Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 3 Tutumlar. Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli Tutumlar ve davranış arasındaki.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 3 Tutumlar. Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli Tutumlar ve davranış arasındaki."— Sunum transkripti:

1 Bölüm 3 Tutumlar

2 Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli Tutumlar ve davranış arasındaki ilişkiyi özetleyebilmeli Başlıca iş ile ilgili tutumları karşılaştırabilmeli İş memnuniyetini tanımlayabilmeli İş memnuniyetinin temel nedenlerini özetleyebilmeli Memnuniyetsizlik durumunda çalışanların verdiği dört temel tepkiyi anlatabilmeli

3 Tutumlar Nesne, insanlar ya da olaylara dair değerlendirici ifade veya yargılarTutum Behavioral Bilişsel Duygusal Duygular veya hisler Fikir veya inanç Birine veya bir şeye yönelik bir şekilde Davranma niyeti Tablo 3–1

4 Davranış her zaman tutumlardan sonra mı gelir? Leon Festinger – Hayır, bazen tersi olabilir! Bilişsel Uyumsuzluk: İki veya fazla tutum arasında veya tutum ile davranış arasında uyumsuzluk. Bu rahatsız edici bir durumdur ve bireyler bundan kurtulmak ister Ya tutumlar değiştirilir, ya davranışlar değişir ya da rasyonelleştirmeye çalışılır Bu uyumsuzluğu kaldırma isteği aşağıdaki faktörlere bağlıdır: Önemi Bireysel etki, davranışla bağı, sosyal baskı, doğrudan deneyim

5 Başlıca İş Tutumları İş Tatmini (Job Satisfaction) İşe Sarılma – (Job Involvement) Örgüte Bağlılık Duygusal Zorunlu Minnet Örgütsel Destek Algısı Çalışanların İşe Tutulması (Angaje olması)

6 Bu tutumlar gerçekten bir birinden farklı mı? Yoksa herkes bir isim mi icat etmiş? Tutumların büyük ölçüde birbiri ile ilişkili olduğu doğrudur. Değişkenler farklı isimlerle aynı alta yatan bazı özellikleri ölçüyor olabilir. Ancak farklılıklar da vardır.

7 Tatmin olmamış çalışanlar Çıkış Örgütü bırakmaya yönelmiş davranışlarla memnuniyetsizliğin ifadesiÖrgütü bırakmaya yönelmiş davranışlarla memnuniyetsizliğin ifadesi Söz Hakkı Şartları iyileştirmek için aktif ve yapıcı yollarla memnuniyetsizliğin ifadesiŞartları iyileştirmek için aktif ve yapıcı yollarla memnuniyetsizliğin ifadesi İhmal Koşulların kötüleşmesine izin verme yoluyla tatminsizliğin ifadesiKoşulların kötüleşmesine izin verme yoluyla tatminsizliğin ifadesiSadakat Aktif Pasif YapıcıYıkıcı

8 İş Tatmini Olduğunda İş performansı ilişkisi (iki yönlü) Tatmin olan çalışanlar daha verimli VE daha verimli çalışanlar da daha fazla tatmin olduğunu bildiriyor. Hangisi hangisini tetikliyor? Örgütsel Vatandaşlık Davranışları İş tatmini adalet algısı vasıtası ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışını etkiliyor. Müşteri Tatmini Tatmin olan ilk hat çalışanlarının müşteri tatminini artırdığı gösterilmiştir. İşe gelmeme İş tatmini yüksek çalışanların işe gelmemek için mazaret yaratma oranı daha azdır.


"Bölüm 3 Tutumlar. Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli Tutumlar ve davranış arasındaki." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları