Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE."— Sunum transkripti:

1 AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU pedagojiformasyon.com

2 7.Sınıf 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR Öğrenme Alanı: Kuran ve Yorumu KAZANIMLAR: 1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı ayırt eder. 2.Din anlayışındaki yorum farklılıklarını fark eder. 3.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. 4.İslam düşüncesindeki tasavvufi yorum biçimlerini tanır. 5.Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. 6.Din anlayışındaki farklılıkların niçin birer zenginlik olduğunu açıklar. 7.Din anlayışındaki yorumların vukufla olabileceğinin farkında olur. 8.Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. 1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı ayırt eder. 2.Din anlayışındaki yorum farklılıklarını fark eder. 3.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. 4.İslam düşüncesindeki tasavvufi yorum biçimlerini tanır. 5.Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. 6.Din anlayışındaki farklılıkların niçin birer zenginlik olduğunu açıklar. 7.Din anlayışındaki yorumların vukufla olabileceğinin farkında olur. 8.Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.

3 1. Kazanım: Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı ayırt eder. حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا اُهِلَّ لِغَيْرِ اللهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا اَكَلَ السَّبُعُ اِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَاَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِاْلاَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِى الْيَوْمَ اَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَاَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى وَرَضِيتُ لَكُمُ اْلاِسْلاَمَ دِينًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِى مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لاِثْمٍ فَاِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ “...Bugün size dininizi tamamladım, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için İslam’ı beğendim...” (MAİDE 3. Ayet) حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا اُهِلَّ لِغَيْرِ اللهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا اَكَلَ السَّبُعُ اِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَاَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِاْلاَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِى الْيَوْمَ اَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَاَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى وَرَضِيتُ لَكُمُ اْلاِسْلاَمَ دِينًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِى مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لاِثْمٍ فَاِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ “...Bugün size dininizi tamamladım, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için İslam’ı beğendim...” (MAİDE 3. Ayet)

4 KAVRAMLARI AÇIKLAMA: NİMET: İnsanın sahip olduğu ve kendisine dünya ve âhirette yararı dokunan maddî ve manevî varlıklar, imkânlar ve ihsanlar anlamında kullanılır. İnsanın eşi, işi, evi, çocukları, itibarı ve makamı, malı ve mülkü, aklı, görme, duyma, okuma, anlama, dileme ve benzeri yetenekleri, aklı, yiyip içtikleri, giyip kullandığı eşyası, sağlığı ve benzeri imkânlar birer nimettir. KAVRAMLARI AÇIKLAMA: NİMET: İnsanın sahip olduğu ve kendisine dünya ve âhirette yararı dokunan maddî ve manevî varlıklar, imkânlar ve ihsanlar anlamında kullanılır. İnsanın eşi, işi, evi, çocukları, itibarı ve makamı, malı ve mülkü, aklı, görme, duyma, okuma, anlama, dileme ve benzeri yetenekleri, aklı, yiyip içtikleri, giyip kullandığı eşyası, sağlığı ve benzeri imkânlar birer nimettir.

5 5. Kazanım: Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. Razılık ve Kul Hakkı - اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ اِخْوَةٌ فَاَصْلِحُوا بَيْنَ اَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ – Bütün mü’minler kardeştir. O halde her ne zaman araları açılırsa, kardeşlerinizin arasını düzeltin ve yolunuzu yordamınızı Allah’ın kitabıyla bulmaya çalışın ki, O’nun rahmetine erebilesiniz. (HUCÛRAT 10. Ayet) Yukarıdaki âyette verilmek istenen mesaj nedir?

6 BAKIŞ AÇISINI BULMA: -Mü’minlerin birbirlerinden ayrılmamaları gerektiği, aralarında bir küslük olduğu zaman diğer mü’minler tarafından bunun düzeltilmesi gerektiği.

7 AYET - يَآاَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ – - اِرْجِعِى اِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً – - فَادْخُلِى فِى عِبَادِى – - وَادْخُلِى جَنَّتِى – 27-Ey tertemiz, korku ve kedere kapılmayan, huzura kavuşan insan! 28-Dön Rabbine O’ndan razı olarak ve rızasını kazanmış bulunarak. 29-Artık katıl has kullarımın arasına 30-ve gir cennetime. (FECR Ayetler) - يَآاَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ – - اِرْجِعِى اِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً – - فَادْخُلِى فِى عِبَادِى – - وَادْخُلِى جَنَّتِى – 27-Ey tertemiz, korku ve kedere kapılmayan, huzura kavuşan insan! 28-Dön Rabbine O’ndan razı olarak ve rızasını kazanmış bulunarak. 29-Artık katıl has kullarımın arasına 30-ve gir cennetime. (FECR Ayetler)

8 ANAHTAR KAVRAMLARI BELİRLENMESİ: -Razı; Uygun bulan, benimseyen, isteyen, kabul eden anlamına gelir.

9 MUHASİPLİK (Yol Kardeşliği) - اِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ اِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللهَ يَدُ اللهِ فَوْقَ اَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَاِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ اَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللهَ فَسَيُؤْتِيهِ اَجْرًا عَظِيمًا – Ey peygamber! Sana bağlılıklarını bildirenler, Allah’a olan bağlılıklarını göstermiş olurlar. Allah’ın eli, onların elleri üzerindedir yani aslında onlar sana el uzatıp söz verirken Allah’a söz vermiş oluyorlar. Allah onlarla daima beraberdir. Artık kim Allah’a verdiği sözü bozarsa, zararı kendinedir ve kim de Allah’a karşı verdiği söze uyarsa, Allah ona büyük bir ödül verecektir. (FETİH 10. Ayet) Yukarıdaki ayette verilmek istenen mesaj nedir? - اِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ اِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللهَ يَدُ اللهِ فَوْقَ اَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَاِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ اَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللهَ فَسَيُؤْتِيهِ اَجْرًا عَظِيمًا – Ey peygamber! Sana bağlılıklarını bildirenler, Allah’a olan bağlılıklarını göstermiş olurlar. Allah’ın eli, onların elleri üzerindedir yani aslında onlar sana el uzatıp söz verirken Allah’a söz vermiş oluyorlar. Allah onlarla daima beraberdir. Artık kim Allah’a verdiği sözü bozarsa, zararı kendinedir ve kim de Allah’a karşı verdiği söze uyarsa, Allah ona büyük bir ödül verecektir. (FETİH 10. Ayet) Yukarıdaki ayette verilmek istenen mesaj nedir?

10 BAKIŞ AÇISINI BULMA: Birbirlerine bir konuda söz veren, aynı yolda beraber olan kişilerin sözlerinden dönmemeleri ve birbirlerini yalnız bırakmamaları.

11 HADİS “Ya Ali! Sen dünyada da ahirette de benim kardeşimsin.” Tirmizî, Menâkıb, hadis.

12 8. Kazanım: Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. - اَللهُ وَلِىُّ الَّذِينَ اَمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ اِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوآ اَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ اِلَى الظُّلُمَاتِ اُولَئِكَ اَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ - Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir. (BAKARA 256. ayet) - اَللهُ وَلِىُّ الَّذِينَ اَمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ اِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوآ اَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ اِلَى الظُّلُمَاتِ اُولَئِكَ اَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ - Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir. (BAKARA 256. ayet) KAVRAMLARI AÇIKLAMA: TAĞUT: ALLAH’IN SINIRLARI DEMEKTİR. KAVRAMLARI AÇIKLAMA: TAĞUT: ALLAH’IN SINIRLARI DEMEKTİR.

13 AYET - مَا اَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْاَنَ لِتَشْقَى – Ey Muhammed! Biz sana bu Kur’ân’ı, üzülüp sıkıntı çekmen için indirmedik. (TAHA 2. Ayet) Yukarıdaki âyette verilmek istenen mesaj nedir? - مَا اَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْاَنَ لِتَشْقَى – Ey Muhammed! Biz sana bu Kur’ân’ı, üzülüp sıkıntı çekmen için indirmedik. (TAHA 2. Ayet) Yukarıdaki âyette verilmek istenen mesaj nedir?

14 BAKIŞ AÇISINI BULMA: -Kur’an’a uyulduğu takdirde insanların dünya ve ahiret hayatının kolaylaşacağı, zorlaşmayacağı.

15 AYET - وَجَاهِدُوا فِى اللهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَيكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِى الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ اَبِيكُمْ اِبْرَهِيمَ هُوَ سَمَّيكُمُ الْمُسْلِمينَ مِنْ قَبْلُ وَفِى هَذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَاَقِيمُوا الصَّلَوةَ وَاَتُوا الزَّكَوةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللهِ هُوَ مَوْلَيكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ – Ve Allah’ın davası için, O’nun yolunda gösterilmesi gereken, en zorlu ve en üstün çabalara girişin. Mesajına muhatap ve taşıyıcı olarak, sizi seçen ve bu din konusunda üzerinize bir zorluk ve güçlük yüklemeyen O’dur. Sizin dininizi de, babanız İbrahim’in dini gibi, geniş kapsamlı yapıp güçlük yüklemedi. O Allah, bundan önceki kitaplarda da, bu Kur’ân’da da size müslümanlar adını verdi ki, peygamber size şahit ve örnek olsun, siz de insanlara, şahit ve güzel örnek olasınız. Öyleyse namazınıza devamlı ve duyarlı olun, arınmanız için verilmesi gereken zekatı verin ve Allah’a sımsıkı bağlanın. Sizin gerçek efendiniz O’dur. Ne güzel efendi ve ne güzel yardımcıdır O. (HAC 78. Ayet) - وَجَاهِدُوا فِى اللهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَيكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِى الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ اَبِيكُمْ اِبْرَهِيمَ هُوَ سَمَّيكُمُ الْمُسْلِمينَ مِنْ قَبْلُ وَفِى هَذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَاَقِيمُوا الصَّلَوةَ وَاَتُوا الزَّكَوةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللهِ هُوَ مَوْلَيكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ – Ve Allah’ın davası için, O’nun yolunda gösterilmesi gereken, en zorlu ve en üstün çabalara girişin. Mesajına muhatap ve taşıyıcı olarak, sizi seçen ve bu din konusunda üzerinize bir zorluk ve güçlük yüklemeyen O’dur. Sizin dininizi de, babanız İbrahim’in dini gibi, geniş kapsamlı yapıp güçlük yüklemedi. O Allah, bundan önceki kitaplarda da, bu Kur’ân’da da size müslümanlar adını verdi ki, peygamber size şahit ve örnek olsun, siz de insanlara, şahit ve güzel örnek olasınız. Öyleyse namazınıza devamlı ve duyarlı olun, arınmanız için verilmesi gereken zekatı verin ve Allah’a sımsıkı bağlanın. Sizin gerçek efendiniz O’dur. Ne güzel efendi ve ne güzel yardımcıdır O. (HAC 78. Ayet)

16 AYET - لآ اِكْرَاهَ فِى الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الغَىِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لاَ انْفِصَامَ لَهَا وَاللهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ – Artık dine girmekte baskı ve zorlama yoktur. İslâm yeryüzünde duyulup bilinmek suretiyle doğruluk, sapıklıktan ayrılıp belli olmuştur. O halde şeytânî güçlere ve düzenlere uymayı reddedenler ve Allah’a inananlar, hiçbir zaman kopmayacak en sağlam kulp olan İslâm’a tutunmuşlardır. Zira Allah herşeyi işitendir, herşeyi bilendir. (BAKARA 256. Ayet) Yukarıdaki âyette yer alan ilke nedir? - لآ اِكْرَاهَ فِى الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الغَىِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لاَ انْفِصَامَ لَهَا وَاللهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ – Artık dine girmekte baskı ve zorlama yoktur. İslâm yeryüzünde duyulup bilinmek suretiyle doğruluk, sapıklıktan ayrılıp belli olmuştur. O halde şeytânî güçlere ve düzenlere uymayı reddedenler ve Allah’a inananlar, hiçbir zaman kopmayacak en sağlam kulp olan İslâm’a tutunmuşlardır. Zira Allah herşeyi işitendir, herşeyi bilendir. (BAKARA 256. Ayet) Yukarıdaki âyette yer alan ilke nedir?

17 İLKELERİ BULMA: -Dine girmek veya girmemek insanın kendi seçimidir. Bu konuda kimseye bir zorlama yapılamaz.

18 AYET - فَذَكِّرْ اِنَّمَآ اَنْتَ مُذَكِّرٌ – - لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُسَيْطِرٍ – 21-İşte böyle ey peygamber! Onlara öğüt ver, senin görevin yalnızca öğüt vermektir. 22-Sen onları inanmaya zorlayıp zorla imana getirebilecek de değilsin. (GÂŞİYE Ayetler.) - فَذَكِّرْ اِنَّمَآ اَنْتَ مُذَكِّرٌ – - لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُسَيْطِرٍ – 21-İşte böyle ey peygamber! Onlara öğüt ver, senin görevin yalnızca öğüt vermektir. 22-Sen onları inanmaya zorlayıp zorla imana getirebilecek de değilsin. (GÂŞİYE Ayetler.)

19 KAVRAMLARI AÇIKLAMA Öğüt Bir kimseye yapması veya yapmaması gereken şeyler için söylenen söz, nasihat Öğüt Bir kimseye yapması veya yapmaması gereken şeyler için söylenen söz, nasihat

20 AYET - وَقُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شَاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيَكْفُرْ اِنَّا اَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا اَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَاِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِى الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَ تْ مُرْتَفَقًا - De ki: Gerçekleri içeren bu Kur’ân, Rabbinizden gelmiştir. Artık dileyen inansın, dileyen inkâr etsin. Şüphe yok ki biz, zalimlere öyle bir ateş hazırladık ki, etrafındaki alev duvarlar onları çepeçevre kuşatır. Susayıp su istedikleri zaman kaynamış katran gibi bir su ikram edilir de, bu su yüzlerini bile kavurur gider. Ne kötü bir sudur o, ne kötü bir dayanacak koltuktur orası. (KEHF 29. Ayet)

21 KAVRAMLARI AÇIKLAMA İNKAR: Bir şeyin varlığını kabul etmeme, yok sayma, yadsıma.

22 - لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِىَ دِينِ – Öyleyse sizin hayat tarzınız size, benim dinim de banadır. (KAFİRÛN 6. Ayet) Yukarıda Ayette verilmek istenen mesaj nedir? - لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِىَ دِينِ – Öyleyse sizin hayat tarzınız size, benim dinim de banadır. (KAFİRÛN 6. Ayet) Yukarıda Ayette verilmek istenen mesaj nedir? AYET

23 BAKIŞ AÇISI BULMA: Ayet Kimsenin seçim hakkına müdahale edilmemesi gerektiğini, müdahale etmemenin, zorlamamanın dinî bir emir olduğunu vurgulamaktadır.

24 AYET: KAVRAMLARI AÇIKLAMA: MÜ’MİN:İMAN EDEN KİMSELERE MÜ’MİN DENİR. KAVRAMLARI AÇIKLAMA: MÜ’MİN:İMAN EDEN KİMSELERE MÜ’MİN DENİR.

25 HADİS: Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız; müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz. (Buhari, İlim, 11. hadis.) Yukarıdaki hadiste vurgulanan ilke nedir? Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız; müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz. (Buhari, İlim, 11. hadis.) Yukarıdaki hadiste vurgulanan ilke nedir?

26 İLKE BULMA ZORLAMA YOKTUR İnsanların seçim yapma özgürlüğü vardır. Birisine bir şeyi yapması ya da yapmaması için zorlama yapılamayacağı kural olarak ortaya konulmuştur. ZORLAMA YOKTUR İnsanların seçim yapma özgürlüğü vardır. Birisine bir şeyi yapması ya da yapmaması için zorlama yapılamayacağı kural olarak ortaya konulmuştur.


"AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU AYET- HADİS ÇALIŞMASI 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları