Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar hakkında bilgi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar hakkında bilgi."— Sunum transkripti:

1

2 Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar hakkında bilgi edinip bu sorunları paylaşmak üzere burada toplandık, HOŞGELDİNİZ.….

3 . Elbiselerini ıslatmadan elini, yüzünü yıkayıp kurulayabilir. · Saçlarını tarayıp, dişlerini fırçalayabilir · Tuvaletini yalnız başına yapabilir · Sofra kurallarına uygun olarak çatal, bıçak, kaşık kullanarak yemek yiyebilir.

4 Bedenini kontrollü olarak kullanmada ustalaşmıştır. Denge ve vücut koordinasyonu oldukça iyidir. Grupla oynanan kurallı top oyunlarını oynar. Çift ayak sıçrayarak ip atlar

5 Giyinme –soyunma, beslenme, temizlik, kendine çekidüzen verme gibi özbakım ihtiyaçlarını karşılar. Kalemi, makası, fırçayı ustalıkla kullanır. Boyama, çizme, kesme, katlama, yapıştırma gibi etkinlikleri beceriyle yapar. Resimlerinde kompozisyonlar oluşturur

6 . Mantıklı, kontrollü ve bağımsız hareket edebilir. · Kendi arkadaşlarını kendi seçebilir. Küçük grup oyunları oynamayı sever. · Küçük çocukları ve hayvanları çok sever. · Yetişkin giysileri giymekten çok hoşlanır · Evcilik oynamayı çok sever

7 Yapamadığı şeyler için yetişkinden yardım ister. · Bir oyun için gerekli kuralları anlayabilir ve o kurallara uyabilir. Günlük programın başlangıç ve bitiş zamanını anlayabilir. · Basit alış veriş işlerini yapabilir. · Kendi ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli edebilir.

8 Yetişkin rollerini taklit edebilir · Yemek zamanı sohbetlerine katılmayı sever · Üzüntü içinde olan arkadaşlarına sempati gösterip yardım edebilir. · Basit aletler kullanarak yapı, inşaat oyuncakları ile oyunlar planlayıp oynayabilir. · Sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirebilir.

9 · Mantık dışı korkuları olabilir. · Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine çok önem verir. Kendi haklarını koruyabilir. · Sosyal kuralların nedenlerini anlayabilir. · Sakin ve sessiz durmaktan hoşlanmaz. · Zaman zaman alıngan olabilir. Tenkitlerden hiç hoşlanmaz.

10 Kadar renk tanıyabilir Kadar resmi eşleştirebilir. · 12 Parça verildiğinde 10 parçalık bir bilmeceyi tamamlayabilir ve işe yaramayan 2 taneyi ayırabilir. · İki değişik ses arasından aynı ve farklı olanı seçebilir. · Dokunarak soğuk sıcak ılık nesneleri ayırabilir.. 8 sayısının ardından gelen sayının ne olduğunu söyleyebilir. · 20'ye kadar olan nesneleri sayabilir.

11 - Dakika belirtmeden saati söyleyebilir. -1'den 10'a kadar karışık verilen sayıları sıralayıp, sıra içinde eksik olan sayıyı bulabilir. -1'den 10'a kadar sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapabilir. -Nesnelerin sıra içindeki pozisyonlarını birinci, ikinci, üçüncü gibi isimlendirebilir. -Para birimlerimizi tanıyabilir. -Sıra ile haftanın günlerini söyleyebilir. - Anlatılan bir öyküdeki detayları hatırlayabilir. -Sebep - Sonuç ilişkilerini kurabilir. -Telefonu ve ev adresini söyleyebilir.

12 Özgüven, bir çocuğun kendisine yönelik iyi duygular geliştirmesi sonucu kendisini iyi hissetmesi demektir. Başka bir deyişle kendisi olmaktan memnun olması ve bunun sonucu kendisi ve çevresiyle barışık olması demektir.

13 Kendine güven gösterilen çocuğun güveni gelişir. Üstelik kendine bağlanan umutları pekiştirmek, verilen olanakları değerlendirmek için güç ve çaba harcar. Bu nedenle, çocuklarla konuşurken kendilerine güvendiğimizi, onların seçiminin bizim için değerli olduğunu inandırıcı olarak belirtmeliyiz.

14 Çocuğumuz bizden bir istekte bulunuyorsa ve bu istek kabul edilebilir bir şeyse, kısaca “evet” demek yerine, onun bir seçim özgürlüğü olduğunu vurgulayan sözlerle yanıt verebiliriz ; * Eğer sen istiyorsan ! * Eğer gerçekten istiyorsan ! * Buna sen karar ver ! * Bu senin seçimine bağlı ! * Senin vereceğin karar benim için de geçerlidir !

15  Var olmalarının sizin için ne kadar önemli olduğunu onlara gösterin.  Kendilerine olan özgüvenlerinde sarsıntı gördüğünüz an harekete geçin.  Çocuğunuzun gerçek özgüveni sağlamasında yardımcı olun.  Çocuğunuza kendisine has yeteneklerini ortaya çıkartmasında yardımcı olun.

16  Yaptıkları ve ilgilendikleri şeylerin sizin için ne kadar önemli ve değerli olduğunu gösterin.  Evinizde herkesin birbirine güveneceği bir ortam oluşturun.  Çocuğunuza kendi davranışlarınızla örnek olduğunuzu unutmayın.  Beklentileriniz çocuğunuzun seviyesinde olsun, onu aşacak beklentilerden kaçının.  Özgüven, özgür ve demokratik aile ortamlarında, olayların nedenlerini açıklayan anne ve baba yaklaşımıyla gelişebilir. Baskıcı ortamda, uyguladıkları kuralların nedenlerini çocuklarına açıklama gereği duymayan ailelerde, yeterince gelişmez.

17  İyi iletişim kurmanın en iyi yolu çocuğunuzu “DİNLEMEKTİR”  Onu dinlerken basit tekrarlar yaparak onu anladığınız ve duyduğunuz mesajını vermeyi unutmayın!!  Çocuğun sizin dışınızda bir varlık olduğunu kabul edin,çünkü onun duygu,düşünce ve beğenileri sizden çok daha farklı bunu hiç aklınızdan çıkarmayın

18  Tutarlı davranın  Çocuğunuza iltifat edin  Eleştirinin dozunu iyi ayarlayın sakın ona hakaret etmeyin  Kardeşleriyle ya da arkadaşlarıyla hiçbir zaman kıyaslamayın  Ona kaliteli zaman ayırın  Kendinizi sıkça onun yerine koyun Onu çok daha iyi anlarsınız

19  ÇOCUĞUNUZA, HATA DA YAPSA ONU SEVDİĞİNİZİ VE ONU ANLADIĞINIZI DAİMA HİSSETTİRİN. UNUTMAYIN ANLAŞILMAK VE SEVİLMEK HER YAŞTA ÖNEMLİDİR!!


"Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar hakkında bilgi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları