Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 2 İŞ MAKİNALARI OPERATÖRLERİ EĞİTİMİ HAZIRLAYAN TANER KARAÇAYLI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 2 İŞ MAKİNALARI OPERATÖRLERİ EĞİTİMİ HAZIRLAYAN TANER KARAÇAYLI."— Sunum transkripti:

1

2 1

3 2 İŞ MAKİNALARI OPERATÖRLERİ EĞİTİMİ HAZIRLAYAN TANER KARAÇAYLI

4  OPERATÖRÜN, EN KÖTÜ DURUMLARDA DAHİ, SAĞLIĞINI KORUMAK VE GÜVENLİĞİ SAĞLAMAK İÇİN YAPABİLECEĞİ BİRÇOK ŞEY VARDIR. 3

5  Emniyet cihazları sadece operatöre yardımcı olur. 4

6  Tipik trafik kazası niteliğinde olan kazalar: - Yanında çalışan kişiye çarpma -İş makinesinin yoldan çıkıp devrilmesi -Başkaları tarafından kullanılması sonucu kaza -Arazinin uygun olmaması sonucu devrilme -İşaretçiler, iş tarif edenlere ve yol gösterenlere çarpma 5

7 6

8  Yapılan iş esnasında meydana gelen kazalar: - İş makinesine çıkıp inerken düşme, -Kaldırılan taşın devrilmesi, -İstifin yıkılması -Vinç bomunun, damperin veya makinenin, Elektrik hattına teması -Sert zeminde çalışırken etraftaki kişilere malzeme sıçraması 7

9 8

10 -Kanalda çalışırken toprak kayması -Forklifte aşırı yük yükleyip önünü görememe -İş makinesinin (ekskavatörü) başka maksatla (Vinç gibi) kullanılması sonucu devrilmesi, -Teleskobik vincin ayakları açılmadan bomun uzatılması sonucu devrilme, -Makinenin arızalanması(frenin tutmaması, halatın kopması) sonucu kaza 9

11  Tamir bakım çalışmaları esnasında meydana gelen kazalar : - Hidrolik boşalması sonucu, kepçenin veya damperin altında kalma, -Radyatör vantilatörüne temas sonucu kaza, -Traktörün şaft miline kapılma sonucu kazalar 10

12  Operatörün (Sürücünün) ehil olmaması  Makinenin bakımlı olmaması  Makinenin emniyet sistemlerinin olmaması  Trafikte gerekli tedbirlerin alınmamış olması  İşyeri ortamında gerekli tedbirlerin alınmamış olması 11

13 12

14  MEVCUT BİLGİ VE TECRÜBESİ İLE OPERATÖRLER TARAFINDAN BULUNACAKTIR 13

15  Operatörlerin bilgileri sık sık yenilenmelidir  Emniyet tedbirlerine inanmaları sağlanmalıdır  Tedbirlere uyma alışkanlığı kazandırılmalıdır  Kişiye kendini kontrol edebilme kabiliyeti kazandırılmalıdır  Toplumun insanları denetlemesinin sağlanmalı, yönlendirmenin müspet yönde olmasının temini, kişiyi yanlışlardan vazgeçirip doğrulara yöneltmesini sağlanmalıdır.

16  Operatör Belgesi  G sınıfı sürücü belgesi 15

17  Operatörün bir emniyet programı olmalıdır 16

18  İş elbisesi uygun olmalıdır  Yırtık sarkık kısımlar olmamalıdır  Yüzük, saat, bilezik gibi takılar takılmamalıdır  Ceplere düşecek şeyler konmamalıdır 17

19 18

20  Baret  Emniyet Kemeri  Emniyet gözlüğü  Eldiven  Reflektör yelek  Kulaklık  Maske  Gözlük  ve diğer gerekli malzemeler kullanılmalıdır. 19

21 20

22 21

23 22

24  Makinenin operasyon karakteristiklerini  Makinenin bakımını  Makinenin kapasitelerini  Makinenin limitlerini 23

25  Yerleri  Fonksiyonları  Görevleri  Göstergeleri  Uyarı cihazları 24

26  Makine kontrol edilmeli, her parçasının emniyetli olarak yerinde olduğu ve görev yapar durumda olduğu belirlenmeli. Korkuluklar ve rüzgarlıklar, Uyarı cihazları Dikiz Aynaları Koruma cihazları, Emniyet kemerleri kontrol edilmelidir. 25

27 26

28 27

29  Olumsuz durumlar için önceden hazırlıklı olunmalıdır. En kötü ihtimal düşünülmeli, buna göre hazırlıklı olunmalıdır. İlk yardım malzemesi Yangın söndürme malzemesi olmalı nasıl kullanılacağı bilinmeli Ani yardım için nerelere baş vurulabileceği bilinmelidir. Herkesin, ilk yardım ve kurtarma faaliyetleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmalıdır. 28

30  Yolda veya çalışma esnasında refakatçiye ihtiyaç olup olmadığı belirlenmelidir.  İşaretçilerin kullandığı işaretlerin manaları bilinmelidir.  Yolun durumu, virajlar, delik çukur çamur buz olup olmadığı, ağır trafik durumu, kalın toz duman sis gibi durumlar bilinmelidir.  Gerekli işaretlerin belirlenmesi, İşaretçi (Manevracı)nın belirlenmesi gereklidir. 29

31  TEHLİKELİ SAHALARDA özel tedbirler alınmalıdır: Bu sahalar; Görüşün iyi olmadığı karanlık yerler Görüşün iyi olmadığı tozlu yerler Üstten bir malzemenin düşebileceği yerler Enerji hatlarının(Havai hatlar)olduğu yerler Yeraltı enerji hatlarının olduğu yerler Yeraltı gaz borularının olduğu yerler dir. 30

32 31

33 32

34  Operasyona başlamadan önce, bütün mahfazalar, emniyet kemerleri, makineye ait ve kişisel koruma donanımı gözden geçirilmeli, uygun ve görev yapar durumda olduğu belirlenmelidir.  Tamirata ihtiyaç gerektiren makineler tamir edilmeden ve çalışmasında sakınca olmadığına dair yetkililerden onay almadan çalıştırılmamalıdır. 33

35  Kaymayı önlemek için, kavrama demirlerindeki, basamaklardaki ve operatör kabinindeki yağın, gresin, karın, buzun ve çamurun silinmemsi gereklidir.  Aracınıza çıkmadan önce, aracın etrafında dolaşmalı, aracın yanında, altında veya içinde kimsenin olmadığından emin olunmalı, civarda çalışan işçiler uyarılmalı, makinenin çalıştırılacağı duyurulmalıdır. 34

36 35

37 36

38  Emniyet kemeri bağlanmalı,  Kontrol levyelerinin boşta olması sağlanmalı,  Motor operatör koltuğundan çalıştırılmalı,  Çevredekiler ikaz edilmeli, uyarılmalı,  Motor çalıştıktan sonra bütün göstergeler kontrol edilmeli ve uygun ve çalışır durumda olduğu görülmeli, 37

39 38

40  Servis acil durum ve park frenleri kontrol edilmelidir  Durup kalkabileceğinizden emin olunmalıdır  Vitesler kontrol edilmelidir  Direksiyon kontrol edilmelidir  Kova bıçak ve diğer ekipmanlar kontrol edilmelidir  Kontrol işlemleri EMİN BİR SAHADA yapılmalıdır. 39

41  Makine ve çevresinde diğer kişiler olmamalıdır  Operatör kabininde veya başka bir yerde insan taşınmamalıdır  Kova veya kepçe, asansör olarak kullanılmamalıdır  Yük, insan üstünden geçirilmemelidir 40

42 41

43 42

44 43

45 44

46 45

47 46

48  Geri manevralarında, geri manevra alarm sisteminin çalışmasından emin olunmalı, bir işaretçi yardımcı ile manevra yapılmalıdır.  TAŞINAN YÜKLER OPERATÖRÜN GÖRÜŞ ALANINI KAPATMAMALIDIR.  Tehlikeli sahalarda bir görevli tehlikeyi gözlemek üzere görevlendirilmeli, gerekli durumlarda operatörü ikaz etmelidir. 47

49  Kepçe ve bağlantı yere indirilmeli  Vites boşa alınmalı  Motor kapatılmalı  Anahtar alınmalı  Park freni çekilmeli  Düz yerde park edilmeli  Eğimli sahada dikey açıda park edilmeli  Eğimli yerde park edilmesi zorunlu olduğunda tekerlekler bloke edilmeli  Operatör kabini bekçi kulübesi gibi kullanılmamalı 48

50 49

51 50

52  Makine bakımı düz bir yerde yapılmalıdır  Tekerlekler bloke edilmelidir  Kepçe, bıçak gibi bağlantılar zemine indirilmelidir  Basınçlı sistemler boşta bırakılmalıdır  Akü boşa alınmalıdır  Mafsallı makinelerde direksiyon çevresi kilidi bağlanmalıdır  Gerekli ikaz ve uyarı levhaları takılmalıdır  Kepçe, bıçak, damper gibi araçlar kaldırılacak ise emniyet (demirleri )sistemleri ile desteklenmelidir. 51

53  Zeminin düzgün ve kuru olasına dikkat edilmelidir.  Araç kriko ile kaldırıldıktan sonra mutlaka sehpalarla desteklenmelidir.  Basınçlı kısımlar açılırken dikkatli olunmalı, önce basıncın düşmesi sağlandıktan sonra kapak tamamen açılmalıdır.  Ağır parçaların kaldırılması ve taşınmasında taşıma kaldırma kaidelerine riayet edilmelidir. 52

54 53

55 54

56 55

57  Benzine dikkat edilmelidir  Benzinle parça yıkanmamalıdır  Yakıt ikmali esnasında sigara içilmemeli  Yakıt ikmali esnasında motor kapatılmalı  Motor sıcak ise daha çok dikkat edilmeli  Yakıtın, sıcak yüzeylere dökülmesi önlenmeli  Yakıt ikmali esnasında statik elektriğe dikkat edilmeli  Akünün yanında sigara içilmemeli, açık alevle bulunmamalı  Start sıvıları emniyetli yerde muhafaza edilmelidir 56

58  Hangi söndürücülerin hangi yangınlarda kullanılabileceği bilinmelidir  Seyyar yangın söndürücüler dolu bulundurulmalı, kontrolleri yapılmış olmalı, etiketlenmiş olmalıdır 57

59 58

60  Tedbirli davranmalıdır. LASTİK KİLİT HALKALARI fırlayarak büyük kazalara sebep olduğu sık rastlanmaktadır. Bu sebeple, lastik yapılırken,  Çok eskimiş yıpranmış lastik kullanılmamalı  Lastikler uygun basınçla şişirilmeli  Lastik şişirirken yanda durulmalı  Lastik yaparken ve şişirirken koruyucu kafeste olmalı.  Lastik yaparken uygun aletler kullanılmalı 59

61  Uyuşturucu ilaç KULLANMAMALIDIR 60

62  Aracınızın kapasitesini biliniz ve limitlerini, kontrollerini, ölçü aletlerini, göstergeleri ve aletleri yakından tanıyınız. Eğer kamyonunuz emniyet kemeri gibi koruyucu cihazlar ihtiva ediyorsa - KULLANINIZ. 61

63 62

64  Kullanılacak el işaretlerini öğreniniz. Sizin ve sinyalcinin vasıtasını yürütmek için işaretçilerinizin kim olduklarına dikkat edip, talimatlarını takip ediniz Bütün işaretlere riayet ediniz. 63

65  Her zaman;  Bütün sinyalleri kontrol ediniz.  Motoru çalıştırmadan veya vasıtayı hareket ettirmeden önce kornaya basınız.  Çıkma - inmeyi usulüne göre yapınız.  Ayakta iken vasıtalara dikkat ediniz.  Bütün lastik tedbirlerine dikkat ediniz.  Her an kamyonu kontrol ediniz. 64

66  Hiçbir zaman;  Aşırı hız yapmayınız.  Yetkisiz kişiler taşımayınız.  Basamaklar üstünde hiç kimseyi seyahat ettirmeyiniz.  Hareket halinde bir vasıtadan inme / binme yaptırmayınız.  Tamirat gerektiren hiçbir vasıtayı kullanmayınız.  Emniyeti geliştiriniz, arttırınız, ilerletiniz ve genişletiniz. 65

67 66 KAMYON ŞÖFÖRÜ GÖREV YETKİ ve SORUMLULUĞU

68  Aracının bakımını, temizliğini, kontrollerini eksiksiz yapmak.  Saha içinde ve dışında aracını dikkatli ve kontrollü kullanmak.  Aşırı hız yapmamak.  Aracının her türlü arızasını, vakit kaybetmeden amirine bildirmek.  Saha içinde yaptığı manevralarda, işaretçinin uyarılarına göre hareket etmek. 67

69 68 MİKSER ŞÖFÖRÜ GÖREV YETKİ ve SORUMLULUĞU

70  Mikserin kullanımından sorumludur.  Mikserin bakımından ve temizliğinden sorumludur.  Beton bittikten sonra, mikserin yıkanma işlemi esnasında oluşan atık suyun çökeltme havuzuna boşaltılmasından sorumludur.  Aracını ilgili güvenlik talimatına uyarak kullanmak. 69

71  ÇÜNKÜ;  KAZALAR CAN YAKAR KAZALAR MADDİ KAYIPLARA SEBEP OLUR KAZALAR MANEVİ KAYIPLARA SEBEP OLUR KAZALAR TEDBİR ALINIRSA ÖNLENEBİLİR 70

72 71

73 72

74  OPERATÖRÜN, EN KÖTÜ DURUMLARDA DAHİ, SAĞLIĞINI KORUMAK VE GÜVENLİĞİ SAĞLAMAK İÇİN YAPABİLECEĞİ BİRÇOK ŞEY VARDIR. 73

75  İş Güvenliği bilinci olan tecrübeli operatör önemlidir.  Emniyet cihazları sadece operatöre yardımcı olur. 74

76  FİZİKİ OLARAK  ZİHHİ OLARAK  DUYGUSAL OLARAK  SOSYAL OLARAK  YETERLİ VE UYGUN OLMALIDIR. 75

77  KAİDELERE UYUN  EMNİYETİ DAHA ÇOK ARTIRMA İMKANLARINI ARAŞTIRIN 76

78 77

79  Vardiya çavuşları vardiya çalışanlarının baretsiz tünele girmesine izin vermez. Hiçbir kimse tünele baretsiz giremez.  Tünel ağızlarında uyarı amacıyla “BARETSİZ GİRİLMEZ” ve “ÖNCE EMNİYET” levhaları bulunmalıdır.  Tünel çalışmaları sırasında oluşacak taş düşmeleri, fay kopma ve kaymalarına karşı gerekli tahkimat için uygun ve yeterli malzeme tünel ağzında bulundurulmalıdır.  Bütün yeraltı çalışmalarında faylı ve blok düşmesi ihtimali olan yerlerde yapılan kontrollerden sonra gerektiğinde vakit geçirmeden tahkimat yapılır.  Tünel ve her türlü yeraltı çalışma alanları devamlı olarak vardiya çavuşları, daimi nezaretçi ve tünel mühendisleri tarafından tavan kontrolü yaptırılır ve gerekli önlemler alınır. 78

80  Vardiya aralarında ve her türlü duruşlarda yükleyicilerin içerisinde, altında ve yakınında istirahat edilemez.  Tünel çalışmasında farları yanmayan veya tek farla çalışan yükleyici ve kamyonlar sorumlusu tarafından derhal tamir ettirilir.Aksi halde çalıştırılamazlar.  Nakliye kamyonlarının damperleri kalkık vaziyette hareket ettirilmesi yasaktır. 79

81  (0) SIFIR İŞ KAZASI  (0) SIFIR İŞ GÜCÜ KAYBI  (0) SIFIR İŞ GÖREMEZLİK GÜN SAYISIDIR Başaracağımıza inancımız tamdır. 80

82 81 WEB sayfası

83 82 BENİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.


"1 2 İŞ MAKİNALARI OPERATÖRLERİ EĞİTİMİ HAZIRLAYAN TANER KARAÇAYLI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları