Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ."— Sunum transkripti:

1

2 EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ EKİM AYI PARTİSİ EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ KASIM AYI MİNİ PROGRAMI KASIM AYI AİLE KATILIMI

3 PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1 Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar. 2. Değişik yönlere yuvarlanır. 3. Değişik yönlere doğru uzanır. 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür. 8. Belli bir yüksekliğe tırmanır. 9.Tırmanılan yükseklikten uygun şekilde iner. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1. Küçük nesneleri toplar. 3. Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer. 4. Nesneleri takar. 5. Nesneleri çıkartır. 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanım 1.Nesneleri koparır, yırtar. 2.Nesneleri sıkar. 4.Malzemelere elleriyle şekil verir 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Amaç 5. Denge gerektiren belirli harekeleri yapabilme Kazanım 1.Farklı zeminler üzerinde yürür.

4 SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım 1. Duygularını söyler. 2. Duygularının nedenlerini açıklar 3. Duygularının sonuçlarını açıklar. Amaç 3 Duygularını kontrol edebilme Kazanım 1 Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar. Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 1. Kendiliğinden bir işe başlar. 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4. Aldığı sorumluğu yerine getirir. 7. Gerektiğinde lideri izler. 9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme Kazanım 1. Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanım 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür dans eder. 3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar. Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme Kazanım 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir.

5 DİL ALANI Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanım 1.Dinlerken, konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır. 8. Üstlendiği role uygun konuşur Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanım 2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar. 3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. 5. Dinledikleri resim, müzik,drama,şiir vb. yollarla sergiler. Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme Kazanım 1. Görsel materyalleri inceler. 2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. 3. Görsel materyaller ile ilgili sorulara cevap verir.

6 BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme Kazanım 1. Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar. 2. Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar. Amaç 2. Nesne, olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanım 1. Nesne olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanım 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu ya da olayı fark eder. 2.Dikkatini nesne,durum, olay üzerinde yoğunlaştırır. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanım 1. Olay nesne ya da varlıkları söyler. 2. Varlıkların rengini söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 5. Nesne ya da varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanım 3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. 5. Varlıkları miktarına göre eşleştirir. Amaç 6. Nesne ya da varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanım 1. Nesne ya da varlıkları renklerine göre gruplar. 3. Nesne ya da varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.

7 BİLİŞSEL ALAN Amaç 7. Nesne, durum yada olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme Kazanım 1.Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar. Amaç 9. Nesneleri sayabilme Kazanım 3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir. 5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler. Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme Kazanım 1.Gösterilen sembolün anlamını söyler. 2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler. 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

8 ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme Kazanım 1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2. El yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 4. Yiyecek ve içeceklerin temizliğine dikkat eder. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme Kazanım 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme Kazanım 1. Yiyecekleri ayırım yapmadan yer/içer. 2. Yeterli miktarda yiyeceği yer/içer. Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme Kazanım 1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.

9 AZ-ÇOK BÜYÜK-KÜÇÜK UZUN-KISA DAĞINIK-TOPLU GENÇ-YAŞLI DUYGULAR(MUTLU-ÜZGÜN-KIZGIN-KORKMUŞ) RENK: KIRMIZI KIRMIZI RENGİ TANIMA KIRMIZI RENKLE GRUPLAMA SAYI: 1 1 RAKAMINI TANIMA 1-5 ARASI RİTMİK SAYMA ŞEKİL: DAİRE DAİRE ŞEKLİNİ TANIMA DAİRE ŞEKLİNİ ÇİZME DAİRE ŞEKLİNİ GRUPLAMA

10 “BİZ BU DÜNYANIN ÇOCUKLARI” VE “RESİMDEKİ ATATÜRK” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK ETTİK.

11 BİZ BU DÜNYANIN ÇOCUKLARI Mavi denizler Yeşil ormanlar Dünyamızda insanlar birlikte yaşar Biz bu dünyanın çocukları Olsa da rengimiz farklı Yüreğimiz karşıdır savaşa Ellerimiz uzanır barışa RESİMDEKİ ATATÜRK Gözlerin mavi mavi Saçların sarı sarı Candan severler seni bütün Türk çocukları Senin için toplarız Karanfil, zambak, mine Öpücükler yollarız Sınıftaki resmine

12

13 İNSANLARIN BULUNDUĞU DUYGU DURUMLARI HAKKINDA SOHBET ETTİK.

14

15 DUYGULARIMIZ GRAFİĞİNİ HAZIRLADIK.

16

17 “FARKLI SANDALYELERDE DUYGUNU GÖSTER” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPTIK.

18 “ALİ’NİN SIKINTISI” İSİMLİ HİKAYEYİ DİNLEDİK.

19 GENÇ-YAŞLI İNSAN YÜRÜYÜŞLERİNİ TAKLİT ETTİK.

20 BİLGİSAYARDAN GENÇ-YAŞLI KAVRAMINA AİT RESİMLERİ İNCELEDİK.

21 GENÇ-YAŞLI KAVRAMINA AİT ÇALIŞMA SAYFASINI TAMAMLADIK.

22 “BEDENİMİZ 1” İSİMLİ OYUNU OYNADIK.

23 “SAYI BAHÇESİ” İSİMLİ KİTABIMIZDAN ÇALIŞMALAR YAPTIK.

24 EKİM AYI BELİRLİ GÜN VE HAFTAMIZ

25 HAYVANLARIN YARARLARI HAKKINDA SOHBET ETTİK VE HAYVANLARLA İLGİLİ PANKARTLAR HAZIRLADIK.

26 YAŞAYAN DEĞERLER KONUMUZ “PAYLAŞMAK NEDİR?” EFE ACIMAZ: Arkadaşım alabilir miyim? Alabilirsin demektir. KEREM ALP: Her oyuncağı paylaşmak demektir. KIVANÇ DENİZ ŞANLI: Arkadaşına oyuncağını vermek demektir. Kitabını arkadaşına vermek demektir. BERİL YURTALAN: Oyuncakları arkadaşlarımızın elinden çekmemek demektir. DURU DAMLA ARKIN: Oyuncakları kırmamak ve onlara hep iyi bakmaktır. OZAN KILIÇ: Arkadaşımızın elinden bir şeyi çekmemek. Okulumuzda paylaşmak demektir. CELAL CHİKAYEVA: Okula gelmek demektir. BENSU KUĞU: Çocuklardan oyuncağı çekmemek demektir. DENİZ İPEKÇİOĞLU: Oyuncakları Defne ile paylaşıyorum. Kitapları paylaşıyorum. ELA DURU GÖZÜTOK: Arkadaşlarımızla oyuncağımızı ve kitaplarımızı paylaşmak demektir. SANDRA POOLER:Oyuncaklarımızı paylaşıyoruz. Arkadaşlarımızla paylaşıyoruz. TALHA UÇAK:Sevmektir. Abim isterse ben oyuncak veririm. ARDA DOĞAN GÜLER:Çocuklar arkadaşının oyuncağından istiyorsa arkadaşı onunla oynayabilir.

27 “YÜZÜNDE PAMUK GEZİYOR” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPTIK.

28 “KAHKAHA VE BÜLBÜL KAFESTE” İSİMLİ OYUNLARI OYNADIK.

29 KIRMIZI RENKTEKİ NESNELERLE GRUPLAMA ÇALIŞMASI YAPTIK.

30

31 “DEV ADIMLARI” İSİMLİ OYUNU OYNADIK.

32 ZARAFET VE KİBARLIK KONUMUZ “BİR BARDAK SU NASIL İKRAM EDİLİR”

33 DAİRE ŞEKLİNİ ÖĞRENDİK VE DAİRE ŞEKLİNDEKİ NESNELERLE GRUPLAMA ÇALIŞMASI YAPTIK.

34 DAİRE ŞEKLİNİ KULLANARAK RESİM YAPTIK.

35 YAŞAYAN DEĞERLER KONUMUZ “BARIŞ NEDİR?” EFE ACIMAZ: Tokalaşmaktır. Özür dilemektir. KEREM ALP: Birisiyle küsersen sonra birden barışırsın sonra da özür dilersin. KIVANÇ DENİZ ŞANLI: Barış tokalaşmak demektir. BERİL YURTALAN: Barış insanları sevmektir. Elimizi uzatıp barışırız. DURU DAMLA ARKIN: Herkesle barışmaktır. OZAN KILIÇ: Arkadaşlarımızla oyuncaklarımızı paylaşmak demektir. Barışmak demektir. CELAL CHİKAYEVA: Özür dilemektir. BENSU KUĞU: Barış sevmek içindir. DENİZ İPEKÇİOĞLU: Sevmek demektir. ELA DURU GÖZÜTOK: Arkadaşlarımızla barışmaktır. SANDRA POOLER: Sarılmak demektir. Sevmek demektir. TALHA UÇAK: Arkadaşımıza vurunca özür dileriz.ARDA DOĞAN GÜLER:Öpmek demektir. Arkadaşını sevmek demektir.

36 SANAT ETKİNLİĞİNDE BARIŞ YILDIZLARI YAPTIK.

37 BARIŞ DANSI YAPTIK.

38 ATATÜRK’Ü TANIDIK VE ATATÜRK ALBÜMÜ OLUŞTURDUK.

39

40 AVCILAR ATATÜRK EVİNE GÖTÜRMEK İÇİN ÇİÇEK BUKETİ HAZIRLADIK.

41 “BAYRAK YARIŞI” İSİMLİ OYUNU OYNADIK.

42 OYUN ODASINDA OYUNLAR OYNADIK.

43

44 EKİM AYI SEBZEMİZ “HAVUÇ” HAVUCU İNCELEYEREK, HAVUCUN YARARLARINI VE HAVUÇLU KEK YAPMAYI ÖĞRENDİK.

45

46 TEPEGÖZ TEKNİĞİNİ KULLANARAK “TOGİ SEBZE ÇORBASI YAPIYOR” İSİMLİ HİKAYEYİ DİNLEDİK.

47 “MEYVE BAHÇESİ” İSİMLİ TİYATROYU İZLEDİK

48 EKİM AYI GEZİMİZ

49

50

51

52 EKİM AYI PARTİMİZ

53

54

55

56

57 İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU KASIM AYI MİNİ PROGRAMI 5 YAŞ 1 Bu ay ki GEMS Konumuz “AĞAÇEVLER” Sonbahar mevsiminde ağaçlarda ne tür değişiklikler olur bahçemizdeki ağaçları inceleyerek öğreniyoruz. Topladığımız yapraklarla yaprak baskısı yapıyoruz. 2 Bugün “FLORYA ATATÜRK ORMANI’NA” gidiyoruz. Ormanda topladığımız dalları ve yaprakları büyüteçlerle inceliyoruz. Ağaçlar canlı mıdır? Canlı olduklarını nasıl anlıyoruz? Tartışıyoruz. Mevsimler isimli şarkıyı öğreniyoruz. 3 Zarafet ve Kibarlık Konumuz “Tuvalet ve Lavaboyu Uygun Kullanmak” uygulamalı olarak öğrendiklerimizi tekrar ediyoruz. Kavram haritalarını inceleyerek ağaçların nelere ihtiyaçları olduğunu öğreniyoruz. 3 boyutlu ağaç modelini oluşturmaya başlıyoruz. 4 Bugün “AVRUPA YAKASI POSTA İŞLEME MERKEZİ’NE” gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. 3 boyutlu ağaç modelimizi parmak boyaları ile boyuyoruz. 5 “Ağaçlarda neden delikler olur?” tartışıyoruz. “Büyük-Orta-Küçük” kavramlarını öğrenerek ağacımıza üç farklı büyüklükte delik açıyoruz. “AĞAÇKAKAN” isimli şarkıyı öğreniyoruz. NOT: Yarın yapılacak olan randevulu veli toplantısına randevu saatinizde katılmayı unutmayınız. 8 Ağaçlarda hangi hayvanlar yaşar resimlerini inceleyerek öğreniyoruz. Evimizden getirdiğimiz hayvan oyuncakları ağacımızda bulunan yuvalara yerleştiriyoruz. NOT: Bugün okula gelirken ağaçta yaşayan hayvan oyuncaklarını getirmeyi unutma. 9 Bugün “DOLMABAHÇE SARAYI’NA” gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. Atatürk’ün ülkemiz için yaptıklarını öğreniyoruz. 10 Saat 09:05’te “ATAMIZI” anıyoruz ve Atatürk Büstü’ne çiçekler bırakıyoruz. Atatürk isimli şarkıyı öğreniyoruz. NOT: Bugün okula gelirken 1 adet karanfil getirmeyi unutma. 11 Ayıcık oyuncakları ile sıralama ve gruplama çalışmaları yapıyoruz. “AĞAÇLAR KONUŞUYOR” isimli hikayeyi dinliyoruz. 12 Temanın “AĞAÇLAR” filmini izliyoruz. Çimlendirme çalışması yapıyoruz. Kare şeklini öğreniyoruz.

58 15–19 KASIM KURBAN BAYRAMI TATİLİ (1. DÖNEM ARA TATİL) BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN İYİ TATİLLER 22 “Ağaçevler” GEMS konumuza devam ediyoruz. “AĞAÇTAKİ YAPRAKLAR” isimli drama çalışmasını yapıyoruz. 23 “Sert-Yumuşak” kavramını öğreniyoruz. NOT: Bugün okula bir tane sert, bir tane yumuşak nesne getirmeyi unutma. 24 Öğretmenlerimizin “ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ” Kutluyoruz. “ÖĞRETMENİM” isimli şarkıyı öğreniyoruz. ANNE-BABA OKULUMUZ BAŞLIYOR. Anne-Baba okuluna kayıt yaptırmak isteyen velilerimiz için ilk oturum bugün saat 15:30’da başlayacaktır. 25 “2” rakamının yazılışını kavrıyoruz. “KESTANE, GÜRGEN, PALAMUT” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 26 Ayın meyvesi “ELMA” Elmanın yararlarını öğreniyoruz ve elmalı tart yapıyoruz. Elmalarla tam-yarım kavramını öğreniyoruz. NOT: Bugün okula gelirken 1 adet elma getirmeyi unutma. “Oyunbaz Çocuklar Partisi” ile geçmişten günümüze çocuk oyunlarını eğlenerek öğreniyoruz. 29 Bu hafta ki konumuz “VÜCUDUMUZ ve SAĞLIĞIMIZ” Vücudumuzu inceleyerek vücudumuzun bölümlerini öğreniyoruz. “Müzik Eşliğinde Farklı Selamlaşma Biçimleri” isimli drama çalışmasını yapıyoruz. 30 “KAHRAMAN GÜVERCİN” sinema filmini konferans salonunda izliyoruz. Sandalye Kapmaca” oyununu oynuyoruz. Kasım ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. 1 Zarafet ve Kibarlık Konumuz “Sandalyeye nasıl oturulur? Sandalye nasıl taşınır?” dramalar yaparak öğreniyoruz.” Sağlıklı olmak için neler yapmalıyız? Sohbet ediyoruz. “Süt, Bal, Yumurta” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 2 Turuncu rengi öğrenerek turuncu nesnelerle gruplama çalışması yapıyoruz. “Duyu organlarımız hangileridir? Duyu organlarımızın görevleri nelerdir?” Kavram haritasını inceleyerek öğreniyoruz. 3 “Çevremizde Bulunan Mikroplar” isimli deney çalışmasını yapıyoruz. “UYKUNUN ÖNEMİ” İsimli hikayeyi dinliyoruz.

59 İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU KASIM AYI AİLE KATILIMI 5 YAŞ 01 Çocuğunuzla evininizin yakınında bulunan bir ağacı inceleyin. 02 Çocuğunuzla parka veya bahçesi olan bir yere giderek yaprak ve dallar toplayın. Evde topladığınız nesneleri inceleyin. 03 Çocuğunuzdan bir ağaç resmi çizmesini isteyin. Bu ağacı dışardan topladığınız yapraklarla süsleyin. 04 Çocuğunuzla birlikte gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 05 Çocuğunuzla internetten, dergilerden ağaçta yaşayan hayvan resimleri bulun ve pazartesi günü okula gönderin. 08 Çocuğunuzla ağaçta yaşayan hayvanlar hakkında konuşun. 09 Çocuğunuzla birlikte gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 10 Çocuğunuzla bayram kartı hazırlayın ve sevdiklerinize gönderin. 11 Çocuğunuzdan ağacın yararlarını size anlatmasını isteyin. 12 Çocuğunuzla ağaç dikmenin önemi ile ilgili konuşun. Evinizde bulunan çiçekleri birlikte sulayın.

60 15 Çocuğunuzla bayram için alışverişe çıkın. 16 Çocuğunuzla aile büyüklerinizi ziyaret edin. 17 Çocuğunuzla bir kitabevine gidin ve onun seçtiği bir hikaye kitabı alın. 18 Çocuğunuzla tiyatro veya çizgi sinema izlemeye gidin. 19 Çocuğunuzdan tatilini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 22 Çocuğunuzdan evdeki kare şeklindeki nesneleri size göstermesini isteyin. 23 Çocuğunuzla evinizdeki sert ve yumuşak nesneleri gruplayın. 24 Çocuğunuzla evinizde bulunan nesnelerle ( Kaşık, kalem vs.) 1-10 arası ritmik sayma çalışmaları yapın. 25 Çocuğunuzdan boş bir kağıda farklı büyüklüklerde kare şeklini çizmesini isteyin. 26 Çocuğunuzla meyve salatası yapın. 29 Çocuğunuzdan vücudunun bölümlerini göstermesini isteyin. 30 Çocuğunuzdan bir insan vücudu çizmesini isteyin. 01 Çocuğunuzla buzdolabınızda bulunan yiyecekleri inceleyin. Bu yiyeceklerin yararları hakkında konuşun. 02 Çocuğunuzdan mikroplardan nasıl korunacağımızı size anlatmasını isteyin. Çocuğunuzla uykunun önemi hakkında sohbet edin. 03 Renkli kartonlardan bir saat hazırlayın, akrep ve yelkovanı saat tam 09:00 olacak şekilde ayarlayın. Hazırladığınız saati gerçek saatin yanına koyarak uyku saatinin geldiğini kendisinin görmesini sağlayın.


"EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları