Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Zühtü BAKIR – Daire Başkanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Zühtü BAKIR – Daire Başkanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü."— Sunum transkripti:

1  Zühtü BAKIR – Daire Başkanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü

2 Montaj Lisans Anlaşmaları Yan Sanayi Gelişimi Yerlileştirme Kapasite Artırımı Modernizasyon Yeni Modellerin İhracı Çağdaş ve yeni modeller Üretimde tam entegrasyon Ar-Ge, Tasarım ve Teknoloji Yönetimi, Fikri ve Sınai Haklar İTHAL İKAMESİ GEÇİŞ PERİYODU AB/TR Gümrük Birliği Serbest Pazar Küresel Rekabet VİZYON Bölgede Ar-Ge ve Üretim Üssü Olmak 2

3 İzmir Adapazarı Ankara İSTANBUL Gölcük Aksaray İzmit Bursa Eskişehir Adana Yan Sanayinin % 85’i 3

4 F İ RMASAH İ B İ MARKAKAPAS İ TE (adet/yıl) Tofa ş Ortak Giri ş imFiat Oyak RenaultOrtak Giri ş imRenault Ford OtosanOrtak Giri ş imFord Toyota100% YabancıToyota Hyundai AssanOrtak Giri ş imHyundai Karsan100% YerliKarsan, Peugeot (Lisans) Honda Türkiye100% YabancıHonda B.M.C100% YerliBMC M. Benz TürkOrtak Giri ş imMercedes Benz Anadolu IsuzuOrtak Giri ş imIsuzu Temsa100% YerliTemsa, Mitsubishi (Lisans) Otokar100% YerliOtokar6.700 MANOrtak Giri ş imMAN1.700 TOPLAM

5 Komple motor ve motor parçaları, Isıtma / soğutma sistemleri HVAC sistemleri Aktarma organları Fren sistemleri ve parçaları Hidrolik ve pnömatik aksamlar Süspansiyon parçaları Emniyet aksamları Kauçuk ve lastik parçalar Şasi aksam ve parçaları Dövme ve döküm parçalar Elektrik ekipmanları ve aydınlatma sistemleri Akü Oto camları Koltuklar Tasarım & Mühendislik hizmetleri Simülasyon hizmetleri Komple motor tasarımı ve üretimi ile bazı aktarma organlarının tasarımı ve üretimi hariç bir otomobilin % yerli üretimi mümkün. Başlıca üretilen aksam ve parçalar şunlardır: 5

6 adet (yaklaşık1,6 milyon adet kapasite) Üretim adet (ithal araç oranı % 59) Pazar adet (binek araç oranı % 56) İhracat adet (binek araç oranı % 77) İthalat 20 milyar dolar (Türkiye’nin toplam ihracatındaki payı %15) Toplam Otomotiv Sanayi İhracatı kişi ( ana sanayi & yan sanayi) İstihdam 6

7 75 Milyar Dolar İhracat Toplam 4 milyon adet araç Üretim Ana sanayi Kapasite Kullanım Oranı % 90 KKO 1,6 milyon adet araç İç Pazar İç pazarda yerli araç oranı % 62 Yerlilik 7

8 Avrupa Birliği Mevzuatı  119 adet Direktif  « e » işareti  Türkiye = e37  Tüm araçlar için ve aksam, sistem ve ayrı teknik üniteler için tip onayı  Sadece AB27’de geçerli  Ayrıca, ülkemiz de AB27 tarafından verilen onayları tanımaktadır Birleşmiş Milletler Mevzuatı  126 adet Regülasyon  « E » işareti  Türkiye = E37  Sadece aksam, sistem ve ayrı teknik üniteler için tip onayı  Henüz tam araç için bir düzenleme yok  50 ülkede geçerli (AB27, Japonya, Kore, Rusya...)

9  MARTOY = Yolcu ve eşya taşımaya mahsus araçlar  TORTOY = Tarım ve orman traktörleri  MOTOY = İki veya üç tekerlekli araçlar  AİTM = Tadilatlar, üst yapılar ve dönüşümler 9  Tip Onay Kuruluşu = Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı  Onay işaretleri = e37 ve E37  Tip onay testleri için görevlendirilmiş Teknik Servisler;  Türk Standardları Enstitüsü  Tarım Aletleri Test Merkezi  Tüv-Süd Teknik  Frenteknik Otomotiv  Consept Test Merkezi

10 Hafif Yolcu ve Ticari Araçlardan Çıkan Emisyonlar (Euro 5 ve Euro 6) Bakımından ve Araç Tamir ve Bakım Bilgilerine Erişim Konusunda Motorlu Araçların Tip Onayına İlişkin Yönetmelik AT 715/2007 Araçlarda Kullanılan Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlardan Yayılan Gaz ve Parçacık Halindeki Kirleticilerin Emisyonlarına ve Araçlarda Kullanılan Doğalgaz veya Sıvılaştırılmış Petrol Gazı ile Çalışan Pozitif Ateşlemeli Motorlardan Yayılan Gaz Kirleticilerin Emisyonlarına Karşı Alınacak Tedbirlerle İlgili Tip Onayı Yönetmeliği 2005/55/AT Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin Genel Güvenliği ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliği 661/2009/AT

11 Hafif yolcu ve ticari araçlara motordan çıkan zararlı gaz emisyonlarının Yönetmelikte belirtilen emisyon sınır değerleri aşıldığında, sürücüye bir hatanın varlığını işaret eden araç üzerinde teşhis sistemi (OBD); ayrıca, aracın egzoz ve buharlaşma emisyonlarını kontrol eden ve/veya sınırlayan kirlilik kontrol cihazları takılmalıdır. Emisyon kontrol sisteminin, aracın normal çalışmasında ve kullanımında karşılaşılması beklenen şartlarda emisyon kontrol sisteminin etkinliğini azaltan, herhangi bir kısmının çalışmasını başlatmak, modüle etmek, geciktirmek veya devre dışı bırakmak amacıyla sıcaklık, araç hızı, motor devri (RPM), vites, manifold vakumu veya başka bir parametreyi algılayan iptal tertibatlarının kullanımı yasaktır. İmalatçılar; yetkili dağıtıcılara ve tamircilere standart bir format kullanarak, bağımsız operatörlere internet siteleri vasıtasıyla kolaylıkla erişilebilir ve seri bir biçimde araç tamir ve bakım bilgilerine sınırlandırılmamış ve standart erişim sağlamak zorundadır. AT 715/2007

12 Otobüs, kamyon ve çekici gibi ağır hizmet araçlarına motordan çıkan zararlı gaz emisyonlarının Yönetmelikte belirtilen emisyon sınır değerleri aşıldığında, sürücüye bir hatanın varlığını işaret eden araç üzerinde teşhis sistemi (OBD) takılmalıdır. OBD sistemleri, motorun bütün ömrü boyunca arıza tiplerini tanımlamayı mümkün kılacak şekilde tasarımlanmalı, imal edilmeli ve araca yerleştirilmelidir. Motorun muayenesi, teşhisi, düzenli bakımı (servisi) veya onarımı için gerekli olan OBD sistemine erişim, kısıtlanmamış olmalı ve standart hale getirilmiş olmalıdır. 2005/55/AT

13 Bu direktifin amacı, motorlu araçların yapım ve kullanım bakımından  karayolu yapısına ve trafik güvenliğine uyma  sağlık ile çevrenin korunması  yakıt verimliliği ve  karbondioksit emisyonuna ilişkin tip onayı şartlarını belirlemektir. 661/2009/AT kapsamındaki Akıllı Ulaşım Sistemleri Lastik Basınç İzleme Sistemleri Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi Gelişmiş Acil Frenleme Sistemleri Elektronik Kararlılık Kontrol Sistemleri 661/2009/AT

14 M1 (otomobil) kategorisi araçlar; optimum yakıt tüketimi ve karayolu güvenliği çerçevesinde, herhangi bir lastikte basınç kaybı meydana geldiğinde, gerekli olduğu zaman sürücüyü uyaracak araç içi uyarı verme yeteneğine sahip hassas bir lastik basınç izleme sistemi ile donatılır. Bunu gerçekleştirmek için teknoloji bakımından tarafsız ve maliyet etkin yaklaşıma da izin veren uygun limitler teknik özellikler için de belirlenir. FAZLA HAVA BASINCI DÜŞÜK HAVA BASINCI DOĞRU HAVA BASINCI 661/2009/AT – Madde 9

15 Kaynak: Bestaş Elektronik - Optik San. ve Tic. A.Ş. Örnek lastik basınç izleme sistemi

16 M2 (minibüs), M3 (otobüs), N2 (kamyon) ve N3 (büyük kamyon ve çekici) kategorisi araçlar, bu Yönetmeliğin ve uygulama tedbirlerinin şartlarını karşılayan şeritten ayrılma uyarı sistemi ile donatılır. 661/2009/AT – Madde 10

17 M2 (minibüs), M3 (otobüs), N2 (kamyon) ve N3 (büyük kamyon ve çekici) kategorisi araçlar, bu Yönetmeliğin ve uygulama tedbirlerinin şartlarını karşılayan gelişmiş acil frenleme sistemi ile donatılır. 661/2009/AT – Madde 10

18 Kazadan 2.6 s. Önce Görsel ve sesli çarpışma uyarısı Kazadan 2.6 s. Önce Görsel ve sesli çarpışma uyarısı Kazadan 1.6 s. Önce Sesli ikaz üç kere tekrarlandıktan sonra; sürücü herhangi bir tepki vermezse Acil Frenleme Sistemi kısmi frenlemeye başlar Kazadan 1.6 s. Önce Sesli ikaz üç kere tekrarlandıktan sonra; sürücü herhangi bir tepki vermezse Acil Frenleme Sistemi kısmi frenlemeye başlar Kazadan 0.6 s. Önce Sürücünün çarpışmadan kaçınmak için son fırsatı Kazadan 0.6 s. Önce Sürücünün çarpışmadan kaçınmak için son fırsatı Mercedes-Benz CL Sınıfı - PRE-SAFE sistemi örneği Kaynak:

19 M 1 (otomobil) ve N 1 (kamyonet) kategorisi araçlar, bu Yönetmeliğin ve uygulama tedbirlerinin şartlarını karşılayan elektronik kararlılık sistemi ile donatılır. 661/2009/AT – Madde 12 Yetersiz manevra durumu Aşırı manevra durumu

20 661/2009/AT – Madde 12

21  Motorlu araçların karayolu, otopark, servis istasyonu, muayene istasyonu vb. gibi diğer mekanlarla bilgi alışverişine imkan sağlayacak teknik donanıma sahip olması  Araç arıza, bakım ve kaza bilgilerinin ilgili istasyonlara iletimi için motorlu araçların gerekli teknik donanıma sahip olması  Motorlu araç üreticilerinin akıllı ulaşım sistemleri tasarım ve uygulamalarına katılım sağlaması  Akıllı ulaşım sistemlerinin yasal otoriteler tarafından denetim amacıyla kullanımına açık olması

22  Zühtü BAKIR – Daire Başkanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı


" Zühtü BAKIR – Daire Başkanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları