Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKILLI KAVŞAK UYGULAMASI VE KONTROL MERKEZİ Akış AnaliziKavşak Kontrol Kamera İzleme Bilgilendirme Sistemi Trafik Kontrol Merkezi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKILLI KAVŞAK UYGULAMASI VE KONTROL MERKEZİ Akış AnaliziKavşak Kontrol Kamera İzleme Bilgilendirme Sistemi Trafik Kontrol Merkezi."— Sunum transkripti:

1

2 AKILLI KAVŞAK UYGULAMASI VE KONTROL MERKEZİ

3 Akış AnaliziKavşak Kontrol Kamera İzleme Bilgilendirme Sistemi Trafik Kontrol Merkezi

4 Trafik kontrol kabini Algılayıcılar Kamera Trafik ışıkları Kaydediciler

5 Kavşaklarda oluşan trafiği anlık olarak izler. Trafik kontrol merkezi ile sürekli bağlantı halindedir. Trafik işleyişini sürekli kaydeder. Mevcut durum, diğer kavşaklardaki durum ve geçmişte oluşan durumlarla karşılaştırır, sinyalizasyon sıra ve sürelerini anlık olarak değiştirir.

6 AlgılamaGörüntü işlemeYön, hız ve araç tespiti Hesaplamala rı yapar, sonuç üretir Tüm veriler TKM’ de toplanır; teknik durum bilgisi verir ve müdahale eder İstatistik ve rapor

7  Kavşakların görüntüsü.  Faz diyagramlarına uzaktan erişebilme.  Teknik durum(arıza bildirimleri).  Tüm verilerin toplanması ve depolanması.  Tüm kavşakların bir yerde kontrolünün sağlanması.

8  Görüntüleme duvarı.  Otomasyon sunucuları.  Operatör bilgisayarları.  Sinyalizasyon için veri depolama sunucuları.  İletişim ekipmanları.  Çağrı merkezi ekipmanları.

9  Algılama.  Görüntü işleme.  Yön ve araç tespiti.  Hesaplamaları yapar ve sonuç üretir.  Aynı anda tüm veriler TKM’ de ve gerekli güzergah otomatik olarak açılır.  İstatistik ve rapor çıkartılır.

10 ÖZELLİKLERAKILLI KAVŞAKKLASİK KAVŞAK Araç sayımıSürekliYok Araç sınıflandırılmasıKamyon, otomobil, bisiklet ve yaya Yok Kavşak görüntüsüSürekli kayıt yapar ve TKM’ ye iletir. Ayrı bir sistem gerekir. Kontrol cihazına uzaktan erişim StandartYok (opsiyonel) ProgramlamaGerçek trafik durumuna göre kendisi programlar. Geçmişte oluşan durumlar Sabit program döngüsünde çalışır ve trafikten bağımsızdır. RaporlamaOlgular ve sayımlar sürekli kayıt altına alır. Yok

11 1. Sürücü ve yaya trafik güvenliğinin arttırılması. 2. Emisyon salınım oranlarının düşürülmesi. 3. Yol kapasitelerinin yüksek verimde kullanılması. 4. Yakıt ve yedek parça harcamalarının azaltılması. 5. Seyahat sürelerinin kısaltılması. 6. Trafik akış ve yoğunluklarının kentli tarafından da izlenebilmesi. 7. Yapılacak olan düzenleme çalışmalarında veri oluşturması. 8. Merkezi olarak arıza tespiti ve arızaya en kısa sürede müdahalenin sağlanması.

12  Trafik akış verileri; Kavşakta yön ve şerit bazlı araç geçiş adetleri Araç uzunlukları Kavşaklarda kuyruk uzunlukları  Trafik yoğunluğu derecelendirmesi.  Kontrol merkezi operatörüne yoğunluk durumlarının bildirilmesi.  Trafikteki sürücülere anlık bildirimlerin yapılması.

13

14  BELEDİYE BÜNYESİNDEKİ KAVŞAK SAYISI: 32 ADET  KARAYOLLARINDAN DEVRİNİ ALACAĞIMIZ KAVŞAK SAYISI: 14 ADET

15

16  Fiber optik (F/O) altyapı iletişim ağı ile Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, belediyeye bağlı tüm dış birimlerin bir ağ topolojisi üzerinde data alış- verişini sağlayan ve merkez ilçelerin tüm birimleriyle birlikte ilave edilebileceği yüksek bant genişliğine sahip iletişim ağıdır.  Bu sistemle belediye bünyesindeki tüm mercilerin koordineli çalışması sağlanmaktadır.

17  F/O altyapı gelecekte uygulanması planlanan sistemler;  Akıllı kavşak uygulaması  Trafik kontrol merkezi  Akıllı ulaşım ve akıllı durak sistemi  Kent genelinde bilgi işlem ağının sağlanması.  Hafif raylı sistem ve ulaşım ana planı.

18  Kurulması planlanan hafif raylı sistem ve kentteki tüm sinyalizasyonun sistemlerinin bir ağ üzerinde kontrol ve işletiminin sağlanması.  Merkezi ve dış birimlerdeki kamera sistemlerinin takip edilmesi  F/O iletişim ağı mevcut sistemlerin yanı sıra kent genelindeki diğer kurum ve kuruluşlara talepleri doğrultusunda kira bedeli karşılığında hizmet verilebilmektedir.

19 PLANLAMA AŞAMASI  Mevcut hat üzerinde büyükşehir belediyesine bağlı tüm birimlerin (iç-dış) yanı sıra SUR, KAYAPINAR, BAĞLAR, YENİŞEHİR VE DİSKİ’NİN tüm birimlerini kapsayacak biçimde tasarlama yapılmaktadır.  Bu ağ sistemi yaklaşık olarak 110km’dir.  Bu sistemi kullanan ilçe belediyeler ve diski ile bir protokol yapılarak aylık internet giderleri DBB aktarılması sağlanacaktır.

20

21

22 DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ


"AKILLI KAVŞAK UYGULAMASI VE KONTROL MERKEZİ Akış AnaliziKavşak Kontrol Kamera İzleme Bilgilendirme Sistemi Trafik Kontrol Merkezi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları