Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU. Konular 1. Pazarlama Kapsamındaki Değişim 2. Değer Pazarlaması 3. Pazar Yönlülük 4. Müşteri Memnuniyeti 5. Niş Pazarlama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU. Konular 1. Pazarlama Kapsamındaki Değişim 2. Değer Pazarlaması 3. Pazar Yönlülük 4. Müşteri Memnuniyeti 5. Niş Pazarlama."— Sunum transkripti:

1 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2 Konular 1. Pazarlama Kapsamındaki Değişim 2. Değer Pazarlaması 3. Pazar Yönlülük 4. Müşteri Memnuniyeti 5. Niş Pazarlama 6. Veri Tabanlı Pazarlama 7. Mobil Pazarlama 8. Pazarlamada Sanal Topluluklar 9. Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama 10. Amaca Yönelik Pazarlama 11. Etkinlik Pazarlaması 12. Sosyal Pazarlama

3 Niş Pazarlama Dar anlamda belirlenmiş gereksinimleri veya çok özel bir dizi gereksinimleri olan daha küçük grupları kapsayan pazarlama stratejisidir. Bazı istek veya ihtiyaçlar yeni olduklarından dolayı tatmin edilemezler bazen de büyük işletmelerin girmeye değer bulmadıkları pazar boşlukları vardır. İşte bu boşluklara “Niş Pazar” denir.

4 Niş Pazarlamanın Faydaları Kimi zaman büyük ölçekli işletmelerin görmezden geldiği coğrafik alanları ele geçirme Düşük sabit maliyetler Daha iyi koordinasyon ve iletişim Daha hızlı hareket etme imkanı ve esnekliği Becerilere uzmanlığa hizmet kalitesine ve müşteri ilişkilerine bağlı olarak elde edilen rekabetçi üstünlük

5 Niş Pazarlamanın Özellikleri Eklenen değerler nedeniyle maliyetin üzerine önemli bir kar oranı koyabilme Güvenli ve karlı bir yada birkaç niş pazar bulunmalıdır. Niş Pazar gelişme gösterdikçe rekabet artar. Belirlenen niş Pazar zaman içinde kaybolabilir. Pazarlama faaliyetleri kolaylaşır İletişim kurmak kolaydır

6 Niş Pazarlamanın Uygulanabilmesi İçin Gerekli Koşullar Yeterli talep Karlı olmalıdır Büyüme potansiyeli olmalıdır Rakipler tarafından fark edilmeyen pazarlar olmalıdır İşletmenin yetenekleri Pazar bölümüne yeterli hizmet vermeye elverişli olmalıdır İşletmenin rekabeti önleyecek koşullara sahip olması gerekir

7 Niş Pazarlamanın Üstün ve Zayıf Yönleri Üstün Özel ve farklı istekler karşılandığından müşteri daha fazla ödemeye razıdır. İletişim kuvvetli olduğundan istek, ihtiyaç ve beklentiler daha önce öğrenilir ve daha hızlı cevap verilir Siparişe göre çalışmadan stok ve finans desteği sağlar Uzmanlığın başka ürünlere taşınmasına imkan verir. Zayıf Hedef Pazar oldukça küçüktür Tüketici tercihlerindeki değişim her zaman için tehdit oluşturur. Düşük satış hacmi

8 Niş Pazarlamanın Uygulanabileceği Uzmanlık Alanları Geriye dönük uzmanlık: işletmeler dağıtım zincirinin herhangi bir noktasında uzmanlaşabilirler Müşteri ölçeğine bağlı uzmanlık: Birçok işletme ürettikleri ürünlerin tamamını tek bir işletmeye satarlar Belirli bir coğrafyada uzmanlaşma: işletme, sadece dünyanın belirli bir bölgesindeki müşterilerine ürünlerini satabilirler Belirli bir ürün veya nitelik uzmanlığı: belirli bir ürünün, veya ürün dizisinin üretiminde de uzmanlaşabilir Kalite-fiyat uzmanlığı: bazı işletmeler pazarda yüksek fiyat- yüksek kalite, bazıları ise düşük fiyat-düşük kalite bölümlerinde uzmanlaşırlar Hizmet uzmanlığı bazı işletmeler diğerlerinin sunmadığı bir yada birkaç hizmeti birlikte sunarlar

9 Niş Pazarlama Uygulama Süreci Pazarlama araştırmasıyla hedef kitle,müşteri gruplarının ve bunların özel istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi Müşterilerin temel davranışları göz önüne alınarak gruplandırılması Niş Pazar bölümlerinin ortaya konulması Müşteriyle iletişimin kurulabilmesi için en doğru iletişim kanalının seçilmesi Gelişmekte olan pazarların araştırılması Mevcut nişteki ürünlerin yeni istek ve ihtiyaçlara göre yeniden gözden geçirilmesi

10 Niş Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesi Ürün yada hizmet Müşteri hizmetleri Dağıtım kanalı İletişim Fiyat


"Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU. Konular 1. Pazarlama Kapsamındaki Değişim 2. Değer Pazarlaması 3. Pazar Yönlülük 4. Müşteri Memnuniyeti 5. Niş Pazarlama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları