Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ."— Sunum transkripti:

1 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ

2 ÖZ BAKIM  1-Haftalık ev işlerinin birinden sorumludur ve istediğinde bunu yapar  2-Duruma ve hava şartlarına (sıcaklığına )uygun giyecekler seçer  3-Sözel hatırlatma olmadan geçitlerde durur yolun her iki yanına bakar ve yolu geçer  4-Yemek masasında kendi yiyeceğini aldıktan sonra servis tabağını başkasına geçirir  5-Kendi meyvesini yıkar ve yemek üzere hazırlar (örneğin mandalina )  6-Günlük işlerinden sorumludur (masayı kurmak, çöp dökmek gibi )  7-Duş ve banyo yaparken suyunun ısısını kendi ayarlar  8-Kendi sandviçini hazırlar  9-Kendi başına evin yanındaki okula, çocuk bahçesine veya dükkana yürür  10-Bıçakla yumuşak şeyleri keser (köfte,pişmiş patates )  11-Umumi yerlerde doğru tuvaleti bulur  12-Süt kartonunu açar  13-Kafeterya tepsisini kaldırır, taşır, yerleştirir  14-Şapkasının başlığını bağlar  15-Araba emniyeti kemerini takar

3 MOTOR GELİŞİMİ  1-Kağıdın herhangi bir yerine birkaç büyük har çizer.  2-Denge tahtasından ileri deri ve yanlara yürür.  3-Sıçrar. (ip atlar gibi)  4-Hareketi başlatarak salıncak sallanır.  5-Elinin parmaklarını açar ve baş parmağı ile hepsine dokunur.  6-Model olarak çizilen küçük harfleri çizer.  7-Kaydırağın merdivenlerinden çıkabilir veya 3 m. Yüksekliğindeki kaydırağa tırmanarak çıkar.  8-Çekiçle çivi çakar.  9-Eliyle topa yön vererek sıçratır.  10-%95 sınırları taşırmadan boyar.  11-Kenarlarından 3 mm. Den fazla kaydırmadan magazin veya katalogdan resimleri çıkarır.  12-Kalemtıraş kullanır.  13-Karmaşık resimleri modele bakarak çizer.

4 SOSYAL GELİŞİM  1-Kendisi ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder  2-Sürekli denetleme olmadan dört beş çocukla kooperatif oyun oynar  3-Başkalarına (oyundaki diğerlerine) oyunun veya etkinliğin kurallarını açıklar  4-Yetişkinlerin rollerini taklit eder  5-Yemek zamanı sohbete katılır  6-Sözel muhakeme gerektiren oyunların kurallarına uyar  7-Sıkıntı içinde olan oyun arkadaşlarını rahatlatır  8-Kendi arkadaşlarını kendisi seçer  9-Basit aletler kullanarak yapı inşa oyunları planlar ve oynar  10-Kendisi için amaçlar belirler ve bu amaçlar doğrultusunda etkinliklerini sürdürür  11-Kukla oynatarak veya kendisi rol alarak (drama) hikayenin bir kısmını canlandırır

5 BİLİŞSEL GELİŞİM  1-Yirmi nesneyi sayar ve kaç tane olduğunu söyler  2-10’a kadar olan rakamların isimlerini söyler  3-Kendi sağını solunu söyler  4-Alfabenin harflerini sırayla ritmik söyler  5-Adını yazar  6-harfi isimlendirir( harf setinden bana tanıdığın harflerin isimlerini söyle)  7-Nesneleri genişlik,uzunluk özelliklerine göre sınıflandırır(geniş- dar,uzun-kısa şeklinde ayırır)  8-Büyük harflerin tümünü isimlendirir  9-1 den 10’a kadar olan rakamları sıraya dizer  10-Nesnelerin sıra içindeki pozisyonunu birinci, ikinci,üçüncü şeklinde isimlendirir

6 DEVAM…  11-A-Z’ ye küçük harflerin tümünü söyler  12-Büyük küçük harfleri eşleştirir  ‘ye kadar olan rakamlar arasında isimlendirilen rakamı gösterir  14-Model olarak gösterilen pırlanta şeklini çizer  15-Basit labirenti tamamlar  16-Sıra ile haftanın günlerini söyler  17-3 ‘e kadar olan kombinasyonları toplar ve çıkarır(2+1=3)  18-Doğum gününü gün ve ay olarak söyler  19-On sözcüğü okur  20-Daha sonra ne olacağını tahmin eder  21-Yarım ve bütün nesneleri gösterir  22-1’den 100’e kadar ezbere sayar

7 DİL GELİŞİMİ  1-Az çok kavramlarının anlamlarını bilir ve gösterir  2-Adresini söyler  3-Telefon numarasını söyler  4-En az en çok bir kaçının anlamını bilir( 1-8-3)  5-Basit fıkralar anlatır.  6-Günlük deneyimlerini anlatır  7-Yer veya hareket tarif eder (…...ya doğru oradan…......oraya üstünde uzakta gibi)  8-Niçin? Sorusunu açıklayarak cevaplar  9-3 veya 5 bölümlük hikayeyi birleştirir ve anlatır  10-Kelimeleri tanımlar (masa, ev, elma, top, araba, merdiven, bardak, soba, hırka) 8 9 da 6 geçer)  11-“Bana tersini söyle” sorusunu cevaplar. (Bana büyüğün tersini söyle, bana sıcağın tersini söyle) (3’te 2 geçer)  12-Eğer…..... olsaydı ne olurdu (Eğer yumurtayı düşürseydin ne olurdu?) sorusunu cevaplar  13- “dün” ve “yarını” anlamlı olarak kullanır.  14- Yeni ve bilmediği sözcüklerin anlamını sorar.

8


"5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları