Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Turkish ATC Modernisation Project.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Turkish ATC Modernisation Project."— Sunum transkripti:

1 Turkish ATC Modernisation Project

2 Radar’ın Türkiye Tarihi
1990 DDS80 2001 FDP&DARD 2007 (?) TAMP 1974 Mobil Radar 1978 ATC2T

3 Neden TAMP? Türkiye Hava Sahasındaki IFR ve VFR Trafik Artışı Yıllar
Yurt İçi Yurt Dışı Toplam 1990 97.446 94.618 1999 2009 2020 Büyük Havalimanlarının Peak-Day Artış Tahmini Yıllar Atatürk Esenboğa Menderes Antalya Dalaman 1990 367 128 159 198 99 1999 835 226 72 336 162 2009 1.937 734 275 573 320 2015 3.321 1.271 324 713 390

4 Hedeflenen AMAÇ Daha kaliteli ve güvenli Hava Trafik hizmeti sağlamak Otomasyona uyumlu görüntü Komşu ünitelerle otomatik bilgi alış-verişi FUA konsepti ile asker/sivil koordinasyonu Yüksek kaliteli recording ve playback özelliği

5 İzlenecek Yol Her bölüm (Seyrüsefer, Elektronik, Haberleşme, Hasılat, İstatistik) TAMP projesinden beklentileri için ihtiyaç listesi hazırlamaktadır. OP (Operational Plan)’dan sonra DFS (Detailed Functional Specifications) safhasına geçilecek DFS’den sonra Şartname Hazırlama Aşamasına geçilecek Katılımcı firmalardan gelen teklifler teknik olarak değerlendirilecek Şartnameyi karşılayan firma tespit edilip çalışmalar başlayacak

6 Öncelikle Yapılması Gereken Projeler
Yeni Radar Sensorlerinin Kurulması Yeni Radar Sensorlerinin Entegrasyonu

7 Mevcut Radar Antenleri
Akdağ MSSR Erzurum MSSR Antalya PSR/MSSR * Kahramanmaraş MSSR Başpınar MSSR Kuyutepe MSSR Batman MSSR İzmir PSR/MSSR * Dalaman PSR/MSSR * Merzifon MSSR Esenboğa PSR Yenibosna MSSR Ermenek MSSR Yeşilköy PSR * Radars are co-mounted

8 Yeni Radar Antenleri İstanbul PSR/MSSR * Bodrum/Milas PSR/MSSR *
Yalova MSSR Esenboğa MSSR Karadağ MSSR Korçik MSSR * Radars are co-mounted

9 TAMP Projesine Hazırlık
Eurocontrol STS ünitesi ile koordinasyonlu olarak çalışma CSG (Controller Support Group) kurulması ATC Merkezlerinin ziyareti TMA Development Toplantıları AMAN (Arrival Manager) Tanıtımı

10 ATC Merkezleri İstanbul APP Ankara ACC Esenboğa APP Menderes APP
Bodrum APP Antalya APP Dalaman APP

11 Istanbul Merkezi APP Yeşilköy TWR Yenişehir TWR Çorlu TWR Gökçen TWR

12 Atatürk,Yenişehir, Gökçen,Çorlu
Sektör Planlaması Merkez Ünite Sektör Sayısı Havalimanı Mevcut Planlanan Günlük Kullanım Boş Pozisyon Ankara Ankara ACC 3 15+1 Mil Esenboğa Esenboğa APP 1 3+1 Mil 2 Antalya Antalya APP Bodrum Bodrum APP - Bodrum/Milas Dalaman Dalaman APP İstanbul İstanbul APP 7 6 Atatürk,Yenişehir, Gökçen,Çorlu İzmir Menderes APP Adnan Menderes

13 Human Machine Interface (HMI)
Kağıt ve Elektronik Strip olmayacak Kulelerde Data Line ACC ve APP’larda Stripsiz sistem Ayrıntılar İçin:

14 Sistemdeki Özellikler
Route Adherence Monitoring (RAM) Arrival Manager (AMAN) Cleared Level Adherence Monitoring (CLAM) Medium Term Conflict Detection (MTCD) Short Term Conflict Alert (STCA) Air/Ground Data Link (AGDL) Area Proximity Warning (APW) System Supported Co-ordination (SYSCO) Minimum Safe Altitude Warning (MSAW) On-Line Data Interchange (OLDI)

15 Sistemin Güvenilirliği
RDPS Arızası Yedek RDPS Yedek RDPS Arızası Radar Bypass Sistemi FDPS Arızası Yedek FDPS RDPS ve FDPS Arızası Flight Plan Based Navigation System FPBNS Güç Kesintisi ve Sistemin Arızası Portatif Bilgisayarlarda FPBNS

16 Hava Trafik Hizmetlerinin Devamlılığı
Ana Ünite Yedek Ünite Radar Sensorleri Ankara ACC/APP Istanbul CAF Yalova MSSR Yenibosna MSSR Akdag MSSR Istanbul MSSR Başpınar MSSR Kuyutepe MSSR Merzifon MSSR Izmir APP İzmir MSSR Antalya APP Antalya MSSR Izmir MSSR Dalaman MSSR Antalya Dalaman APP Bodrum APP Bodrum MSSR

17 Mevcut Sistemden TAMP’e Geçiş
Safha Mevcut Sistem TAMP Safha –1 Operasyonel İzleme Safha –2 Gölge Takip Safha –3 Safha –4

18 Eğitim 1. Safha CSG (Controller Support Group)’un Eğitilmesi 2. Safha
Detaylı eğitim planı ve dökümanlarının hazırlanması 3. Safha Bütün personele başlangıç eğitimi 4. Safha Sistem sağlayacak firma tarafından kurulacak olan CBT üzerinde bütün personelin eğitimi

19 Sonuç Eurocontrol’ün danışmanlığı (her aşamada) Proje sonuna kadar devam edecek. Sistem kurulduğunda Avrupa’nın en modern sistemi olacak. HW tamamen Open System, SW ise mümkün olduğunca esnek olacak. Projenin en önemli ayağı, personel ve personel eğitimi olacak

20 Daha Ayrıntılı Bilgi İçin


"Turkish ATC Modernisation Project." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları