Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ADİNKA SAMSUN HALİL İBRAHİM NİZAM PDR UZMANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ADİNKA SAMSUN HALİL İBRAHİM NİZAM PDR UZMANI."— Sunum transkripti:

1

2

3 ADİNKA SAMSUN HALİL İBRAHİM NİZAM PDR UZMANI

4

5 VERİMDEN KASTEDİLEN NE? POTANSİYEL GÜÇ ( PERFORMANS ) YETENEKLERİ ÖĞRENMEK VE KULLANABİLMEK OLABİLECEK EN YÜKSEK DÜZEYDE BAŞARI ELDE ETMEK SÜREKLİ OLARAK BAŞARININ ARTMASI

6 YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ? ŞİDDETLİ İSTEMEK BAŞARACAĞINA İNANMAK KENDİNE GÜVENMEK HEDEF BELİRLEMEK UYGUN BİR PLAN YAPMAK

7 ŞİMDİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK YÖNTEMLER ÖĞRENMEK ELDEKİ FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK VE ÇLIŞMADA DEVAMLILIĞI SAĞLAMAK

8 Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir. ŞİDDETLİ İSTEMEK

9 Hayatta mutlu olmak (başarı) Aileniz (vefa borcunuz) İyi bir iş bulmak (saygıdeğer bir kişi) İyi bir eş bulmak (güzel bir aile kurma) Vatan, millet ve tüm insanlık (faydalı bir insan) Geleceğiniz mi? (hayalleriniz, kendiniz) YOKSA HEPSİ İÇİN Mİ? NİÇİN ÖĞRENMELİ VE ÇALIŞMALIYIZ?

10 “En başarılı insanlar bu ayrıcalıklarını, farklı bir yeteneğe sahip oldukları veya kendilerine bir fırsat sunulduğu için elde etmemişlerdir. Elde olan fırsatı en iyi şekilde kullanmışlardır.” BARTON

11 Birkaç hikaye –asker- İlgi çeken her şeyi daha çok ve hızlı bir şekilde hatırlarız “MERAK DÜĞMESİNİN NEYE YARADIĞINI BİLMEYENLER, MUTLULUK MELODİSİNİ DİNLEYEMEZLER.”

12 TEKRAR ETMEK YETERLİ Mİ? SADECE TEKRAR YETERLİ OLAMAZ TEKRAR ETMEK İÇİN ÖNCE İLGİ VE ALAKA GEREKECEĞİNDEN HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN

13 BAŞARI VE VERİM İÇİN İyi bir hafıza, güçlü gerekçelerle, belirli bir hedefe yönelerek, ilgi duyarak ve bol bol tekrar yaparak elde edilir. Bilim adamları, öğrenmenin ilk ve olmazsa olmaz koşulu DİKKAT VE ETKİN DİNLEME demektedirler. İlginin öğrenilen konu üzerinde olması ve araya hiçbir şeyin girmemesi (sadece anlatan şahsın ne ifade etmek istediğini düşünme)

14 Kuşkusuz konunun tümünü birden, altını, üstünü, ortasını ayni anda görerek çalışmak olanaksız. Ama olanaksız olan, bu işi ayrıntılı yapmaktır. Oysa konuyu - bütünlük arz etmiyorsa kendi içinde uygun bütünlüklere bölerek - kuşbakışı bir göz gezdirmeyle taramak; hızlı bir okumayla ana hatlarını kavramak; önemli noktalarından haberdar olmak; kilit cümleleri belirlemek olanaksız değildir.

15 LEGO (YAP-BOZ) OYUNCAKLARI Ders çalışırken konuyu hızlı gözden geçirmek, kuşbakışı taramak da bize Lego kutusundaki resmi görmeye benzeyen bir avantaj sağlayacaktır. LÜTFEN BU AVANTAJI GÖZ ARDI ETMEYİN.

16 NASRETTİN HOCAYA GELEN ADAM Bilim adamları, öğrendiklerinizi, kurduğunuz fantezilerle ilişkilendirin. Fantezileriniz ne kadar çılgın, abartılı ve uçuk olursa, unutmanız o kadar zor, hatırlamanız o kadar kolay olur, derken yanlış mı söylemişler? VARIN SİZ KARAR VERİN.

17 HAYATTA GAYENİZ NEDİR ? MEVLANA “GAYESİ OLMAYANIN VARLIĞINDAN ŞÜPHE EDERİM” DEMİŞTİR. UMUTSUZLUĞUN, BEZGİNLİĞİN, YILGINLIĞIN EN ÖNEMLİ SEBEBİ HAYATA BİR MANA VEREMEME VE HİÇBİR İDEAL TAŞIMAMADIR.

18 KENDİ KENDİNİZE HAYATTA GAYEM NEDİR? SORUSUNA TAM CEVAP VERMELİSİNİZ. BU TÜR SORULARIN CEVABINI BULDUĞUNUZDA İŞİNİZİ DAHA MÜKEMMEL BİR ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ ÇOK DAHA BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ. NE İÇİN YAŞIYORSUNUZ İDEALİNİZ NE?

19 HEDEF TESBİT ETMENİN ÖNEMİ Hedefin tespit edilmesi ona uygun hazırlıkların yapılmasında bir planın çıkarılmasını kolaylaştırır. Hedef belli olmazsa plan çıkarma ve plana uygun çalışma yapma da mümkün değildir. Her hedefe farklı yollardan gidilir

20 BU SÖZLER NEYİ İFADE EDİYOR? “ Hedeflerine ulaşanlar hedefe varmak i ç in mücadele edenlerdir ” “ Hayat bir savaştır ve her insan belirlediği hedefine ulaşmak için savaşan bir savaşçıdır. ”

21 HEDEFİNİZİ DÜŞÜNMEK Çok önemli olanda hedefinizi açık bir şekilde çalışma odanıza yazmalısınız ve her zaman o hedefi düşünmelisiniz. Defalarca olimpiyatlarda yüzmede rekorlar kıran bir kişi...

22 HEDEFİM: BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK AMACIM: MARMARA ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNÜ KAZANMAK. “ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET” MESELA

23  Zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış incelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Etkili çalışma programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır. ETKİLİ ÇALIŞMAK

24 AÇIK VE NET BİR TANIM Başarılı olabilmek için, mutlaka hedef ve amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, buna inanması ve bu amaca yönelik programların yapılması ön şartlardır. Günlük ve haftalık programlar içinde amacına zaman ayırmayan kişi amaç sahibi değil, hayal sahibidir.

25 Peki “başaramamlardan" nasıl kurtulursunuz? Bir tercih yapın. Başarabileceklerinize inanmaya balayın ve başaramayacağınıza inanmayı terk edin. BAŞARAMAMA DUYGUSUNDAN KURTULUN FİL SENDROMU VE AKVARYUM

26 SORULARA CEVAP BULMALI ŞU SORUYU KENDİNİZE SORMALISINIZ. “BENİM BU HEDEFİM İÇİN NE YAPMAM, NE KADAR ÇALIŞMAM, NASIL ÇALIŞMAM VE KİMLERDEN YARDIM ALMAM GEREKİYOR.”

27 HAYATINIZI İKİ KISMA AYIRIN BİRİNCİSİ SİZİN ETKİ ALANINIZ İKİNCİSİ İSE İLGİ ALANINIZ. 1-)ETKİ ALANI: (Kitap Okuma, Çalışma, Araştırma... İsteyerek belli bir amaç uğruna yaptıklarınız 2-)İLGİ ALANI: (fazla uyku, TV-magazin programları, İnternet, geyik muhabbetleri...) Yani sadece spor olsun diye yaptıklarınız

28 1- Diploma sahibi olmak için 2- Askerlikte rahat etmek için 3- Kültürlü bir kişilik kazanmak için mesleğini elde etmek için 5- İdeal için 6- Ailem veya çevrem öyle istediği için 7- Kazançlı bir meslek elde etmek için 8- Zevkle çalışacağım tatmin olacağım bir mesleği elde edebilmek için vs. NİÇİN ÜNİVERSİTEYE GİRMEK İSTİYORSUNUZ? Yukarıdaki seçimlerden bazıları hayattaki başarıyı engelleyecek rasgele seçimlerdir. Siz başarılı olmanızı sağlayacak hedefleri belirlemeli ve o hedeflere yönelmelisiniz.

29 Kişiliğime uygun olduğu için Yeteneklerim ile benzerlik gösterdiği için Ancak burayı kazanabileceğim için O mesleği çok sevdiğim için İlgimi çektiği için Temiz rahat bir meslek olduğu için İyi para kazanıldığı için İdealime uygun olduğu için Ailem o mesleği istediği için vs. NİÇİN MESLEĞİNİ SEÇİYORSUNUZ ?

30 Meslek seçiminde neye dikkat ediyorsunuz, seçtiğiniz meslek size uygun mu? Kendi durumunuzu araştırıp uygunluğunu tespit ettiniz mi ? yoksa sırf iyi para var ve çok rahat bir iş diye mi seçtiniz? Şehir seçiminizi, Okul seçiminizi, Meslek seçiminizi ilgi alanınızı, Kişilik özelliklerinizi, yetenekleriniz ve imkanlarınızı dikkate alarak yaptınız mı? MESLEK SEÇİMİ

31 Hedef belirlerken kendinize 10 sene sonra nerede olmak istiyorum. 5 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 ay sonra nerede olmak istiyorum. 1 g ü n sonra nerede olmak istiyorum. Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp uzun zaman dilimi ve kısa zaman dilimi i ç in hedef se ç melisiniz. Hedefiniz sizi ç alışmaya motive eder.

32 PLAN YAP “Bütün başarılarımı işlerimi vaktinde planlı bir şekilde yapmama borçluyum”

33  Plan bizim daha az fakat etkili çalışmamızı sağlar.  Böylece çalışma isteğimiz kaybolmaz.  Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder.  Yapacağınız diğer işlerinize de vakit kalır.  Tabi bu plan işinde irade savaşı vereceksiniz.  Hangi konuyu ne kadar sürede bitirebileceğimiz konusunda bize yol gösterir.  Boş vaktimi nasıl geçireceğim diye düşünceniz olmaz PLAN YAPMAK VE GETİRDİKLERİ

34 VAKİT HARCAMAYI DÜŞÜNEN KİM? Planınıza uyduğunuz her güne işaret koyun hafta sonunda bakın eğer tüm hafta planınızı aksatmamış iseniz kendinizi ödüllendirin ve hedefiniz için bir haftanın daha başarılı bir sonuç ile bittiğini düşünün. BİZİMLE İLGİLİ BİR GERÇEK.....

35 GÜNLÜK, HAFTALIK, AYLIK, YILLIK PLAN ÖNCE HEDEFİNİZ İÇİN GEREKEN SÜREYİ BELİRLEME SONRA İSE BU SÜREYİ YIL, AY, HAFTA OLARAK PARÇALARA AYIRMAK EN SON KISIMDA İSE KENDİNİZE UYGUN GÜNLÜK BİR PLAN HAZIRLAMAK

36 GÜNLÜK PLANDA OLMASI GEREKENLER * UYKUDAN KALKILAN SAAT * KAHVALTININ BİTİŞ SAATİ * OKULA GELİŞ GİDİŞ SAATİ * ULAŞIMDA GEÇEN SÜRE * YEMEK İÇİN VERİLEN ARALAR * ÖĞRENME İÇİN AYRILAN SÜRE * DİNLENME, GEZME, SPOR, TV. İZLEME, * ARKADAŞLARLA BERABER OLMAK İÇİN BELİRLENEN SÜRE. * TEKRAR YAPMAK İÇİN AYRILAN SÜRELER * EV ÖDEVLERİNE AYRILAN SÜRELER * UYKUDA GEÇEN SÜRE gibi Ayrıca size ait özel birkaç durumda olabilir

37 İŞTE SİZE BAZI ENGELLER 1.Televizyon Bağımlılığı 2.Spor Bağımlılığı 3.Kıramadığınız Arkadaşlarınız 4. Aileniz 5. Evinize Gelen Misafirler 6. Ders Çalışmaya Başlayamamak 7. İnternet ve chat 8.Büyük ve küçük taşlar hedefler 9.Telefon ve mesaj saplantısı

38 SORU ÇÖZME TEKNİKLERİ * Bilmediğiniz konular hakkında soru çözmemek * Karışık olarak bir o konudan bir bu konudan * Kaliteli ve uygun sorular * Her gün belirli miktarda soru * Soruyu anlamak çözümün %75’idir. * Sorulardaki kalın yazılmış, olumsuz, ve parantez içindeki ifadelere dikkat edin. * Bir dersin testi bir oturuşta çözülmeli yarım bırakılmamalı. * Yanlışlarınız ümidinizi kırmasın iyi ki o soru ile şimdi karşılaştınız.

39 * ÇALIŞMA YERİMİZ NASIL OLMALI * ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE DEVAM ETTİRMEK -İç sebepler Dış sebepler- * DİNLEYEREK ÖĞRENME * ÖĞRENMEK İÇİN OKUMA (ETKİN OKUMA- HIZLI OKUMA)

40 * DERSE HAZIRLIKLI GELMEK * UNUTKANLIĞI YENME - * HAFIZAYI KUVVETLENDİRME Aralıklı Tekrarlar Yaparak * TEKRAR ETME * NOT TUTMA * DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUNUZ

41  ZAMAN YÖNÜNDEN  BEYİN JİMNASTİĞİ  UYKU  İRADE GÜCÜ  YATARAK ÇALIŞMA  ÇALIŞMA ODASI  GIDA YÖNÜNDEN BİR KAÇ ÖNERİ

42  ZAMANI DEĞERLENDİRME  TEMBELLİĞİN SEBEPLERİ  EKİP ÇALIŞMASI  İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK  AZ ZAMANDA ÇOK İŞ YAPMA  ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMA

43  Kiminle  Nerede ve ne zaman  Ne kadar zaman  Ne için kaybettim  Bunun sebebi Bunlara cevap arayın ona göre KAYBETTİĞİNİZ ZAMANI HESAPLAYIN

44 PANİKLEME SİZE HİÇBİR İLERLEME SAĞLAMAZ * Uykunuz kaçar * Sinirli ve saldırgan olursunuz * Çok fazla detaylara boğulursunuz * Önemli ve acil işleri karıştırırsınız * Kişisel hatalarınızı düşünürsünüz * Aşırı hayal kurup sık sık düşünceye dalarsınız * Önemsiz işlerle fazla zaman harcarsınız

45 SORULARIN HEPSİ ZOR MU? ÖSS’deki sorular ÇOK KOLAY %10 KOLAY %20 NORMAL %40 ZOR %20) ÇOK ZOR %10 TURLAMA TEKNİĞİNİ İYİ KULLANMALISINIZ

46 Bütünü Kavrayarak Öğrenme ve Hatırlama Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız.

47

48 Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.

49 Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.

50

51

52

53

54


"ADİNKA SAMSUN HALİL İBRAHİM NİZAM PDR UZMANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları