Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan Akif ATABEY NO: 1090320229 Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği (İ.Ö) 2. SINIF Kayseri2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan Akif ATABEY NO: 1090320229 Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği (İ.Ö) 2. SINIF Kayseri2008."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan Akif ATABEY NO: Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği (İ.Ö) 2. SINIF Kayseri2008

2 İçindekiler Faruk Nafiz Çamlıbel’in; Hayatı Hayatı Edebi kişiliği Edebi kişiliği Eserleri Eserleri Şiirlerinden seçmeler Şiirlerinden seçmeler Kaynakça Kaynakça

3 Faruk Nafiz Çamlıbel 18 Mayıs 1898'de İstanbul’da doğdu. 18 Mayıs 1898'de İstanbul’da doğdu. İstanbul Darülfünun'u Tıp Fakültesi'ndeki eğitimini yarım bıraktı. İstanbul Darülfünun'u Tıp Fakültesi'ndeki eğitimini yarım bıraktı. Kayseri, İstanbul ve Ankara’da liselerde ve öğretmen okullarında edebiyat dersleri verdi. Kayseri, İstanbul ve Ankara’da liselerde ve öğretmen okullarında edebiyat dersleri verdi arasında Demokrat Parti'den İstanbul’dan milletvekili seçildi arasında Demokrat Parti'den İstanbul’dan milletvekili seçildi. 27 Mayıs 1960’tan sonra bir süre Yassıada’da tutuklu kaldı. 27 Mayıs 1960’tan sonra bir süre Yassıada’da tutuklu kaldı. 8 Kasım 1973’te Akdeniz’de seyreden Samsun gemisinde yaşamını yitirdi. 8 Kasım 1973’te Akdeniz’de seyreden Samsun gemisinde yaşamını yitirdi.

4 "Milli Edebiyat"a dönüş sürecinden etkilenerek divan edebiyatı yazım kalıbı olan aruz veznini terk etmiş; "Milli Edebiyat"a dönüş sürecinden etkilenerek divan edebiyatı yazım kalıbı olan aruz veznini terk etmiş; Bu dönüşüme destek vermek amacıyla "Hecenin Beş Şairi"nden (Beş Hececiler) biri olmuştur. Bu dönüşüme destek vermek amacıyla "Hecenin Beş Şairi"nden (Beş Hececiler) biri olmuştur.Beş HececilerBeş Hececiler

5 Yenilikçi edebiyatımızın geçiş döneminde dili, tekniği ve romantik İstanbullu kişiliğiyle de olsa, Anadolu gerçeğine açıldı. Türkçe’nin gelişmesine büyük katkı sağladı. Yenilikçi edebiyatımızın geçiş döneminde dili, tekniği ve romantik İstanbullu kişiliğiyle de olsa, Anadolu gerçeğine açıldı. Türkçe’nin gelişmesine büyük katkı sağladı.edebiyat romantikTürkçeedebiyat romantikTürkçe

6 Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim şiirinin yanında üçüncü bir kümenin oluşmasına etken oldu. Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim şiirinin yanında üçüncü bir kümenin oluşmasına etken oldu. Yahya Kemal BeyatlıAhmet Haşim Yahya Kemal BeyatlıAhmet Haşim

7 Biraz Cenap Şahabettin’den, büyük ölçüde de Yahya Kemal Beyatlı'dan etkilenerek ilk şiirlerini aruz vezniyle yazdı. Biraz Cenap Şahabettin’den, büyük ölçüde de Yahya Kemal Beyatlı'dan etkilenerek ilk şiirlerini aruz vezniyle yazdı.Cenap ŞahabettinYahya Kemal BeyatlıCenap ŞahabettinYahya Kemal Beyatlı Sonra hece veznine döndü. Sonra hece veznine döndü.

8 Anadolu insanının duygularını işleyerek Milli edebiyat akımının yurtçu duyarlılığını zenginleştirdi. Anadolu insanının duygularını işleyerek Milli edebiyat akımının yurtçu duyarlılığını zenginleştirdi.Milli edebiyatMilli edebiyat

9 Erkek bencilliğini yücelten aşk şiirleri de yazdı. Erkek bencilliğini yücelten aşk şiirleri de yazdı.

10 Anayurt adlı dergiyi 8 sayı çıkardı. Anayurt adlı dergiyi 8 sayı çıkardı. "Çamdeviren", "Deli Ozan" gibi takma isimlerle mizah şiirleri yazdı. "Çamdeviren", "Deli Ozan" gibi takma isimlerle mizah şiirleri yazdı. Fıkra, manzum oyun, roman türünde eserleri de var. Fıkra, manzum oyun, roman türünde eserleri de var.FıkraoyunromanFıkraoyunroman

11 "Eserlerimin Ruhu" adıyla yayımlanan ilk şiiri, 1913 yılında Peyam gazetesinin edebiyat ekinde yer aldı. "Eserlerimin Ruhu" adıyla yayımlanan ilk şiiri, 1913 yılında Peyam gazetesinin edebiyat ekinde yer aldı. Ertesi yıl, "Saat" adlı manzumesi Çocuk Dünyası dergisinde yayımlandı. Ertesi yıl, "Saat" adlı manzumesi Çocuk Dünyası dergisinde yayımlandı.

12 Faruk Nafiz Çamlıbel yalın ve içtenlikli bir dil kullanarak aruz ölçüsüyle yazdığı ilk şiirlerini 1918’de Şarkın Sultanları, 1919’da Gönülden Gönül’e adlı kitaplarında topladı. Faruk Nafiz Çamlıbel yalın ve içtenlikli bir dil kullanarak aruz ölçüsüyle yazdığı ilk şiirlerini 1918’de Şarkın Sultanları, 1919’da Gönülden Gönül’e adlı kitaplarında topladı.

13 Sonralarıysa aruz ölçüsünden uzaklaşarak hece ölçüsünü benimsedi ve şiirlerinde hecenin özellikle 7+7 kalıbına bir ses zenginliği kazandırdı. Sonralarıysa aruz ölçüsünden uzaklaşarak hece ölçüsünü benimsedi ve şiirlerinde hecenin özellikle 7+7 kalıbına bir ses zenginliği kazandırdı.

14 Bu dönemde bir “memleket edebiyatı” yaratmak isteğiyle Anadolu insanının aşkını (Han Duvarları), eski sevdaları (Çoban Çeşmesi) dile getiren şiirler yazdı. Bu dönemde bir “memleket edebiyatı” yaratmak isteğiyle Anadolu insanının aşkını (Han Duvarları), eski sevdaları (Çoban Çeşmesi) dile getiren şiirler yazdı.

15 Gerçek sanatın Anadolu’ya yönelmesi gerektiğini ortaya koymak başlıca kaygılarından biri oldu. Gerçek sanatın Anadolu’ya yönelmesi gerektiğini ortaya koymak başlıca kaygılarından biri oldu.

16 “Başka sanat bilmeyiz karşımızda dururken Söylenmemiş bir masal gibi Anadolu’muz Arkadaş biz bu yolda türküler tuttururken Sana uğurlar olsun ayrılıyor yolumuz.” Dörtlüğünde olduğu gibi…

17 Faruk Nafiz Çamlıbel, şiirin yanı sıra, yurt ve milliyet sevgisini işlediği Akın (1932), toplumsal gerçeklere yöneldiği Canavar (1925) gibi oyunlar da yazdı. Faruk Nafiz Çamlıbel, şiirin yanı sıra, yurt ve milliyet sevgisini işlediği Akın (1932), toplumsal gerçeklere yöneldiği Canavar (1925) gibi oyunlar da yazdı.

18 Yazın çalışmaları şiirden ibaret kalmamış; sanattan yoksun bırakılmış halka yönelik oyunlar kaleme almıştır. Yazın çalışmaları şiirden ibaret kalmamış; sanattan yoksun bırakılmış halka yönelik oyunlar kaleme almıştır.

19 Eserlerinde gerçekçi bir lirizm ortaya koymuştur. Eserlerinde gerçekçi bir lirizm ortaya koymuştur.

20 Yeni Lisan anlayışıyla gelişim sürecinde olan Türkçenin bilhassa Anadolu yöresinde yaygınlaşması için çalışmıştır. Yeni Lisan anlayışıyla gelişim sürecinde olan Türkçenin bilhassa Anadolu yöresinde yaygınlaşması için çalışmıştır.Anadolu

21 Cumhuriyetin 10. kuruluş yıldönümü için Behçet Kemal ile birlikte, "10. Yıl Marşı"nı mısralara dökmüş ve Türk milletine armağan etmiştir. Cumhuriyetin 10. kuruluş yıldönümü için Behçet Kemal ile birlikte, "10. Yıl Marşı"nı mısralara dökmüş ve Türk milletine armağan etmiştir.

22 Edebiyatımıza “Memleket Edebiyatı”, gibi çeşitli isimlerle kayıt düşülen bu oluşumda Faruk Nafiz, şiirleriyle önemli bir yere sahiptir. Edebiyatımıza “Memleket Edebiyatı”, gibi çeşitli isimlerle kayıt düşülen bu oluşumda Faruk Nafiz, şiirleriyle önemli bir yere sahiptir.

23 Memleket edebiyatı, milli mücadeleden ve Anadolu’da yeni kurulmuş olan Cumhuriyet devletinden etkilenmiştir. Memleket edebiyatı, milli mücadeleden ve Anadolu’da yeni kurulmuş olan Cumhuriyet devletinden etkilenmiştir.

24 Enis Behiç Koryürek Enis Behiç Koryürek Halit Fahri Ozansoy Halit Fahri Ozansoy Orhan Seyfi Orhon Orhan Seyfi Orhon Yusuf Ziya Ortaç Yusuf Ziya Ortaç İle birlikte milli edebiyat misyonu için çalıştılar

25 Yeni Mecmua (1918), Ümid ( ), Edebi Mecmua (1919), Nedim (1919), Temaşa (1920) ve daha birçok yayın organında yer aldı. Yeni Mecmua (1918), Ümid ( ), Edebi Mecmua (1919), Nedim (1919), Temaşa (1920) ve daha birçok yayın organında yer aldı.

26 Faruk Nafiz, 1921 yılında, Kurtuluş Savaşı'nın melankolik sosyal havasından etkilendi. Faruk Nafiz, 1921 yılında, Kurtuluş Savaşı'nın melankolik sosyal havasından etkilendi.Kurtuluş SavaşıKurtuluş Savaşı Halkın bilinçlendirilmesine yardım etmek, milli mücadeleye faydalı bir şekilde destek verebilmek için, öğretmenlik yapmak istedi. Halkın bilinçlendirilmesine yardım etmek, milli mücadeleye faydalı bir şekilde destek verebilmek için, öğretmenlik yapmak istedi. İlk görev yeri Kayseri'ydi İlk görev yeri Kayseri'ydi

27 Ünlü "Han Duvarları" adlı şiirini Kayseri Lisesi'ne edebiyat öğretmenliği görevine gelirken yazdı. Ünlü "Han Duvarları" adlı şiirini Kayseri Lisesi'ne edebiyat öğretmenliği görevine gelirken yazdı.Kayseri LisesiKayseri Lisesi

28 ESERLERİ ŞİİR : Şarkın Sultanları (1919) Gönülden Gönüle (1919) Dinle Neyden (1919) Çoban Çeşmesi (1926) Suda Halkalar (1928) Bir Ömür Böyle Geçti (1933) Elimle Seçtiklerim (1934) Akarsu (1937) Tatlı Sert (Mizah Şiirleri, 1938) Akıncı Türküleri (1938) Heyecan ve Sükûn (1959) Zindan Duvarları (1967) Han Duvarları (Seçme Şiirler, 1969)

29 OYUN: Canavar (1925) Öz yurt (1932) Akın (1932) Kahraman (1933) Yayla Kartalı (1945) OYUN: Canavar (1925) Öz yurt (1932) Akın (1932) Kahraman (1933) Yayla Kartalı (1945)

30 ROMAN: Yıldız Yağmuru (1936) ROMAN: Yıldız Yağmuru (1936)

31 Şiirlerinden Seçmeler Sanat Sen kubbesinde ince bir mozaik arar da Gezersin kırk asırlık bir mabedin içini Bizi sarar bir sülüs yazı görsek duvarda Bize heyecan verir bir parça kırık çini

32 Şiirlerinden seçmeler (devam) Beşikten mezara kadar Seni istakbal için önce gelmek cihana, Ve başkasından almak sonra geliş müjdeni. Bir nefes dinlenmeden yıllarca koşmak sana, Aramak her tarafta...Bulmamak asla seni.

33 Han duvarları Ey köyleri hududa bağlayan yaşlı yollar Dönmeyen yolculara ağlayan yaşlı yollar Ey garip çizgilerle dolu han duvarları Ey hanların gönlümü sızlatan duvarları...

34 Kaynakça www. SiirDostu.com www. SiirDostu.comSiirDostu.com


"Hazırlayan Akif ATABEY NO: 1090320229 Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği (İ.Ö) 2. SINIF Kayseri2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları