Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com."— Sunum transkripti:

1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2 Müşteri Bize bağımlı olmayan ama bizim bağımlı olduğumuz kişidir. Çalışmamızı aksatan değil, çalışmamızın odak noktasıdır. Münakaşa edilecek kişi değildir. Müşteri bir dost, bir partnerdir.

3 Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri Müşteri belirli bir mağaza yada kuruluştan düzenli alışveriş yapan kişi yada kuruluşlardır. Müşteri İlişkileri: kuruluş ile müşteri arasında kurulan, satış öncesi ve satış sonrası tüm eylemleri kapsayan karşılıklı yararı ve ihtiyaç tatmini içeren bir süreçtir.

4 Saygınlık Oluşturma Saygınlık, müşterinin çalışanlara ve kuruluşa karşı taşıdığı davranışın değeridir. Saygınlık oluşturmak için işletme müşteri ilişkilerindeki unsurları taşımak zorundadır. Bunlar; –Karşılık görebilme –Bilgili çalışanlar –Çabukluk –Sözlerin tutulması –Anlayış –Güven –Takip Etme –Tutarlılık –Ulaşılabilirlik –Birebir etkileşim –İletişim

5 Neden Saygınlık Oluşturma İlk satışların gerçekleşmesine olduğu kadar, sonraki satışların gerçekleşmesine de olumlu etki yapar. Yeni müşteri kazanmaya yardımcı olur Ağızdan ağıza iletişim, kuruluşa saygı duyan sadık müşteri tarafından gerçekleştirilir.

6 Saygınlık oluşturmanın ötesinde etkin biçimde müşteri ilişkileri kurabilmek için yöneticilerin dört konudaki koşulları geliştirmeleri gerekir 1.Farkına varma 2.Değerlendirme 3.Ölçebilme 4.Eylemler

7


"Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları