Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 SÖZSÜZ İLETİŞİM Kenan BAŞARAN BAHAR – 2013 - 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 SÖZSÜZ İLETİŞİM Kenan BAŞARAN BAHAR – 2013 - 2014."— Sunum transkripti:

1

2 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 SÖZSÜZ İLETİŞİM Kenan BAŞARAN BAHAR –

3 İLETİŞİM  İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN  BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM,NİYET VE DÜŞÜNCELERİN,  YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA  SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI VE ANLAMLANDIRILDIĞI  BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

4 NİÇİN İLETİŞİM KURARIZ? MASLOW’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Piramidi Kenan BASARAN

5 İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ BASIC / TEMEL ( FİZYOLOJİK GEREKSİNİMLER ) SAFETY/ GÜVENLİK ( PSİKOLOJİK GEREKSİNİMLER ) SOCIAL / SOSYAL EGO / SAYGINLIK SELF ACTUALIZATION / KENDINI GERÇEKLEŞTİRME

6 İletişim Nasıl Oluşuyor? Kenan BASARAN  Örneğin iki insan, iki hayvan, iki makina ya da bir hayvan bir insan gibi...  Ve ayrıca bir de ileti...  Bir başka deyişle bir alıcı, bir verici ve bir ileti zorunludur.

7 İletişim Nasıl Oluşuyor? İletişimin oluşumu iki aşamada gerçekleşiyor. Bireyin kendi kendiyle olan iletişimi – Kişi içi iletişim Bireyin çevresiyle olan iletişimi – Kişilerarası.... İletişim Kenan BASARAN

8 KİŞİLERARASI İLETİŞİM Kaynağını ve hedefini insanların oluşturduğu iletişim türü. 2 kişi arasında geçen iletişim biçimi. (7 kişiye kadar olabilir. Ancak 2 hep sabittir.) Kaynak ve alıcı arasında zaman ve mekan birliğinin bulunması durumunda oluşmaktadır. Kimi zaman yalnız biri yeterlidir. Kişilerarası iletişime katılanlar belli bir yakınlık içinde yüzyüze olmalıdır. İletiler sözlü/sözsüz niteliktedir. Kenan BASARAN

9 Kişilerin “kendi adlarına” belli bir toplumsal role ya da kimliğe bürünmeksizin gerçekleştirdikleri iletişim biçimidir. (Trafik polisi ve yaya arasında toplumsal iletişim vardır; kişilerarası iletişim değil Kişilerarası iletişim kişisel ve psikolojik nitelikli bir bilgi alış verişidir. Ancak trafik polisine “kusura bakma abi, görmedim” diyen sürücünün iletişimi kişilerarası iletişime kayar (Yakınlık) Mektuplaşma, bakışma, telefon etme de kişilerarası iletişimdir! Kenan BASARAN

10 İLETİ - MESAJ İleti alışverişi anlamında iletişim tüm canlılar dünyasında gözlenir; ancak, yalnız insanlar arasında göstergeler aracılığıyla duygu, düşünce, bilgi biriktirilip aktarılması söz konusudur. İletişim, -siyasette, -törelerde, -gelenekte, -sanatta, -mimaride, kısaca her alanda kendini göstermektedir. İletişim bireyler için vazgeçilmez, olmazsa olmazdır. Kenan BASARAN

11 Kişilerarası iletişim nedir? Örgütsel İletişim üzerine çalışan iletişimbilimci Clampitt’e göre iletişimde; Ok yaklaşımı, iletişimin daha çok, hedefe yöneltilmiş bir ok gibi olduğu ve herşeyden önce göndericinin becerilerine dayanan tek yönlü bir eylem olarak görüldüğü bir yaklaşımdır. Doğrusal modeldir; Amaç: etkili ifade = etkili iletişim Dinleyici aşırı edilgendir. VERİCİ KANAL ALICI GÜRÜLTÜ

12 Kişilerarası iletişim nedir? Örgütsel İletişim üzerine çalışan iletişimbilimci Clampitt’e göre iletişimde; Ok yaklaşımı, iletişimin daha çok, hedefe yöneltilmiş bir ok gibi olduğu ve herşeyden önce göndericinin becerilerine dayanan tek yönlü bir eylem olarak görüldüğü bir yaklaşımdır. Doğrusal modeldir; Amaç: etkili ifade = etkili iletişim Dinleyici aşırı edilgendir. Kenan BASARAN

13 Döngüsel yaklaşım, iletişim çift yönlü olarak görülür ve yanıtın yerine geribildirimi, içeriğin yerine ilişkiyi, düzanlamın yerine yan anlamı ve boyun eğme ve kabullenme yerine “anlamayı” vurgular. Amaç: Anlama = Etkili İletişim ANCAK; Dans olarak iletişim yaklaşımında, eşlerin ikili ilişkilerde dans eder gibi, hareketlerini uyumlaştırmak zorunda olduklarını, karşılıklı anlayış ve hoşgörü gerekli olduğu üzerinde durulmaktadır.

14 Kişilerarası iletişim her zaman iki yönlüdür. Kişilerarası iletişim sürecinde mutlaka bir niyet, bir amaç vardır. Yüzyüze iletişim önemlidir. Bireylerin kişisel özellikleri ve toplumsal rolleri de yansıtılmalıdır. Örneğin iki arkadaşın sohbeti ya da tartışması; ana- baba-çocuk iletişimi; gibi... Kenan BASARAN

15 Kişilerarası iletişimde -Karşılıklı güven -Kişilerin birbirini tanıması ve kişilerin kendilerinin karşıdakine açmaları -Karşılıklı hoşlanma, ilginin oluşması -Zorunlulukların, yaptırımların olmaması (ders aldığınız kişinin size “nasılsın” demesi zorunluktan ise iletişimden söz edilemez.) -Yalnızca ileti aktarımı değil, anlamın da aktarımı önem kazanır Kenan BASARAN

16 VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA İLETİ / MESA J KODU AÇMA ALICI KİŞİ GERİBİLDİRİMGERİBİLDİRİM KANALKANAL GÜRÜLTÜGÜRÜLTÜ ZAMANZAMAN MEKANMEKAN Kenan BASARAN

17 İLETİŞİM TÜRLERİ *SÖZLÜ İLETİŞİM *YAZILI İLETİŞİM *SÖZSÜZ İLETİŞİM Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

18 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM  BİREYLERİN DİL İLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ İLETİŞİM TÜRÜDÜR.  SÖZLÜ İLETİŞİMDE KONUŞMACI: 1. DOĞRULUK, GÜVENİRLİK 2. İÇTENLİK 3. EMPATİ 4. FİKİRLERİ AÇIKÇA İFADE ETME YETENEKLERİNE SAHİP OLMALIDIR. Kenan BASARAN

19 İLETİŞİM TÜRLERİ  SÖZLÜ İLETİŞİMİN YARARLARI  DAHA KİŞİSELDİR  DAHA BASİT VE HIZLIDIR.  GÖNDEREN GERİ BİLDİRİM ALIR  SORU SORMA, TARTIŞMA, DAHA FAZLA AÇIKLAMA OLANAĞI VERİR  DAHA ESNEKTİR Kenan BASARAN

20 İLETİŞİM TÜRLERİ  YAZILI İLETİŞİM  BİREYLERİN YAZI İLE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İLETİŞİM TÜRÜDÜR.  YAZILI İLETİŞİMDE İLETİŞİMCİ;  İFADELERİNİN NET VE ANLAŞILABİLİR OLMASINA,  YAZININ UYGUN FORMATLARDA VE ÖZENLE HAZIRLANMIŞ OLMASINA,  İMLA VE NOKTALAMA İŞARETLERİNİN YERİNDE VE DOĞRU KULLANILMIŞ OLMASINA, DİKKAT ETMELİDİR. Kenan BASARAN

21 İLETİŞİM TÜRLERİ YAZILI İLETİŞİMİN YARARLARI YAZILI İLETİŞİMİN YARARLARI KALICIDIR KALICIDIR REFERANS İMKANI SAĞLAR REFERANS İMKANI SAĞLAR ÇOK FAZLA İNSANA DAĞITILABİLİR ÇOK FAZLA İNSANA DAĞITILABİLİR KELİMELERİ SEÇEBİLME ZAMANI VERİR KELİMELERİ SEÇEBİLME ZAMANI VERİR DAHA RESMİDİR DAHA RESMİDİR Kenan BASARAN

22 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BASARAN

23 SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZ: % ? SÖZ: % ? SES:% ? SES:% ? BEDEN DİLİ:% ? BEDEN DİLİ:% ? SÖZ: % 7 SÖZ: % 7 SES: % 38 SES: % 38 BEDEN DİLİ: % 55 BEDEN DİLİ: % 55 (Kaynak: Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) (Kaynak: Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BASARAN

24 İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR. Kenan BASARAN

25 “NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.” J. TSCHOHL Kenan BASARAN

26 “DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK, DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. Kenan BASARAN

27 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * BAŞ HAREKETLERİ BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN

28 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN

29

30

31

32

33 Kenan BASARAN

34

35

36

37 GÜLER YÜZLÜ OLUN – BAŞKALARI DA SİZİNLE GÜLECEKTİR TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN Kenan BASARAN

38 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * GÖZ TEMASI GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

39 GÖZLER… “SEN SUS GÖZLERIN KONUŞSUN” IFADESI BOŞUNA SÖYLENMEMIŞTIR. İLETIŞIMDE OLDUĞU KIŞININ GÖZLERINE BAKAN, KARŞISINDAKINE VERDIĞI DEĞERLE DOĞRU ORANTILI HAREKET ETMIŞTIR. “SEN SUS GÖZLERIN KONUŞSUN” IFADESI BOŞUNA SÖYLENMEMIŞTIR. İLETIŞIMDE OLDUĞU KIŞININ GÖZLERINE BAKAN, KARŞISINDAKINE VERDIĞI DEĞERLE DOĞRU ORANTILI HAREKET ETMIŞTIR. BEDEN DILININ EN ÖNEMLI YANI VEYA EN ÖNEMLI SIRRI SAMIMIYETTIR. BEDEN DILININ EN ÖNEMLI YANI VEYA EN ÖNEMLI SIRRI SAMIMIYETTIR. GÖZLERIN YERE DOĞRU EĞILMESI UTANMA VE PIŞMANLIK IFADESI, GÖZLERIN YERE DOĞRU EĞILMESI UTANMA VE PIŞMANLIK IFADESI, GÖZLERIN SOL ÜSTE KAYMASI BIR ŞEYLERIN HATIRLANMAYA ÇALIŞILDIĞINI IFADE EDER. GÖZLERIN SOL ÜSTE KAYMASI BIR ŞEYLERIN HATIRLANMAYA ÇALIŞILDIĞINI IFADE EDER. GÖZLERIN FAL TAŞI GIBI AÇILMASI KORKUNUN GÖSTERGESIDIR. GÖZLERIN FAL TAŞI GIBI AÇILMASI KORKUNUN GÖSTERGESIDIR. Kenan BASARAN

40 GÖZ TEMASI İŞ BAKIŞI İŞ BAKIŞI ALINDA HAYALİ ÜÇGEN SOSYAL BAKIŞ SOSYAL BAKIŞ GÖZLER–AĞIZ ARASINDA HAYALİ ÜÇGEN HAYALİ ÜÇGEN MAHREM BAKIŞ MAHREM BAKIŞ YAKIN İSE: GÖĞÜS ORTASINDA ÜÇGEN UZAK İSE: GÖZLERLE BACAK ARASI ÜÇGEN Kenan BASARAN

41 GÖZ TEMASI YAN BAKIŞ YAN BAKIŞ ÇATIK ALIN,KAŞLAR VE AĞIZ KÖŞELERİ AŞAĞI (İLGİ ve SALDIRGANLIK İFADE EDER) GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA BAŞ GERİDE, BURNUN ÜZERİNDEN BAKMAK GÖZ BEBEKLERİ GÖZ BEBEKLERİ KÜÇÜK İSE: MEYDAN OKUMA, NEFRET, İLGİ AZLIĞI, GÜVENSİZLİK, YORGUNLUK... BÜYÜK İSE: HOŞLANMA,KORKU,İLGİ DUYMA,DÜRÜSTLÜK,RAHATLIK VE GÜVEN... Kenan BASARAN

42 GÖZLÜKLERIN ÜSTLERINDEN BAKMA KIZGINLIĞI IFADE EDER. GÖZLÜKLERIN ÜSTLERINDEN BAKMA KIZGINLIĞI IFADE EDER. CIDDI VE OLGUN BIR GÖRÜNÜM YARATMAK IÇIN GÖZLERI BOZUK OLMADIĞI HALDE GÖZLÜK KULLANAN BIRÇOK YÖNETICI VARDIR. CIDDI VE OLGUN BIR GÖRÜNÜM YARATMAK IÇIN GÖZLERI BOZUK OLMADIĞI HALDE GÖZLÜK KULLANAN BIRÇOK YÖNETICI VARDIR. Kenan BASARAN

43 YALAN- ŞÜPHE - SAMİMİYETSİZLİK YALAN ÇEŞİTLERİ YALAN ÇEŞİTLERİ ORTAK YALANLAR ORTAK YALANLAR DOĞRUSU İSPAT EDİLEMEYEN YALANLAR DOĞRUSU İSPAT EDİLEMEYEN YALANLAR PROFESYONEL YALANLAR ADİ YALANLAR YALAN İŞARETLERİ YALAN İŞARETLERİ GÖZ TEMASINDAN KAÇINMA ELİ YÜZE GÖTÜRME, YÜZ ÇEVRESİNE DOKUNMA ELLE YAPILAN JESTLERDE AZALMA BEDEN HAREKETLERİNDE ARTMA OTURUŞ ŞEKLİNİ DEĞİŞTİRME Kenan BASARAN

44 GÖZ TEMASI: SEVGİ, SAYGI, DÜRÜSTLÜK KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN Kenan BASARAN

45

46 İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi sürekli ortamın ve kendi davranışlarının farkında. Bu fotoğrafta bedenini ve başını dik tutarak ve birazcık da kendini Kabartarak otoriter ve kendinden emin görünmeye çalışıyor. Berlusconi’nin arkasındaki kişi de ellerini ovuşturuyor. Stres anında kendimizi rahatlatmak için yaptığımız bir davranış.

47 Obama başını öne eğerek ve gözlerini yere dikerek derin bir düşünce veya endişe içinde. Bu şekilde yere bakmak ileriye donuk bir plan yaptığını ya da bir şey düşündüğünü gösteriyor.

48 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * SES TONU SES TONU Kenan BAŞARAN

49 SES TONU SES TONU : İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE SES TONU : İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE TEMPO : HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ TEMPO : HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ SES YÜKSEKLİĞİ : BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES YÜKSEKLİĞİ : BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES KALIPLARI : DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ SES KALIPLARI : DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ ‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’ ‘ İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, ‘ İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. ’Dale Cernegie. Kenan BASARAN

50 SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN Kenan BASARAN

51 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * KOKU KOKU Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

52 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * VÜCUDUN VÜCUDUN DURUŞU DURUŞU Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

53 BEDEN DILI GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASIN TEŞVIK EDILMELIDIR. GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASIN TEŞVIK EDILMELIDIR. Kenan BASARAN

54 EL ve KOL HAREKETLERİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KIYAFETE ÇEKİ-DÜZEN VERME *ELBİSEDEN HAYALİ İPLİK TOPLAMA *BIYIK VEYA SAKALINI DÜZELTME ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA Kenan BASARAN

55 Obama ilgiyle dinliyor ama söylenenlerle çok İlgilenmiyor gibi. Zaten ellerini kenetleyerek kendisini kapatmış durumda. Sosyal dinleme yapıyor. Clinton da “acaba bu kadın ne diyor?” edasında.

56 İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN Kenan BASARAN

57 SICAK BİR YÜZ İFADESİ, SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. Kenan BASARAN

58 OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN. Kenan BASARAN

59

60 OKUYALIM...

61 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * AÇI - KONUM AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN

62 OTURMA BİÇİMLERİ KAPLANAN ALAN KAPLANAN ALAN ARKAYA YASLANMA: DURUMDAN MEMNUN KOLTUK UCUNA İLİŞME: KALKIP GİTMEYE HAZIR BEDEN DURUŞU BEDEN DURUŞU DİK DURUŞ,OTURUŞ: CANLILIK VE HAYAT ENERJİSİ İFADESİ ÇÖKÜK OTURUŞ: ÇEKİNGENLİK VE AZALMIŞ HAYAT ENERJİSİ BEDEN YANDAKİ KİŞİYE EĞİK: O KİŞİYE OLAN İLGİ İFADESİ BEDEN YANDAKİ KİŞİDEN AKSİ YÖNDE: DUYGUSAL VE ZİHİNSEL UZAKLAŞMA SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ MERKEZE, EV SAHİBİNE YAKIN: ÖZGÜVENİ YÜKSEK, KENDİNDEN HOŞNUT KİŞİLER Kenan BASARAN

63 OTURMA DÜZENİ KARŞI KARŞIYA OTURMAK KARŞI KARŞIYA OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK YAN YANA OTURMAK YAN YANA OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK Kenan BASARAN

64 JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. Kenan BASARAN

65 NAZİK OLUN NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN Kenan BASARAN

66 DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. YÖNELİŞ Kenan BASARAN

67 Tokalaşma

68 TEMAS - DOKUNMA TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİ TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİKEMİKKIRAN ÖLÜ BALIK İŞ BİTİRİCİ Kenan BASARAN

69 Kontrolü ele almaKontrolü bırakma Adam gibi el sıkışma El Kol ve Avuçlar Politikacı el sıkışı

70 DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN Kenan BASARAN

71 EL SIKIŞMA ŞEKİLLERİ ABD DEVLET BAŞKANI HARRY S.TRUMAN BİR TARAFINDA CHURCHILL BİR TARAFINDA STALIN HER İKİSİNİN DE ELİNİ OTORİTEYİ ELE GEÇİRECEK ŞEKİLDE BASKIN SIKIYOR.

72 Kenan BASARAN

73 Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Sarkozy çok samimi şekilde sarılıyor. Merkel rahatça elini Sarkozy’nin omzuna koyabiliyor. Sarkozy’nin eli de Merkel’in arkasında. Elini bu şekilde arkasına koymak dostluğun göstergesi. Sarkozy Merkel’i kendine çekerek bu fotoğrafta daha ustun görünüyor. Kendi alanıma kabul ediyorum seni, mesajı veriyor.

74 Berlusconi, tamamen Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev’in özel alanına girmiş. Elini ensesine koymuş ve yüzleri değiyor. Girilebilecek en hassas özel alana girmiş Berlusconi. Medvedev bu durumdan çok mutlu görünmüyor.

75 ELLER ELLERIN YUMRUK YAPILARAK ÇENE ALTINA DESTEKLENMESI DÜŞÜNCELI RUH HALINI YANSITIR. ELLERIN YUMRUK YAPILARAK ÇENE ALTINA DESTEKLENMESI DÜŞÜNCELI RUH HALINI YANSITIR. ELLERIN ÖNDEN KAPATILMASI PASIFLIĞI SIMGELER. ELLERIN ÖNDEN KAPATILMASI PASIFLIĞI SIMGELER. ELLERIN OVUŞTURULMASI BIR ŞEYLERIN YOLUNDA GITTIĞININ IFADESIDIR. ELLERIN OVUŞTURULMASI BIR ŞEYLERIN YOLUNDA GITTIĞININ IFADESIDIR. ELLERIN HAVAYA KALDIRILMASI, EN BÜYÜK BENIM ANLAMI IFADE EDER. ELLERIN HAVAYA KALDIRILMASI, EN BÜYÜK BENIM ANLAMI IFADE EDER. Kenan BASARAN

76

77 HUZURSUZ HUZURSUZ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR KOL VE PARMAKLAR RAHAT RAHAT DÜŞÜNCELİ DÜŞÜNCELİ İLGİLİ İLGİLİ

78 KENETLENMİŞ ELLER OLUMSUZ YAKLAŞIM, DÜŞÜNCEYİ ENGELLEME GİRİŞİMİ OLUMSUZ YAKLAŞIM, DÜŞÜNCEYİ ENGELLEME GİRİŞİMİ Kenan BASARAN

79 OKUYALIM...

80 KONUŞMACI VE DINLEYICI Kenan BASARAN

81 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASI TEŞVIK EDILMELIDIR GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASI TEŞVIK EDILMELIDIR Kenan BAŞARAN

82 Kenan BASARAN

83 "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) Kenan BASARAN

84 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * KİŞİSEL ALAN KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

85 Kenan BAŞARAN İLETİŞİMDE ALANLAR  İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR  ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.)  KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.)  SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.)  ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BASARAN

86 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * ÇEVRE & MEKAN ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

87 İLETIŞIM ARACI OLARAK: MEKAN, RENK, OBJE VE KIYAFET MEKANDA: KITAPLARIN, KONUKLAR IÇIN RAHAT SANDALYELERIN, YETERLI IŞIĞIN, TEMIZ HAVANIN, YEŞILLIĞIN VE BILGISAYARIN OLMASI  OLUMLU ETKILER BIRAKMAKTADIR.

88 SÖZSÜZ İ LET İŞİ M * BEDEN D İ L İ * ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN

89 EĞİTİMCİNİN BEDEN DİLİ DAVRANIŞLAR: DAVRANIŞLAR: sık sık gülümseme, ceket ya da gömleğinin düğmesini açmak, göz iletişimi kurmak sık sık gülümseme, ceket ya da gömleğinin düğmesini açmak, göz iletişimi kurmak saçını okşama, omuzuna dokunma saçını okşama, omuzuna dokunma ANLAMLARI: ANLAMLARI: Dostça Duygular Dostça Duygular Onaylama Onaylama Kenan BASARAN

90 burnunun üst kısmını kaşıma burnunun üst kısmını kaşıma kulağına dokunma, işaret parmağını dudağına götürme, elini konuşanın koluna koyma kulağına dokunma, işaret parmağını dudağına götürme, elini konuşanın koluna koyma ellerini birbirine vurma, yumruğunu masaya vurma ellerini birbirine vurma, yumruğunu masaya vurma Derin Düşünme Derin Düşünme Konuşmayı Kesmek Konuşmayı Kesmek Düş Kırıklığı Düş Kırıklığı Kenan BASARAN

91 parmağıyla burnuna dokunma. ceket ya da gömleğini ilikleme parmağıyla burnuna dokunma. ceket ya da gömleğini ilikleme kollarını ve bacaklarını göğüs hizasında çapraz olarak tutma kollarını ve bacaklarını göğüs hizasında çapraz olarak tutma parmağıyla işaret ederek konuşma parmağıyla işaret ederek konuşma Reddetme Reddetme Savunmacı Duygular Savunmacı Duygular Üstünlük Üstünlük Kenan BASARAN

92 gözlük temizleme, kalemi dudaklarına değdirme gözlük temizleme, kalemi dudaklarına değdirme elini kaşına koyma, başını alçaltma, ayaklarını masaya koyma elini kaşına koyma, başını alçaltma, ayaklarını masaya koyma konuştukları insana bakmama, başını kaldırma,kişisel eşyalarını alarak ayağa kalkma konuştukları insana bakmama, başını kaldırma,kişisel eşyalarını alarak ayağa kalkma Oyalama Oyalama Uzak Durmak İsteme Uzak Durmak İsteme Etkileşimi Kesme Etkileşimi Kesme Kaynak: Davies (1981), s.157 Kaynak: Davies (1981), s.157 Kenan BASARAN

93 BEDEN DİLİNİZİ ETKİN KULLANMAK İÇİN ÖNERİLER GÜLÜMSEYİN. GÜLÜMSEYİN.  DÜNYA SİZİNLE BERABER GÜLÜMSEYECEKTİR. GÖZ TEMASI KURUN: GÖZ TEMASI KURUN:  UNUTMAYIN, AZI KUŞKU YARATIR YADA SİZİ HEYECANLI GÖSTERİR. FAZLASI İSE KORKUTUR, ÇEKİNGENLİK YARATIRSINIZ EL SIKIŞIN: EL SIKIŞIN:  EL SIKIŞIRKEN OTORİTEYİ KARŞINIZDAKİNE VERMEYİN. GÜÇLÜ GÖRÜNMEK İÇİN KARŞINIZDAKİNİN ELİNİ FAZLA SIKMAYIN Kenan BASARAN

94 BEDEN DİLİNİZİ ETKİN KULLANMAK İÇİN ÖNERİLER ARANIZDA MASA OLMASIN: ARANIZDA MASA OLMASIN: MASA İLETİŞİMİ AZALTIR, OTORİTEYİ ARTTIRIR. MASA İLETİŞİMİ AZALTIR, OTORİTEYİ ARTTIRIR. FİKİR ALMAK VEYA KATILIM İÇİN YUVARLAK MASA, FİKİR ALMAK VEYA KATILIM İÇİN YUVARLAK MASA, OTORİTE SAĞLAMAK İÇİN DİKDÖRTGEN, OTORİTE SAĞLAMAK İÇİN DİKDÖRTGEN, KISA VE ÖZ TOPLANTILAR İÇİN KARE MASA KISA VE ÖZ TOPLANTILAR İÇİN KARE MASA AVUÇLARINIZI İYİ KULLANIN: AVUÇLARINIZI İYİ KULLANIN: AŞAĞIYA ÇEVİRİRSENİZ SÖYLEDİĞİNİZ KELİME GÜÇLENİR. AŞAĞIYA ÇEVİRİRSENİZ SÖYLEDİĞİNİZ KELİME GÜÇLENİR. YUKARI ÇEVİRDİĞİNİZDE OLUMLULUK ARTAR, EMİR İSTEĞE DÖNÜŞÜR. YUKARI ÇEVİRDİĞİNİZDE OLUMLULUK ARTAR, EMİR İSTEĞE DÖNÜŞÜR. KİŞİSEL ALANA FAZLA GİRMEYİN: KİŞİSEL ALANA FAZLA GİRMEYİN:  KÜLTÜR FARKINA DİKKAT EDİN Kenan BASARAN

95 DİNLERKEN BAŞINIZI HAFİF ÖNE EĞİN: DİNLERKEN BAŞINIZI HAFİF ÖNE EĞİN: BAŞINIZLA HAFİF TASDİK EDEREK DİNLEYİN. KARŞINIZDAKİNE DEĞER VERDİĞİNİZİ GÖSTERİR BAŞINIZLA HAFİF TASDİK EDEREK DİNLEYİN. KARŞINIZDAKİNE DEĞER VERDİĞİNİZİ GÖSTERİR YALANLA İLGİLİ İPUÇLARINI İYİ DEĞERLENDİRİN: YALANLA İLGİLİ İPUÇLARINI İYİ DEĞERLENDİRİN: KONUŞMA ESNASINDA YAPILAN AĞIZ ÖRTME, BURUNLA OYNAMA, YAKA ÇEKİŞTİRME VE GÖZLERİ KAÇIRMA HAREKETLERİ SİZE İPUCU VERECEKTİR. KONUŞMA ESNASINDA YAPILAN AĞIZ ÖRTME, BURUNLA OYNAMA, YAKA ÇEKİŞTİRME VE GÖZLERİ KAÇIRMA HAREKETLERİ SİZE İPUCU VERECEKTİR. OTURMA DÜZENİNİ ÖNCEDEN HAZIRLAYIN: OTURMA DÜZENİNİ ÖNCEDEN HAZIRLAYIN: OTURMA DÜZENİ İLETİŞİMİN GİDİŞİNİ BELİRLEYECEKTİR. KARŞILIKLI OTURMAK REKABET DUYGUSU OLUŞTURUR. OTURMA DÜZENİ İLETİŞİMİN GİDİŞİNİ BELİRLEYECEKTİR. KARŞILIKLI OTURMAK REKABET DUYGUSU OLUŞTURUR. AYNI YÖNE BAKMA OLANAĞINIZ VARSA İLETİŞİMİNİZ ARTAR. AYNI YÖNE BAKMA OLANAĞINIZ VARSA İLETİŞİMİNİZ ARTAR. BAĞIMSIZ OTURUŞ İLETİŞİMİ YOK EDER. BAĞIMSIZ OTURUŞ İLETİŞİMİ YOK EDER. KARŞINIZDAKİNİ AYNALAYIN: KARŞINIZDAKİNİ AYNALAYIN: DURUŞ VE HAREKETLERİNİZİ BELLİ ETMEDEN KARŞINIZDAKİNİN HAREKETLERİYLE UYUMLAYIN. KARŞINIZDAKİ KİŞİYİ RAHATLATACAKTIR. DURUŞ VE HAREKETLERİNİZİ BELLİ ETMEDEN KARŞINIZDAKİNİN HAREKETLERİYLE UYUMLAYIN. KARŞINIZDAKİ KİŞİYİ RAHATLATACAKTIR. Kenan BASARAN

96 BAŞARILI YÖNETICILERIN BEDEN DILI ÖZELLİKLERİ KONUŞURKEN KARŞISINDAKILERI BAŞLARIYLA ONAYLARLAR, KONUŞURKEN KARŞISINDAKILERI BAŞLARIYLA ONAYLARLAR, SIZI SONUNA KADAR DINLERLER, KONUŞMALARINIZI ÖNEMSERLER, SIZI SONUNA KADAR DINLERLER, KONUŞMALARINIZI ÖNEMSERLER, OMUZUNUZA SAMIMI BIR DUYGUYLA DOKUNURLAR, OMUZUNUZA SAMIMI BIR DUYGUYLA DOKUNURLAR, İÇTENLIKLE TOKALAŞIRLAR, İÇTENLIKLE TOKALAŞIRLAR, TOKALAŞIRKEN SAMIMI HISLERLE GÜLÜMSERLER, TOKALAŞIRKEN SAMIMI HISLERLE GÜLÜMSERLER, KONUŞURKEN GÖZLERINIZE BAKARLAR, KONUŞURKEN GÖZLERINIZE BAKARLAR, KARŞISINDAKINI ÖNCE ARTI YÖNLERIYLE DEĞERLENDIRIR, KARŞISINDAKINI ÖNCE ARTI YÖNLERIYLE DEĞERLENDIRIR, BIR KEZ KARŞILAŞTIKLARI KIŞIYI UNUTMAZLAR. BIR KEZ KARŞILAŞTIKLARI KIŞIYI UNUTMAZLAR. Kenan BASARAN

97 BEDEN DİLİM NASIL ACABA? GÜLÜMSEMEMİ NASIL KULLANIYORUM? DİK DURUYOR MUYUM? GÖZ TEMASINDA BULUNUYOR MUYUM? BİR ODAYA NASIL GİRİYORUM? SİNİRLİ GÖRÜNÜYOR MUYUM? EL SIKIŞMAM NASIL? İNSANLARLA KONUŞURKEN YAKINLIĞIM NE KADAR? MEKAN, GİYSİ, ARAÇ-GEREÇ KULLANIMIM NASIL? Kenan BASARAN

98 DÜŞÜNCEN KONUŞMANA, KONUŞMAN HAREKETİNE, HAREKETİN KADERİNE YANSIR.. GÜZEL DÜŞÜN, GÜZEL YAŞA... ** MEVLANA ** ** MEVLANA ** Kenan BASARAN

99 Kenan BAŞARAN HOŞÇAKALIN


"KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 SÖZSÜZ İLETİŞİM Kenan BAŞARAN BAHAR – 2013 - 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları