Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL BAŞARISI VE AİLELER. Çocuğunuzun Okul Başarısının Değerlendirilmesi Genellikle şu noktalara göre değerlendirme yapılır. 1-Beklentimizi karşıladı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL BAŞARISI VE AİLELER. Çocuğunuzun Okul Başarısının Değerlendirilmesi Genellikle şu noktalara göre değerlendirme yapılır. 1-Beklentimizi karşıladı."— Sunum transkripti:

1 OKUL BAŞARISI VE AİLELER

2 Çocuğunuzun Okul Başarısının Değerlendirilmesi Genellikle şu noktalara göre değerlendirme yapılır. 1-Beklentimizi karşıladı mı? 2-Emeğimizi karşılayacak bir sonuç aldı mı? 3-Takdirname veya Teşekkür aldı mı? 4-Zayıf dersi var mı? 5-Abla, ağabey veya küçük kardeş kadar başarılı mı? 6-Komşu veya Akraba çocuğu kadar başarılı mı?

3 Okul başarısını değerlendirmede beklentiler önemli bir yer tutar. Bu durumda ailenin okul başlangıcında yani sene başında bir beklentisinden söz edilebilir. Nitekim yapılan bir problem tarama anketinde, *”ailemin okul başarı beklentileri çok yüksek “ % 11,13 *”Ailem ders çalışmam için sürekli baskı yapıyor” % 8,26 Sonuçlarını aldık demek ki önce çocuğumuzla ilgili beklentilerimizi gözden geçirmemiz gerekiyor.

4 Sık Rastlanan Okul Başarı Beklenti Hataları. oOkul başarısı konusunda tanımlanmış bir beklenti yoktur. -” İyi bir karne bekliyorum.” -”Başarılı olmanı bekliyorum.” gibi sözlerle ifade edilir. oGerçekçi olmayan bir başarı beklentisi söz konusudur. -”Bütün derslerin 5 olacak” vb sözlerle ifade edilir. oÇocuğun Okul başarı beklentisi ona sorulmadan oluşturulur. oBaşka kişiler baz alınarak başarı beklentisi oluşturulur. -”En az halanın kızı Selin kadar başarılı olacaksın” vb sözlerle ifade edilir. -Okul başarı beklentisi genellikle sonuca yada karneye endekslidir.

5 Okul Başarı Beklentileri Nasıl Oluşturulmalı Hedef mutlaka somut olarak tanımlanmalı (yıl sonu için hedefimiz 4,00 not ort. Ulaşmak.) Hedefler beklentiler gerçekçi olmalı. Hedef ve beklentiler çocuğunuzla birlikte belirlenmeli anne-baba sadece rehberlik etmeli. Hedef ve beklentiler çocuğun kişisel becerilerine göre belirlenmeli. Beklentilerde sonucun yanında süreçte dikkate alınmalı. Belirlenen hedefler mutlaka yazılı olmalı. Çocuğunuz bu hedefe ulaştığında kendinle gurur duyması sağlanmalı yani onun hedefi sizin de beklentiniz olmalı. Hedef’e ulaşıldığında bir ödül verilmeli aksi olursa da bir yaptırım seçilebilir.

6 Okul Başarısını Sağlama Süreci -Bir araştırma Eğitim Öğretim yılında,Rehberlik Servisince hazırlanan ve altı hafta süren “verimli çalışma programı” na katılan 26 öğrenciye bir anket uyguladık. Onlardan 7 soru başlığında aşağıdaki sonuçları aldık.

7 1-Sizce okulda başarılı olmak için en önemli çalışma nedir? a)Dersi iyi dinlemek: %23 b)Dersleri düzenli aralıklarla tekrar etmek: % 42 c)Sınavlara yakın zamanlarda yoğun bir şekilde ders çalışmak: % 1 d)Bir plan çerçevesinde ders çalışmak:%34

8 2-Okulda başarılı olmak için sıklıkla uyguladığınız yöntem hangisidir? a)Dersi iyi dinlemek: %34 b)Dersleri düzenli aralılarla tekrar etmek :% 26 c)Sınavlara yakın zamanlarda yoğun bir şekilde ders çalışmak:%26 d)Bir plan çerçevesinde ders çalışmak:%1

9 3-Planlı bir şekilde ders çalışmayı ne kadar uyguladın a)Birkaç gün:%30 b)Birkaç hafta:%30 c)Birkaç ay:%23 d)En az bir yıldır uyguluyorum:%15

10 4-Planlı ders çalışmanı etkileyen en önemli faktör nedir? a)Televizyon :%38 b)Ailemin davranışları:% 0 c)Cep telefonu,bilgisayar:%23 d)Canımın istememesi:%38

11 5-Planlı bir şekilde ders çalışmak için ailenden beklentin nedir? a)Eve misafir kabul etmemeliler:%15 b)Ben ders çalışırken TV izlememeliler:%0 c)Bana ders çalışmayla ilgili baskı yapmamalılar:%19 d)Normal günlük yaşamlarına devam etmeliler:%65

12 6-Plan yapmadaki sorumluluk kime ait? a)Ailemin:%0 b)Öğretmenlerimin:%0 c)Arkadaşlarımın:%0 d)Kendim:%100

13 7-Hazırladığın planı uygulamadaki temel sorumlu olarak kimi görüyorsun? a)Ailemi:%0 b)Öğretmenlerimin:%0 c)Arkadaşlarımın:%0 d)Kendimi:%100

14 Ders Başarısını Nasıl sağlarız Okul başarısını yakalamanın bazı unsurları vardır bunları hatırlayalım.  Temel ihtiyaçların karşılanması.(beslenme,barınma, Isınma,uyku, dinlenme vb.)  Okul yoluyla bir meslek elde edilmesine kararlı olmak.  Gerekli zeka ve yeteneklere sahip olmak.  Okul için gerekli ders araç ve gereçlerine sahip olmak ve etkin olarak kullanmak.  Yıl boyunca ulaşılacak hedeflerin belirlenmesi.  Okul yaşamını etkileyecek sağlık sorunları olamamak.  Aileden gerekli sevgi ve desteğin olduğuna inanılması.  Sadece okul faaliyetlerine değil tüm yaşam faaliyetlerine gerektiği kadar zaman ayrılması.  Planlı ders çalışmak.  Öğrenilen bilgilerin düzenli aralıklarla tekrar edilmesi.  İyi bir dinleyici olmak ve not tutmak.  Başarısızlılar konusunda hazırlıklı olmak.

15 Ders çalışmak kimin sorumluluğudur?

16 Okul Başarısı Konusunda Anne- Babaya düşen görevler.  Model olmalıyız.  Ders çalışma için fiziki ortamı hazırlamalıyız.  Evde sıcak, sakin ve huzurlu bir atmosfer yaratmalıyız.  Çocuğumuzla daima açık bir iletişim içinde olmalıyız.  Çocuğumuz ders çalışsın diye diğer sorumluluklarını üstlenmemeliyiz.  Ayda bir okulu ziyaret ederek öğretmenleriyle görüşmeliyiz.  Çocuğumuzda bir uyum sorunu gözlemlediğimizde okul rehberlik servisine başvurmalıyız.  Çocuğumuzun günlük çalışma planına saygı duymalıyız.  Okulla ilgili bir sorun olduğunda zaman geçirmeden çocuğumuzla konuşmalı ve bir eylem planı hazırlamalıyız.  Elde edilecek okul başarı sonucunun yasal ve kişinin kendi çabası sonucu elde edilmesine özen göstermeliyiz.

17 KONTRAT Bu yöntem on yaşından büyük bireylerde etkili olmaktadır.bizde sizin için bir örnek kontrat hazırladık. Konumuz: okul başarı hedefi Ders çalışma zamanı Ve ders çalışma biçimi.

18 Kontrat Örneği KONTRAT Bu anlaşma ailesinin üyelerince hazırlanmıştır. Anlaşma antlaşmanın yapıldığı an yürürlüğe girer …………………günü yürürlükten kalkar. ANLAŞMA HÜKÜMLERİ: (Öğrenci İçin) Devam ettiğim sınıfı yıl sonu başarı ortalaması ile bitireceğim. Hafta içi günlerde her gün saat ders çalışacağım. Hafta sonu günlerde ve tatillerde en az saat ders çalışacağım. Derslerimi her gün düzenli olarak tekrar edeceğim. Okuldaki günümü neler yaptığımı anneme veya babama anlatacağım. Okulda bir sorun yaşadığımda mutlaka büyüklerime danışacağım. Evdeki diğer sorumluluklarım olan yerine getireceğim. Diğer hükümler: ANLAŞMA HÜKÜMLERİ: (Anne-Baba için) Oğlum Kızımın devam ettiği sınıfı yıl sonu başarı ortalaması ile bitirmesini destekliyorum. Ona sorumluluklarını yerine getirdiği sürece “ders çalış” demeyeceğiz. Ona ders çalışması için gerekli ortamı hazırlayacağız. Onu ve anlattıklarını tüm dikkatimizle dinleyeceğiz. Onun günlük planına saygı duyacağız. Hedefine ulaşması durumunda ile ödüllendireceğiz. Kontrata uymadığı taktirde ile cezalandıracağız. Diğer Hükümler: TarafTaraf TarafŞahit

19 Nur ÇELİMLİ Rehber Öğretmen


"OKUL BAŞARISI VE AİLELER. Çocuğunuzun Okul Başarısının Değerlendirilmesi Genellikle şu noktalara göre değerlendirme yapılır. 1-Beklentimizi karşıladı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları