Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar – 2011 - 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar – 2011 - 2012."— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar –

3 İLETİŞİM  İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN  BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN,  YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA  SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI  BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN

4 VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA MESAJ KODU AÇMA ALICI KİŞİ GERİBİLDİRİMGERİBİLDİRİM KANALKANAL GÜRÜLTÜGÜRÜLTÜ ZAMANZAMAN MEKANMEKAN

5 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BAŞARAN

6 İLETİŞİM İLETİŞİM SÖZ: % ? SÖZ: % ? SES:% ? SES:% ? BEDEN DİLİ:% ? BEDEN DİLİ:% ? SÖZ: % 7 SÖZ: % 7 SES: % 38 SES: % 38 BEDEN DİLİ: % 55 BEDEN DİLİ: % 55 (Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) (Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BAŞARAN

7 İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR.

8 “DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK, DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR.

9 “NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.” J. TSCHOHL J. TSCHOHL ‘İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, ‘İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. ’Dale Carnegie. ’Dale Carnegie.

10 BEDEN DİLİ (Body Language) NEDEN BEDEN DİLİ ? İŞ ve SOSYAL YAŞAMDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İŞ ve SOSYAL YAŞAMDA BAŞARILI OLMAK İÇİN BAŞKALARININ GERÇEKTE NE SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ANLAMAK İÇİN BAŞKALARININ GERÇEKTE NE SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ANLAMAK İÇİN KARŞIMIZDAKİLERİ DAHA İYİ ANLAYARAK ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN KARŞIMIZDAKİLERİ DAHA İYİ ANLAYARAK ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN BAŞKALARI ÜZERİNDE OLUMLU ETKİ YARATARAK AMACIMIZA ULAŞMAK İÇİN BAŞKALARI ÜZERİNDE OLUMLU ETKİ YARATARAK AMACIMIZA ULAŞMAK İÇİN KENDİ VÜCUT HAREKETLERİMİZİ DAHA İYİ DENETLEYEREK SOSYAL ORTAMLARA DAHA ÇABUK UYUM SAĞLAMAK İÇİN KENDİ VÜCUT HAREKETLERİMİZİ DAHA İYİ DENETLEYEREK SOSYAL ORTAMLARA DAHA ÇABUK UYUM SAĞLAMAK İÇİN(http://www:ekocerceve.com/bireyselgelisim)

11 SÖZSÜZ İLETİŞİM (Non-verbal Communication) BAŞ HAREKETLERİ BAŞ HAREKETLERİ YÜZ İFADELERİ YÜZ İFADELERİ GÖZ TEMASI GÖZ TEMASI SES TONU SES TONU KOKU KOKU JEST VE MİMİKLER JEST VE MİMİKLER DURUŞ (POSTURE) DURUŞ (POSTURE) DOKUNMA DOKUNMA OTURUŞ-AÇI-KONUM OTURUŞ-AÇI-KONUM ALAN–BÖLGE-MESAFE ALAN–BÖLGE-MESAFE KIYAFET – AKSESUAR KIYAFET – AKSESUAR ÇEVRE ÇEVRE

12 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * BAŞ HAREKETLERİ BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN

13 BAŞ HAREKETLERİ BAŞI SALLAMA (öne-arkaya, sağa-sola) BAŞI SALLAMA (öne-arkaya, sağa-sola) BAŞ YUKARIDA, HAREKETSİZ BAŞ YUKARIDA, HAREKETSİZ YANA EĞİK YANA EĞİK ÖNE EĞİK ÖNE EĞİK İKİ EL BAŞIN ARKASINDA KENETLENMİŞ İKİ EL BAŞIN ARKASINDA KENETLENMİŞ

14 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN

15 YÜZ HAREKETLERİ DUYGULAR (EMOTIONS) ÜZÜNTÜ (SADNESS) ÜZÜNTÜ (SADNESS) KORKU (AFRAID) KORKU (AFRAID) MUTLULUK (HAPPINESS) MUTLULUK (HAPPINESS) HİDDET (ANGER) HİDDET (ANGER) NEFRET (DISGUST) NEFRET (DISGUST) ŞAŞIRMA (SURPRISE) ŞAŞIRMA (SURPRISE)

16 GÜLER YÜZLÜ OLUN TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN

17 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * GÖZ TEMASI GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN

18 GÖZ TEMASI İŞ BAKIŞI İŞ BAKIŞI ALINDA HAYALİ ÜÇGEN SOSYAL BAKIŞ SOSYAL BAKIŞ GÖZLER–AĞIZ ARASINDA HAYALİ ÜÇGEN MAHREM BAKIŞ MAHREM BAKIŞ YAKIN İSE: GÖĞÜS ORTASINDA ÜÇGEN UZAK İSE:GÖZLERLE BACAK ARASI ÜÇGEN

19 GÖZ TEMASI YAN BAKIŞ YAN BAKIŞ ÇATIK ALIN,KAŞLAR VE AĞIZ KÖŞELERİ AŞAĞI GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA BAŞ GERİDE, BURNUN ÜZERİNDEN BAKMAK GÖZ BEBEKLERİ GÖZ BEBEKLERİ KÜÇÜK İSE: MEYDAN OKUMA, NEFRET, İLGİ AZLIĞI, GÜVENSİZLİK, YORGUNLUK... BÜYÜK İSE: HOŞLANMA,KORKU,İLGİ DUYMA,DÜRÜSTLÜK,RAHATLIK VE GÜVEN...

20 GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN

21 POSSIBLE INDICATORS OF LYING OR DECEPTION PINOCCIO SYNDROME PINOCCIO SYNDROME HANDS COVER MOUTH HANDS COVER MOUTH AVOIDANCE OF EYE CONTACT AVOIDANCE OF EYE CONTACT DECREASE IN SMILING DECREASE IN SMILING MANIPULATION OF CLOTHING MANIPULATION OF CLOTHING SUDDEN SHIFT IN POSTURE SUDDEN SHIFT IN POSTURE HIDING BEHIND SOMETHING HIDING BEHIND SOMETHING

22 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * SES TONU SES TONU Kenan BAŞARAN

23 SES TONU SES TONU : İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE SES TONU : İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE TEMPO : HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ TEMPO : HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ SES YÜKSEKLİĞİ : BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES YÜKSEKLİĞİ : BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES KALIPLARI : DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ SES KALIPLARI : DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ ‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’

24 SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN

25 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * KOKU KOKU Kenan BAŞARAN

26 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * Jest ve Mimikler Jest ve Mimikler KenanBaşaran

27 EL ve KOL HAREKETLERİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KIYAFETE ÇEKİ-DÜZEN VERME *ELBİSEDEN HAYALİ İPLİK TOPLAMA *BIYIK VEYA SAKALINI DÜZELTME ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA

28 BACAKLARIN KULLANILIŞI BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA ‘DÖRT’ DURUMU ‘DÖRT’ DURUMU BİLEKLERİ KİLİTLEME BİLEKLERİ KİLİTLEME AYNALAMA AYNALAMA

29 İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN

30 JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ.

31 NAZİK OLUN NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN

32 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * VÜCUDUN VÜCUDUN DURUŞU DURUŞU Kenan BAŞARAN

33 SICAK BİR YÜZ İFADESİ, SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR.

34 OTURMA BİÇİMLERİ (Orientation) KAPLANAN ALAN KAPLANAN ALAN ARKAYA YASLANMA: DURUMDAN MEMNUN KOLTUK UCUNA İLİŞME: KALKIP GİTMEYE HAZIR BEDEN DURUŞU BEDEN DURUŞU DİK DURUŞ,OTURUŞ: CANLILIK VE HAYAT ENERJİSİ İFADESİ ÇÖKÜK OTURUŞ: ÇEKİNGENLİK VE AZALMIŞ HAYAT ENERJİSİ BEDEN YANDAKİ KİŞİYE EĞİK: O KİŞİYE OLAN İLGİ İFADESİ BEDEN YANDAKİ KİŞİDEN AKSİ YÖNDE: DUYGUSAL VE ZİHİNSEL UZAKLAŞMA SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ MERKEZE, EV SAHİBİNE YAKIN: ÖZGÜVENİ YÜKSEK, KENDİNDEN HOŞNUT KİŞİLER

35 OTURMA DÜZENİ KARŞI KARŞIYA OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK YAN YANA OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK

36 OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN.

37 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * AÇI - KONUM AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN

38 DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. YÖNELİŞ

39 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * TEMAS TEMAS Kenan BAŞARAN

40 DOKUNMA TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİ TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİKEMİKKIRAN ÖLÜ BALIK İŞ BİTİRİCİ

41 DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN

42

43 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * KILIK KIYAFET KILIK KIYAFET Kenan BAŞARAN

44 AKSESUARLAR ÜNİFORMA ÜNİFORMA MARKALI ÜRÜNLER MARKALI ÜRÜNLER GÖZLÜK GÖZLÜK SİGARA, PURO, PİPO SİGARA, PURO, PİPO SAKAL, BIYIK SAKAL, BIYIK ROZET ROZET

45 "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş)

46 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * KİŞİSEL ALAN KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN

47 İLETİŞİMDE ALANLAR  İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR  ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.)  KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.)  SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.)  ORTAK ALAN ( 3.50cm + )

48 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * ÇEVRE & MEKAN ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN

49 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN

50 YA ÜMİTSİZSİNİZ. YA DA ÜMİT SİZSİNİZ. YA ÇARESİZSİNİZ. YA DA ÇARE SİZSİNİZ. Behçet Necatigil

51 Kenan BAŞARAN HOŞÇAKALIN

52 MLDE 116 INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS PERCEPTION & COMMUNICATION

53 PERCEPTION... CONNECT THE NINE DOTS : CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES USE FOUR STRAIGHT LINES CONNECT THE NINE DOTS : CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES USE FOUR STRAIGHT LINES

54 PERCEPTIONS IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM

55 PROCESS OF PERCEPTION PROCESS OF PERCEPTION PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. 1. SELECTION: WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright. WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright.

56 PROCESS OF PERCEPTION 2. ORGANIZATION: AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. STEREOTYPES STEREOTYPES PREJUDICE PREJUDICE 3. INTERPRETATION SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM. SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM.

57 THANKS FOR LISTENING, Kenan BAŞARAN


"İLETİŞİM KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar – 2011 - 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları