Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C.KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ REKLAM İHALESİ KAMPANYA BİLGİLENDİRME RAPORU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C.KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ REKLAM İHALESİ KAMPANYA BİLGİLENDİRME RAPORU."— Sunum transkripti:

1 T.C.KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ REKLAM İHALESİ KAMPANYA BİLGİLENDİRME RAPORU

2 KAMPANYA BİLGİLENDİRME İÇİNDEKİLER Türkiye Turizminin Mevcut Durumu Turizm Eğilimleri ve Öngörüleri Türkiye Turizm Ürünü Hedef Kitle Pazarlama Hedefleri İletişim Hedefleri İletişim Stratejisi Hedef Kitlede Yaratılmak İstenen Etki

3 TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU

4 GENEL BİLGİLER GENEL BİLGİLER TÜRKİYE Resmi Ad: Türkiye Cumhuriyeti Yönetim Şekli : Cumhuriyet Resmi Dil : Türkçe Alfabe: Latin Nüfus: 74,7 milyon Yaş Ortalaması: 28,5 GSYİH: 772,2 milyar $ (2011) 30 OECD Ülkesi arasında 16. büyük ekonomi Kişi Başına GSYİH: $ Büyüme Oranı: % 8,5 (2011)

5 TÜRK TURİZMİNİN GELİŞİMİ TÜRK TURİZMİNİN GELİŞİMİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU ,2 milyon 31,4 milyon ,3 milyon ,4 milyon 26 kat artış Turist Sayısı

6 TÜRK TURİZMİNİN GELİŞİMİ TÜRK TURİZMİNİN GELİŞİMİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU Turizm Geliri 0,4 milyar $ 23,0 milyar $ 57 kat artış 3,2 milyar $ 7,6 milyar $

7 TURİZM İSTATİSTİKLERİ TURİZM İSTATİSTİKLERİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU 2009 Dünya : 982 milyon Avrupa : 503 milyon Türkiye : 31,4 milyon % 4,6 % 5,8 % 9,8 Dünya : 1 trilyon USD Avrupa : 463 milyar USD Türkiye : 23 milyar USD % 3,8 % 5,2 % 10,6 Turist SayısıBüyüme Oranı Turizm GeliriBüyüme Oranı

8 TURİZMDE DÜNYA SIRALAMASI TURİZMDE DÜNYA SIRALAMASI TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU 1FRANSA77,1 2ABD62,3 3ÇİN57,6 4İSPANYA56,7 5İTALYA46,1 6TÜRKİYE31,4 7BİRLEŞİK KRALLIK28,3 8ALMANYA28,4 9MALEZYA24,7 10AVUSTURYA23,0 1ABD116,3 2İSPANYA59,9 3FRANSA46,6 4ÇİN48,5 5İTALYA42,9 6ALMANYA38,8 7BİRLEŞİK KRALLIK32,4 8AVUSTRALYA30,4 9TÜRKİYE23,0 Turist Sayısı Bakımından Ülke Sıralaması(milyon) Turizm Geliri Bakımından Ülke Sıralaması (milyar $)

9 TÜRKİYE TURİZM VERİLERİ TÜRKİYE TURİZM VERİLERİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU 1ALMANYA RUSYA İNGİLTERE İRAN BULGARİSTAN HOLLANDA GÜRCİSTAN FRANSA SURİYE ABD Türkiye’ye En Çok Turist Gönderen Ülkeler 2011

10 TÜRKİYE TURİZM VERİLERİ TÜRKİYE TURİZM VERİLERİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU Ana Destinasyonlarımız milyon kişi ANTALYA10,4 İSTANBUL8,0 MUĞLA3,0 KAPADOKYA2,5 İZMİR1,3

11 2023 HEDEFLERİ 2023 HEDEFLERİ TÜRKİYE TURİZMİNİN MEVCUT DURUMU 50 milyon ziyaretçi 50 milyar $ turizm geliri Turist sayısı ve turizm geliri bakımından ilk beşte yer almak

12 TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

13 YENİ TURİST YENİ TURİST Kendi organizasyonunu yapıyor Daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor Tatil kararını daha geç veriyor Sosyal medyayı takip ediyor Marka bilinci daha yüksek Çevreye daha duyarlı Yeni deneyimlere olan ilgi orta segmente de yayılıyor Sıradan insanlar da hayatlarına seyahat ederek renk katmak istiyorlar Orijinal zanaat, sanat, kültür,mekan ve hatta deneyim tercihi artıyor TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

14 BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR Çin + % 38 Rusya + % 21 Brezilya + % 32 Hindistan + %32 Hava Taşımacılığı BRIC ülkelerinin uluslararası hava taşımacılığı pazarındaki payının; 2020’de %35, 2050’de %50 olacağı öngörülüyor. Turizm Harcamaları-2011 Kaynak: WTTC TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

15 BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR Kaynak: WTTC Önümüzdeki 10 yılda Brezilya’dan gerçekleşecek uluslararası seyahatlerdeki (2011 yılında 6 milyon seyahat gerçekleşmiştir) artışın tüm ülkelerden daha fazla olması bekleniyor yılında 125 milyon Çinli’nin uluslararası seyahat gerçekleştireceği ve toplam turizm harcamasının 100 milyar $ olacağı öngörülüyor. TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

16 BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR BRİC ÜLKELERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR /2010 (%) Brezilya Rusya Hindistan Çin Türkiye’ye Olan Turizm Talebi TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

17 AVRUPA NÜFUSU YAŞLANIYOR AVRUPA NÜFUSU YAŞLANIYOR 60 yaş üzeri nüfusun genel nüfus içindeki payı Almanya22,9%30%41% İspanya21,8%28%44% Fransa20,7%29%38% Belçika22,1%30%38% Danimarka19,9%28%36% Kaynak: Eurostat Yaşlanan Avrupa nüfusu nedeniyle sağlık turizmi, eko turizm gibi turizm çeşitleri önem kazanıyor. TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

18 AVRUPA NÜFUSU YAŞLANIYOR AVRUPA NÜFUSU YAŞLANIYOR AB ÜLKELERİ FRANSA İTALYA TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

19 BİREYSEL SEYAHATLER BİREYSEL SEYAHATLER Ucuz havayolu taşımacılığı güçleniyor. Pazarlama kanallarından online satış önem kazanıyor. Kitle turizmi yavaş yavaş yerini bireysel seyahatlere bırakıyor. TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

20 TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİ TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİ Gençlik, sağlık, golf, gastronomi vb. turizm çeşitlerinin önemi gittikçe artıyor. Responsible turizme olan yönelim yükseliyor yılına kadar kültür turizminin, uluslararası turizmden daha fazla büyüme kaydedeceği öngörülüyor. “Bilgi Güçtür” yaklaşımı ile eko turizm, macera turizmi, kırsal turizm gibi insanların dünyanın farklı yerlerinde çeşitli deneyim ve bilgiler sunan turizm çeşitleri güçleniyor. TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

21 DİJİTALİN GÜCÜ DİJİTALİN GÜCÜ Dünyada 2011 yıl sonu itibariyle 2,1 milyar internet kullanıcısı bulunmaktadır. 800 milyonun üzerinde aktif Facebook kullanıcısı bulunmaktadır yılı sonunda bu rakamın 1 milyara ulaşması beklenmektedir. 225 (154 milyonu aktif) milyon Twitter kullanıcısı bulunmaktadır. Saniyede ortalama tweet atmaktadır. Youtube’da 1 trilyon video bulunmaktadır. Dünyada kişi başına 140 youtube videosu düşmektedir. Dünyada yaklaşık 40 milyon blog bulunmaktadır. TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

22 DİJİTALİN GÜCÜ DİJİTALİN GÜCÜ İnsanlar tatil kararlarını online ortamlardaki“seyahat yorumları”nı baz alarak veriyor Bağımsız seyahat blogları, Facebook/ Twitter gibi sosyal medyada arkadaşlar ve yabancılar tarafından paylaşılan yorumlar ve Google arama sonuçları turizm acentelerinin yönlendirmelerinden çok daha etkin Eskiden interneti sadece surf yapmak için kullanan kişiler artık yorum yapıyor, fotoğraf paylaşıyor, seyahat planlıyor ve birbirinin kararlarını etkiliyor Avrupa ülkelerinde sadece genç nüfus değil orta yaş nüfus da interneti aktif olarak kullanıyor. Kaynak: WTTC TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

23 DİJİTALİN GÜCÜ DİJİTALİN GÜCÜ On-line mecralar sayesinde son dakika rezervasyonları artıyor. Avrupa Komisyonunun raporuna göre 2011 yılında seyahat edenlerin %53’ü organizasyonlarını internet üzerinden yapmıştır döneminde on-line seyahat pazarındaki büyümenin, tüm seyahat pazarındaki büyümeden iki kat fazla olacağı ve 313 milyar $’a ulaşacağı öngörülüyor yılı sonunda, satın alınan seyahatlerin 3’te 1’inin internet üzerinden olması bekleniyor yılında dünya yetişkin nüfusunun 3 milyardan fazlası mobil ya da internet teknoloji ile hareket ediyor olacak. Kaynak: WTTC TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

24 2020 ÖNGÖRÜSÜ 2020 ÖNGÖRÜSÜ Avrupa’nın payı (2011) % 51 Avrupa'nın payı (2020) % 46 Dünya 1.6 milyar yıllık ortalama % 4,1 büyüme Avrupa 717 milyar yıllık ortalama % 3,1 büyüme Asya & Pasifik 397 milyar yıllık ortalama % 4,1 büyüme Amerika 282 milyar yıllık ortalama % 3,8 büyüme Turist Sayısı Kaynak: BMDTÖ TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

25 2030 ÖNGÖRÜSÜ 2030 ÖNGÖRÜSÜ Turist Sayısı 1,8 milyar Kaynak: BMDTÖ TURİZM EĞİLİMLERİ VE ÖNGÖRÜLER

26 HEDEF PAZARLADA GENEL TÜRKİYE İMAJI

27 TÜRKİYE İMAJI “Doğu ve Batının Buluşma Noktası” Medeniyetlerin beşiği Tarihi ve doğal güzellikler Türk misafirperverliği Geleneksel Türk Mutfağı Turizm çeşitliliği Yüksek kalitede turistik tesisler Türkiye İmajının Bileşenleri

28 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ

29 KONAKLAMA Yeni ve yüksek kalitede konaklama tesisleri Nitelikli ve eğitimli personel Türkiye’nin Yatak Kapasitesi

30 10 Yaşın Altındaki Otellerin Oranı Türkiye 44.6 % İspanya 41.9 % Çek Cumhuriyeti 21.3 % Portekiz 21.2 % İtalya 19.1 % TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KONAKLAMA

31 Otel Doluluk Oranları-2011 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KONAKLAMA 1Londra% Paris% Viyana% İstanbul% Berlin% Roma% Prag% Barselona% Milano% Budapeşte% 62.0 Avrupa Ortalama% 66.3 Kaynak: BMDTÖ

32 Otel Doluluk Oranları ve Ortalama Fiyatlar Ülke Sıralaması 2012 yılı 1. Çeyrek TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KONAKLAMA Doluluk Oranı (%) 1İNGİLTERE70,1 2BELÇİKA67,3 3İSVİÇRE66,1 4TÜRKİYE66,0 5ALMANYA65,8 6İSRAİL65,5 7FRANSA65,4 8AVUSTURYA64,9 9NORVEÇ64,2 10FİNLANDİYA62,9 Avrupa Ortalama63,7 Ort. Fiyat (Euro) 1İSVİÇRE206,53 2FRANSA148,15 3NORVEÇ130,50 4RUSYA127,92 5İSRAİL125,65 6İTALYA113,09 7BELÇİKA112,31 8HOLLANDA109,54 9TÜRKİYE106,65 10DANİMARKA 96,57 Avrupa Ortalama100,04 Kaynak: STR Global

33 Otel Doluluk Oranları ve Ortalama Fiyatlar Şehir Sıralaması 2012 yılı 1. Çeyrek TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KONAKLAMA Doluluk Oranı (%) 1LONDRA79,6 2PARİS77,3 3CENEVRE75,1 4TEL AVİV73,7 5İSTANBUL73,0 6MANCHESTER72,0 7AMSTERDAM71,9 8ZÜRİH71,6 9DUBLİN70,8 10VARŞOVA70,4 Avrupa Ortalama63,7 Ort. Fiyat (Euro) 1CENEVRE292,56 2PARİS235,22 3ZÜRİH206,91 4TEL AVİV183,12 5MOSKOVA155,70 6LONDRA155,35 7MİLANO139,78 8İSTANBUL136,71 9AMSTERDAM132,17 10ROMA131,23 Avrupa Ortalama100,04 Kaynak: STR Global

34 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ 8,333 km sahil şeridi 355 mavi bayraklı plaj (Dünya Dördüncüsü) (2012) 33 marina, 19 tanesi mavi bayraklı (2012) İklim koşulları Doğal güzellikler Mavi bayraklı plajlar ve yat limanları Yeni ve modern konaklama tesisleri Yüksek servis kalitesi Destinasyonlar: Antalya, Alanya, İzmir, Çeşme, Bodrum, Fethiye, Kuşadası, Marmaris, Didim, Side, Mersin, Belek vb. DENİZ TURİZMİ

35 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ Tarihi ve kültürel zenginlik 13 büyük uygarlık ve 3 büyük dine ait, tarihi ve kültürel değerler Devam eden 171 arkeolojik kazı Müzeler (Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Zeugma Arkeoloji Müzesi, Mevlana Müzesi, Arkeoloji Müzesi, Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Etnografya Müzesi, Boğazköy Müzesi, Yesemek Açıkhava Müzesi,Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Kariye Müzesi, Efes Müzesi, Birgi Çakırağa Konağı) KÜLTÜR / ŞEHİR TURİZMİ

36 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesinde yer alan 11 varlık: İstanbul’un Tarihi Alanları, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya, Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, Hattuşaş– Boğazköy, Nemrut Dağı, Pamukkale – Hierapolis, Xanthos – Letoon, Safranbolu Evleri, Truva Antik Kenti, Selimiye Camii ve Külliyesi, Çatalhöyük Neolitik Kenti UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici Listesinde yer alan 37 varlık KÜLTÜR/ ŞEHİR TURİZMİ

37 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ 79 Antik kent Efes (İzmir), Perge (Antalya), Aspendos (Antalya), Myra (Antalya), Sagalassos (Burdur), Boğazkale/Hattuşaş (Çorum), Bergama (İzmir), Hierapolis (Pamukkale), Laodikya (Denizli), Zeugma, Yasemek(Gaziantep)vb. Sanatsal Etkinlikler Sergiler, bienaller, festivaller, konserler, etkinlikler vb. KÜLTÜR/ ŞEHİR TURİZMİ

38 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ İNANÇ TURİZMİ Üç Semavi dine (Yahudilik, Hıristiyanlık, Müslümanlık ) ait eserler; Ayasofya Müzesi (İstanbul) Sultanahmet Camii (İstanbul) Süleymaniye Camii (İstanbul) Noel Baba Kilisesi (Demre/Antalya) Kapadokya Efes (İzmir) Azız Pierre Kilisesi (Antakya) Aya İrini (İstanbul ) Selimiye Camii (Edirne) Meryem Ana Evi (İzmir) Mevlevi Dergahı (Konya) Devrulzafaran Manastırı (Mardin) Sümela Manastrı (Trabzon) Harran (Şanlı Urfa) Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası(Sivas)

39 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ Türkiye jeotermal kaynak zenginliği ve potansiyeli açısından Avrupa’da 1. Dünya’da 7. sırada yer almaktadır. 4 termal turizm bölgesi Güney Marmara, Frigya, Güney Ege ve İç Anadolu termal turizm bölgeler 46 ilde yaklaşık 200 kaplıca tesisi SPA olanakları Türk hamamları JCI alarak akredite olmuş 47 hastane TURİZMİ SAĞLIK TURİZMİ

40 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KONGRE TURİZMİ İstanbul, Antalya, İzmir ve Ankara’daki modern kongre tesisleri 5 yıldızlı otellerin kongre olanakları 1VİYANA181 2PARİS174 3BARSELONA150 4BERLİN147 5SİNGAPUR142 6MADRİD130 7LONDRA115 8AMSTERDAM114 9İSTANBUL113 10PEKİN111 ŞEHİR SIRALAMASI

41 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ 18 adet golf tesisi Belek’te 15 İstanbul’da 2 Bodrum’da 1 Antalya/Belek Uluslararası Golf Federasyonu (IAGTO) tarafından 2008 yılında “Avrupa’nın En iyi Golf Destinasyonu” seçilmiştir yılında Dünya Amatör Golf Şampiyonası Belek’de gerçekleştirlecektir. GOLF TURİZMİ

42 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ KIŞ TURİZMİ Palandöken Uludağ Kartalkaya Erciyes Sarıkamış Davras vb. kış turizmi merkezleri

43 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ ALIŞVERİŞ TURİZMİ Tarihi alışveriş mekanları (İstanbul Kapalı Çarşı,Mısır Çarşısı, İzmir Kızlarağası Hanı, Ankara Çıkrıkçılar Yokuşu, Gaziantep Bakırcılar Çarşısı vb.) Dünya markalarını sunan modern alışveriş merkezleri “İstanbul Alışveriş Festivali” 18 Mart - 26 Nisan Haziran - 29 Haziran 2012 “Ankara Alışveriş Festivali” 8 Haziran -1 Temmuz 2012

44 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ Sörf/yelken Su altı sporları Yayla Rafting Dağcılık Trekking Mağaracılık Kuş gözlemciliği Yamaç paraşütü SPOR VE DOĞA TURİZMİ

45 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ Kampçılık Eğlence Sportif faaliyetler GENÇLİK TURİZMİ

46 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ GASTRONOMİ TURİZMİ Geleneksel Osmanlı ve Türk mutfağı Yöresel lezzetler Zeytin, zeytinyağı Ege otları

47 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ ÖNEMLİ ORGANİZASYONLAR ABTA (İngiliz Seyahat Acenteleri Birliği) Kongresi, 9-12 Ekim 2012, Antalya/Belek Hollanda Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörleri Birliği Kongresi, Ekim 2012, İstanbul 2012, Hollanda ile Diplomatik İlişkilerimizin 400. Yılı Dünya Amatör Golf Şampiyonası, 27 Eylül-7 Ekim 2012, Antalya/Belek 2013 Çin’de Türk Kültür Yılı 2013 Akdeniz Oyunları, Mersin İsviçre Seyahat Acenteleri Birliği 2013 Kongresi, İzmir 2014, Polonya ile Diplomatik İlişkilerimizin 600. Yılı ICCA 2014 Kongresi, Antalya 2015, Avustralya’da Türk Yılı- Türkiye’de Avustralya Yılı Botanic EXPO 2016, Antalya

48 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ ÖNEMLİ ORGANİZASYONLAR- ADAYLIKLAR EXPO 2020 İzmir, “Daha İyi Bir Dünya İçin Yeni Yollar/ Herkes İçin Sağlık” 2020 Yaz Olimpiyatları 2020 Avrupa Futbol Şampiyonası

49 HEDEF KİTLE

50 25–44, ve 65+ yaş grupları Çocuklu aileler Eğitim ve gelir seviyesi orta ve üzeri Seyahat sıklığı yüksek Çevreye duyarlı Marka bilinci yüksek Aktivitelere ve başka kültürlere merak duyan Sosyal medyayı takip eden kişiler

51 PAZARLAMA HEDEFLERİ

52 Türkiye’nin pazar payının ana pazarlarda ve gelişmekte olan pazarlarda artırılması, olgun pazarlarda korunması BRİC ülkeleri gibi uluslararası seyahatler bakımından güçlenen pazarlardan ülkemize olan talebin artırılması Ülkemize gelen üst gelir grubu ziyaretçi payının artırılması Kişi başı harcamanın ve kalış sürelerinin artırılması Mevsimselliğin azaltılarak turizm talebinin 12 aya yayılması Kültür, golf, kış, kongre, sağlık, yatçılık, şehir, gençlik, alışveriş, ekolojik turizm gibi turizm çeşitlerine yönelik talebin arttırılması Turizmin bölgelere dengeli dağılımının sağlanması

53 İLETİŞİM HEDEFLERİ

54 Makro destinasyon olarak Türkiye’nin Dünya turizm pazarındaki imajının güçlendirilmesi, Köklü bir kültürel mirasa sahip, eşsiz bir seyahat deneyimi sunan, modern ve konuksever bir ülke olarak konumlandırılması, Benzer vaatler sunan rakip ülkelerden faklılaştırılmış mesajlar ile tanıtılması. Mikro Destinasyonların* Ziyaretçilerle duygusal bağ kurularak tanıtılması, Karsılaştırmalı üstünlüğe sahip rekabetçi ürünlerinin ön plana çıkarılması. * Kendi içerisinde bir bütünlük sağlayarak bir turistik çekim gücü haline gelen her bir coğrafik alan veya yer (İstanbul, Antalya, İzmir, Kapadokya, Muğla, Mersin, Gaziantep, Mardin, Karadeniz, …vb.)

55 İLETİŞİM TONU Kampanyanın iletişim tonu Samimi Sıcak Doğal Dinamik Çarpıcı

56 İLETİŞİM STRATEJİSİ

57 Tanıtımlarda Türkiye’nin sunduğu seyahat deneyiminin çarpıcı bir biçimde aktarılması Makro destinasyon olarak Türkiye’nin ve mevcut ya da potansiyel mikro destinasyonların kimliklerinin hedef kitlelere etkin biçimde aktarılması Yaratıcı, ilgi çekici ve özgün bir kimlik yaratılması Deniz-kum-güneşten farklı kültür, sağlık, golf, kongre, gastronomi, spor ve sanat aktiviteleri, alışveriş gibi seyahat motivasyonlarına da odaklanılarak Türkiye’nin ürün çeşitliliğinin vurgulanması Ülkemizde gerçekleştirilen uluslararası sportif, kültürel, sanatsal etkinliklerin tanıtımı için çalışmalar yapılması

58 HEDEF KİTLEDE YARATILMAK İSTENEN ETKİ

59 Türkiye’yi ziyaret etmemiş kişilerde merak uyandırması, ziyaret etmiş olanlarda tekrar gelme isteği uyandırması, Hedef kitlenin Türkiye’yi ziyaret etmenin prestij unsuru olduğunu düşünmesi ve ona değer katacağına inanması, Deniz-Kum-Güneş turizminin yanı sıra kültür-şehir, sağlık, golf, kongre, spor, gençlik, alışveriş, kış vb. turizm çeşitlerine yönelik ilgi uyandırması, Kampanya hakkında konuşulması, Tatillerini Türkiye’de yapmaları için harekete geçirmesi.

60 T.C.KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ REKLAM İHALESİ KAMPANYA BİLGİLENDİRME RAPORU


"T.C.KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ REKLAM İHALESİ KAMPANYA BİLGİLENDİRME RAPORU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları