Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO."— Sunum transkripti:

1 1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ İÇERENKÖY 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ İÇERENKÖY 2009

2 2 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı İçerenköy

3 3 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : İçerenköy Etki alanı

4 4 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosu birçok bölgeden oluşuyor. Cironun 28%’i yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1, 2 ve 9), 2005’te 39 % idi. Etki alanı : İçerenköy Etki alanı : nüfus * Eğilim, bilgi amaçlı

5 5 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 6 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 7 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

8 8 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ,9 % 12,3 % Pazar payı – Carrefour İçerenköy Pazar payı – Rakipler 9,7% Alışveriş Merkezinin performans endeksi İçerenköy Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 12,6 milyondur ve cirosu 427 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezinin performans analizi Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde daha düşük bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 12,3 %’sini nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3%. 2005’te performans olarak ortalamanın üzerindeydi ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü.

9 9 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -24% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) : Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

10 10 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezi iyi ve dengeli bir sunuma sahip. İlk 3 rakip’e göre, Tekstil ve Aksesuar ve Kültür Eğlence sektörlerinde bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Restoranlar ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Sunum analizi

11 11 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 12 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile Istanbul şehirinin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında rekabet daha yoğundu ile 2009 arası, Istanbul’da bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Istanbul’daki AVM yoğunluğu 2 kat artı, ve etki alanında ise 1,7 kat artış oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da artacak. Gelecekte, Istanbul’da rekabet düzeyi daha büyük olacak (+ 76%) ve etki alanındaki (+ 49%) rekabet seyiyesi ile aynı düzeyde olacak.

13 13 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) Tehtitler ve Fırsatlar Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi (Etki alanındaki yoğunluk) (Istanbul’daki yoğunluk)

14 14 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme – Tehtitler Etki alanındaki yoğun rekabete rağmen, Alışveriş Merkezi çok iyi bir lokasyona sahip, ve rakipleriyle mücadele edecek kadar güçlü. Projelerin etkisi sınırlı kalacaktır. Rekabet daha çok Alışveriş Merkezinin mağazalarını etkileyecektir, hipermarket ise bölgesinin « lideri » olarak kalıyor. Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

15 15 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar Ana rakiplerine karşı, özellikle Optimum, Palladium, ve Nautilus, Carrefour İçerenköy etkisini koruması için güçlendirilmeli. 2 – Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Güçlü bir imaj - Güçlü bir hipermarket - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesinde yoğun bir nüfus - Bölgedeki nüfus iyi bir gelir düzeyinde - Gelişen bir bölgede - Büyük geniş otopark alanına sahip

16 16 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Öneriler Rakipleriyle ve gelecek projelerle baş edebilmesi için, Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezi « yenilenmeli » (Daha yeni bir görünüş kazanmalı) ve eksiklerini tamamlamalı. Öncelikle müşterilerinin beklentilerine dikkat etmeli. Avm mutlaka bir eğlence bölömü oluşturmalı : Sinema ve/veya Bowling, ve çocuk merkezi. Zara, C&A, Marks&Spencer ve Décathlon (spor) gibi büyük mağazalar getirilmeli ki yeni akış olanakları olsun. Décathlon (spor) tarzı gibi bir büyük mağazanın getirilmesi, ve buna ek olarak deneme pistleri, ve ürünleri tanıtım/görteri alanı oluşturulması bölge halkına çok uygun olacaktır. Avm’de eksik olan Tekstil ve aksesuar ile Kültür alanı (D&R, Fnac,…) tamamlanmalı. Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

17 17 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour Haramidere Migros Galleria Carousel Olivium Carrefour Bayrampasa Cevahir Profilo Metrocity Kanyon Akmerkez Capitol Tepe Nautilus Carrefour ümraniye Carrefour Icerenköy Real/IKEA Maltepe Park Forum Istanbul City Park Merter Real Taksit Center Sapphire Forum TEM Edip Iplik Ispartakule NeoCity Akkoza Akasya Optimum Outlet Ali Samiyen Capacity M1 Real Metroport Tansas Koctas Armoni Sefaköy Fly Inn Airport Historia Marka City Istinye Park Carrefour Istinye Migros Istinye Projet Tarabya Dogus Power Center Palladium Astoria City’s Trump Towers Torunlar Istoc Demirören-Istiklal Town Center Hayat Park Aquarium Bahcelievler Kale Center Ömür Plaza ORA Asya Park Basak Deposite MarmaraPark Akkom Buyaka Ancora Pelican Mall Mass Plaza Espri Kadir Has Colony Atrium Yaylada Kozzy Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Mevcut Avm Proje halinde Avm Rekabet haritası

18 18 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet ortamı (Açık olan AVM’ler)

19 19 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour İçerenköy Alışveriş Merkezini geliştirme analizi (Projeler) Rekabet ortamı

20 20 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

21 21 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Mevcut merchandising planı

22 22 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar


"1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları