Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere."— Sunum transkripti:

1 PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ

2 Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere dayalı değerlendirileceklerini bilmelerini sağlamak, Çalışanlara görev tanımları ve kurum kültürü çerçevesinde beklentileri iletmek, Çalışanı kendi çalışmaları hakkında bilgilendirmektir. Eksikliklerini gidermelerine yardımcı olmak, Kişi ve kurum düzeyinde hedeflere ne düzeyde ulaşıldığını kontrol etmek, Eğitim gelişim planlama, ücretlendirme ve prim sistemine somut veri sağlamak, Yöntem: Her çalışanın şirket başarısından etkilenmesini sağlamak, Çalışanlara somut verilerle ölçümlenecek kişisel hedefler belirlemek, Ortak kurumsal davranış ve tutumlarda netlik sağlamak,

3 %70 Performans DeğerlendirmeSistemi %30 Hedef DeğerlendirmeYetkinlik Değerlendirme PERFORMANS NOTU Şirket Hedefine UyumKişisel HedefDavranış Modeli

4 Şirket Hedefi Şirket Hedefi, şirket ana performans göstergelerinden oluşmaktadır. Bütçe döneminde belirlenmiş hedeflerdir.Toplam Gelir, Toplam Abone sayısı, Pazar Payı gibi hedeflerdir. Tüm çalışanlar şirket hedeflerinden etkilenmektedir. Aşağıdan yukarıya şirket hedefine katkı attığı için oransal dağılımı Birim Üyesi, Uzman, Müdür ve Üst Düzey Yönetici bazında farklılaşmaktadır.

5 Kişisel Hedefler Kişisel Hedefler bireyin gerçekleştirmesi beklenen kritik odak alanlarıdır. Kişisel Hedefler mümkün olduğunca somut verilere, kanıtlara dayandırılmalıdır. Hedefler yerine bireysel katkıyı göstermeli, Spesifik, Ölçülebilir, Gerçekçi ve Zaman bazlı olmalıdır. Hedefler SMART tekniği akılda tutularak belirlenmelidir. S pecific : Açık ve Net M easurable : Ölçülebilir A chievable : Ulaşılabilir R ealistic :Gerçekçi (R elevant :Ilgili ) T imebound : Zamana bağlı Hedef performans Kriterleri ’ larını B-, B, B+ kırılımlarımda belirlenmelidir.

6 Beklenenin altında Gelişmesi Gerekli Başarılı Çok Başarılı Üstün Başarılı B -- B - B B + B++ Hedef Kırılımları’ na örnek: Tüm ürün satış Toplamı: B-:38,000 TL -42,749TL B: 42,750 TL-47,250 TL B+:47,251 TL-51,500 TL ‘B’ beklenen başarıya göre belirlenmelidir. B+ değerleri zorluk derecesi beklenen başarının üzerinde fark yaratan bir başarıyı ayırt edecek şekilde belirlenmelidir.

7 Kişisel Hedef Örnekleri Terk Eden Müşteri Oranı B-BB+ 2% - 2.99%1% - 1.99%0% - 0.99% X sisteminin hayata geçirilmesi B-BB+ > 31 Kasım 2011 30 Ekim 2011 - 31 Kasım 2011 < 30 Ekim 2011 Temmuz-Eylül 10 baz istasyonunun kurulması B-BB+ 3-78-1213-17 Temmuz-Eylül tahsilat oranı B-BB+ <96,5 %>=96,5 - 97%>97 % Çağrı Cevaplama Oranı B-BB+ < %82.99%83-%86.99>%87

8 Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar. Neyi (hedef) başardığımızla beraber, nasıl (yetkinlik) başardığımızdır.

9 KOL-DİGİTÜRK-AİRTECH Yetkinlikler PROFESYONEL YÖNETSEL MÜŞTERİ BİLİNCİ DEĞİŞİM BİLİNCİ SORUMLULUK BİLİNCİ BİZ BİLİNCİ BİREYSEL FARKINDALIK LİDERLİK

10 Beklenen -- Beklenen - Beklenen Beklenen + Beklenen ++ Beklenen - -: Beklenen Davranışın hiçbir zaman gözlemlenmemesi Beklenen -: Beklenen Davranışların zaman zaman gözlemlenmemesi Beklenen: Beklenen Davranışların sürekli gözlemlenmesi Beklenen +: Beklenen davranışların sürekli gözlemlenmesi ve zaman zaman davranışları ile örnek olarak gösterilmesi: Beklenen ++: Beklenen davranışların sürekli olarak başkalarına örnek olacak şekilde gözlemlenmesi ve başkalarının gelişimine katkıda bulunması Yetkinlik Değerlendirme Skalası

11 Notlar Şirket Performans çıktıları paralelinde prim uygulamasına yönelik yaklaşım üst yönetim tarafından değerlendirilerek belirlenir. Üst yönetimin değerlendirmesi sonucunda, prim ödemesi yapılması kararının alınması durumunda, “Beklenen /Başarılı (B), Beklenenin Üzerinde /Çok Başarılı (B+) ve Beklenenin Çok Üzerinde /Üstün Başarılı (B++)” performans gösteren çalışanlar için yapılır. Performans notu henüz belirlenmemiş çalışanlar prim ödeme gününden daha önce işten ayrılmaları durumunda prim ödemesine hak kazanmazlar. Yıl içinde askerlik sebebiyle işten ayrılan çalışanların, askerlik bitiminde tekrar işe başlamaları durumunda performans primleri kıstaliyem esasına dayanarakbir fiil şirkette çalıştıkları süre baz alınarak hesaplanır. Doğum iznine ayrılan çalışanların performans primleri kıstaliyem esasına dayanarak bir fiil şirkette çalıştıkları süre baz alınarak hesaplanır.


"PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları