Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM 2001  2001.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM 2001  2001."— Sunum transkripti:

1 TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM  2001

2 Online reklamda sorunlar  Yeterli araştırmalar ve hedef kitlesi bilgileri yok. Dünyada çok profesyonel olarak kime ulaşıldığı görülebiliyor. Türkiye’de profillenme makinaları tam olarak çalışmaya başlamadı. Aslında birçok içerik sitesinin bu olanağı var ama kullanmıyorlar.  Kampanya başarısını ölçümlemede sorunlar yaşanıyor. Ölçüm teknikleri, görüntüleme ve click sayısı olarak minimize edildiği halde, bu rakkamlara bile sağlıklı olarak ulaşmak mümkün değil.

3  Türkiye ’ de ölçüm rakamları aylık olarak topluca alınıyor. Oysa ABD ve Avrupa ’ da haftalık ve günlük olarak rakamlara ulaşılıyor. Bu sorun nedeniyle, reklamverenler, kampanyanın verimini tesbit edemiyor. El yordamı ile ilerliyor.  Yurtdışında içerik siteleri çok fazla sayıda. Türkiye ’ de ise az sayıda. Sitelerin çoğu genel popülasyona yönelik siteler. Yani, spesifik değil. Oysa, şimdi portal değil de spesifik siteler daha gündemde. Böylece hedef kitleye daha rahat ulaşmak mümkün.  Reklam alımları genelde 3 aylık yapılıyor. Uzun vadeli reklam alım-satımında sorunlar yaşanıyor.

4  Yeterli ve güvenli ölçümleme.  Hedef kitle bilgileri.  İnternetin ulaştığı kitleler üzerindeki çeşitli araştırmalar.  Bin kişilik görüntülenme (CPM) üzerinden maliyet hesabı.  Haftalık ve günlük ölçümleme raporları  İçerik bakımından spesifik siteler.  Uzun dönemli medya planı. NE YAPILMALI?


"TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM 2001  2001." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları