Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİMETRİ VE ÖTELEME MUHAMMET MUSTAFA FANSA ÖMER FARUK CAMCI AKİF ALTUNTAŞ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ SİMETRİ VE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİMETRİ VE ÖTELEME MUHAMMET MUSTAFA FANSA ÖMER FARUK CAMCI AKİF ALTUNTAŞ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ SİMETRİ VE."— Sunum transkripti:

1 SİMETRİ VE ÖTELEME MUHAMMET MUSTAFA FANSA ÖMER FARUK CAMCI AKİF ALTUNTAŞ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ SİMETRİ VE ÖTELEME MUHAMMET MUSTAFA FANSA ÖMER FARUK CAMCI AKİF ALTUNTAŞ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ SİMETRİ VE ÖTELEME 1. 1.Tahtanın üzerine cetvel ile 1,5 cm aralıklarla noktaların çizilmesi 2. 2.Çivilerin yerleri büyük çivi ile delinerek belirlenmiş ve çiviler çakılmaya başlar Eksenlerin yerleştirilmesi 4. Çivilerin Çakılması 5. Lastiklerin takılması ve eksenlerin boyanması 1. 1.Tahtanın üzerine cetvel ile 1,5 cm aralıklarla noktaların çizilmesi 2. 2.Çivilerin yerleri büyük çivi ile delinerek belirlenmiş ve çiviler çakılmaya başlar Eksenlerin yerleştirilmesi 4. Çivilerin Çakılması 5. Lastiklerin takılması ve eksenlerin boyanması Ders planı kapsamında öğretmen rehberliğinde öğrencinin lastikler ile verilen koordinatlara göre şekilleri oluşturup istenen eksene göre yansımasını ya da orijine etrafındaki dönme altındaki görüntüsünün belirlenmesi için bu materyal kullanılacaktır. MATERYALİN ADI MATERYALİN AMACI MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI MATERYALİN EĞİTSEL ÖZELLİĞİ SİMETRİ VE ÖTELEME NASIL KULLANILIR? a) a)Materyalin kullanılacağı ders/konu : matematik ve geometri, koordinat düzlemde simetri ve öteleme. ( 8. sınıf) b) b)Materyalin birlikte kullanılacağı yöntem/teknik: Soru-Cevap Tekniği ve eğitsel oyun tekniği. c) Öğrenci tarafından aktif olarak kullanılır. c)Materyalin kimin tarafından aktif olarak kullanılacağı: Öğrenci tarafından aktif olarak kullanılır. a) a)Materyalin kullanılacağı ders/konu : matematik ve geometri, koordinat düzlemde simetri ve öteleme. ( 8. sınıf) b) b)Materyalin birlikte kullanılacağı yöntem/teknik: Soru-Cevap Tekniği ve eğitsel oyun tekniği. c) Öğrenci tarafından aktif olarak kullanılır. c)Materyalin kimin tarafından aktif olarak kullanılacağı: Öğrenci tarafından aktif olarak kullanılır. MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER Sunta (2 TL) Çerçeve (5 TL) Çivi Renkli elişi kağıtlar (0,5 TL) Mukavva (1 TL) Renkli bantlar ( 0,5 TL) Renkli lastikler ( 1,5 TL) Cetvel Maket bıçağı Çekiç Sunta (2 TL) Çerçeve (5 TL) Çivi Renkli elişi kağıtlar (0,5 TL) Mukavva (1 TL) Renkli bantlar ( 0,5 TL) Renkli lastikler ( 1,5 TL) Cetvel Maket bıçağı Çekiç Materyalime başlamadan önce günlük hayatla ilişkilendirebilmek için tahtanın arkasında bulunacak şekilde resimler koyulmuştur. Bunun sebebi; öğrencinin öncelikli olarak kafasında soru işareti oluşturarak konuyla ilgili olarak meraklanmasının sağlanması amaçlanmıştır. Materyalde lastik kullanılarak öğrencinin istediği şekli oluşturabilmesi istenmiştir. Eksenleri istediğimiz yere hareket ettirebileceğimiz şekilde yapılmıştır. Bu şekilde orijini istediğimiz noktaya taşıyabiliriz ve konuyla ilgili çok daha fazla örnek şekil oluşturabilmektir. Eksenlerin mavi-sarı, şekillerin ise degişik renkler kullanılmasının amacı ise öğrencinin materyali daha rahat bir şekilde algılaması ve ilgisini çekmesidir. Çiviler sayesinde öğrenci istediği şekli oluşturabilecek, yansıma ve öteleme sonucu oluşan şekiller ile şeklin ilk hali arasında kıyaslama yapabilecektir. Materyalime başlamadan önce günlük hayatla ilişkilendirebilmek için tahtanın arkasında bulunacak şekilde resimler koyulmuştur. Bunun sebebi; öğrencinin öncelikli olarak kafasında soru işareti oluşturarak konuyla ilgili olarak meraklanmasının sağlanması amaçlanmıştır. Materyalde lastik kullanılarak öğrencinin istediği şekli oluşturabilmesi istenmiştir. Eksenler sabit bir şekilde yerleştrilmiştir. Eksenlerin mavi-sarı, şekillerin ise değişik renkler kullanılmasının amacı ise öğrencinin materyali daha rahat bir şekilde algılaması ve ilgisini çekmesidir. Çiviler sayesinde öğrenci istediği şekli oluşturabilecek, yansıma ve öteleme sonucu oluşan şekiller ile şeklin ilk hali arasında kıyaslama yapabilecektir. Materyalime başlamadan önce günlük hayatla ilişkilendirebilmek için tahtanın arkasında bulunacak şekilde resimler koyulmuştur. Bunun sebebi; öğrencinin öncelikli olarak kafasında soru işareti oluşturarak konuyla ilgili olarak meraklanmasının sağlanması amaçlanmıştır. Materyalde lastik kullanılarak öğrencinin istediği şekli oluşturabilmesi istenmiştir. Eksenler sabit bir şekilde yerleştrilmiştir. Eksenlerin mavi-sarı, şekillerin ise değişik renkler kullanılmasının amacı ise öğrencinin materyali daha rahat bir şekilde algılaması ve ilgisini çekmesidir. Çiviler sayesinde öğrenci istediği şekli oluşturabilecek, yansıma ve öteleme sonucu oluşan şekiller ile şeklin ilk hali arasında kıyaslama yapabilecektir.


"SİMETRİ VE ÖTELEME MUHAMMET MUSTAFA FANSA ÖMER FARUK CAMCI AKİF ALTUNTAŞ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ SİMETRİ VE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları