Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

08.04.20151 ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "08.04.20151 ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı

2 ÇOCUKLA İLETİŞİM  Hemşirenin çocukla iletişim kurabilmesi için öncelikle çocuğun ailesiyle normal iletişim örüntülerini öğrenmesi gereklidir.  Bunun için ebeveyn ve çocuk arasındaki etkileşimleri gözlemlemesi gereklidir.  Ebeveynler çocuğun davranışlarını anlayıp, yorumlayabilmek için önemli bir kaynaktır.  Hemşire mümkün olduğunca aileyi bakıma katmalıdır.

3  Çocukla iletişime yönelik genel ilkeler;  Saygılı ve güvenilir olduğunuzu gösterin  Çocuğun yaşına uygun bir dil kullanın  Çocuğun o anki durumuyla ilgili ihtiyaçlarını karşılayın  Sözsüz iletişimi kullanın  Çocuğun ihtiyaçlarını karşılarken dürüst ve tutarlı olun

4  Çocuğa tanıdık gelebilecek objeler kullanın  Çocuğun sözsüz olarak gösterdiği davranışları sözlü olarak ona yorumlayın  İlişkiyi güçlendirmek için mizahı ve aktif dinlemeyi kullanın  Konuşma yerine kullanılabilecek dolaylı iletişim tekniklerini kullanın (hikaye anlatma, oyun oynama, resim yapma gibi)

5  Yaş gruplarına göre çocukla iletişim için anahtar noktalar  0-1 yaş arası  Bebeklerle iletişim için özellikle dokunmak çok önemlidir  Bakım verirken bebeğin ebeveynlerini kullanın, en azından birinin bebeğin yanında olmasını sağlayın  Bebeğe gülümseyerek, yumuşak, alçak ses tonunda konuşarak, dokunarak yaklaşın.

6  1-3 yaş grubu  Bu yaş grubundakilerin sınırlı sayıda sözcük dağarcığı vardır. Bu yüzden açık, anlaşılır açıklamalar yapın  Temel bakım aktiviteleri için çocuğun kendi kelimelerini kullanın  Çocuğa ismiyle hitap edin  Çocuğun kendi otonomisini kullanabilmesini sağlayın  Çocuğa kabullenici yaklaşın  Çocuğun oyununa katılın, oyuncaklarını iletişim aracı olarak kullanın.

7  3-6 yaş grubu  Basit kelimeler kullanın, uzun açıklamalar yapmaktan kaçının  Uzak geleceği değil, şimdiye odaklanın, somut cümleler kurun  İşlemi mümkün olduğunca çabuk sonlandırın, amacınızla ilgili açıklamalarda bulunun

8  Hayal gücünüzü kullanarak açıklamalarda bulunun (kuklalar, müzik, oyuncaklar)  Oyunu kullanın. Gerektiğinde bebeğiyle, oyuncak ayısıyla konuşun  Seçim yapmasını sağlayın

9 9  6-12 YAŞ GRUBU  Çocuğa durumla, tedaviyle, işlemle ilgili somut açıklamalar yapın  Açıklama yaparken duyusal bilgileri kullanın (alkolün kokusunu duyacaksın gibi)  Mahremiyete saygı gösterin.

10  Yaş Grubu  Görüşmenizin, mahremiyetin sınırları hakkında bilgi verin  Seçenekleri anlatın  Kararları birlikte verin  Görüşmenizi onun kelimelerini kullanarak sonlandırın.

11  Isınma egzersizleri  Aşağıdaki ifadeleri çocukların anlayabileceği bir dilde yeniden ifade edin.  Enfeksiyon  Bulantı  Yaşam bulguları  Enjeksiyon  Hastalık  Ameliyathane

12  Egzersiz 1  (sınıf 4 gruba bölünerek yaş gruplarına göre aşağıdaki duruma yönelik grup çalışması yapmaları istenir)  Bora ilk hastane deneyimini yaşamaktadır (5 yaşında) ve hastanede ilk günüdür. Diyare nedeniyle hastaneye yatırılmıştır. Bora’ya branül takılması gerekmektedir. Bu işlemi bora’ya açıklayınız.

13  Egzersiz 2  Klinikte sizi görünce sürekli ağlayan bir çocuk var, ne yaparsınız?  Çocuk eğer çok hırçın davranıyorsa, olumsuzsa, öfke nöbeti geçiriyorsa nasıl davranırsınız?

14  İlkeler  Sakin ve sabırlı olunmalıdır  Tüm dikkati çocuk üzerine yoğunlaştırmalıdır.  Ciddi bir yüz ifadesi takınılmalıdır  Çocuğa yaklaşarak dinlenilmelidir

15  Egzersiz 3  Sağlık ocağına gelen 4 yaşındaki Ayşe’ye ilk kez IM enjeksiyon yapılacaktır. Ayşe korkmakta, annesi ve Hemşire “hiç acımayacak, bak görürsün” gibi sözler söylemektedir. Enjeksiyon yapılır ve Ayşe çok ağlar. Sonra da “ hani hiç acımayacaktı? diye bağırır.  Bu durum nasıl anlatılmalıydı?

16  İlke  Çocukla iletişim kurarken dürüst davranmalı ve tutarlı olmalıyız.

17  TEŞEKKÜR EDERİM


"08.04.20151 ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları