Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜNLÜK DERS PLANI DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi SINIF : İlköğretim 7 SINIF : İlköğretim 7 ÜNİTE :

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜNLÜK DERS PLANI DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi SINIF : İlköğretim 7 SINIF : İlköğretim 7 ÜNİTE :"— Sunum transkripti:

1 GÜNLÜK DERS PLANI DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi SINIF : İlköğretim 7 SINIF : İlköğretim 7 ÜNİTE : 1.Allah’a İman ÜNİTE : 1.Allah’a İman KONU : 3.d. Yumuşak Huylu Olmak KONU : 3.d. Yumuşak Huylu Olmak SÜRE : İki ders saati SÜRE : İki ders saati YÖNTEM : Örnek olay yöntemi, takrir yöntemi, soru cevap tekniği YÖNTEM : Örnek olay yöntemi, takrir yöntemi, soru cevap tekniği ARAÇ GEREÇ : Bilgisayar ARAÇ GEREÇ : Bilgisayar ÖZEL AMAÇ : Yumuşak huyluluğun kişiyi diğer insanlara sevdiren ve yaklaştıran bir haslet olduğunu kavrar. ÖZEL AMAÇ : Yumuşak huyluluğun kişiyi diğer insanlara sevdiren ve yaklaştıran bir haslet olduğunu kavrar.

2 Davranışlar : 1.Yumuşak huyluluğun tanımını yapar. 2. Yumuşak huylulukla sert davranışın birbirinin zıttı olduğunu söyler. 3. Yumuşak huyluluğun insana kazandırdıklarını söyler. 4. Sert davranışların ve öfkenin insana kaybettirdiklerini söyler. 5. Anlatılan örnek olaydaki hatalı davranışları bulur, doğru davranışın ne olduğunu söyler. 6. Yumuşak huylulukla ilgili bir hadis meali söyler.

3 G İ R İŞ BÖLÜMÜ Dikkat Çekme : Aşağıdaki örnek olay metni bilgisayardan sınıfa yansıtılır. “ Şimdi bu ilginç olayı dikkatlice okuyun, dersimizi bu örnek olayı tartışarak işleyeceğiz. Elif, yeni sınıfına alışmaya çalışmaktadır. Diğer arkadaşlarından birkaç ay sonra başladığı için sınıfta kimseyi tanımamaktadır. Sıra arkadaşı olan Sibel hakkında, sınıftaki diğer arkadaşlarından hiç iyi şeyler duymamıştır. Sınıfta hiç kimse Sibel’i sevmemektedir. Çünkü Sibel arkadaşlarına çok sert ve kaba davranmakta ve basit olaylardan büyük kavgalar çıkarmaktadır. Ayrıca arkadaşlarının sırlarını kavgalar sırasında bir bir ortaya dökmektedir. Bu yüzden sınıftaki herkes ondan uzak durmakta ve onunla konuşmamaktadır. Sibel birkaç defa Elif’ le de kavga etmiştir. Elif’e masada kitaplarını kendi önüne koymasını, masayı hiçbir şekilde dağıtmamasını, kendi eşyalarına kesinlikle dokunmamasını çok sert ve kırıcı bir dille söylemiştir. Elif’in sınıfta kimseyle arkadaş olmaması için Elif’e sert uyarılar yapmaktadır. Elif biriyle görüşüp konuşacak olsa Sibel ona sıkıntı verip, kavga çıkarmaktadır. Elif, Sibel’in aksine çok iyi huylu ve güzel davranışlara sahip olduğu için sınıftaki arkadaşları onunla arkadaş olmak istemektedirler. Elif’e Sibel olmadığı zamanlarda, Sibel’den uzak durmasını, onunla arkadaşlık yapmamasını söylemektedirler. Elif, Sibel hakkında duydukları ve yaşadıkları sonucunda onu yalnız bırakmayı düşünmektedir.” Elif, yeni sınıfına alışmaya çalışmaktadır. Diğer arkadaşlarından birkaç ay sonra başladığı için sınıfta kimseyi tanımamaktadır. Sıra arkadaşı olan Sibel hakkında, sınıftaki diğer arkadaşlarından hiç iyi şeyler duymamıştır. Sınıfta hiç kimse Sibel’i sevmemektedir. Çünkü Sibel arkadaşlarına çok sert ve kaba davranmakta ve basit olaylardan büyük kavgalar çıkarmaktadır. Ayrıca arkadaşlarının sırlarını kavgalar sırasında bir bir ortaya dökmektedir. Bu yüzden sınıftaki herkes ondan uzak durmakta ve onunla konuşmamaktadır. Sibel birkaç defa Elif’ le de kavga etmiştir. Elif’e masada kitaplarını kendi önüne koymasını, masayı hiçbir şekilde dağıtmamasını, kendi eşyalarına kesinlikle dokunmamasını çok sert ve kırıcı bir dille söylemiştir. Elif’in sınıfta kimseyle arkadaş olmaması için Elif’e sert uyarılar yapmaktadır. Elif biriyle görüşüp konuşacak olsa Sibel ona sıkıntı verip, kavga çıkarmaktadır. Elif, Sibel’in aksine çok iyi huylu ve güzel davranışlara sahip olduğu için sınıftaki arkadaşları onunla arkadaş olmak istemektedirler. Elif’e Sibel olmadığı zamanlarda, Sibel’den uzak durmasını, onunla arkadaşlık yapmamasını söylemektedirler. Elif, Sibel hakkında duydukları ve yaşadıkları sonucunda onu yalnız bırakmayı düşünmektedir.” Hedeften haberdar etme : Bu dersin sonunda yumuşak huylu olmanın ne olduğunu ve insanları birbirine yaklaştırmada ne kadar önemli olduğunu öğreneceksiniz.

4 GELİŞME BÖLÜMÜ Örnek olayı tartışmak için öğrencilere şu sorular sorulur:

5 1. Şimdi Elif sizce ne yapmalıdır? Neden? 2. Sibel’in yanlışları nelerdir? 3. Sizin böyle bir arkadaşınız olsa ne hissederdiniz? 4. Sınıftakilerin Sibel’e karşı takındıkları tavır doğru mudur? Neden? 5. Siz Sibel’in yerinde olsaydınız, herkesin sizden uzaklaştığını gördüğünüzde neler hissederdiniz? 6. Sizce sürekli kavga çıkaran insanlardan uzak durulmalı mıdır? 7. İnsanın her olay karşısında yumuşak davranması doğru mudur?

6 Yumuşak huyluluk, öfke ve kızgınlık anında öfkeyi yenmek ve hoşgörülü olmaktır. Yumuşak huyluluk, öfke ve kızgınlık anında öfkeyi yenmek ve hoşgörülü olmaktır. Yumuşak huylu olmak, ince ve kibar davranmak, insanı yücelten güzel huylardandır. Sevgili Peygamberimiz, yumuşak huylu olmak konusunda şöyle buyurmuştur: Yumuşak huylu olmak, ince ve kibar davranmak, insanı yücelten güzel huylardandır. Sevgili Peygamberimiz, yumuşak huylu olmak konusunda şöyle buyurmuştur: “ Yumuşak huylu olmaktan ayrılmayın. Yumuşak huyluluk insanı güzelleştirir.” (Müslim, 45 Kitabu’l- Birr, C.3, s.2004) “ Yumuşak huylu olmaktan ayrılmayın. Yumuşak huyluluk insanı güzelleştirir.” (Müslim, 45 Kitabu’l- Birr, C.3, s.2004) Yumuşak huylu olanlar çevrelerinde sevilip sayılırlar. Herkes onlarla arkadaş olmaya gayret eder. Çünkü onlar herkesle iyi geçinmeye çalışırlar. Yumuşak huylu olanlar çevrelerinde sevilip sayılırlar. Herkes onlarla arkadaş olmaya gayret eder. Çünkü onlar herkesle iyi geçinmeye çalışırlar. Bunlar anlatıldıktan sonra öğrencilerden çevrelerindeki bu tip insanlara örnek vermeleri ve bu insanların yumuşak huylu olmalarının kendilerine neler kazandırdığını söylemeleri istenir. Öfkeli ve kaba insanlarla, yumuşak huylu insanlar arasındaki farklar öğrencilere buldurulur. Bunlar anlatıldıktan sonra öğrencilerden çevrelerindeki bu tip insanlara örnek vermeleri ve bu insanların yumuşak huylu olmalarının kendilerine neler kazandırdığını söylemeleri istenir. Öfkeli ve kaba insanlarla, yumuşak huylu insanlar arasındaki farklar öğrencilere buldurulur.

7 Yumuşak huylu insanlar çevrelerinde sevilip sayılırlar, öfkeli ve kaba insanlar sevilmezler. Yumuşak huylu insanlarla herkes konuşup görüşmek ister; öfkeli ve kaba insanlardan herkes uzak durur. Yumuşak huylu insanlara insanlar yardım ederken öfkeli ve kaba insanlara kimse yardım etmek istemez. Yumuşak huylu insanları Allah ve peygamberi överken, öfkeli ve kaba bir insan olmak yasaklanır. Peygamberimiz, son derece yumuşak huylu idi. Kimseyi kırmaz ve kimseye kızıp, bağırıp çağırmazdı.şimdi onun hadislerinden birkaçına bakacağız: “ Gerçek pehlivan, güreşte rakibini yene değil; öfkelendiğinde öfkesini yenendir.” ( Buhari,78 Kitabu’l- Edep, C. 7, s.99) “ Allah, her zaman yumuşak davranılmasını sever.” ( Buhari, 88 Kitabu’l- isabeti’l- Mürteddin, c.8, s.51) Bütün bunların yanısıra hiçbir zaman unutulmamalıdır ki, yumuşak huylu olmak, onur kırıcı davranışlara katlanmak, alay ve hakaret karşısında susmak anlamına gelmez. Müslüman onurlu olmalıdır. Haksızlığa meydan vermemelidir. Yumuşak huylu insanlar çevrelerinde sevilip sayılırlar, öfkeli ve kaba insanlar sevilmezler. Yumuşak huylu insanlarla herkes konuşup görüşmek ister; öfkeli ve kaba insanlardan herkes uzak durur. Yumuşak huylu insanlara insanlar yardım ederken öfkeli ve kaba insanlara kimse yardım etmek istemez. Yumuşak huylu insanları Allah ve peygamberi överken, öfkeli ve kaba bir insan olmak yasaklanır. Peygamberimiz, son derece yumuşak huylu idi. Kimseyi kırmaz ve kimseye kızıp, bağırıp çağırmazdı.şimdi onun hadislerinden birkaçına bakacağız: “ Gerçek pehlivan, güreşte rakibini yene değil; öfkelendiğinde öfkesini yenendir.” ( Buhari,78 Kitabu’l- Edep, C. 7, s.99) “ Allah, her zaman yumuşak davranılmasını sever.” ( Buhari, 88 Kitabu’l- isabeti’l- Mürteddin, c.8, s.51) Bütün bunların yanısıra hiçbir zaman unutulmamalıdır ki, yumuşak huylu olmak, onur kırıcı davranışlara katlanmak, alay ve hakaret karşısında susmak anlamına gelmez. Müslüman onurlu olmalıdır. Haksızlığa meydan vermemelidir.

8 SONUÇ BÖLÜMÜ Özet: Öğrencilere yumuşak huyluluğun tanımı yaptırılır. Kişiye sağladığı faydaları anlattırılır. Öfke ve sert davranışların kişiye zararları anlattırılır. Hangi durumlarda yumuşak huylu olmayacağımız söylettirilir. Böylece konunun özeti yaptırılır. Değerlendirme: 1. Yumuşak huyluluğun tanımını yapın. 2. İnsanlara karşı yumuşak davranmanın kişiye sağladığı yararlar nelerdir? 2. İnsanlara karşı yumuşak davranmanın kişiye sağladığı yararlar nelerdir? 3. Öfkeli ve sert davranışların zararları nelerdir? 3. Öfkeli ve sert davranışların zararları nelerdir? 4. Her durumda kişinin yumuşak huylu davranması doğru mudur? Hangi durumlarda yumuşak olunmamalıdır? 4. Her durumda kişinin yumuşak huylu davranması doğru mudur? Hangi durumlarda yumuşak olunmamalıdır? 5. Yumuşak huylulukla ilgili bir hadis söyleyin. 5. Yumuşak huylulukla ilgili bir hadis söyleyin.

9 HAZIRLAYAN:HAZIRLAYAN: Aybala YILMAZ C.Ü. İlahiyat Fakültesi


"GÜNLÜK DERS PLANI DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi SINIF : İlköğretim 7 SINIF : İlköğretim 7 ÜNİTE :" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları