Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BURAK HASANÇEBİ REHBER ÖĞRETMEN ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BURAK HASANÇEBİ REHBER ÖĞRETMEN ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ."— Sunum transkripti:

1

2

3 BURAK HASANÇEBİ REHBER ÖĞRETMEN ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

4

5 VERİMDEN KASTEDİLEN NE? POTANSİYEL GÜÇ ( PERFORMANS ) YETENEKLERİ ÖĞRENMEK VE KULLANABİLMEK OLABİLECEK EN YÜKSEK DÜZEYDE BAŞARI ELDE ETMEK SÜREKLİ OLARAK BAŞARININ ARTMASI

6 YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ? ŞİDDETLİ İSTEMEK ŞİDDETLİ İSTEMEK BAŞARACAĞINA İNANMAK BAŞARACAĞINA İNANMAK KENDİNE GÜVENMEK KENDİNE GÜVENMEK HEDEF BELİRLEMEK HEDEF BELİRLEMEK UYGUN BİR PLAN YAPMAK UYGUN BİR PLAN YAPMAK

7 ŞİMDİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK YÖNTEMLER ÖĞRENMEK ELDEKİ FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK VE ÇALIŞMADA DEVAMLILIĞI SAĞLAMAK

8 Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir. ŞİDDETLİ İSTEMEK

9 Hayatta mutlu olmak (başarı) Aileniz (vefa borcunuz) İyi bir iş bulmak (saygıdeğer bir kişi) İyi bir eş bulmak (güzel bir aile kurma) Vatan, millet ve tüm insanlık (faydalı bir insan) Geleceğiniz mi? (hayalleriniz, kendiniz) YOKSA HEPSİ İÇİN Mİ? NİÇİN ÖĞRENMELİ VE ÇALIŞMALIYIZ?

10 “En başarılı insanlar bu ayrıcalıklarını, farklı bir yeteneğe sahip oldukları veya kendilerine bir fırsat sunulduğu için elde etmemişlerdir. Elde olan fırsatı en iyi şekilde kullanmışlardır.” BARTON

11 TEKRAR ETMEK YETERLİ Mİ? SADECE TEKRAR YETERLİ OLAMAZ TEKRAR ETMEK İÇİN ÖNCE İLGİ VE ALAKA GEREKECEĞİNDEN HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN

12 BAŞARI VE VERİM İÇİN Bilim adamları, öğrenmenin ilk ve olmazsa olmaz koşulu DİKKAT VE ETKİN DİNLEME demektedirler. İlginin öğrenilen konu üzerinde olması ve araya hiçbir şeyin girmemesi (sadece anlatan şahsın ne ifade etmek istediğini düşünme)

13 Kuşkusuz konunun tümünü birden, altını, üstünü, ortasını ayni anda görerek çalışmak olanaksız. Ama olanaksız olan, bu işi ayrıntılı yapmaktır. Oysa konuyu - bütünlük arz etmiyorsa kendi içinde uygun bütünlüklere bölerek - kuşbakışı bir göz gezdirmeyle taramak; hızlı bir okumayla ana hatlarını kavramak; önemli noktalarından haberdar olmak; kilit cümleleri belirlemek olanaksız değildir.

14 HAYATTA GAYENİZ NEDİR ? MEVLANA “GAYESİ OLMAYANIN VARLIĞINDAN ŞÜPHE EDERİM” DEMİŞTİR. UMUTSUZLUĞUN, BEZGİNLİĞİN, YILGINLIĞIN EN ÖNEMLİ SEBEBİ HAYATA BİR MANA VEREMEME VE HİÇBİR İDEAL TAŞIMAMADIR.

15 HEDEF TESBİT ETMENİN ÖNEMİ Hedefin tespit edilmesi ona uygun hazırlıkların yapılmasında bir planın çıkarılmasını kolaylaştırır. Hedef belli olmazsa plan çıkarma ve plana uygun çalışma yapma da mümkün değildir. Her hedefe farklı yollardan gidilir

16 BU SÖZLER NEYİ İFADE EDİYOR? “ Hedeflerine ulaşanlar hedefe varmak i ç in mücadele edenlerdir ” “ Hayat bir savaştır ve her insan belirlediği hedefine ulaşmak için savaşan bir savaşçıdır. ”

17 HEDEFİNİZİ DÜŞÜNMEK Çok önemli olanda hedefinizi açık bir şekilde çalışma odanıza yazmalısınız ve her zaman o hedefi düşünmelisiniz. Defalarca olimpiyatlarda yüzmede rekorlar kıran bir kişi...

18 HEDEFİM: PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK AMACIM: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜNÜ KAZANMAK. “ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET” MESELA

19  Zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış incelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Etkili çalışma programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır. ETKİLİ ÇALIŞMAK

20 Peki “başaramamlardan" nasıl kurtulursunuz? Bir tercih yapın. Başarabileceklerinize inanmaya başlayın ve başaramayacağınıza inanmayı terk edin. BAŞARAMAMA DUYGUSUNDAN KURTULUN FİL SENDROMU VE AKVARYUM

21 SORULARA CEVAP BULMALI ŞU SORUYU KENDİNİZE SORMALISINIZ. “BENİM BU HEDEFİM İÇİN NE YAPMAM, NE KADAR ÇALIŞMAM, NASIL ÇALIŞMAM VE KİMLERDEN YARDIM ALMAM GEREKİYOR.”

22 1- Diploma sahibi olmak için 2- Askerlikte rahat etmek için 3- Kültürlü bir kişilik kazanmak için mesleğini elde etmek için 5- İdeal için 6- Ailem veya çevrem öyle istediği için 7- Kazançlı bir meslek elde etmek için 8- Zevkle çalışacağım tatmin olacağım bir mesleği elde edebilmek için vs. NİÇİN ÜNİVERSİTEYE GİRMEK İSTİYORSUNUZ? Yukarıdaki seçimlerden bazıları hayattaki başarıyı engelleyecek rasgele seçimlerdir. Siz başarılı olmanızı sağlayacak hedefleri belirlemeli ve o hedeflere yönelmelisiniz.

23 Hedef belirlerken kendinize 10 sene sonra nerede olmak istiyorum. 5 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 ay sonra nerede olmak istiyorum. 1 g ü n sonra nerede olmak istiyorum. Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp uzun zaman dilimi ve kısa zaman dilimi i ç in hedef se ç melisiniz. Hedefiniz sizi ç alışmaya motive eder.

24 PLAN YAP “Bütün başarılarımı işlerimi vaktinde planlı bir şekilde yapmama borçluyum”

25  Plan bizim daha az fakat etkili çalışmamızı sağlar.  Böylece çalışma isteğimiz kaybolmaz.  Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder.  Yapacağınız diğer işlerinize de vakit kalır.  Tabi bu plan işinde irade savaşı vereceksiniz. PLAN YAPMAK VE GETİRDİKLERİ

26 Planınıza uyduğunuz her güne işaret koyun hafta sonunda bakın eğer tüm hafta planınızı aksatmamış iseniz kendinizi ödüllendirin ve hedefiniz için bir haftanın daha başarılı bir sonuç ile bittiğini düşünün.

27 İŞTE SİZE BAZI ENGELLER 1.Televizyon Bağımlılığı 2.Spor Bağımlılığı 3.Kıramadığınız Arkadaşlarınız 4. Aileniz 5. Evinize Gelen Misafirler 6. Ders Çalışmaya Başlayamamak 7. İnternet ve chat 8.Telefon ve mesaj saplantısı

28 BAŞARMAK İSTİYORSANIZ BU ENGELLERİ YOLUNUZDAN KALDIRMALISINIZ!!!!!!!

29 * ÇALIŞMA YERİMİZ NASIL OLMALI * ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE DEVAM ETTİRMEK * DİNLEYEREK ÖĞRENME * ÖĞRENMEK İÇİN OKUMA (ETKİN OKUMA- HIZLI OKUMA)

30 * DERSE HAZIRLIKLI GELMEK * UNUTKANLIĞI YENME - * HAFIZAYI KUVVETLENDİRME Aralıklı Tekrarlar Yaparak * TEKRAR ETME * NOT TUTMA * DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUNUZ

31  Kiminle  Nerede ve ne zaman  Ne kadar zaman  Ne için kaybettim  Bunun sebebi Bunlara cevap arayın. KAYBETTİĞİNİZ ZAMANI HESAPLAYIN

32 PANİKLEME SİZE HİÇBİR İLERLEME SAĞLAMAZ * Uykunuz kaçar * Sinirli ve saldırgan olursunuz * Çok fazla detaylara boğulursunuz * Önemli ve acil işleri karıştırırsınız * Kişisel hatalarınızı düşünürsünüz * Aşırı hayal kurup sık sık düşünceye dalarsınız * Önemsiz işlerle fazla zaman harcarsınız

33 Bütünü Kavrayarak Öğrenme ve Hatırlama Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız. BU NEDENLE GEREKSİZ GİBİ GÖRDÜĞÜNÜZ OKUL DERSLERİNİ ÖNEMSEYİN!!!!

34 UNUTMAYIN!!! HER ŞEY SİZDE BİTİYOR. TEŞEKKÜRLER


"BURAK HASANÇEBİ REHBER ÖĞRETMEN ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları