Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI. KALİTENİN ÖNEMİ ALTI SİGMA NEDİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI. KALİTENİN ÖNEMİ ALTI SİGMA NEDİR?"— Sunum transkripti:

1 ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI

2 KALİTENİN ÖNEMİ

3 ALTI SİGMA NEDİR?

4    Yeni Anlayış Kalite Eski Anlayış Yüksek Kalite =Yüksek Maliyet Kalite İç ve Dış Başarısızlık Maliyetleri Maliyetleri Eski Anlayış Değerlendirme ve Önleme Önleme Maliyetleri Maliyetleri  İç ve Dış Başarısızlık Maliyetleri Maliyetleri Değerlendirme ve Önleme Önleme Maliyetleri Maliyetleri Yeni Anlayış Yüksek Kalite =Düşük Maliyet

5 Sigma Süreç kapasitesiMilyon fırsattaki hata miktarı 6 Sigma3.4 5 Sigma233 4 Sigma Sigma Sigma Sigma

6 Niçin Altı Sigma 99% İyi (3.8 Sigma) 99% İyi (3.8 Sigma)  Saatte 20,000 kayıp posta  Musluklardan günde onbeş dakika sağlıksız su akması  Haftada 5,000 hatalı ameliyat  Büyük bir hava alanında günde 2 uzun veya kısa iniş  Yılda 200,000 yanlış reçete  Ayda 7 saat elektirik kesintisi Saatte 7 kayıp posta Saatte 7 kayıp posta Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Haftada 1.7 hatalı ameliyat Haftada 1.7 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Yılda 68 hatalı reçete Yılda 68 hatalı reçete 34 yılda 1 saat elektirik kesintisi 34 yılda 1 saat elektirik kesintisi % İyi (6 Sigma) % İyi (6 Sigma) dan fazla nüfusa sahip bir büyük metropolde

7 DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Define Analiz Analyse Ölçme Measure İyileştirme Improve Kontrol Control

8 Analiz et İyileştir GÜNLÜK PROBLEM TanımlaÖlç Kontrol İSTATİSTİKSEL ÇÖZÜM İSTATİSTİKSEL PROBLEM PRATİK ÇÖZÜM ALTI SİGMA’DA PROBLEM ÇÖZÜMÜ

9 ALTI SİGMA’DA KAPALI ÇEVRİM X İşin kalitesi İşin kalitesi Müşteri memnuniyeti Müşteri memnuniyetiY Müşteri istekleri Müşteri istekleri Müşteri memnuniyeti Müşteri memnuniyeti Karlılık Karlılık Genel işin performansı Genel işin performansı Y= f(X)

10 Üst Yönetim Takımı (Şampiyonlar) Kalite Konseyi Master Black Belts Kalite Organizasyonu

11 SON TEŞEKKÜRLERTemmuz,2003 Deniz Nesipoğlu


"ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI. KALİTENİN ÖNEMİ ALTI SİGMA NEDİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları