Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ-FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ-MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY 2009-2 KOORDİNATÖR:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ-FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ-MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY 2009-2 KOORDİNATÖR:"— Sunum transkripti:

1 TÜBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ-FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ-MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY KOORDİNATÖR: Prof. Dr. Mehmet AY TÜSSİDE-GEBZE HAZİRAN

2 GRUBUN ADI: YOLCULAR

3 PROJE ADI: ELEMENTLERİN YOLCULUĞU

4 PROJE EKİBİ: Fikriye Sinem ŞEN 75.YIL YİBO ANDIRIN/K.MARAŞ Fatma KARAASLAN ORHANGAZİ YİBO YIĞILCA/DÜZCE Ayşegül KATİPOĞLU KAPTANPAŞA İZZET AKÇAL YİBO ÇAYELİ/ RİZE

5 DANIŞMANLAR: Prof. Dr. Mustafa SOYLAK Erciyes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Prof. Dr. Musa ŞAHİN Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Bölümü

6 İÇİNDEKİLER 1.AMAÇ 2.GİRİŞ 3. İLKÖĞRETİM 7.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDATINDA ELEMENTLER VE ÖZELLİKLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN YAŞADIĞI ZORLUKLAR 4.YÖNTEM 5.SONUÇLAR VE TARTIŞMA 6.ÖNERİLER 7.KAYNAKLAR

7 AMAÇ: 7.sınıf fen ve teknoloji elementler ve özellikleri konusunda birden fazla duyu organına hitap ederek ve konuyu çeşitli materyaller kullanıp somutlaştırarak öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlamak.

8 GİRİŞ: Aynı cins atomlardan meydana gelen fiziksel yada kimyasal yöntemlerle kendisinden daha basit maddelere ayrılmayan saf maddelere element denir. (www.ödevistan.net )www.ödevistan.net Şu an bilinen yaklaşık 116 element vardır. Elementler sembollerle gösterilir. Elementler atom numaralarına göre Periyodik Tablo adı verilen bir tabloda yer alır.Periyodik tablonun yatay satırlarına PERİYOD,düşey sütunlarına ise GRUP denir. (www.fenokulu.net )www.fenokulu.net

9 YÖNTEM: İlköğretim 7. sınıf öğretim programında öğrencilere periyodik tablodaki ilk 20 elementin sembolleri, fiziksel ve kimyasal özellikleri, periyodik tablodaki yerleri hakkında bilgi sahibi olmaları kazanımlar arasında yer almaktadır.

10

11 Tren seti,vagonlar ve duraklar hazırlandı.

12 İlk 20 elementi temsil edecek balonlar hazırlandı.

13  Trenin her vagonu bir periyodu temsil edecek şekilde dört periyot hazırlandı.  Hazırlanan balonlar vagonlara bulundukları periyotlara dikkat edilerek yerleştirildi.

14 Birinci periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Hidrojen elementi

15 İkinci periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Lityum ve Karbon elementi

16 Üçüncü periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Argon ve Kükürt elementi

17 Dördüncü periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Kalsiyum ve Potasyum elementi

18 Belirlenen noktalara Çiçek Durağı, Kelebek Durağı ve Yıldız Durağı olmak üzere üç tane durak; daha önce vagonlara konulan elementlerin dışındaki elementler de bu duraklara yerleştirildi.

19 Kelebek durağı ve bu durakta yer alan Silisyum, Magnezyum, Azot, Oksijen ve Bor elementleri

20 Yıldız durağı ve bu durakta yer alan Flor, Klor, Helyum, Neon ve Sodyum iyonları

21 Çiçek Durağı ve Bu durakta yer alan Fosfor, Alüminyum ve Berilyum elementleri

22

23  Oynanılan oyunun sonunda öğrencinin dönüt alması için balonların içerisine yerleştirildikleri durakların işaretleri konulmuştur.  Duraktaki işaretle öğrencinin yerleştirdiği balonun içindeki işaret birbiriyle ile aynı ise öğrenci hedeflenen kazanıma ulaşmıştır; eğer balon ile duraktaki işaret farklı ise öğrencinin o konuyu tekrar etmesi gerekmektedir.

24

25 SONUÇLAR VE TARTIŞMA Yapılan bu çalışma ile öğrencilere elementler hakkındaki bilgilerinin günlük yaşamdan kopuk, soyut ve tek duyu organına hitap eden bir etkinlikle değil de yaparak yaşayarak, somut ve birden fazla duyu organına hitap eden bir etkinlikle kendi bilgisini yapılandırma fırsatı vermiştir.

26 ÖNERİLER: Bu projede sadece altı elementin özellikleri anons edilmiştir. Element sayısı ve durak sayısı arttırılarak oynanılabilen bu eğitici oyun daha kapsamlı hale getirilebilir.

27 KAYNAKLAR: maycalistaylari.comu.edu.tr

28 TEŞEKKÜRLER: Bu çalıştayı düzenleyen Prof. Dr. Sayın Mehmet AY’a, projenin hazırlanmasında emeği geçen herkese, başta danışman hocalarımız Prof. Dr. Sayın Musa ŞAHİN’e ve Prof. Dr. Sayın Mustafa SOYLAK’a, Sayın Hamza SUCU’ya teşekkür ederiz.

29


"TÜBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ-FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ-MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY 2009-2 KOORDİNATÖR:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları