Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni."— Sunum transkripti:

1 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni

2

3 5-6 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

4 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni DİL GELİŞİMİ-1  Adimi soyadımı söyleyebilirim  Ailemdeki kişilerin isimlerini söyleyebilirim  Telefonumu ve ev adresimi söyleyebilirim  Telefonumu ve ev adresimi söyleyebilirim  6-8 kelimelik cümleler kurabilir, söylendiğinde tekrarlayabilirim

5 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni DİL GELİŞİMİ-2  Somut nesneleri yapılarına göre daha ayrıntılı olarak tanımlayabilirim  Soyut nesnelerin anlamlarını sorabilirim Zıt anlamlı soyut kelimeleri söyleyebilirim

6 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni DİL GELİŞİMİ-3  Zıt anlamlı somut kelimeleri söyleyebilirim  Günlük yaşantımı anlatabilirim  Yer ve hareket tarif edebilirim  Niçin sorusunu açıklayarak cevaplayabilirim

7 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni ÖZ BAKIM BECERİLERİ  Elbiselerim ıslatmadan elimi, yüzümü yıkayıp kurulayabilirim.  Saçlarımı tarayıp, dişlerimi fırçalayabilirim  Tuvaletimi yalnız başıma yapabilirim  Sofra kurallarına uygun olarak çatal, bıçak, kaşık kullanarak yemek yiyebilirim

8 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-1 Mantıklı, kontrollü ve bağımsız hareket edebilirim. Mantıklı, kontrollü ve bağımsız hareket edebilirim. Kendi arkadaşlarımı kendim seçebilirim Kendi arkadaşlarımı kendim seçebilirim Küçük grup oyunları oynamayı severim Küçük grup oyunları oynamayı severim Küçük çocukları ve hayvanları çok severim Küçük çocukları ve hayvanları çok severim

9 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-2 Yetişkin giysileri giymekten çok hoşlanırım· Yetişkin giysileri giymekten çok hoşlanırım· Evcilik oynamayı çok severim Evcilik oynamayı çok severim Yapamadığım şeyler için yetişkinden yardim isterim Yapamadığım şeyler için yetişkinden yardim isterim Bir oyun için gerekli kuralları anlayabilir ve o kurallara uyabilirim Bir oyun için gerekli kuralları anlayabilir ve o kurallara uyabilirim

10 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-3 Günlük programın başlangıç ve bitiş zamanını anlayabilirim Günlük programın başlangıç ve bitiş zamanını anlayabilirim Basit alış veriş işlerini yapabilirim Basit alış veriş işlerini yapabilirim Kendim ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularımı belli edebilirim Kendim ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularımı belli edebilirim Yetişkin rollerini taklit edebilirim Yetişkin rollerini taklit edebilirim

11 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-4 Yemek zamanı sohbetlerine katılmayı severim Yemek zamanı sohbetlerine katılmayı severim Üzüntü içinde olan arkadaşlarıma sempati gösterip yardım edebilirim Üzüntü içinde olan arkadaşlarıma sempati gösterip yardım edebilirim Basit aletler kullanarak yapı inşaat oyuncakları ile oyunlar planlayıp oynayabilirim Basit aletler kullanarak yapı inşaat oyuncakları ile oyunlar planlayıp oynayabilirim

12 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-5 Sorumluluk alır ve aldığım sorumluluğu yerine getirebilirim Sorumluluk alır ve aldığım sorumluluğu yerine getirebilirim Mantık dişi korkularım olabilir Mantık dişi korkularım olabilir Davranışlarımın büyükler tarafından beğenilmesine çok önem veririm Davranışlarımın büyükler tarafından beğenilmesine çok önem veririm

13 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM-6 Kendi haklarımı koruyabilirim Kendi haklarımı koruyabilirim Sosyal kuralların nedenlerini anlayabilirim Sosyal kuralların nedenlerini anlayabilirim Sakin ve sessiz durmaktan hoşlanmam Sakin ve sessiz durmaktan hoşlanmam Zaman zaman alıngan olabilirim Zaman zaman alıngan olabilirim Tenkitlerden hiç hoşlanmam Tenkitlerden hiç hoşlanmam

14 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM Kadar ana ve ara renk tanıyabilirim Kadar ana ve ara renk tanıyabilirim Kadar resmi eşleştirebilirim Kadar resmi eşleştirebilirim 12 Parça verildiğinde 10 parçalık bir bilmeceyi tamamlayabilir ve işe yaramayan 2 taneyi ayırabilirim 12 Parça verildiğinde 10 parçalık bir bilmeceyi tamamlayabilir ve işe yaramayan 2 taneyi ayırabilirim

15 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM-2 İki değişik ses arasından ayni ve farklı olanı seçebilirim İki değişik ses arasından ayni ve farklı olanı seçebilirim Görmesem bile tanıdığım bazı sesleri tanıyabilirim Görmesem bile tanıdığım bazı sesleri tanıyabilirim Dokunarak soğuk sıcak ılık nesneleri ayırabilirim Dokunarak soğuk sıcak ılık nesneleri ayırabilirim Görmeden dokunarak kumaşların özelliklerini tanıyarak eşleştirebilirim Görmeden dokunarak kumaşların özelliklerini tanıyarak eşleştirebilirim

16 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM-3 8 sayısının ardından gelen sayınını ne olduğunu söyleyebilirim 8 sayısının ardından gelen sayınını ne olduğunu söyleyebilirim 20'ye kadar olan nesneleri sayabilirim 20'ye kadar olan nesneleri sayabilirim Dakika belirtmeden saati söyleyebilirim Dakika belirtmeden saati söyleyebilirim

17 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM-4  1'den 10'a kadar karışık verilen sayıları sıralayıp, sıra içinde eksik olan sayıyı ulaşabilirim  1'den 10'a kadar sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapabilirim

18 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM-5  Nesnelerin sıra içindeki pozisyonlarını birinci, ikinci, üçüncü gibi isimlendirebilirim.  Para birimlerimizi tanıyabilirim  Sıra ile haftanın günlerini söyleyebilirim

19 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BİLİŞSEL GELİŞİM- 6  Anlatılan bir öyküdeki detayları hatırlayabilirim  Neden- Sonuç ilişkilerini kurabilirim  Telefonumu ve ev adresimi söyleyebilirim

20 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Küçük Kas Gelişimi-1  Model olunduğunda ayakkabı bağcığıyla düğüm atabilirim.  Anahtarla kapı kilidini açabilirim  Nokta nokta verilen bir resmin noktalarını birleştirebilirim  6 kısımlı bir adam resmi çizebilirim ve eksik çizilmiş bir adam resmini tamamlayabilirim

21 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Küçük Kas Gelişimi-2  Söylendiğinde yatay,dikey, artı, çarpı,daire,üçgen,kare, dikdörtgen şekillerini çizebilirim  1'den 10'a kadar olan sayıları kopya edebilirim

22 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Küçük Kas Gelişimi-3  Labirent bulmacaları tamamlayabilirim  Bir kağıdı dörde katlayabilirim  Gösterildiğinde bir kareyi üçgen şeklinde katlayabilirim  Bir kavanozun kapağını açıp kapayabilirim  Tahta çekiç ile tahtaya çivi çakabilirim

23 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Büyük Kas Gelişimi-1  Tek ayağımın üzerinde 10 saniye durabilirim  Sözel yönlendirmelere göre değişik hızlarda ve yönlerde yürüyebilirim  Öne doğru taklalar atabilirim

24 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Büyük Kas Gelişimi-2  Beş kez üst üste eğilerek dizimi büküp kaldırabilirim  Ayaklarım tutulduğunda ellerimin üstünde yürüyebilirim  Tek ayağımın üstünde sıçrama hareketi yapabilirim

25 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Büyük Kas Gelişimi-3  Kendime doğru atılan topu tutabilirim  Müzikli dairesel oyunlar oynayabilirim·  Koşarken yerdeki nesneleri toplayabilirim  Zıplayan topu yakalayabilirim

26 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni PSİKOMOTOR GELİŞİM Büyük Kas Gelişimi-4  Her iki elimle de bir nesneyi veya bir eli, kuvvetle sıkabilirim  Parmak uçlarıma basarak iki metre kadar koşabilirim

27 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Oyun sokağa ve çevreye kaymıştır. Oyun sokağa ve çevreye kaymıştır. Evde pahalı oyuncaklar oynamak yerine; tozlu bir arsada Evde pahalı oyuncaklar oynamak yerine; tozlu bir arsada - top ardından koşmayı, - top ardından koşmayı, - saklambaç oynamayı, - saklambaç oynamayı, - bisiklete binmeyi, - bisiklete binmeyi, - ip atlamayı, - ip atlamayı, - kaydırak kaymayı ve seksek oynamayı tercih eder. - kaydırak kaymayı ve seksek oynamayı tercih eder YAŞ ÖZELLİKLERİ

28 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Kızlar ve erkekler kendi aralarında kümeleşerek oynamayı tercih ederler. Kızlar ve erkekler kendi aralarında kümeleşerek oynamayı tercih ederler. Oğlanlar takım oyunlarına yönelir,durmadan yarışırlar. Oğlanlar takım oyunlarına yönelir,durmadan yarışırlar. Erkek çocuk kızlar arasına karışırsa yeni kazandığı erkek kimliğinin zayıfladığı kaygısına kapılır. Erkek çocuk kızlar arasına karışırsa yeni kazandığı erkek kimliğinin zayıfladığı kaygısına kapılır YAŞ ÖZELLİKLERİ

29 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Oyunlarında kahramanları yaşarlar.(He- man,Woltran,Harry potter) Oyunlarında kahramanları yaşarlar.(He- man,Woltran,Harry potter) Erkekler kızları çıtkırıldım,şımarık ve sulu gözlü bulurlar. Erkekler kızları çıtkırıldım,şımarık ve sulu gözlü bulurlar. İlköğretim2.3.sınıftaki bir erkek öğrenci bir kızla yan yana oturmak istemez,erkeklik onuru incinir. İlköğretim2.3.sınıftaki bir erkek öğrenci bir kızla yan yana oturmak istemez,erkeklik onuru incinir. Üstelik alay konusu olur. Üstelik alay konusu olur YAŞ ÖZELLİKLERİ

30 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ ARKADAŞLIK Arkadaş edinmesi ördeğin suda yüzmesini öğrenmesi kadar doğaldır.Yeter ki yaşıtları ile kaynaşabileceği birini bulsun. Arkadaş edinmesi ördeğin suda yüzmesini öğrenmesi kadar doğaldır.Yeter ki yaşıtları ile kaynaşabileceği birini bulsun. Arkadaşlık ilişkilerine başlamada; çekişme, itişme ve boğuşma olağandır. Arkadaşlık ilişkilerine başlamada; çekişme, itişme ve boğuşma olağandır. Ama bozuşmaları ile barışmaları bir olur. Ama bozuşmaları ile barışmaları bir olur YAŞ ÖZELLİKLERİ

31 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ ARKADAŞLIK Hiç arkadaşı olmayanların ruhsal bozuklukları olduğunu söyleyebiliriz. Hiç arkadaşı olmayanların ruhsal bozuklukları olduğunu söyleyebiliriz. Çocukların en önemli ruhsal bozukluğu olan içe kapanıklık hastalığında en belirgin özellik yaşıtlarına karışmamak,arkadaşlık edememektir. Çocukların en önemli ruhsal bozukluğu olan içe kapanıklık hastalığında en belirgin özellik yaşıtlarına karışmamak,arkadaşlık edememektir YAŞ ÖZELLİKLERİ

32 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ ARKADAŞLIK Arkadaş kümelerine girmeyen ya da yaşıtları ile baş edemeyen çocuk kendisinden küçüklerle oynar. Arkadaş kümelerine girmeyen ya da yaşıtları ile baş edemeyen çocuk kendisinden küçüklerle oynar. Kimi güvensiz çocuklarsa tek bir arkadaş dışında kimseyle oynamaz,ona sıkı sıkıya sarılır,tekeline alır Kimi güvensiz çocuklarsa tek bir arkadaş dışında kimseyle oynamaz,ona sıkı sıkıya sarılır,tekeline alır 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ

33 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ ARKADAŞLIK Arkadaşını yitirirse ortalıkta kalır. Arkadaşını yitirirse ortalıkta kalır. Bir bakıma “arkadaşsız kalmak kötü arkadaşı olmaktan daha sakıncalıdır” diyebiliriz. Bir bakıma “arkadaşsız kalmak kötü arkadaşı olmaktan daha sakıncalıdır” diyebiliriz YAŞ ÖZELLİKLERİ

34 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR Bir çocuk sürekli eleştirilmişse, kınama ve ayıplamayı öğrenir. Bir çocuk sürekli eleştirilmişse, kınama ve ayıplamayı öğrenir. Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, sıkılıp utanmayı öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, sıkılıp utanmayı öğrenir. Eğer bir çocuk utanç duygusuyla eğitilmişse, kendini suçlamayı öğrenir. Eğer bir çocuk utanç duygusuyla eğitilmişse, kendini suçlamayı öğrenir.

35 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni Eğer bir çocuk hoşgörü ile eğitilmişse, sabırlı olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk hoşgörü ile eğitilmişse, sabırlı olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse, kendine güven duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse, kendine güven duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse, taktir etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse, taktir etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk haklarına saygı gösterilerek büyütülmüşse, adil olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk haklarına saygı gösterilerek büyütülmüşse, adil olmayı öğrenir. ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR

36 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetiştirilmişse, inançlı olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetiştirilmişse, inançlı olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse, kendini sevmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse, kendini sevmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, bu dünyada mutlu olmayı öğrenir. Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, bu dünyada mutlu olmayı öğrenir. ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR

37 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni BABAM VE BEN 4yaş:Babam her şeyi bilir. 4yaş:Babam her şeyi bilir. 5yaş:Babam çok şey bilir. 5yaş:Babam çok şey bilir. 6yaş:Benim babam senin babandan daha çok şey bilir. 6yaş:Benim babam senin babandan daha çok şey bilir. 8yaş:Babam her şeyi bilmiyor olabilir. 8yaş:Babam her şeyi bilmiyor olabilir. 10yaş:Babamın gençliğinde her şey çok farklı imiş. 10yaş:Babamın gençliğinde her şey çok farklı imiş.

38 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 12yaş:Aslında babam bu konuda hiçbir şey bilmiyor. 12yaş:Aslında babam bu konuda hiçbir şey bilmiyor. Çocukluğunu anımsamayacak kadar yaşlı. Çocukluğunu anımsamayacak kadar yaşlı. 14yaş:Babama kulak asma,o artık çağdışı kaldı. 14yaş:Babama kulak asma,o artık çağdışı kaldı. 21yaş:Babam mı?aman tanrım!o hiçbir işe yaramaz. 21yaş:Babam mı?aman tanrım!o hiçbir işe yaramaz. 25yaş:Babam bu konularda az da olsa bir şeyler biliyor. 25yaş:Babam bu konularda az da olsa bir şeyler biliyor. Ama o yaştaki insanın bu konuda bir şeyler bilmesi normal zaten. Ama o yaştaki insanın bu konuda bir şeyler bilmesi normal zaten. BABAM VE BEN

39 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 30yaş:Bu konuda babamın fikrini alsak iyi olur.O kadar deneyimli ki! 30yaş:Bu konuda babamın fikrini alsak iyi olur.O kadar deneyimli ki! 35yaş:Babama sormadan hiçbir şey yapmasam iyi olacak 35yaş:Babama sormadan hiçbir şey yapmasam iyi olacak 40yaş:Acaba babam bu konunun nasıl üstesinden gelirdi? 40yaş:Acaba babam bu konunun nasıl üstesinden gelirdi? Ne kadar akıllı ve deneyimli bir insandı. Ne kadar akıllı ve deneyimli bir insandı. BABAM VE BEN

40 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni 50yaş:Babamın yanımda olmasını ve bu konu hakkında fikir vermesini ne kadar çok isterdim. 50yaş:Babamın yanımda olmasını ve bu konu hakkında fikir vermesini ne kadar çok isterdim. Onun ne kadar akıllı olduğunu hiç taktir etmemişim. Onun ne kadar akıllı olduğunu hiç taktir etmemişim. Ondan çok şey öğrenebilirdim. Ondan çok şey öğrenebilirdim. BABAM VE BEN

41 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni SİZLERLE ZAMANI VE BİLGİYİ PAYLAŞMAK GÜZELDİ


"Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O. Rehber Öğretmeni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları