda Kullanılan Bilgisayar sayısı  Eğitim Amaçlı Kullanılan Bilgisayar  Fatih Projesi kapsamında ( Tablet Bilgi sayar,Akıllı Tahta Sayısı,Çok Foksiyonlu Yazıcı,Doküman Kamera sayısı) BİLGİ SAYAR VERİ GİRİŞİ

18 İLÇE MEM’LER, ÖĞRETMENEVLERİ, REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ  Kurum bilgileri,  Bina bilgileri,  İlçe formları,  Eğitim olanakları,vb. Kendilerine ait tüm ekranlara bilgi girişi yapıp onaylayacaklardır.

19 1.ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI GN.MD.’NE BAĞLI KURUMLAR 2.ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİÖZEL EĞİTİM OKULLARI  Genel Bilgiler,  Personel Bilgileri,  Bina Bilgileri,  Eğitim Olanakları ekranlarının (alt ekranlarla birlikte) bilgi girişlerini yaparak, onay vermeleri gerekmektedir.  Öğrenci Sayılarını “Özürlü Birey Modülüne” gireceklerdir.

20

21  Özel kurumlarımız öğretmen sayılarını girerken branşa göre öğretmen sayıları ile personel sayılarının girildiği ekranda tutarlılık sağlanmasına dikkat etmelidirler. Aksi halde sistem hata mesajı vereceğinden kurum onayı verilemeyecektir.

22 e-Okul, Türkiye’deki tüm ilköğretim öğrencilerinin okul ile alakalı bilgilerinin tutulduğu (Öğrenci genel bilgileri, devamsızlık, not bilgileri, anne, baba, kardeş bilgileri vb.), Okulların, Milli Eğitim Müdürlüklerinin, Milli Eğitim Bakanlığının, öğretmenlerin, öğrenci velilerinin kullanabildiği bir yönetim bilgi sistemidir.

23 e-Okul yönetim bilgi sistemi sayesinde okullar, okul programlarının maddi yükünden kurtulmuş oldular. Ayrıca okullarımız bilgilerin merkezi bir yapıda tutulduğu ve her yerden bu bilgilere erişebildiği, bilgi kaybı riskinin olmadığı bir sisteme kavuşmuş oldular.

24 e-OKUL KULLANICI GİRİŞİ

25 e-OKUL KULLANICI EKRANI e-Okul Modülleri e-Okul Kişisel Bilgileri (Kullanıcı Bilgileri) Sistemden Çıkış e-Okul Haberler

26 (E-OKUL MODÜLLER) KURUM İŞLEMLERİ MODÜLÜ) Kurum İşlemleri Modülü

27 kurum işlemleri m. – okul bilgileri Okul BilgileriOkul Bilgileri GüncellemeÖğretim Şekli Güncelle

28 Kurum İşlemleri M. – Kayıt İşlemleri Kayıt İşlemleri Aday Kayıt Adayın Uyruğu Seçilir Eğer Uyruk T.C. seçilmiş ise sadece T.C./Geçici Kimlik No alanı aktif olur. Eğer Uyruk yabancı seçiliş ise T.C./Geçici Kimlik No alanı pasif olur ve diğer alanlar açılır. Aday Kaydı yapılmış öğrencilerin listesi. Anasınıfına ve 1. sınıfa kayıt olacak öğrencilerin işlemleri “Kayıt İşlemleri” menüsü altındaki ADAY KAYIT ve sonrasında KESİN KAYIT ekranlarından yapılmaktadır.

29 Kurum İşlemleri M. – Kayıt İşlemleri Aday Kayıt İptalAday kaydı yapılan öğrencinin T.C. Numarası girilir. İptal Nedeni ve Açıklama girilir. T.C. yazıldıktan sonra Butona basılır. Kaydet simgesine basılır. Aday Kaydı yapılan bir öğrencinin başka bir okula kayıt olabilmesi için Aday Kayıt İptal işlemi yapılması gerekir.

30 Kurum İşlemleri M. – Kayıt İşlemleri Aday Kaydı yapılan bir öğrencinin Kesin Kayıt işlemi yapıldığında öğrenci okulun kayıtlarına geçer. Kesin Kayıt Tıklayarak istenen kayıtlar seçilir Aday Kaydı yapılmış Kesin kayıta çevrilmeyi bekleyenlerin listesi Aday Kaydı yapılmış sınıf/şube seç. Kaydet simgesine basılır. √ √ Okul Numaraları yazılır

31 PANSİYONLU OKULLARLA İLGİLİ E-OKUL İŞLEMLERİ Pansiyon Bilgileri Pansiyon Bilgileri e-Okul sisteminde pansiyonlu okul bilgileri Devlet Kurumları modülünden alınarak kullanılmaktadır. Pansiyon açma, kapama, kapasite artırımı ve pansiyon türü değişikliği gibi işlemlerle ilgili yetkiler pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlüklerde olduğundan bilgilerde farklılık olması halinde ilgili genel müdürlüklere müracaat edilmelidir. DEVLET KURUMLARI MODÜLÜ Burada bulunan bilgiler sadece pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlük tarafından devlet kurumları modülünden değiştirilebilir. Aynı bilgiler e- Okul içinde de görülebilir.

32 PANSİYONA ÖĞRENCİ EKLEME Pansiyonda kalan öğrencilerle ilgili bilgiler, öğrencilerin pansiyonunda kaldığı okul müdürlüğü tarafından girilecektir. Ekleme işlemi e-Okul Kurum İşlemleri / Bilgi Giriş İşlemleri / Yatılı Öğrenci Bilgileri bölümünden yapılacaktır. Okulda pansiyon bulunmuyorsa öğrenci ekleme işlemi yapamaz. Öğrenci eklenirken öğrenci cinsiyetine uygun kapasite olup olmadığı da kontrol edilmektedir. Eğer sadece erkek öğrenci kapasitesi varsa bu pansiyona kız öğrenci eklenmesine izin verilmemektedir.

33 Pansiyonda kalan öğrenciyi eklemek için kendi okulunuz öğrencisi olması şart değildir. Okulunuz dışında başka okullardan gelen öğrenciler varsa onlar da eklenebilir. Eklenecek öğrencinin T.C. Kimlik Numarası yazıldıktan sonra yanda bulunan butona basılarak öğrenci bilgileri çağrılır ve kapalı alanlarda yazan bilgiler (sarı zeminli) kontrol edilir. Eklemek istediğiniz öğrenciyse Paralı Yatılı/Parasız Yatılı seçeneklerinden uygun olan işaretlenir ve Kurumumuz Pansiyonunda Kalmaktadır seçilerek Kaydet simgesine basılır. Başka okul öğrencileri Kırmızı renkli olarak görülmektedir. Öğrencinin geldiği okul türü (GL-Genel Lise) ve sınıfı/şubesi de gösterilmektedir. Pansiyonda kalan toplam öğrenci sayısı ilk satırın üstünde gösterilmektedir. Boş kapasite ve kapasite üstü belirlenirken burada görülen sayı ile pansiyon kapasiteleri karşılaştırılarak belirlenmektedir.

34 - = 6 BOŞ KAPASİTE Statüleri gereği pansiyonlu olarak açılan ve kendilerine ait pansiyonu bulunmayan okullar yatılı öğrenci kaydı girmeyecek bu okullarda öğrenim gören yatılı öğrenciler hangi okul pansiyonunda kalıyorsa o okul tarafından girilecektir. Pansiyonda paralı yatılı olarak kalan öğrenciler yeşil renkle gösterilmiştir. PANSİYONDA KALAN ÖĞRENCİLERİN SİLİNMESİ Yanlışlıkla eklenen ya da pansiyondan ayrılan listeden çıkarılması gereken bir öğrenci varsa öncelikle öğrenci listede bulunarak sol tarafta bulunan simgesine tıklanarak seçilir. Seçilen öğrenciyle ilgili bilgiler Öğrenci Bilgileri bölümünde görülür. Seçili bilgiler iptal edilerek Kaydet simgesine tıklandığında öğrenci okulun pansiyon listesinden çıkar.

35 Pansiyonlu okulda kalan bir öğrenci nakil olduğunda pansiyon bilgisi otomatik olarak silinmektedir. Eğer öğrenci nakil olarak gittiği okulun pansiyonunda kalacaksa yeniden eklenmesi gerekir. Pansiyonda Kalan Öğrenci Bilgilerinin Raporlanması Yetkili kullanıcılar Bakanlık/ MEM İşlemleri bölümünde bulunan raporlardan okullarca yapılan işlemleri görebilmektedir. Pansiyona eklenen öğrencinin e-Okul sisteminde bulunduğu sınıfa göre raporda yer alır. Burslu öğrenci bilgileri burs modülünden alınarak güncellenmektedir.

36 e-Okul sisteminde yapılan değişiklikler bu rapora 1 gün sonra aktarılmaktadır. ÖNEMLİ UYARI : Pansiyonlu okullarla ilgili yapılacak olan bütün işlemlerde burada yer alan bilgiler dikkate alınacaktır. Bu nedenle tüm güncellemelerin sadece e-Okul sisteminde yapılması gerekmektedir.

37 FARKLI MODÜLDEKİ EKRANLAR OKULÖNCESİ,İLKOKUL,ORTAOKUL, ORTAÖĞRETİM KURUMLARI e-OKUL MODÜLÜNDEN ÖZELÖĞÖĞRETİM KURUMLARI DERSHANE.MTSK,MUHTELİF KURSLARI MEBBİS MODÜLÜNDEN İŞLEM YAPACAKLARDIR

38

39 BİNA DURUMU DOLU TABO ÖRNEĞİ Kurum her bir binası için yeni bir kayıt yapacak, o binaların bilgisini girecek, ısınma durumu bilgileri boş geçilmeyecek.

40

41 BİNA KULLANIMI DOLU TABLO ÖRNEĞİ  Bina kullanımına ait olan ekrana binanın fiziki özelliklerini gösterir bilgiler girilecektir. Örneğin Anasınıfı Sayısı, Arşiv, Derslik, WC Lavabo, Laboratuarlar, Danışma, Depo, Gözlem odası gibi verilerin girilip KAYDET düğmesine tıklanıp veriler kayıt altına alınır. Anasınıfı Derslik sayısı, anasınıfı şubesi ile uyumlu olacak.

42 Kütüphane sayısı 1 den fazla olamaz Yatak Kapasiteleri; sadece Öğretmenevleri, Eğitim Merkezleri,Sosyal Tesisler,Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine bağlı uygulama otelleri için girilecektir.

43 EĞİTİM OLANAKLARI  Eğitim olanakları bölümü de yine bütün kurumların veri girişi yapması gereken veri giriş ekranıdır. Bunlar 5 Ana başlık altında toplanır. 1. Kütüphane / Materyal 2. Kütüphane / Kullanım 3. Bilişim / Bilgisayar 4. Bilişim / İnternet ve Çevre Birimleri. 5. Bilişim / Bilgisayar Laboratuarları/BT Sınıfları 6. Bu ana başlıklara ait ekranların görüntü ve açıklamaları aşağıda gösterilmiştir.

44 KÜTÜPHANE / MATERYAL Bu ekranda konu başlıklarının karşılığında bulunan veri girilecek kutucuklara ilgili rakamlar yazılıp işlem tamamlandıktan sonra KAYDET düğmesi tıklanır.

45 BİLİŞİM / BİLGİSAYAR Okul ve Kurumdaki tüm bilgisayarlar Laboratuarlardakiler de dahil olmak üzere kaydedilecek

46 BİLİŞİM / İNTERNET VE ÇEVRE BİRİMLERİ Bilişim, İnternet ve Çevre birimleri varsa internet bağlantınızın ne şekilde olduğunu, bilgisayarlara bağlanılan çevre birimlerinin neler ve kaçar adet olduğunu, bilgisayarların sürücü özelliklerini ve kurumunuzda bulunan yazılımların sayılarını girmeniz gereken yukarıdaki ekrandır.

47 BİLİŞİM / BİLGİSAYAR LABORATUARLARI Kurumunuzdaki her bir Bilgisayar Laboratuarı/BT için yeni bir kayıt açıp bilgilerini gireceğiz.

48 ONAY İŞLEMLERİ KURUM DURUM RAPORU Kurum Onayını vermeden önce Kurum Durum Raporunda eksik ekran varmı kontrol ediyoruz Kırmızı yazı bilgi giriş yapılmayan ekranlar düzeltilerek tekrar kayıt yapılıp ondan sonra rapor alınacaktır.

49

50 DENİZLİ BÜYÜKŞEHİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ ĞELİŞTİRME ŞUBESİ İSTATİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ BİRİMİ Adı Soyadı Telefon-Mail Adresi Görevi Ramazan YILMAZ – 511 yilmaz53gmail.com Şube Müdürü Nizamettin TATLI – Şef Köksal TORTOR – Memur

51 TE Ş EKKÜR EDER İ Z


"DEN İ ZL İ İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü 2014-2015 E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K VE B İ LG İ S İ STEMLER İ Ş UBES İ ME İ S İ STAT İ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları