Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU."— Sunum transkripti:

1

2 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: hacettepe.edu.tr Web:

3 -2- Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları  Görsel Unsurlar  Yazılı Unsurlar  Destekleyici Unsurlar

4 -3- Materyalleri Çekici Kılan Unsurlar (Destekleyici Unsurlar) Dikkat Çekicilik (Sürprizler):  Bireylere yeni bilgiler verildiği sürece ve bilgiler iletilirken farklı uyarıcılar kullanıldığı sürece dikkatlerini bir konuya vermeyi sürdürebilirler.  Ortam monotonlaştığında bireyler konudan kolayca kopabilirler.  Bireylerin dikkatlerini sürekli ve canlı tutabilmenin yollarından birisi de şaşırtıcı, beklenmedik, sürpriz olabilecek uyarıcıları sunmaktır.

5 -4- Materyalleri Çekici Kılan Unsurlar (Destekleyici Unsurlar)-2 Dokunulabilirlik (Desen):  Görsellerin pek çoğu iki boyutludur.  Bir materyale dokunulabiliyor olması bireylere konu hakkında daha açık ve yalın bir fikir verebilir.  Desen, görsel bir öge olarak, renk ögesi gibi kullanılarak dokunma duygusunun yarattığı etkiye benzer bir etki yaratabilir.  Desen, önem fikri verme, ayırma veya bütünleştirme amaçlı kullanılabilir.

6 -5- Materyalleri Çekici Kılan Unsurlar (Destekleyici Unsurlar)-3 Etkileşimlilik:  Etkileşimlilik unsuru bütün materyallere uygulanabilir bir özelliktir.  Örneğin, izleyicilerden yansıtılan görseldeki bir soruyu yanıtlamaları istenebilir.  Materyaldeki ögelerin yerleri değiştirilerek veya belli kısımların üstleri kartlarla kapatılarak sorular yanıtlarla eşleştirilebilir.

7 -6- Tasarımda Biçimsel Yapı: Çizgilerin Kullanımı Hizalama: Materyaldeki ögeler arasında dikey ve yatay çizgiler varmış gibi hizalanmış iseler izleyici bu unsurları ve aralarındaki ilişkileri daha çabuk kavrar.

8 -7- Tasarımda Biçimsel Yapı: Çizgilerin Kullanımı-2  Çizgi, göz hareketlerini özel bir bölgeye çekerek dikkati çekme işlevini gören tek boyutlu bir ögedir. Çizgiler eylem, yön ve hareket gösterir.  Çizgiler ayrıca bir takım şeyleri birleştirme veya ayırma işlevini de yerine getirirler.  Çizgiler ayrıca üzerine kurgu yapılabilecek temel yapı olarak da kullanılabilirler.

9 -8-  Yatay çizgiler durgunluk hissi verir.

10 -9- Yatay Çizgi B A

11 -10-  Dikey çizgiler güç göstergesidir, gözlerin dikkatini yukarıya doğru çeker.

12 -11- Dikey Çizgi Öğretim Tasarımı Kuramı Sistemler Kuramı Öğretim Kuramı Öğrenme Kuramı İletişim Kuramı

13 -12-  Köşegen çizgiler hareket ve dinamizm hissi verir. Çapraz köşegenler zıtlık hissi verir. Eğik (kavisli) çizgiler ayrıca hareket hissi verir.

14 -13- Köşegen Çizgi Öğretim Sistemleri Tasarımı Süreci Analiz Tasarım Değerlendirme Uygulama Geliştirme

15 -14- Başvuru Kaynakları  Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company.  Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

16 -15- Teşekkürler!!!


"Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları