Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI"— Sunum transkripti:

1 EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 1/B Yakub Koyuncu

2 1)Toplama-Çıkarma Oyunu http://www.bilgievi.gen.tr/frmGamePlay.aspx?GameID=473

3 2) Dört İşlem http://okulweb. meb. gov

4 3) Hızlı Matematik http://okulweb. meb. gov

5 4) Otobüs Şoförü http://okulweb. meb. gov

6 5) Dört İşlem http://www. matematikoyunlari. gen

7 6) Maymun Denge Sağlama http://www. microoyun

8 7) Dağ Yolunda Matematik http://www. oyungemisi

9 8) Bölme İşlemi http://www. matematikoyunlarim

10 9) Toplama İşlemi http://www. oyunlar2

11 10) Çiftlik Matematiği http://www.oyunzilla.com/file.php?f=1293

12 Otobüs Şoförü Oyunun Kazandırdıkları:
Otobüse gelen yolculara göre para hesabı yapabilme Matematiksel olarak hızlı hesap yapma kabiliyetini geliştirme Trafik kurallarını öğrenme

13 Second Life Education Oyun, 3 boyutlu sanal ortama daha gelişmiş bir şekilde aktarılabilir. Mesela; Oyunda çocuk için otobüsü kullanma imkanı sağlanabilir. Bu sayede çocuk oyuna daha çok ilgi duyabilir. Otobüsü kullanırken trafik kurallarına uyma şartı da konulabilir. Şoför kurallara ne kadar çok uyarsa o kadar fazla puan alabilir. Yaptığı her hatadan dolayı puanlar kırılabilir. Hatta bir puan limiti konulup, bu puan limitine ulaşana yeni bir otobüs alma hakkı verilebilir.

14 Otobüse gelen müşterilerin verdiği paralara göre para üstü verme özelliği konulabilir.
Mesela yetişkinler için 3 lira, yaşlılar için 2 lira, öğrenciler için 1lira alınacağına dair bir tarife konulabilir. Ekranın bir köşesine de şoförün para üstü olarak verebileceği bir miktar para konur. Bir yetişkin gelip 5 lira verince şoför, para üstü olarak 2 lira vermelidir. Eğer yanlış para üstü verirse puan kaybetmelidir. Ya da bir yolcu eksik para verirse şoför yolcuya geçemeyeceğini belirtmelidir.

15 Durak sayısı arttıkça yolcu sayısında artış ve verilen para üstlerinin biraz daha karışık olması sağlanabilir. Böylece çocuk seviye atladıkça kafasını matematiksel işlemler üzerine biraz daha yorabilir. Mesela, her durak bir seviye şeklinde değerlendirilebilir. 1. durakta 1 yolcu binip, 2. durakta 3 yolcu binip vb. ; yolcular 2 lira, 5 lira gibi tam sayılı paralar verir ve buna göre para üstü şoför tarafından verilir. 10. duraktan sonra otobüs tarifesine bir zam gelir ve yetişkinler 3,5 lira, yaşlılar 2,5 lira ve genler 1,5 lira vermesi gerekir. Bu sayede para üstü verilirken işlemler biraz daha zorlaşabilir. 10. durak ile 15. durak arası da aynı şekilde yolcularda artış olur ve mesela para üstü verirken 1 yetişkin + 2 öğrenci şeklinde para üstü verir. 15. duraktan sonra otobüs tarifelerine bir zam daha gelir ve yetişkinler 3,65 lira, yaşlılar 2,65 lira ve gençler 1,65 lira vermesi gerekir. Bu şekilde durak sayıları arttıkça oyunda hesap işlemleri zorlaştırılır.

16 Bunlara ek olarak yolculara para üstü verirken yine kolay seviyeden zor seviyeye doğru «zaman» ögesi konulabilir. Bu sayede çocuk matematiksel işlemleri hızlı bir şekilde yapmaya alışır. Mesela ilk seviyelerde yolculara para üstü verirken 30 saniye zaman hakkı verilir. Eğer şoför bu zaman içinde parayı veremezse yolcuyu kaybetmiş olur. Böylece o yolcudan para kazanamaz. Seviye arttıkça zaman ögesi de ona göre artar veya azalır. Şoförün kazandığı paralar biriktirilerek yeni otobüsler alınabilir veya otobüsünü geliştirme konusunda bu parayı kullanabilir. Mesela otobüsün rengini değiştirir, içini veya dışını süsleyebilir, motorunu geliştirebilir. Bu şekilde otobüsteki konforu arttırdıkça yolcuların beğenisini kazanabilir ve daha çok puan kazanarak bir üst seviyeye daha çabuk çıkabilir.

17 Sonuç olarak; Çocuk hem otobüsü kullanarak eğlenmiş olur hem de matematiksel işlemler yaparak kendisini geliştirebilir ve trafik kurallarını öğrenebilir.


"EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları