Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Birkaç yük birden aynı zamanda kaldırıldığı veya taşındığı zaman, daima en ağır yükün çatalların arka kısmına koyulması gerekmektedir. Ağır yükler çatalların.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Birkaç yük birden aynı zamanda kaldırıldığı veya taşındığı zaman, daima en ağır yükün çatalların arka kısmına koyulması gerekmektedir. Ağır yükler çatalların."— Sunum transkripti:

1

2  Birkaç yük birden aynı zamanda kaldırıldığı veya taşındığı zaman, daima en ağır yükün çatalların arka kısmına koyulması gerekmektedir. Ağır yükler çatalların arka kısmına yerleştirilerek, yük merkezi mesafesi ön tekerlere doğru daraltılır ve bu yükün daha kararlı, dengeli olmasını sağlar.  Çatalları öne doğru yatırmak yük merkezini ön tekerden uzaklaştırır ve genellikle çatallar yükseltildiği zaman kararlı olmayan bir durum oluşturur. Çatalların kendi ağırlıkları hariç çatallar yükseltildiği zaman asla çatalları öne doğru eğimlendirilmemelidir.  Ayak ve ellerinizi nereye koyduğunuza dikkat etmelisiniz. Sıkışma noktalarından uzak olduğunuzdan emin olun  El ve ayaklarınızı forkliftinizin içinde tutun.

3  Hareket halinde iken, yürüme yolları ve kavşaklarda dikkatli olun, yavaşlayın ve sık sık korna çalınız. Yön değiştirmeden önce tamamen durarak yön değiştirme yapılması gerektiğini hatırlayınız.  Çatallar yükseltilmiş konumda iken çatalların altında kendiniz veya başkalarının durmasına ve yürümesine müsaade etmeyiniz.  Forkliftinizi bir kaldırma, indirme servis elemanı gibi kullanmayınız. İnsanların güvenle kaldırılması için özel tasarlanmış palet vb. donanımlar kullanmaksızın, çatal üstünde birini kaldırmayı ASLA denemeyiniz.  Geri geri giderken diğer insanları ikaz etmek amacıyla bazı forkliftler geri vites ikaz sistemi ile donatılmıştır. Geri geri gideceğiniz zaman geriye dönüp, bakmayı ve korna çalmayı UNUTMAYINIZ.

4

5

6 Fabrika forklift ve araç geçiş alanlarına malzeme konulmaması veya işlem yapılmaması gerekirdi.

7

8 Forklift çatalı üzerine binilerek yüksekte çalışma yapılmaması gerekirdi.

9

10 Parçaların taşınması esnasında forkliftlerin kaldırma aracı (vinç, caraskal vb.) gibi kullanılmaması gerekirdi.

11

12 Forklift yolu üzerinde bakım yapılmaması gerekirdi.

13

14 Forklift yolu yakınında bakım yapılmaması gerekirdi.

15

16 Forklift yolu üzerindeki atık ve dökülen sıvıların temizlenmesi gerekirdi.

17

18 c Forklift yolu üzerinde değil, fabrikada belirlenmiş olan yürüyüş yolundan yürünmesi gerekirdi. Forklift ile yapılan manevralarda yakında bulunan çalışanlara dikkat edilmesi ve gerekirse çalışanın korna ile uyarılası gerekirdi. c

19

20 Forklift ile geriye yapılan manevralarda diğer personeli uyaracak sesli ve ışıklı ikaz sisteminin ve dikiz aynasının forklift üzerinde olması gerekirdi. Operatörün geriye manevralarda dikkatli davranması gerekirdi.

21

22 Forklift üzerine çıkılarak bakım yapılmaması gerekirdi.

23

24 Forkliftin çatallarının hidrolik ve silindirlerinin kontrolü yapılırken çatal altında durulmaması gerekirdi.

25

26 Forkliftin çatallarının üzerinden forkliftin hareket düğme veya kollarına ulaşmaya çalışılmaması gerekirdi.

27

28 Forkliftin lastik değişimi yada diğer bakım işlemleri esnasında çatallar yere paralel ve tam olarak yere indidirilmiş vaziyette tutulması gerekirdi.

29

30 Forkliftin hidroliğinin her an boşalabileceğinin düşünülmesi ve çatallar altında durulmaması gerekirdi.

31

32 Forkliftin çatalları indirilmeden çatal altında bakım yapılmaması gerekirdi.

33

34 Forkliftin dişli, zincir vb. tertibatının takılması yada onarımı esnasında çatallar indirilmeden çatal altında bakım yapılmaması gerekirdi.

35

36 Forkliftin akrobatik şekilde sürülmemesi gerekirdi.

37 Kazadan Önceki Durum Yaya elinde cep telefonu güvenlik şeridinden yürüyor, forklift operatörü ise kendi yolunda çelik sac rulosu taşıyor.

38 Kaza Anı Yaya aniden forkliftin yoluna çıkınca forklift operatörü frene sıkıca basıyor, çelik sac rulosu forkliftten kayıyor ve yayaya çarpıyor.

39 Kazadan Önceki Durum Depodaki ampülü değiştirmek için paletler forklift çatalında üst üste konuyor ve kişi paletlerin üzerine çıkıyor.

40 Kaza Anı Forklift operatörü lambanın tam yerine gelmek için forklifti hareket ettirince paletlerin dengesi bozuluyor ve kişi paletlerle birlikte aşağıya düşüyor.)

41 Kazadan Önce Kamyon şoförü kamyon çalışır durumda iken forklift operatörünün son parçayı kamyona yüklemesini bekliyor.

42 Kaza Anı Forklift operatoru son yükten henüz çatalı kurtarmadan kamyon şoförü yükleme tamamlandı zannedip kamyonu hareket ettiriyor, forklift devriliyor ve forklift operatörü forkliftin altında kalıyor.)

43 Aşağıdaki yapılacaklar ve yapılmayacaklar tüm forklift operatörleri tarafından uygulanmalıdır:  Hergün Forklifti çalıştırmadan evvel lastikleri, yağ ve akaryakıt seviyelerini, radyatörü, aküyü, yangın söndürücüyü, frenleri, alt ölü limitleri, ikaz siren ve lambalarını ve ters göstergeleri kontrol ediniz.  Önde görme alanınızı kısıtlayan yük taşıyorsanız, geri geri gidin.  Eğimli yollarda yokuş yukarı çıkarken yük varsa yükü önünüze alın veya boşken düz olarak gidin.  Forklifti güvenli bir hızda kullanın, tepelerde, köşelerde veya rampalarda ekstra dikkatli olun.  Yükü kaldırmadan evvel denge durumunu kontrol edin.  Depo içerisindeki tüm trafik kurallarına uyun, yayaların olduğu yerlerde dikkatli olun.  Forkliftten inerken forklift bıçaklarını aşağı indirin ve anahtarı üzerinden alın.  Elleriniz ve ayaklarınız Forkliftin içinde olsun.  Forklift Operatörü Dışında kimse forkliftin içinde bulunmamalıdır.

44


" Birkaç yük birden aynı zamanda kaldırıldığı veya taşındığı zaman, daima en ağır yükün çatalların arka kısmına koyulması gerekmektedir. Ağır yükler çatalların." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları