Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

22 Nisan 2011 / Ankara AVRUPA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "22 Nisan 2011 / Ankara AVRUPA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr."— Sunum transkripti:

1 22 Nisan 2011 / Ankara AVRUPA ÜLKE MASALARI

2 Avrupa ÜLKE SAYISI38 NÜFUS523,5 milyon İHRACAT ,550 milyar $ İTHALAT ,581 milyar $ Yaşlı ama zengin kıta!

3 AVRUPA 38 ülkede 10 Ülke masası 24 ülke profili hazır… AlmanyaİngiltereMalta ArnavutlukİrlandaMoldova AvusturyaİspanyaNorveç BelçikaİsveçPolonya Bosna HersekİsviçrePortekiz BulgaristanİtalyaRomanya Çek Cum.İzlandaSırbistan DanimarkaKaradağSlovak Cum. EstonyaKosovaSlovenya FinlandiyaLetonyaYunanistan FransaLitvanya Güney KıbrısLüksemburg HırvatistanMacaristan HollandaMakedonya Raporu mevcut değil Raporu hazırlanmakta

4 Avrupa Ülkeleri Temel Ekonomik Göstergeler GSYİH milyar $ Kişi Başına Gelir $Büyüme Hızı % AB ,7 Hırvatistan60, ,2 Makedonya8, ,7 Malta8,1-3,8 Moldova5, ,9 Sırbistan42, ,7 Arnavutluk11, ,4 Bosna Hersek16, ,8 Karadağ41,4 Kaynak: EIU-The Economist Intelligence Unit

5 GSYİH milyar $ Kişi Başına Gelir $ Büyüme Hızı % Almanya ,5 İngiltere ,3 Fransa ,5 İtalya ,2 İspanya ,1 Romanya ,3 Polonya* ,8 Önemli Avrupa Ülkeleri Temel Ekonomik Göstergeler * DTM tarafından belirlenen hedef ülkeler arasındadır. Kaynak: EIU-The Economist Intelligence Unit

6 Avrupa Dış Ticareti (milyar $)Türkiye'nin Avrupa ile Dış Ticareti(milyar $) İhracat, 2010İthalat, 2010İhracat, 2010İthalat, 2010İhracatımızdaki Pay Dünya ,0% Avrupa Toplamı ,4% AB Ülkeleri ,6% Almanya ,6% Hollanda ,7% Fransa ,2% İtalya ,1% Belçika ,7% İngiltere ,1% İspanya ,5% İsveç ,9% Polonya ,7% Avusturya ,9% Di ğ er Avrupa Ülkeleri ,5% İsviçre ,7% Norveç ,3% Hırvatistan ,2% Sırbistan ,5% Bosna Hersek ,2% Kaynak: ITC - Trademap

7 AB Dış Ticaret AB içi ticaret dahil edildiğinde küresel ticaretin %50’sinin AB tarafından gerçekleştirildiğini görüyoruz. AB’de gerçekleşen ticaretin %60’ı AB içi ve Almanya ülkelerin çoğunluğu için en büyük ticari partner. AB’nin en büyük ticari partneri ABD. İhracatın %20’si ABD’ye gerçekleştiriliyor. # AB 27, İhracat 2009%Toplam AB 27, İthalat 2009% Toplam 1 ABD18.7Çin17.9 2İsviçre 8.1 ABD Çin 7.5 Rusya 9.6 4Rusya 6.0 İsviçre Türkiye4.0 Norveç 5.7 SıraİhracatçıDeğer (mia $) Yüzde% Değişim 1AB - 27(Dış) Çin157813,331 3ABD127810,821 4Japonya7706,533 5Kore4663,928 22Türkiye1141,012 SıraİthalatçıDeğer (mia $) Yüzde% Değişim 1AB - 27(Dış) ,518 2Çin196816,423 3ABD139511,639 4Japonya6935,825 5Hong Kong 4423, Türkiye1851,532 Dünya Mal Ticareti

8 Yunanistan, İrlanda, Portekiz ve İspanya ekonomileri sebebiyle 2010’un en düşük bölgesel büyüme oranı Avrupa’da : 1, yılında Avrupa’da daralan ekonomiler: Yunanistan, İrlanda, İspanya ve İzlanda Avrupa’da ortalamanın üzerinde büyüme: Almanya (3,6), İsveç ve Polonya Alman ekonomik büyümesinin itici gücü: %40’la İhracat. %19 iç tüketim. 2010’da hizmetlerde en hızlı büyüyen sektör: nakliye %14 artış milyar $ hacim. Mal ticaretindeki artışla doğru orantılı ’da ihracat: Avrupa içi yüksek, 2010’da ihracat: Avrupa dışı yüksek –Düşük ekonomik büyüme –2010’da Almanya’nın Çin’e patlama yapan ihracatı –Almanya’nın toplam otomotiv ihracatı 2009’da 159,7 milyar $’dan 2010’da 199,6 milyar $’a artmıştır. (%25) Aynı dönemde Çin’e ihracat yaklaşık 2 katına çıkarak 8,7 milyar $’dan 17,6 milyar $ a ulaşmıştır. –2009’da Almanya’nın dünyaya ihracatı %34 daralırken, Çin’e ihracatı %12 artmıştır. Buna bağlı olarak Çin, Alman Otomotiv sektörünün ABD ve İngiltere’den sonra 3. büyük pazarı olmuştur. AB’nin ticari açığı 2009’dan 2010’a %26 artarak 190 milyar $ olarak gerçekleşmiştir ticari açığı 2008’de gerçekleşen 375 milyar $’lık ticari açıktan %49 daha azdır. 2011’de dünya ticaretinin 2010’daki hızlı toparlanmadan sonra yavaş ama ortalamanın üzerinde bir artışla büyümesi beklenmektedir. Ancak Japonya ve Orta Doğu’daki olaylar küresel ekonomik belirsizlik ve risk oranını artırmaktadır. 2011’de DTÖ dünya ihracatının %6,5 artmasını beklemektedir. Gelişmiş ülkeler için beklenen büyüme oranı %4,5 civarında, gelişmekte olan ülkeler için ise %9,5 a yakındır. Bu projeksiyonlara Japonya’daki depremin etkileri dahil edilmiştir. Avrupa’da 2010,

9 Avrupa Ülkeleri Büyüme Beklentileri - EİU 2009 b 2010 c 2011 c 2012 c 2013 c 2014 c 2015 c Eski 15 üye - Büyüme (%) GSYİH İhracat(mal/hizmet) İthalat(mal/hizmet) Yeni 12 Üye - Büyüme (%) GSYİH İhracat(mal/hizmet) İthalat(mal/hizmet) AB 27 - Büyüme (%) GSYİH İhracat(mal/hizmet) İthalat (mal/hizmet)

10 ÜlkelerSıraGelirNüfus Kişi başı MGÜlkelerSıraGelirNüfus Kişi başı MG İngiltere4Yüksek61, Slovak Cum.41Yüksek5, Danimarka6Yüksek5, Slovenya42Yüksek Norveç8Yüksek4, Lüksemburg45Yüksek0, İrlanda9Yüksek4, Macaristan46Yüksek Finlandiya13Yüksek5, İspanya49Yüksek İsveç14Yüksek9, Bulgaristan51Üst-Orta7, İzlanda15Yüksek0, Romanya56Üst-Orta21, Estonya17Yüksek1, Çek Cum.63Yüksek10, Almanya22Yüksek81, Türkiye65Üst-Orta74, Litvanya23Üst-Orta3, Karadağ66Üst-Orta0, Letonya24Yüksek2, Polonya70Yüksek38, Belçika25Yüksek10, İtalya80Yüksek60, Fransa26Yüksek62, Arnavutluk82Üst-Orta3, İsviçre27Yüksek7, Hırvatistan84Yüksek4, Hollanda30Yüksek16, Sırbistan89Üst-Orta7, Portekiz31Yüksek10, Moldova90Alt-Orta3, Avusturya32Yüksek8, Yunanistan109Yüksek11, Kıbrıs37Yüksek0, Bosna Hersek110Üst-Orta3, Makedonya38Üst-Orta Kosova119Alt-Orta1, Dünya Bankası – Ease of Doing Business Sıralaması İş kurma İnşaat izni Mülk edinme Kredi alma Yatırımcıları koruma Vergi ödeme Sınır ötesi ticaret Kontrat yapma İşyeri kapatma

11 Ülke Raporlarının toplam ziyaretçi sayısı Firmalarımıza göre Avrupa’daki potansiyeli yüksek ülkeler: 1 YIL 1 AY… WEB SİTESİ ZİYARETİ … Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri SIRA ÜLKESAYI SIRA ÜLKESAYI 1 Almanya İsveç İngiltere Arnavutluk İtalya Belçika Bulgaristan Sırbistan Fransa İsviçre Romanya Makedonya Polonya Hırvatistan İspanya Çek Cumhuriyeti Hollanda Avusturya Yunanistan Karadağ Bosna Hersek Slovenya Kosova Portekiz435

12 Fırsatlar – Kuzey, Batı ve Güney Avrupa Gümrük Birliği Pazara fiziksel yakınlık Büyük ve alım gücü yüksek pazarlar Siyasi sorunsuzluk Yerleşik Türk nüfusu Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı 2. jenerasyon olmaması sebebiyle firma satın alma olanaklarının artması. Firmanın markası ve dağıtım kanallarının pazara giriş için kullanılabilmesi. Sanayinin gelişmiş olması sebebiyle işbirliği teknolojine transferine imkan verecektir. Ayrıca yan sanayi talebi oluşmaktadır. Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları Yenilebilir enerji kaynakları konusunda işbirliği ve yatırım olanakları Süpermarketlerin private label kullanımı Göçmen sayısındaki artış Tek başına yaşayan kişi sayısında artış Evde çalışan kişi sayısında artış Evde daha fazla vakit geçirmeye başlanması Yaşam tarzını yansıtma, tasarım, estetik ürünler Yeni konut sayısında artış Hazır giyimde bir sezonda birden fazla koleksiyon talebi Etik ticaret, doğal ürünlere yönelme Yaşlanmakta olan nüfusun sağlıklı yaşam bilinci - Organik hazır giyim ve tekstil ürünleri ile organik gıda ürünlerine artan talep Online alım 2012 Londra Olimpiyat Oyunları (www.competefor.com)

13 Potansiyel Sektörler – Kuzey, Batı ve Güney Avrupa Hazır giyim Ev tekstili Otomotiv ana ve yan sanayi Elektrikli makine, kablo ve teller Deri hazır giyim Gemi inşaa Beyaz eşya Elektronik Cam ve seramik inşaat malzemeleri Altın mücevherat Halı Su Ürünleri Kuru Meyveler Sert Kabuklu Meyveler (fındık) Yaş Meyve ve Sebze (kiraz, turunçgiller) Dondurulmuş Meyve Sebze Salça Bulgur Konserve Meyve ve Sebze (reçel, marmelat, turşu, zeytin) Tütün ve Tütün Mamulleri Şekerli ve Çikolatalı mamuller Çay ve Baharatlar Unlu Mamuller Meyve Suyu Ambalajlı Sular Zeytinyağı Sofra ve mutfak eşyası Alüminyum inşaat malzemeleri Mobilya Takım tezgahları Maden ve mineraller Ambalaj malzemeleri Demir çelik ve demir çelikten ürünler Çimento Borular ve tesisat ekipmanları

14 Kuzey, Batı ve Güney Avrupa Güçlükler Vize Fiyata duyarlılık Sağlık, güvenlik ve çevreyle ilgili ürünlerde özel yasal düzenlemeler Tarım ve gıda ürünlerinde gümrük vergileri Nakliye, fiyat ve gümrük işlemleri –Gümrük işlemlerinin uzun sürmesi (analiz süresi ve ücretleri, gümrüklerde yaşanan teknik sorunlar v.b.nedenlerle ), ayrıca gümrük maliyetlerinin yüksekliği –Nakliyede monopol yapı nedeniyle oluşan yüksek fiyatlar, tır şoförlerinin vize alamaması ve dolaşım sorunları Pazarda yaşanan küresel ekonomik kriz sonrasında (özellikle hazır giyim ve tekstil ürünlerinde) Çin ve Uzakdoğu ülkeleri ile fiyat rekabeti. Güney Avrupa’da küçük aile şirketlerinin hakimiyeti, bölgesel farklılıklar ve eşitsizlikler Güney Avrupa’da karışık bir pazar yapısı şeffaflıktan yoksun bir hukuki yapı İtalya-İspanya-Portekiz’de tahsilat sıkıntısı

15 Fırsatlar - Doğu Avrupa ve Balkanlar Coğrafi Yakınlık Balkanlarda olumlu Türk imajı Sanayilerini geliştirmek istemeleri ara madde ihracatımızı olumlu etkilemektedir. Bulgaristan ve Yunanistan sanayisinin krizden olumsuz etkilenmesi nedeniyle piyasada oluşan ve yerli mallarla karşılanamayan talebin Türkiye’nin göreceli olarak rekabet gücü yüksek ürünleri ile giderilmesi AB Fonları –AB fonlarının büyük bölümünün inşaat sektörüne kanalize edileceği öngörülmektedir. İnşaat malzemeleri üreticileri ve müteahhitler için potansiyel fırsatlar mevcuttur. Büyüyen ekonomi (Polonya) Ekonomik büyümeye paralel artan alım gücü AB Dönem Başkanlıkları Altyapı, enerji ve çevre yatırımları 2012 Avrupa Futbol Şampiyonası (Polonya, Ukrayna) Perakende sektörünün halen doygunluk noktasına ulaşmaması Nüfus azalması ve yaşlanması nedeniyle sağlıklı, kaliteli ve fonksiyonel ürünlere artan talep Tüketici kitlesinin yeni kültür ve ürün çeşitlerine açık olması 3. Ülkelerde işbirliği imkanları

16 Potansiyel Sektörler - Doğu Avrupa ve Balkanlar –İnşaat makinaları ve malzemeleri –Cam ve Seramik İnşaat Malzemeleri –Alüminyum İnşaat Malzemeleri –İş ve Maden Makinaları –Gemi İnşa Sanayi –Plastik ve kauçuk işleme sanayi –Mobilya –Hazır giyim –Otomotiv ana ve yan sanayi –Makine –Ev tekstili –Kuru Meyveler –Sert Kabuklu Meyveler –Yaş Meyve ve Sebze (domates, turunçgiller) –Konserve Meyve ve Sebze –Şekerli ve Çikolatalı Mamuller –Bitkisel Yağlar –Bisküvi –Makarna - Elektrikli makine, kablo ve teller - Beyaz eşya - Elektronik - İnşaat malzemeleri - Altın mücevherat - İplik ve kumaş - Takım tezgahları

17 Güçlükler - Doğu Avrupa ve Balkanlar Piyasanın küçük olması, Krizden çıkışın yavaş olması Vizeler, oturum ve çalışma izinleri temininde güçlükler ve bürokratik işlemlerin fazlalığı sebebiyle maliyetli olması, Karayolu taşımacılığında karşılaşılan sorunlar Yaş meyve sebze ithalatı ile transit geçişinde yaşanan sorunlar Türkiye ile benzer üretim altyapısı Uzakdoğu ülkeleriyle gelişen işbirliği Mevcut firmaların pazar hakimiyeti Mal taşımacılığında yaşanan sorunlar Doğu Avrupa ülkelerine yönelik sistematik çalışmaların yürütülmemesi

18 İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI TEŞEKKÜR EDERİZ… AVRUPA ÜLKE MASASI

19 ÜLKEDEĞER (milyon $)ÜLKEDEĞER (milyon$) ALMANYA11.484,9İZLANDA7,5 ARNAVUTLUK241,2KARADAĞ27,2 AVUSTURYA834,9KOSOVA294,1 BELÇİKA1.960,6KUZEY KIBRIS T.C.978,1 BOSNA HERSEK224,4LETONYA66,1 BULGARİSTAN1.497,9LİTVANYA208,3 ÇEK CUMHURİYETİ694,3LÜKSEMBURG25,8 DANİMARKA766,0MACARİSTAN441,4 ESTONYA90,5MAKEDONYA262,7 FİNLANDİYA296,1MALTA410,4 FRANSA6.055,1MOLDOVYA148,3 HIRVATİSTAN249,5NORVEÇ343,8 HOLLANDA2.461,4POLONYA1.504,6 İNGİLTERE7.238,0PORTEKİZ465,3 İRLANDA339,3ROMANYA2.598,7 İSPANYA3.564,9SIRBİSTAN306,4 İSVEÇ947,4SLOVAK CUMHUR.454,9 İSVİÇRE2.057,2SLOVENYA356,5 İTALYA6.509,6YUNANİSTAN1.456,2

20 Yunanistan - Bulgaristan - Diğer Balkanlar Masası Tolga TAYLAN – Uzman Hilal Taşçıoğlu – Şube Müdürü İGEME AVRUPA MASALARI SORUMLULARI AVRUPA DAİRE BAŞKANI Sevim YALÇIN İngiltere Masası Banu BEKTAŞ – Uzman Fransa Masası Çiğdem CİVANER – Şube Md. İspanya-Portekiz Masası Nilüfer YILMAZ – Uzman İtalya Masası Pınar ÖZPAK – Şube Md. Romanya Masası İsmail SARISAÇLI – Şube Md. Belçika-Hollanda Masası Birsen YILMAZ – Uzman Tuğrul GÖRGÜN -Uzman Almanya Masası Pınar ASLAN – Uzman Diğer Kuzey ve Orta Avrupa Masası Gamze KAHYAOĞLU – Uzman Doğu Avrupa ve Baltık Ülkeleri Masası Songül BEKTAŞOĞLU – Şube Md. Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri

21 Avrupa (10 Masa, 38 Ülke) ÜLKE MASASI1. TOPLANTI2. TOPLANTI Almanya15 Ekim 2010, İstanbul21 Şubat 2011, İstanbul Belçika – Hollanda5 Kasım 2010, Gaziantep22 Aralık 2010, Antalya İngiltere25 Ekim 2010, İstanbul Diğer Kuzey ve Orta Avrupa14 Aralık 2010, Ankara Fransa2 Kasım 2010, İstanbul12 Ocak 2011, İzmir İtalya3 Kasım 2010, İstanbul12 Nisan 2011, İstanbul İspanya-Portekiz7 Aralık 2010, Ankara Yunanistan-Bulgaristan- Diğer Balkanlar 22 Kasım 2010, İstanbul Romanya24 Aralık 2011, Ankara Doğu Avrupa ve Baltık Ülkeleri 27 Kasım 2010, İstanbul20 Aralık 2010, Kocaeli ÜLKE MASALARI TOPLANTILARI Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri

22 YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIYOR? Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri Fuar ÖncesiInfo-Stand ve YPAFuar ve YPA Sonrası 1.Ülke masası toplantısı 2.Sektör Firmalarına Anket çalışması 3.İlgili fuar katılım duyurusu (web sayfamızda yayınlanması ve sektör ihracatçısı firmalarımıza fuarın duyurusu) 4.İGEME İnfo-stand katılımının Türkçe ve İngilizce blog ve bültenlerimizde duyurulması. Geçen yıl standımızı ziyaret eden yabancı firmalara bu yıl da standımızı ziyaret etmelerinden duyacağımız memnuniyeti belirten birer davet yazısı gönderilmesi 1.İnfo-standımızı ziyaret eden firmaların ihtiyaç duydukları bilgiler ile iş bağlantısı kurabilecekleri ilgili firma adresleri görüşmeler sırasında kendilerine iletilecektir. 2.Fuarda katılımcı olarak bulunup, ürünlerimiz açısından potansiyel alıcı konumunda olan yabancı firmalar ve ilgili kurum/kuruluş standları da ziyaret edilerek Türk ürünleri ve firmalarının tanıtımı yapılacaktır. Bu çerçevede, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki mevcudiyetinin pekiştirilerek, Türk ürünlerinin tanıtılması ve firmaların Türkiye’ye karşı olumlu bakış açısı geliştirmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. 3.Fuar esnasında düzenlenen seminerlere de fuarda görevli uzmanlarımız tarafından ülke pazarına ilişkin bilgi temini amacıyla katılım sağlanacaktır. 4.Fuara katılan Türk firmalarına ilgili Ülke Masası faaliyetleri ve ilgili pazar bilgileri aktarılacaktır. Ticaret Müşavirliğimizin talepleri ve koordinasyonu doğrultusunda ihracatçı firmalarımızın pazara girişte yol gösterici olması bakımından Yerinde Pazar Araştırması gerçekleştirilmesi 1.Standımızı ziyaret eden ithalatçı firmaların çeşitli konulardaki özel ürün ve işbirliği talepleri, Türk firmalarıyla eşleştirilmesi amacıyla Dış Ticaret Bülteni’nde yayınlanacaktır. 2.Fuar dönüşü tüm ziyaretçilere teşekkür yazıları gönderilecektir. Fuar bulgularını da içeren geniş kapsamlı bir bilgi notu hazırlanarak firmalarımıza duyurusu yapılacak olup, fuara ilişkin değerlendirme ve bulgulara ayrıca hazırlanacak olan yerinde pazar araştırması raporunda yer verilmesi.

23 2010 YILI INFO-STAND KATILIMLARI ve YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMALARI (I) TARİHÜLKEFUARYPA 2010Polonya ITM / Poland 2010 Fuarı- 2010Makedonya ITF Agrofood- 2010Kosova 1. Türk Ürünleri Sergisi- 2010Danimarka Hazır Giyim Fuarı- 2010Belçika Ev Tekstili Fuarı- 2010Almanya 8. Uluslararası Alüminyum Fuarı- 2010Fransa LE CUİR À PARIS- Deri Fuarı- 2010Fransa Sıal Food Fair- Gıda Ve İçecek Fuarı- Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri OCAK-HAZİRAN 2011 DÖNEMİNDEKİ INFO-STAND KATILIMLARI ve YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMALARI (II) TARİHÜLKEFUARYPA 1-5 Mart 2011AlmanyaCEBIT Bilgi ve İletişim Teknolojileri Fuarı- 1-5 Mart 2011MakedonyaTürk İhraç Ürünleri Fuarı İş Makineleri ve Yedek Parçaları 3-5 Mayıs 2011BelçikaESE Su Ürünleri FuarıSu Ürünleri 1-10 Haziran 2011İngiltereSUBCON Yan Sanayi FuarıYan Sanayi

24 KATILIM SAĞLANAN TİCARET HEYETLERİ Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri ÜLKEORGANİZATÖR KURUMTARİH İngiltereDTM-İTKİB16-18 Mart 2010

25 ÜLKE MASASI SEMİNERLERİ Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri TARİHŞEHİRÜLKETARİHŞEHİRÜLKE 10 Mart 2010İstanbulİngiltere22 Aralık 2010AntalyaBelçika- Hollanda 19 Mart 2010İzmirBelçika- Hollanda7 Ocak 2011KonyaAlmanya 13 Mayıs 2010İstanbulAlmanya7 Ocak 2011Sinopİspanya 14 Mayıs 2010İzmirİtalya9 Ocak 2011Kastamonuİtalya- Avusturya 2 Haziran 2010İzmirDiğ. Kuz. ve Orta Avr. 11 Ocak 2011Boluİngiltere- İtalya 18 Haziran 2010İzmirRomanya12 Ocak 2011İzmirFransa 5 Temmuz 2010İstanbulİtalya19 Ocak 2011ÇanakkaleYunanistan- Bulg. 29 Eylül 2010İzmirYunanistan- Bulg.25 Ocak 2011EdirnePolonya- İngiltere 14 Ekim 2010İstanbulRomanya26 Ocak 2011KırklareliPolonya- İngiltere 26 Ekim 2010Kahramanmaraşİspanya1 Şubat 2011KırıkkaleMakedonya 5 Kasım 2010GaziantepBelçika- Hollanda11 Şubat 2011Adanaİtalya 17 Aralık 2010Kayseriİngiltere17 Şubat 2011Muğlaİngiltere 20 Aralık 2010KocaeliDiğ. Kuz. ve Orta Avr. 2 Mart 2011Aydınİngiltere

26 “İHRACAT İLETİŞİM NOKTASI” TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜLKE MASALARI ANKET ARAMALARI Avrupa Ülke Masaları Faaliyetleri BölgeKonu Toplam Arama Ankete Katılan Cevap Yok Diğer Polonya1. Türkiye-Polonya İstişare Toplantısı Öncesi BelçikaSu Ürünleri Pazar Araştırması Öncesi LüksemburgTicaret Heyeti Ziyareti Öncesi AvusturyaKEK İsveçTicaret Bakanı Ziyareti Öncesi Almanya Konyalı KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor Toplantısı Öncesi


"22 Nisan 2011 / Ankara AVRUPA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları